Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
1. Ja. De gånger modern behagar följa rättens beslut om umgänge vill säga.
2. Efter att ha viftat undan moderns tidigare ljugande med att man inte ska rota i historien så konstaterar domaren att rötten "inte kan veta vad det ligger i anklagelserna". Och det utgör hela grunden till att umgänge skall ske med av socialnämnden förordnad kontaktperson samt att rätten begär in yttrande från socialnämnden i Kungsbacka. Med det lilla påpekandet att rätten kan tänka sig att utredningen den här gången görs av någon annan än de som gjorde den förra gången.
Det kan man väl kalla att ta det säkra för det osäkra.
Sånt funkar nästan bara i vårdnadsmål.
Hade soc begärt att få LVU.a dottern på samma grunder hade föredragande sekreterare förmodligen fått sig en rejäl avhyvling av rättens ordförande med en förmaning om att sluta misshandla medborgarna och sluta ödsla rättens tid med trams.
Hur vet du allt detta? Alltså att modern ljugit och att det inte ligger någonting i anklagelserna. Ni som skriver här och upprepar det Daddy skrivit måste ju förstå att man blir misstänksam? Hur vet jag t.ex. att ni inte allihop är släkt med varandra och hjälper till med att smutskasta Daddys ex?
Om rätten uttalat att de inte kan avgöra med säkerhet vad som ligger i anklagelserna, så är det väl logiskt att man går på socialnämndens yttrande? Eller anser du att om det föreligger tvekan så ska man skita i om det eventuellt är så att barnet far illa, tuta och köra och hoppas att det går bra? Är det att följa t.ex. barnkonventionen?
Jag försöker se det här så objektivt jag kan, jag är väl medveten om att folk kan smutskasta varandra och kanske är det ett mönster i Daddys och hans ex inbördes förhållande, men faktum kvarstår ju...det är Daddy som helt öppet kastar skit och det talar inte till hans favör!
I domslutet har man ju tydligen också uttryckt att Daddy själv har sin del i detta och det jag undrar - Tror verkligen någon att den här striden kommer att leda till ett bra umgänge? Blir Daddy en mer trovärdig förälder genom att han skriver ner sitt barns mor som han gör? Och vad får ni andra utav det? Tycker ni att ni hjälper Daddy genom att "stötta" honom på det vis ni gör?
Jag förstår inte hur ni tänker eller vilken agenda ni själva har.