2010-06-24, 22:07
  #7861
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I övrigt har hon ljugit om i stort sett allt, vilket vi kan se i domarna.
Skitsnack, kom med konkreta exempel istället för ett påstående.
Det är Daddy som omskriver det mesta och klipper och klistrar i sina publiceringar, mamman publicerar ingenting, hon fungerar lite sundare än Daddy och försöker föra konflikten där den hör hemma. Det är inte på internet.
Citera
2010-06-24, 22:07
  #7862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Har det någonstans framkommit hur Daddy träffade sin barnbrud?
Men nu får det väl ändå vara nog.
Vad är du ute efter?
Nä nu är det snart dags för en och annan sanning om mamman, vilket jag och några till har valt att inte berätta.
Ni tror hon har en gloria och är en liten ängel som värnar om sitt barn.
Om du orkar ta dig genom det bästa, detaljerade inlägget jag läst på länge kan du ju läsa Pentyls inlägg.
Men det kan vara en svår text för många, men fråga om du inte förstår.
Och vad fan har du med att göra hur de träffades.
Du har väl ändå inte missat att mamman är missbrukare, sk blandmissbrukare.
Hennes mamma i sin tur misskötta sig så till den milda grad att daddys ex blev omhändertagen baserad på LVU.
Jag kan ju också berätta att att en av de sk terapeuter har förföljt mamman, men det får ni fika efter någonanstans.
Man skulle önska att mamman hade kunnat förstå att hon nu utsätter flickan för det som hennes mamma utsatte henne för.
Men är man så trasig som daddys ex är kan jag förstå att hon inte klarar av det.
Undrar hur det har gått med den hjälp i sin föräldrarroll hon skulle få.
Någon som vet?
Citera
2010-06-24, 22:09
  #7863
Medlem
Fröken Lucky

Du har nog inte förstått, varken fröken Henrik eller något annat.

Om man vill stalka, förfölja sitt barns andra förälder så handlar det inte om barnets bästa.

Mamman tycks ju vilja att dottern ska träffa sin pappa. Men Daddy visar ju gång efter annan att han inte vill att det ska funka.
Citera
2010-06-24, 22:09
  #7864
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Dom togs ifrån honom för barnets bästa i och med att han missbrukade dom, tänk på barnet och mindre på Daddy. Det är varken Daddy eller mamman det är synd om i den här situationen, det är deras stackars dotter som hamnar i kläm.

Ja, det är synd om barnet som inte kan träffa sin far på ett sunt sätt. Dessutom, vilken missbrukande dom talar du om? Eftersom du utger dig för att vara experten vill vi alla veta.
Citera
2010-06-24, 22:09
  #7865
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Dom togs ifrån honom för barnets bästa i och med att han missbrukade dom, tänk på barnet och mindre på Daddy. Det är varken Daddy eller mamman det är synd om i den här situationen, det är deras stackars dotter som hamnar i kläm.

Som jag ser det är det en aspekt av det hela. Utöver det har du hur myndigheter behandlar "the small people", och om dessa myndigheter har några fördomar eller ej.. vilket en del statistik från söder påvisar att det finns fördomar hos soc, och TR går på vad soc säger i väldigt många fall.

Oavsett hur det går med vårdnaden, så finns det en annan sida av detta som borde dras vidare och undersökas närmare då resultatet från detta kommer att göra det mer jämlikt, förhoppningsvis.
Citera
2010-06-24, 22:10
  #7866
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Men nu får det väl ändå vara nog.
Vad är du ute efter?
Nä nu är det snart dags för en och annan sanning om mamman, vilket jag och några till har valt att inte berätta.
Ni tror hon har en gloria och är en liten ängel som värnar om sitt barn.
Om du orkar ta dig genom det bästa, detaljerade inlägget jag läst på länge kan du ju läsa Pentyls inlägg.
Men det kan vara en svår text för många, men fråga om du inte förstår.
Och vad fan har du med att göra hur de träffades.
Du har väl ändå inte missat att mamman är missbrukare, sk blandmissbrukare.
Hennes mamma i sin tur misskötta sig så till den milda grad att daddys ex blev omhändertagen baserad på LVU.
Jag kan ju också berätta att att en av de sk terapeuter har förföljt mamman, men det får ni fika efter någonanstans.
Man skulle önska att mamman hade kunnat förstå att hon nu utsätter flickan för det som hennes mamma utsatte henne för.
Men är man så trasig som daddys ex är kan jag förstå att hon inte klarar av det.
Undrar hur det har gått med den hjälp i sin föräldrarroll hon skulle få.
Någon som vet?

Vad är det då?
Citera
2010-06-24, 22:10
  #7867
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Mamman tycks ju vilja att dottern ska träffa sin pappa.


Var framkommer detta?
Citera
2010-06-24, 22:10
  #7868
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I övrigt har hon ljugit om i stort sett allt, vilket vi kan se i domarna.

Jag har inte sett henne ljuga i några domar men om det nu är så, varför inte ljuga om det också?
Om man gör allt man kan för att hindra umgänge så säger man väl ändå inte till domaren att barnet tycker om och vill träffa sin pappa.
Citera
2010-06-24, 22:12
  #7869
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Jag har inte sett henne ljuga i några domar men om det nu är så, varför inte ljuga om det också?

Det mamman anklagat daddy för har rätten ansett inte ha någon grund.
Citera
2010-06-24, 22:12
  #7870
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, det är synd om barnet som inte kan träffa sin far på ett sunt sätt. Dessutom, vilken missbrukande dom talar du om? Eftersom du utger dig för att vara experten vill vi alla veta.

Jag är långt ifrån en expert och har aldrig utgett mig för att vara en. Jag syftade på gången då han försökte hämta upp dottern på dagis. Modern hade skyddad bostadsadress vilket hon hade av en anledning och han borde ha förstått bättre.
Citera
2010-06-24, 22:13
  #7871
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Jag har inte sett henne ljuga i några domar men om det nu är så, varför inte ljuga om det också?
Om man gör allt man kan för att hindra umgänge så säger man väl ändå inte till domaren att barnet tycker om och vill träffa sin pappa.

OM det nu vore ens mål, så är det ju mer trovärdigt att uttrycka en sådan sak, och sedan låta sitt ombud påvisa oegentligheter, eller hur?
Citera
2010-06-24, 22:15
  #7872
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Med sociala problem enligt fröken henrik menas att pappor vill träffa sina barn.
Nej "fröken Henrik" menar inte att det är ett socialt problem att pappor vill träffa sina barn.
Men det är ett socialt problem när föräldern i detta sammanhang hänger ut den andra föräldern och barnet på internet. När föräldern inte förstår samarbete. När föräldern går dagis ut och dagis in för att leta reda på sin dotter och skrämmer skiten ur personal och övriga dagisföräldrar.
När föräldern har svårt att kontrollera känslor och agerar gränsöverskridande.
Du får kalla mig fröken hur mycket du vill, jag förstår varifrån du fått inspiration och det triggar mig inte alls. Jag vet att Daddy i dagsläget har fått för sig att jag är en sjukskriven sjuksköterska anställd i Röda Korsets regi. Börjar vara luttrad vid detta laget då jag haft så många yrken och bostadsorter.
Det gör mig inget alls så fortsätt du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in