2010-07-02, 12:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
En trasig mobilladdare... "

Vad spelar det för roll om han gjort sig skyldig till att ha missat ett umgängestillfälle? Skall han vara redovisningsskyldig till någon för det? Till vem då? Till Flashback? Till mamman? Till socialen? Gör det honom till en dålig förälder? Det är ju ett absurt resonemang.
Citera
2010-07-02, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du har ingen som helst aning om vilka "sanningskrav" jag har på HenrikJ eller någon annan skribent.

Jo det har du redan redovisat:

Citat:
Jag försöker bara påpeka att det är upp till läsaren att avgöra huruvida dom vill ta informationen som sanning eller ej. Bara för att en källa saknas innebär det inte att det är falskt te.x - vilket tycks vara en vanlig förklaring.

Citera
2010-07-02, 13:19
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jo det har du redan redovisat:

Snurra inte till det onödan.

Du skrev:

Citat:
eftersom en av huvudanklagelserna mot Daddy är just att han ägnar sig åt sådant, så förstår jag inte hur du kan döma honom för det, eller reagera emot det om ditt sanningskrav gentemot t.ex. HenrikJ är så lågt? Det är fullkomligt ologiskt och vittnar bara ännu mer om att det inte är Daddys handlingar ni reagerar emot, utan det är mot honom som person.

Därmed gör du det till att jag dömmer JR men inte HenrikJ, och då skrev jag att du har ingen aning om vilka "sanningskrav" jag sätter på HenrikJ, eller någon annan.

Att du vill få det till att se ut som att jag skulle stödja allt HenrikJ skriver är något du fabricerat ihop på egen hand.
Citera
2010-07-02, 13:20
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte bara Daddys uppgifter. Domarna i målet och utredningarna konstaterar att mamman inte har stöd för sina olika anklagelser mot pappan. De anklagelser om sexuella övergrepp, som förvisso fördes fram av myndigheterna, men som initierades av mamman och mormodern - jo, detta är också fakta - har visat sig grundlösa och kunnats ge en helt oskyldig förklaring. Daddy har inte ansett skyldig till ett jäkla dugg. Alls. Varken dåligt föräldraskap, hot och trakasserier mot mamman eller mot några dagisbarn eller någon personal vid myndigheter. Eller sexuella oegentligheter.

Och det konstateras att mamman inte gjort vad som ankommer på henne när det gäller umgänge, både i myndighetens egen utredning och i domen. Visserligen kallar de inte det hela för umgängessabotage, men så är deras uppgift inte heller att hälla bensin på brasan.

Mamman är inte heller anklagad för något och är även hon en fullgod förälder, enligt myndigheterna. Nu verkar de dock i de längsta försöka undvika att på djupet granska hennes beteende när det gäller hennes förhållningssätt mot pappan. Man borde nog kunna kräva av myndigheter att de i opartiskhetens namn faktiskt granskar och genomlyser vad som eventuellt kan vara medvetet falska anklagelser i syfte att vinna VT, vilket man inte förefaller har gjort ens ansatser till i det här fallet.
Jag vet att det är så du resonerar men det är fortfarande din åsikt och inte fakta, du drar slutsatsen att anklagelserna är till för att umgängessabotera och de slutsatserna drar du utifrån att Daddy var oskyldig till det han anklagades för. Det är inte belagt vad mamman anklagat honom för, det är inte belagt att hon ljög när hon anklagade honom, det är ditt antagande utifrån dokumenten och därmed är det inte fakta utan din åsikt.

Det är ju precis det jag menar, du har väldigt tydligt tidigare i tråden talat om hur du kommit fram till din slutsats, vilket innebär att när du tar upp det längre fram i diskussionen gör du det i förkortad konstaterande form, vilket i sin tur kan uppfattas som både lögn, förtal och smutskastning av den som bara läser den förkotade konstaterande formen.

Du har absolut rätt i att ha den åsikten, jag håller inte med eftersom jag inte, med den informationen som finns, avgöra om det är så som du anser det är men jag kan inte heller utesluta det.
Citera
2010-07-02, 13:29
Bannlyst
Och då undrar jag återigen vad du menar med sanningskrav om du anser att sanning är något som har med diverse läsares bedömningar att göra? Kan man "känna" sig fram till en sanning? Och om man inte tycker att källor är viktiga - vad är då viktigt när man ska ta ställning till någon/något? Anser du att du har något slags intuitiv förmåga som talar om för dig vad som är sant eller inte och att källor därför är överflödiga? Jag vill alltså att du försöker förtydliga exakt vad du menar med det citerade inlägget:

Citat:
Jag försöker bara påpeka att det är upp till läsaren att avgöra huruvida dom vill ta informationen som sanning eller ej. Bara för att en källa saknas innebär det inte att det är falskt te.x - vilket tycks vara en vanlig förklaring.

Citera
2010-07-02, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad spelar det för roll om han gjort sig skyldig till att ha missat ett umgängestillfälle? Skall han vara redovisningsskyldig till någon för det? Till vem då? Till Flashback? Till mamman? Till socialen? Gör det honom till en dålig förälder? Det är ju ett absurt resonemang.

Nej men jag tänkte bara hur får mänskan till det. Får utökat umgäng, har rätt tid i mobilen. Hur fick han in rätt tid om han inte visste den rätta tiden. Var bara det.Hur kunde han fatta fel men få in rätt tid i mobilen lixom??

Kolla tiden borde han ha gjort flera gånger under veckan. Inte?? Dottern är det viktigaste för honom ju. Fattar inte, killen borde skärpa sig. Vet själv hur det va, man vänta på farsan och ingen kom. Men en gång iofs. inte så mycket.
Citera
2010-07-02, 13:35
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Och då undrar jag återigen vad du menar med sanningskrav om du anser att sanning är något som har med diverse läsares bedömningar att göra? Kan man "känna" sig fram till en sanning? Och om man inte tycker att källor är viktiga - vad är då viktigt när man ska ta ställning till någon/något? Anser du att du har något slags intuitiv förmåga som talar om för dig vad som är sant eller inte och att källor därför är överflödiga? Jag vill alltså att du försöker förtydliga exakt vad du menar med det citerade inlägget:

Jag menar precis vad jag skriver. Jag tycker själv att det stycke du citerade säger rätt bra vad jag menar. Finns källor så finns de, finns inga källor så är det upp till läsaren att avgöra om han/hon vill ta informationen som sann eller ej. Information utan källa kan vara sann, likväl som falsk.
Citera
2010-07-02, 13:42
Bannlyst
Citat:
Jag menar precis vad jag skriver. Jag tycker själv att det stycke du citerade säger rätt bra vad jag menar. Finns källor så finns de, finns inga källor så är det upp till läsaren att avgöra om han/hon vill ta informationen som sann eller ej. Information utan källa kan vara sann, likväl som falsk.

Så du menar att allting bara handlar om åsikter då? Källor och fakta är inte på något vis överordnat det man diskuterar och bristen på källor är inget hinder - det går lika bra med selleri?
Citera
2010-07-02, 14:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Så du menar att allting bara handlar om åsikter då? Källor och fakta är inte på något vis överordnat det man diskuterar och bristen på källor är inget hinder - det går lika bra med selleri?

Varför skall du krångla till det så ?

Ok, för att vara extremt övertydlig, även om jag misstänker att du kommer lyckas snurra till det ändå.

Jag berättar en sak här, en sak jag vet är sann. Jag kan inte ge en källa till det. Källan kanske inte finns dokumenterad, källan kanske vill vara anonym, källan kanske finns på papper men jag ids inte scanna in det av någon orsak. Det kan med andra ord finnas flera orsaker till varför en källa inte kan anges.

Om du sedan vill klassificera det jag skriver som lögn så är det något du får göra. Vill du tro på det jag skriver så är det något du också får göra.

Senaste exemplet jag kan komma på nu är Angelinthesky som skrev att hon visste att påståendet om JR's missade umgänge hade inte med Bjästa att göra, för det hade JR själv sagt till henne.
Det är en uppgift som saknar källa. Sedan är det upp till var läsare att bedömma om AiTS's uppgifter är att ses som tillförlitliga eller bladder, även populärt kallad lögn.

Så hur du lyckats med att få min text till att källor och fakta är underordnat och att det går lika bra med selleri, det är en fråga du får ställa dig själv.
Citera
2010-07-02, 14:20
Bannlyst
Citat:
Varför skall du krångla till det så ?

Ok, för att vara extremt övertydlig, även om jag misstänker att du kommer lyckas snurra till det ändå.

Jag berättar en sak här, en sak jag vet är sann. Jag kan inte ge en källa till det. Källan kanske inte finns dokumenterad, källan kanske vill vara anonym, källan kanske finns på papper men jag ids inte scanna in det av någon orsak. Det kan med andra ord finnas flera orsaker till varför en källa inte kan anges.

Om du sedan vill klassificera det jag skriver som lögn så är det något du får göra. Vill du tro på det jag skriver så är det något du också får göra.

Senaste exemplet jag kan komma på nu är Angelinthesky som skrev att hon visste att påståendet om JR's missade umgänge hade inte med Bjästa att göra, för det hade JR själv sagt till henne.
Det är en uppgift som saknar källa. Sedan är det upp till var läsare att bedömma om AiTS's uppgifter är att ses som tillförlitliga eller bladder, även populärt kallad lögn.

Så hur du lyckats med att få min text till att källor och fakta är underordnat och att det går lika bra med selleri, det är en fråga du får ställa dig själv.

Jag tror inte på någonting som folk inte kan belägga och det förvånar mig att någon kan göra det, för vad blir konsekvenserna av en så lättjefull inställning till fakta om man drar ut dem lite? Skulle du själv vilja bli drabbad av sådant?

Om jag t.ex. börjar föra ut en bild av dig som någon som grillar små kattungar i mikron och njuter av det - skulle du då tycka att "folk får ju tro vad de vill" även om detta uttalande skulle kunna få andra att bli misstänksamma till dig? Grannar, arbetskamrater o.s.v.?

De tänkta konsekvenserna alltså för dem som är utsatta för andras spekulationer - hur ser du på dem?
Citera
2010-07-02, 14:34
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker det är ganska tydligt att döma av de senaste skriveriernas på Daddys blogg att mannen är obalanserad, barnslig, hätsk och ovarsam med sanningen. Speciellt tydligt i de kommentarer där han bemöter Catta, som trots lugnt och rationellt framläggande av argument inte lyckas nå fram.

Utifrån det beteende han uppvisar på sin blogg, sitt extrema idealiserande eller svartmålande av människor (förut beundrade han MA mest i Sverige, nu är hon ond, nu är han "god vän" med Dennis mamma i norrland..), hur han liksom bara tror att en människa är GOD eller OND och inget mittemellan..

Därför undrar jag hur man kan ta hans ord på vad som hänt i en inflammerad vårdnadstvist på allvar? Han är uppenbart inte att lita på om man vill ha ett objektivt omdöme. Vissa här verkar ju helt och hållet gå på Daddys sida av det hela. Hans ord är typ Sanningen. Förstår inte hur någon kan vara så okritisk att man efter vad han skriver sväljer hans påståenden.
Citera
2010-07-02, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker det är ganska tydligt att döma av de senaste skriveriernas på Daddys blogg att mannen är obalanserad, barnslig, hätsk och ovarsam med sanningen.

Till skillnad från vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in