2010-06-28, 22:50
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag kan bara svara för mig själv och jag har hittills bara refererat till saker som Daddy själv har berättat eller lagt ut på nätet. Jag vet förstås inte om han ljuger eller inte, men jag misstänker i alla fall starkt att han undviker att lägga ut de fakta eller gärningar som inte enbart talar till hans fördel.
Jag har ju också haft fräckheten att via dokument och domar visa att han förvränger sanningen och faktiskt ljuger om sakers rätta förhållanden, detta har man i bloggvärlden fått till att jag anklagat honom för pedofili vilket jag givetvis inte gjort. Däremot har jag ju visat på lögner som framförts av honom och hans anhängare om mamman och myndigheters agerande och bedömningar, och det är ju just det som väckt ilska. Sanningen har tydligen varit svår att bära.

Det är som jag hela tiden sagt alltså inte fakta han vill att folk ska se, det är hans version och tolkning av fakta han vill att folk ska uppfatta och ta till sej, inget annat.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-28 kl. 22:54.
Citera
2010-06-28, 22:50
Medlem
Citat:
Bjästadokumentären sändes den 24 mars googlade jag fram så det var först tre veckor efter trådtystnaden här som den sändes.
Oh fan...bra research.

Vad anser du sev?

Tror du att det verkligen kan få stopp på daddy?
Ingen ironi eller nått.

Jag är villig testa vara tyst om majoriteten vill det. Men jag tror mera på att de positiva vänner som jag hoppas daddy har kan komma honom till hjälp.

Jag bara dog när jag läste det MA hävdade, har han bommat en träff pga det så är det bara totalt för mycket. Här har folk försvarat honom och sagt att för flickan känns 4 timmar var 14.e dag som en timme var 50 år osv. de har trott på mr daddy.
Citera
2010-06-28, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Oh fan...bra research.

Vad anser du sev?

Tror du att det verkligen kan få stopp på daddy?

Jag skulle kunna tro att han är ganska trött på det här också, men däremot tror jag inte att det är så många här i tråden som faktiskt vill att det här tjafset ska upphöra - man vill nog helst att Daddy ska fortsätta så att man själv kan haka på...tror jag alltså...
Citera
2010-06-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag skulle kunna tro att han är ganska trött på det här också, men däremot tror jag inte att det är så många här i tråden som faktiskt vill att det här tjafset ska upphöra - man vill nog helst att Daddy ska fortsätta så att man själv kan haka på...tror jag alltså...
Där kan jag ge dig lite rätt. att det nog finns personer som inte vill ha en lugn daddy.

Men det stora flertalet ska du inte tillskriva det.

Han är trött på den här tråden, det håller jag med om(vi kanske har olika analyser om varför men det är väl i sakens natur).

Men du kan väl hålla med om att utan lite "hjälp" är risken stor att objektet för det beteende han har kommer att växla?

Och som någon påvisade så har tråden varit nere. och då var han igång trots allt.

Nu ska jag nog finna en säng efter en lång fucking day.
Citera
2010-06-28, 23:08
Bannlyst
Så här skriver hans förtrolige vän Monica vidare om hans internetförehavanden:
Citat:
Den som har betett sig vidrigast på nätet mot hans barn är för övrigt han själv. Ni som finns runt omkring honom hetsar honom till allt större illdåd. Vad är ni för sorts kompisar? Hjälp honom i stället.
Jag håller med henne, vad är det för "vänner" Daddy har?
Varför har ingen likt Monica vågat ifrågasätta hans destruktiva framfart på internet?
Det är väl rätt självklart att han inte framfört sig själv som en sansad pappa för alla er som bevittnat hur han agerat, det är ju knappast bara jag som reagerat över det.
Det är synd att Daddy inte tål kritik och det är nog en avgörande orsak till att han idag har en infekterad vårdnadstvist, men det är synd att det handikappet gör att han förlorar sina riktiga vänner.
De som verkligen stöttade honom men som han valde att inte tro på, där han blev förbannad över att de kritiserade hans beteende.
Likväl som han nu hatar oss som inte köper hans beteende, vi är också feminister och pedofiler.
Han kommer aldrig lyckas lösa sin vårdnadstvist på detta sätt och det är ingen annans fel än hans eget.
Citera
2010-06-28, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Där kan jag ge dig lite rätt. att det nog finns personer som inte vill ha en lugn daddy.

Men det stora flertalet ska du inte tillskriva det.

Han är trött på den här tråden, det håller jag med om(vi kanske har olika analyser om varför men det är väl i sakens natur).

Men du kan väl hålla med om att utan lite "hjälp" är risken stor att objektet för det beteende han har kommer att växla?

Och som någon påvisade så har tråden varit nere. och då var han igång trots allt.

Nu ska jag nog finna en säng efter en lång fucking day.

Vi behöver alla lite hjälp ibland att växla fokus. Jag ser varken det Daddy håller på med eller vad folk i den här tråden sysslar med, som något särskilt konstruktivt. Dags att sova här med - godnatt med dig!
Citera
2010-06-28, 23:30
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Det har redan gjorts. På sidan 32 i den här tråden ser du att inte ett enda inlägg gjordes i den mellan den 28 december 2009 och den 3 mars 2010. Alltså drygt två månader när inget skrevs här.
Under samma tid gjorde Daddy inlägg på sin blogg med ungefär samma frekvens som vanligt.
https://www.flashback.org/t947739p32

Det verkar alltså inte ha fått Daddy att engagera sig mindre på nätet eller att lägga mer energi på barnen och mindre på debatter på olika ställen. Snarare skruvar han upp sin nätfrekvens till i det närmaste dygnet runt i mars efter att Bjästadokumentären sänts.
Din föreslagna metod har alltså redan testats och hade ingen nämvärd effekt på Daddys skriverier och troligen inte heller på hans vårdnadstvist.

Ville Daddy flytta fokuset från sin egen person, till vårdnadstvisten, skulle jag som PR-konsult ge honom följande tips: ta bort posterna på sin blogg innehållande uthängningarna , posta inga nya uthängningar, och radera allt som har med Bjästafallet. Det bör ju framförallt handla om vårdnadstvisten, om hur han behandlats av myndigheterna i samband med den osv.

Jag lovar, luften skulle pysa ur den här tråden som luften ur en ballong.
Senast redigerad av swimp78 2010-06-28 kl. 23:46.
Citera
2010-06-28, 23:37
Medlem
Men ingen av er kan alltså visa något exempel på någon som gett er det rådet?

Logga-ut:
Du verkar ju gå på suddiga minnen av vad Daddy lagt ut, om du verkligen lästa "domar och dokument" så måste du vara helt utvecklingsstörd med tanke på alla faktafel du kommer med hela tiden, fast jag tror att du bara ljuger.
Citera
2010-06-29, 00:08
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus

Logga-ut:
Du verkar ju gå på suddiga minnen av vad Daddy lagt ut, om du verkligen lästa "domar och dokument" så måste du vara helt utvecklingsstörd med tanke på alla faktafel du kommer med hela tiden, fast jag tror att du bara ljuger.
Istället för att komma med lösa påståenden så är det ju bra om du presenterar ALLA dom faktafelen.

Till skillnad från dej behöver jag ju inte lita på suddiga minnen från det från det Daddy valt att presentera.

I övrigt är det trevligt med en debattteknik där du väljer att kalla folk för utvecklingsstörda, har du något särskilt emot just utvecklingsstörda som du vill ge uttryck för? Jag tror i så fall att det här är fel tråd för det.
Citera
2010-06-29, 00:10
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Logga-ut:

https://www.flashback.org/sp23544701
https://www.flashback.org/sp23549988
https://www.flashback.org/sp23544984
https://www.flashback.org/sp23956476
https://www.flashback.org/sp23902594
https://www.flashback.org/sp23086107
https://www.flashback.org/sp22656515

Finns säkert fler om du letar.
Citera
2010-06-29, 00:34
Medlem
Logga-ut:
Jag har kommenterat dem löpande och varje gång svarar du med att du inte tänker svara eller så fyller du snabbt på med inlägg så att påpekandena ska ramla längre bak i tråden.

JumpingJack:
Dina första tre exempel är från två feminister, det fjärde innehåller inget sådant och är postat efter att HenrikJ m.fl. hittade på att de skulle ha uppmanats av flera Daddy-anhängare att sluta skriva, det femte innehåller heller inget sådant, det sjätte är det första från en daddy-anhängare men innehåller ingen sådan uppmaning som påståtts, det sista innehåller inte heller någon sådan uppmaning.

Vad finns det fler av? Inlägg som inte innehåller vad de barnskändande lögnarna påstår eller inlägg som bevisar att man inte ens kan hitta något liknande ens om man letar noga?
Citera
2010-06-29, 00:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Logga-ut:
Jag har kommenterat dem löpande och varje gång svarar du med att du inte tänker svara eller så fyller du snabbt på med inlägg så att påpekandena ska ramla längre bak i tråden.

JumpingJack:
Dina första tre exempel är från två feminister, det fjärde innehåller inget sådant och är postat efter att HenrikJ m.fl. hittade på att de skulle ha uppmanats av flera Daddy-anhängare att sluta skriva, det femte innehåller heller inget sådant, det sjätte är det första från en daddy-anhängare men innehåller ingen sådan uppmaning som påståtts, det sista innehåller inte heller någon sådan uppmaning.

Vad finns det fler av? Inlägg som inte innehåller vad de barnskändande lögnarna påstår eller inlägg som bevisar att man inte ens kan hitta något liknande ens om man letar noga?

Så för att det är feminister som skrivit inläggen, så räknas de inte eller vad menar du?

Severiano har påtalat saken fler än en gång och fått medhåll från andra skribenter i tråden. Nu är jag på väg i säng men om du kollar Sevs inlägg (om de nu inte raderats, det har ju gjorts ganska flitigt) och efterföljande debatter hittar du dom nog.
Senast redigerad av JumpingJack 2010-06-29 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in