Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag efterfrågar domskälet, alltså den exakta formuleringen där man motiverar varför Daddy ska ha övervakat umgänge.
Jag förstår din fråga. Den är helt central, naturligtvis.
Jag har det inte tillgängligt i skrivande stund.
Jag har samlat på mig en faslig massa dokument i ärendet sen jag började intressera mig för det. Driven av samma dubier som du hälsosamt uppvisar har jag tidigare skakat fram det.
Ber om respit att citera tills jag kommit hem.
Ja, alltså, det är i viss mån möjligt att på egen hand kontrollera källorna (dokument bl a), t ex med ett telefonsamtal till olika myndigheter. Hittills har jag inte lyckats beslå Daddy med förvanskningar på just den punkten. Jag vill inte uttala mig om Daddys person, men hittills har jag inte funnit annat än att han, till min bestörtning, har haft belägg i sak.
En sidodiskussion är om Daddys person, vilken få vet något om, i sig utgör en grund för att dottern inte skall få träffa honom. Det kan det naturligtvis ha - om han är omedicinerad schizofren eller aktiv heroinist - eller en seriös våldsman.
Om han däremot skulle vara en person som uppför sig politiskt inkorrekt i olika sammanhang, så behöver inte det diskvalificera honom. Om mn dessutom betänker att svensk socialförvaltning drivs av småborgerliga ideal där förmågan att inte klaga värderas högt och där ett ifrågasättande av någons påståenden är det värsta tabut, så ringer alla demokratins varningsklockor om hans strid i sig anförs och accepteras som bevis för hans uselhet.