Citat:
Utan gå i allt för mycket debatt så har jag tolkat det som står skrivet att hon inte ens vill sätta sig i bilen med psykologen när de ska till pappa. Då fungerar ju inte när de ses eftersom de inte ens ses.
Ursprungligen postat av Pentyl
Dottern är orolig när hon inte träffar honom. Umgängena i sig har gått utmärkt väl.
Någon nyfiken, någon som vill finna annat än enögda bevis för Daddys uselhet, kan leta upp "Anknytningsbeteende Typ C" och utifrån det försöka lista ut hur moderns hanterar din dotter.
Och trådens moraliska volontärdomare kan väl reflektera över om myndigheternas hantering har resulterat i något gott för flickan.
Någon nyfiken, någon som vill finna annat än enögda bevis för Daddys uselhet, kan leta upp "Anknytningsbeteende Typ C" och utifrån det försöka lista ut hur moderns hanterar din dotter.
Och trådens moraliska volontärdomare kan väl reflektera över om myndigheternas hantering har resulterat i något gott för flickan.
Dock så är nog all ense, kanske något undantag att det är något som gått fel någonstans. sedan gör vi alla olika bedömningar av det matrial(obefintliga) vi ser.
Men tror någon här att vi kommer fram till någon lösning här via spekulationer?
Kanske läge lämna just detta. Jag ser mest bara ett kaos i tider som manipuleras osv.
sedan pentyl jag tror mig förstå att du anser alla här är enögda och bara ser fel hos daddy men jag tror en del av oss kan se att båda sidor inte är "snövita".
Dock får vi bara en sida av saken. Och den sidan säger en sak ena dagen och en annan sak nästa dag.
ang. myndigheterna så finns de folk som säger det mesta är fel och kommer hävda det för alltid, sedan finns de dom som försvarar det i absurdum.
Jag kan nog befinna mig i mitten. Ska vara fan att vara domare i en tvist som är infekterad.
Ha det gott alla.