Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Vem pratar om att famna? Varför ska det vara så djävla konfliktfyllt? För min son är jag och hans pappa hans familj, oavsett om vi lever ihop eller inte! Ingen annan kan ta våra platser - varken exets nya eller min nya. Så i hans värld är det vi, vilket förenar oss så länge vår son lever. De föräldrar som separerar som inte klarar av det är patetiska.
Läskunnighet och tolkningsförmåga på topp ser jag - som vanligt höll jag på att skriva.
Din sons familj = med sina föräldrar och eventuella syskon, ja. Jag har aldrig hävdat något annat.
Jag lämnar det med det - och rekommenderar att du går tillbaka och läser vad jag faktiskt skriver, för att försöka förklara igen är sannolikt fruktlöst. Förstod du inte första gången och andra .... - så lär väl inte ens hundrade gå hem, eller hur?
Citat:
Och JO det ÄR ett krav- om du vill ditt barns bästa. Kalla det familj, kalla det god relation det kvittar men du har tydligen inte samma synsätt - du unnar inte dina barn den tryggheten utan sätter ditt eget ego framför. Får stå för dig, säger mycket om dig som förälder.
Nej, det är skillnad på god relation, samarbete, goda vänner, bästisar, och att vara FAMILJ.
Om du inte lyckas lära dina barn den distinktionen i sina framtida relationer, då tycker jag faktiskt synd om dem.
Sen undrar jag - den dagen ditt ex konstaterar att hans nya är viktigare än dig - hur reagerar du då? När du tvingas inse att han gått vidare och bildat en familj som du inte är en del av - för du är hans barns mamma och inte en byggsten i hans nya liv?