2010-06-23, 06:33
Medlem
Efter nattens inlägg av Daddy, så framstår dåren som än mer dåre.

Nu ska han starta ett civilrättsligt mål mot oss "flashbackare" som vågar ifrågasätta. Oj vad bra hans "icke existerande" ekonomi kommer må av det.

Är det fortfarande någon som tror att barnet/mamman/mormodern mfl inte har blivit hotade/stalkade av Daddy?

Daddy påstår att han kunnat förutse anklagelserna om sexövergrepp, från mammans sida. Jag börjar ifrågasätta om Daddy inte själv har iscensatt allt för att framstå som det "ultimata offret"? Att han dragit in sina barn i sin bittra strid, har vi ju sett förr.

Jag har ju förr ifrågasatt var vännerna och släkten gör för att "svalka av" Daddy. Vad de sk vännerna gör har vi ju sett. Eldar på och ställer till mer elände. Släktens insats får jag lov att revidera, har sett flera exempel på att "bakom Daddy" finns en ganska ledsen och förtvivlad mamma (Daddys mamma). Hon har ett flertal ggr kommenterat i Daddys blogg om att han ska ta till sig de "vettiga/sansade" råden, istf för att fortsätta strida. Det ska hon hedras för. Synd bara att hennes son inte lyssnar. Eller tom hånar henne och hennes ställningstagande emellanåt.
Citera
2010-06-23, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Fortsätt ge Daddy på käften. Han förtjänar det. Så även hans barn.

Varför förtjänar hans barn att få på käften? (Eller var det möjligen en freudiansk felformulering)

Edit: Såg nu att ngn annan reagerat på samma och att du menar att man borde kunna utläsa att du inte menade som det lät, men det är ganska svårt när man ser vad den här tråden sammantaget utsätter just barn för. Du behöver nog slipa på din formuleringsförmåga faktiskt. Det framgår inte på något sätt i tråden att de som är emot Daddy samtidigt är för hans barn...tycker att detta behöver påtalas.
Senast redigerad av severiano 2010-06-23 kl. 07:34.
Citera
2010-06-23, 07:36
Medlem
Sev

Lösryckt ur sitt sammanhang kan det ju lätt se ut som jag tycker små barn förtjänar att "få på käften".

Här får du ett förtydligande: Jag menar att barnen förtjänar att vi andra, "normalstörda", visar att vi står upp mot en bindgalen far. En far som råkar vara deras far och som utan skruppler involverar dem i sin bittra strid.

Något annat har jag aldrig skrivit eller avsett.
Citera
2010-06-23, 07:45
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Efter nattens inlägg av Daddy, så framstår dåren som än mer dåre.

Nu ska han starta ett civilrättsligt mål mot oss "flashbackare" som vågar ifrågasätta. Oj vad bra hans "icke existerande" ekonomi kommer må av det.
Ja jag säger då det.

Det är ju bara ytterligare ett utslag av hans förvirrade hjärna där han ser konspirationer och sammankopplingar av allt alla i en stor sörja.

Citat:
Är det fortfarande någon som tror att barnet/mamman/mormodern mfl inte har blivit hotade/stalkade av Daddy?
Att mamman har skyddade uppgifter av nödvändighet, för att kunna andas, det tror jag dom flesta måste förstå. Här handlar det kanske inte om våld här handlar det nog om en människa som inte bara skulle veta var hennes postlåda bor annars, utan skulle bo i både hennes postlåda, mailbox och telefon om han kunde.

Citat:
Daddy påstår att han kunnat förutse anklagelserna om sexövergrepp, från mammans sida. Jag börjar ifrågasätta om Daddy inte själv har iscensatt allt för att framstå som det "ultimata offret"? Att han dragit in sina barn i sin bittra strid, har vi ju sett förr.
Med tanke på hans konspirations teorier så kan man ju undra om man inom papparörelsen lär ut hur man förföljer och trakasserar mammorna eller om det är något som han bara hittat på själv.

Han verkar ju vara så bra på detta med att stalka människor så han borde kanske hålla i några kurser.

Citat:
Jag har ju förr ifrågasatt var vännerna och släkten gör för att "svalka av" Daddy. Vad de sk vännerna gör har vi ju sett. Eldar på och ställer till mer elände. Släktens insats får jag lov att revidera, har sett flera exempel på att "bakom Daddy" finns en ganska ledsen och förtvivlad mamma (Daddys mamma). Hon har ett flertal ggr kommenterat i Daddys blogg om att han ska ta till sig de "vettiga/sansade" råden, istf för att fortsätta strida. Det ska hon hedras för. Synd bara att hennes son inte lyssnar. Eller tom hånar henne och hennes ställningstagande emellanåt.
Daddys "vänner" eldar som sagt var på tåget. Förhoppningsvis kraschar det snart. Det kanske är elakt sagt men faktum är att det börjar bli lite enerverande med detta uthängande med människor till höger och vänster. Han behöver landa och få vård nu. Det kan låta hårt men ofta är sådana tillstånd som skenande tåg, det måste skena ur och krascha ordentligt och in på verkstan innan det kan fungera igen. Jag tror Daddy har hamnat i det spåret. Tyvärr är det svårt att förklara hans beteende och uttryck på andra sätt.

Jag kan bara hoppas att man har det i tankarna när det gäller umgänget just nu och så funderar jag på om det är det flickan känner på sej. Barn är ju känsliga, och om det är därför hon skriker och är rädd för att vara med honom.

Hans mamma sitter i en hemsk sits, henne ska vi naturligtvis inte tänka något illa om. Det måste vara hemskt att behöva försöka hantera den här situationen. Hon försöker nog på sitt sätt.
Citera
2010-06-23, 07:50
Bannlyst
Citat:
Sev

Lösryckt ur sitt sammanhang kan det ju lätt se ut som jag tycker små barn förtjänar att "få på käften".

Här får du ett förtydligande: Jag menar att barnen förtjänar att vi andra, "normalstörda", visar att vi står upp mot en bindgalen far. En far som råkar vara deras far och som utan skruppler involverar dem i sin bittra strid.

Något annat har jag aldrig skrivit eller avsett.

Nå, nu tror ju jag att det finns folk på närmare håll som "ställer upp" på barnen och hurdan än fadern är så är han ändå deras far! På vad sätt tror du att de är betjänta av att få sin far utmålad som det värsta monstret på denna jord? Barn har ett behov av att få vara stolta över sina dagars upphov - de utgörr en stor del av deras identitet och lika lite som föräldrar ska blanda in barn i sina inbördes konflikter lika liten rätt har andra att försöka ge barn skamkänslor för de föräldrar de begåvats med alldeles oavsett hur föräldrarna är.

Jag satt häromåret med ett barn som tidigt placerats i fosterhem och som år efter år fått höra vilken värdelös biomamma hon hade och det där hade präglat hela den där tjejens självbild, så jag tycker nog att flera här i tråden bör tänka efter en hel del i vad mån de själva involverar barn i "bittra" strider.

DE behöver veta vad som är/var bra med deras pappa, inte vad som var dåligt!
Citera
2010-06-23, 07:50
Medlem
Sev

Jag behöver nog "slipa" på både det ena och det andra. Ingen är ju fulländad.

Nu förstår jag faktiskt varför du är så argsint på "daddymotståndarna". Du har helt enkelt inte uppfattat att vi som reagerar på Daddys betende värnar om Daddys barn.

Jag har uppfattat det från de flesta "mottyckarna". Att just omtanken om barnen är det viktiga. Daddy, själv har ju noll-förmåga att skydda sina barn. Tvärt om! Han tycker barnen och deras känslor är hans egendom. Därför uppfattar han själv inte hur han kränker dem i sitt "krig". Det är det jag och många andra reagerar på.

Har du uppfattat någon personlig vendetta mot Daddyponken, så har du "fel glasögon på". Ingenting av hans förvirrade, paranoida ältande berör mig i ryggen, förutom när det kommer till hans barn och deras rättigheter.

Och uppriktigt, så fattar jag inte hur du kunnat misstolka andra skribenter här så gruvligt. Vem diskuterar, mer än Daddy om sina barn som objekt? Tvärt om, de som ragerar, reagerar på just det. Och tar illa vid sig av Daddys vårdslöshet med barnen.
Citera
2010-06-23, 07:52
Bannlyst
Citat:
Sev

Jag behöver nog "slipa" på både det ena och det andra. Ingen är ju fulländad.

Nu förstår jag faktiskt varför du är så argsint på "daddymotståndarna". Du har helt enkelt inte uppfattat att vi som reagerar på Daddys betende värnar om Daddys barn.

Jag har uppfattat det från de flesta "mottyckarna". Att just omtanken om barnen är det viktiga. Daddy, själv har ju noll-förmåga att skydda sina barn. Tvärt om! Han tycker barnen och deras känslor är hans egendom. Därför uppfattar han själv inte hur han kränker dem i sitt "krig". Det är det jag och många andra reagerar på.

Har du uppfattat någon personlig vendetta mot Daddyponken, så har du "fel glasögon på". Ingenting av hans förvirrade, paranoida ältande berör mig i ryggen, förutom när det kommer till hans barn och deras rättigheter.

Och uppriktigt, så fattar jag inte hur du kunnat misstolka andra skribenter här så gruvligt. Vem diskuterar, mer än Daddy om sina barn som objekt? Tvärt om, de som ragerar, reagerar på just det. Och tar illa vid sig av Daddys vårdslöshet med barnen.

Utgår ifrån att du missade mitt inlägg ovan, så jag avvaktar ett svar på det istället för att bemöta dig här. Det finns olika sätt att se på "barns behov"!
Citera
2010-06-23, 08:03
Medlem
Ja du Sev

Du har helt rätt, barn behöver få älska sina föräldrar i lugn och ro. Vara stolta och känna glädje över föräldrarna.

Men, jag säger MEN! Alla barn har inte föräldrar som är något att vara stolta över. Alla barn växer inte upp där livet är "En lång lugn flod". Dessa barn behöver mer stöd i att förstå vad de är med om. Lära sig att förstå skillnaden mellan att älska en förälder och att "älska/hata" deras betende.

Står en idiot till förälder och bankar på ens dörr mitt i natten så krävs det en förklaring till barnet. Vare sig du vill det eller ej, så har den förälder som valde att "banka på dörren, mitt i natten", satt den andra föräldern i en situation där barnet måste få en förklaring. Måste få svar på sina frågor, mm. Så spelar det ingen roll om ungen är 4 eller 14. Enda skillnaden är att du som förälder måste anpassa förklaringarna efter barnets ålder.

Daddy "slår in" öppna dörrar hela tiden. Barnen är bara hans verktyg i det kriget. Jag står på barnens sida. Och skiter fullkomligt i Daddy. Vill han att hans barn ska vara stolta över honom så får han fixa det själv. Det är inte mitt ansvar.
Citera
2010-06-23, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ja du Sev

Du har helt rätt, barn behöver få älska sina föräldrar i lugn och ro. Vara stolta och känna glädje över föräldrarna.

Men, jag säger MEN! Alla barn har inte föräldrar som är något att vara stolta över. Alla barn växer inte upp där livet är "En lång lugn flod". Dessa barn behöver mer stöd i att förstå vad de är med om. Lära sig att förstå skillnaden mellan att älska en förälder och att "älska/hata" deras betende.

Står en idiot till förälder och bankar på ens dörr mitt i natten så krävs det en förklaring till barnet. Vare sig du vill det eller ej, så har den förälder som valde att "banka på dörren, mitt i natten", satt den andra föräldern i en situation där barnet måste få en förklaring. Måste få svar på sina frågor, mm. Så spelar det ingen roll om ungen är 4 eller 14. Enda skillnaden är att du som förälder måste anpassa förklaringarna efter barnets ålder.

Daddy "slår in" öppna dörrar hela tiden. Barnen är bara hans verktyg i det kriget. Jag står på barnens sida. Och skiter fullkomligt i Daddy. Vill han att hans barn ska vara stolta över honom så får han fixa det själv. Det är inte mitt ansvar.

Tror knappast du behöver förklara för mig att alla barn inte växer upp längs en lång lugn flod, jag har inte gjort det själv, men...den som ska förklara för barnet är den som står närmast, inte en massa anonyma människor som aldrig behöver ta något ansvar efteråt för vad som sagts och skrivits!
Citera
2010-06-23, 08:16
Medlem
Okej!

Jag förstår din inställning. Dock håller jag inte med dig.

Eod!
Citera
2010-06-23, 08:24
Bannlyst
Citat:
Okej!

Jag förstår din inställning. Dock håller jag inte med dig.

Eod!

End of discussion? Jag hade nog förväntat mig mer av argumentation. T.ex. att du förklarade vad du inte höll med om och varför, men det kanske var överkurs i den här s.k. debatten?
Citera
2010-06-23, 08:31
Medlem
Logga-ut och Ahmenvafan:
Vilka utredares slutsats? Förundersökningen lades ju ner, vårdnadsutredningen föreslår gemensam vårdnad eller vårdnad till Daddy, psykologutredningen säger att inget tyder på övergrepp.

Vad är det som barnet ska ha satt ord på? Barnet svarar ju bara på frågor som polisen sätter ord på.

Barnet har ju inte berättat om några snopplekar, det är det ju polisen som gör. Menar ni att det var oansvarigt att gå med barnet till polisen?

Vilken "händelse"? Polisen och mamman försöker få barnet att berätta om en händelse men misslyckas, barnet fattar inte vad de är ute efter. Daddy berättar om andra saker, han vet såklart inte vad polisen och mamman har hittat på för händelser och då är det klart att det blir olika berättelser (eller i barnets fall svar på frågor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in