2010-12-16, 18:27
Medlem
Jag kanske har missförstått något? Men är det inte så att utredningen är över nu? Att mamman helt enkelt åkt hem?

Och när hon "försvann" förra gången, var på någon slags permis?

Anledningen till att jag frågar är att jag inte litar på "dramaqueenen" JR.
Däremot har jag som någon annan påpeka här, väldigt stort för Tday.
Citera
2010-12-16, 18:39
Medlem
När man är i vårdnadstvist är det ofta så att motparterna ger flera alternativ i sina yrkanden

!.a enskild vårdnad
2: gemensam vårdnad med boende hos x
3: gemensam vårdnad med boende hos y
lite olika alternativ för umgänge osv.

Mer regel än undantag att den klagande yrkar på enskild vårdnad.
Citera
2010-12-16, 18:58
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jag kanske har missförstått något? Men är det inte så att utredningen är över nu? Att mamman helt enkelt åkt hem?

Och när hon "försvann" förra gången, var på någon slags permis?

Anledningen till att jag frågar är att jag inte litar på "dramaqueenen" JR.
Däremot har jag som någon annan påpeka här, väldigt stort för Tday.
Jag har förstått att utredningen inte alls är färdig, vilket bekräftas av flera i tråden.
Mormodern verkar vara den som påverkar mamman, kanske även denna gången. Hon hämtade sin dotter och dotterdotter och hjälpte de att avvika.
Föräldrarna har haft ett samtal där båda verkade vara överens.
Jag tror mormor inte visste om det, när hon fick reda på det agerade hon, tyvärr till nackdel för både sin dotter och dotterdotter. Hon borde låtit bli.
Jag önskar det kommer svar i tråden om vad som sker nu, många ömmar för den lilla tjejen.
Citera
2010-12-16, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Jag har förstått att utredningen inte alls är färdig, vilket bekräftas av flera i tråden.
Mormodern verkar vara den som påverkar mamman, kanske även denna gången. Hon hämtade sin dotter och dotterdotter och hjälpte de att avvika.
Föräldrarna har haft ett samtal där båda verkade vara överens.
Jag tror mormor inte visste om det, när hon fick reda på det agerade hon, tyvärr till nackdel för både sin dotter och dotterdotter. Hon borde låtit bli.
Jag önskar det kommer svar i tråden om vad som sker nu, många ömmar för den lilla tjejen.
Spekulera på
7 veckors spenderande på utredningshem utan att det sker någon utveckling av Joakim var nog, spilld tid.
Vistelsen på utredningshemmet var frivillig och ett sista försök från mammans sida.
Joakims lobbande för ytterligare publicering av den förfalskade utredningen av Karlman gjorde sitt.
Mamman och dottern har skyddade identiteter och bor för närvande på hemlig adress.
Allt är ett resultat av Joakims destruktivitet och någon gemensam vårdnad är det inte tal om i detta fallet.
Icke heller det spekulerade omhändertagandet av dottern.
Jag har länge frågat varför Joakim inte är nöjd, och det lär ju snart framstå.
Det är dotterns bästa och hennes behov som är i fokus, inte Joakims.
Citera
2010-12-16, 19:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Spekulera på
7 veckors spenderande på utredningshem utan att det sker någon utveckling av Joakim var nog, spilld tid.
Vistelsen på utredningshemmet var frivillig och ett sista försök från mammans sida.
Joakims lobbande för ytterligare publicering av den förfalskade utredningen av Karlman gjorde sitt.
Mamman och dottern har skyddade identiteter och bor för närvande på hemlig adress.
Allt är ett resultat av Joakims destruktivitet och någon gemensam vårdnad är det inte tal om i detta fallet.

Nu vet ju alla att du hittar på.
Citera
2010-12-16, 19:32
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Spekulera på
Nu är du väl ändå fullständigt ute och reser i det blå. Har du läst dagens inlägg efter Tuesdays information? Flickan är bortförd av sin mamma och mormor. Högst troligt blir flickan omhändertagen enligt LVU. Är du nöjd nu?
Citera
2010-12-16, 19:41
Medlem
Citat:
Spekulera på

Skönt att höra!

Det finns verkligen all anledning att ifrågasätta ryktena här.

Först var det mammans fel allting, sen blev det dotterns fel och nu är det mormors fel? Jag har väldigt svårt tro att JR utsätts gång efter annan, år efter år.
Citera
2010-12-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Nu är du väl ändå fullständigt ute och reser i det blå. Har du läst dagens inlägg efter Tuesdays information? Flickan är bortförd av sin mamma och mormor. Högst troligt blir flickan omhändertagen enligt LVU. Är du nöjd nu?

Jag tror nog det är du som är ute och svävar i det blå.

Vad har du för belägg för skvallret du sprider här?

Tror du på fullt allvar på att en mamma som så gott som ensam skött barnet sedan födseln, blir fråntagen sitt barn, bara så där? Det är många parametrar som avgör om någon ska LVUas. Att barn skulle bli av med sina båda föräldrar för att 2 vuxna inte kommer överens.

Det värsta med dina vidriga inlägg är att din ton är så jävla självgod. Tycker du att någon vunnit på situationen?

Det är så illa, så illa allting. Barnets bästa skiter ni fullständigt i.
Citera
2010-12-16, 20:02
Medlem
nanglars avatar
Citat:

Tror du på fullt allvar på att en mamma som så gott som ensam skött barnet sedan födseln, blir fråntagen sitt barn, bara så där? Det är många parametrar som avgör om någon ska LVUas. Att barn skulle bli av med sina båda föräldrar för att 2 vuxna inte kommer överens.

Det värsta med dina vidriga inlägg är att din ton är så jävla självgod. Tycker du att någon vunnit på situationen?

VA??!! Vad är det jag sprider för rykten? Jag läser tråden, Tuesday skriver att mamman avikt från utredningshemmet. AITS skriver att mormor hämtat sin dotter och dotterdotter. Roback bekräftar det AITS skriver. Jag skriver att det är fan så illa av mormor att ens få för sig att hjälpa till att föra bort barnet. Flera i tråden skriver att det nu troligen blir tal om omhändertagande och jag kan inte för mitt liv begripa varför mamman gör så här, riskerar att pappan är den som kan få boendet i slutänden, hon har ju ändå jobbat hårt för att - som hon ser det - skydda flickan. Helt obegripligt.
Mormor i sin tur verkar vara minst sagt korkad som hjälper sin dotter att mista sin dotter. Kokobäng.

Med tanke på den senaste utvecklingen är det nog så att det allra bästa är om barnet blir omhändertaget enligt LVU, hon är ingen leksak. Jag håller tummarna för att hon nu får lugn och ro.
Citera
2010-12-16, 20:05
Bannlyst
Citat:

Det är många tolkningar och dimridåer här
Mamman och dottern skulle knappast få skyddade identiteter om nästa steg varit ett omhändertagande om dottern med placering hos ökände Joakim. Tillåt mig småle
Mamman har avbrutit den frivilliga vistelsen på utredningshemmet och det var ett sunt beslut.
Joakim måste från och med nu ta hand om sina egna problem själv, han har bevisligen fått tillräckligt många chanser.
Citera
2010-12-16, 20:16
Medlem
Det stod ju avvikit från utredningshemmet innebär inte det att det var någon form av tvång att vara där? Alltså just den ordalydelsen.
Citera
2010-12-16, 20:21
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det stod ju avvikit från utredningshemmet innebär inte det att det var någon form av tvång att vara där? Alltså just den ordalydelsen.

Jo, och Tuesday har även meddelat detta här: https://www.flashback.org/sp26288340
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in