2010-06-26, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast ADHD påverkar ju inte förmågan att tänka eller förmågan att känna empati, den påverkar inte heller förmåga att komma till insikt osv...Att som du här totalt omyndigförklara daddy pga av hans ADHD, att hans åsikter och tankar inte är värda att bemötas eftersom man inte kan lägga samma krav på hponom, som jag uppfattar att du menar, känns faktiskt lite fördomsfullt från din sida.

Det enda jag ser som "förmildrande omständighet" och anledning att kanske inte ta i med hårdhandskarna i bemötandet av de sakfrågor och påståenden han tar upp är att han befinner sig i en krissituation snarare än att han har en ADHD diagnos. Problemet är att hans reaktion på sin krissituation drabbar hans barn och omgivning som blir exponerade.

Så vad innebär funktionshindret ADHD då enligt dig? Och är det inte så att den diagnosen väldigt ofta tagits upp här i tråden som ett ytterligare skäl till att Daddy inte kan fungera som förälder? Då kan vi alltså helt bortse från den i fortsättningen alltså - enligt dig befinner sig Daddy i en kris och det bästa sättet att bemöta folk i kris är att gå hårt åt dem....eller?

Ditt svar gör nog inte bara mig förvirrad är jag rädd....
Citera
2010-06-26, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Så vad innebär funktionshindret ADHD då enligt dig? Och är det inte så att den diagnosen väldigt ofta tagits upp här i tråden som ett ytterligare skäl till att Daddy inte kan fungera som förälder? Då kan vi alltså helt bortse från den i fortsättningen alltså - enligt dig befinner sig Daddy i en kris och det bästa sättet att bemöta folk i kris är att gå hårt åt dem....eller?

Ditt svar gör nog inte bara mig förvirrad är jag rädd....

Oj blev du mer förvirrad. Var det ens möjligt!?

Är man i kris kanske man inte ska flytta en femåring från fungerande boende till en person i kris, för det är väl det han söker om? Det är väl inte övervakat umgänge som han har han söker om?
Citera
2010-06-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast ADHD påverkar ju inte förmågan att tänka eller förmågan att känna empati, den påverkar inte heller förmåga att komma till insikt osv...Att som du här totalt omyndigförklara daddy pga av hans ADHD, att hans åsikter och tankar inte är värda att bemötas eftersom man inte kan lägga samma krav på hponom, som jag uppfattar att du menar, känns faktiskt lite fördomsfullt från din sida.

Det enda jag ser som "förmildrande omständighet" och anledning att kanske inte ta i med hårdhandskarna i bemötandet av de sakfrågor och påståenden han tar upp är att han befinner sig i en krissituation snarare än att han har en ADHD diagnos. Problemet är att hans reaktion på sin krissituation drabbar hans barn och omgivning som blir exponerade.

Instämmer.
Han har vissa begränsningar men bör inte bli behandlad som otillräknelig eller obildbar.
Det vore att kraftigt nedvärdera daddy och hans kapacitet!
Citera
2010-06-26, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Oj blev du mer förvirrad. Var det ens möjligt!?

Är man i kris kanske man inte ska flytta en femåring från fungerande boende till en person i kris, för det är väl det han söker om? Det är väl inte övervakat umgänge som han har han söker om?

Och där dök du upp också ja - vad förvånad man blir. Så nu är det kris det handlar om alltså? Jag försöker verkligen hänga med som du ser ,men det är inte alltid så att det är den som upplever förvirringen som så att säga är orsak till den...

Kontentan : bort med ADHD - in med kris (Vad var det jag skrev tidigare om ADHD som en slaksdiagnos som man tar till när man inte har något annat?)
Citera
2010-06-26, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Instämmer.
Han har vissa begränsningar men bör inte bli behandlad som otillräknelig eller obildbar.
Det vore att kraftigt nedvärdera daddy och hans kapacitet!

Och vilka är då dessa begränsningar? Jag tycker nästan att det är rörande hur det tunga gardet nu försöker få det till att det är jag som är den nedvärderande i den här tråden - har ni plötsligt skådat ljuset allihop eller vad har hänt? Ett mer hycklande gäng får man leta efter!
Citera
2010-06-26, 16:23
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Och där dök du upp också ja - vad förvånad man blir. Så nu är det kris det handlar om alltså? Jag försöker verkligen hänga med som du ser ,men det är inte alltid så att det är den som upplever förvirringen som så att säga är orsak till den...

Kontentan : bort med ADHD - in med kris (Vad var det jag skrev tidigare om ADHD som en slaksdiagnos som man tar till när man inte har något annat?)
För en kombination av ADHD och kris och annat den är förstås omöjlig. Det stod väl inget om det i alla böcker du läst kan jag tänka mej.

Klart du har rätt, han ljuger ju om så mycket annat så han ljuger nog om ADHD:n också, allt för att ha någon att skylla sitt dåliga beteende och sin oförmåga att fungera på, är det du vill säga?
Citera
2010-06-26, 16:29
Bannlyst
Citat:

Okej, du kan bara se en sak i taget. Måste vara ensidigt men jag är inte förvånad, du verkar haka upp dig på en sak i taget. Ta det bara lugnt, vi vet att du gillar daddy.

Själv anser jag att även om han var psykopat kan han mana i kris för att han inte får som han vill, det är väl det vi försöker finna ut.
Citera
2010-06-26, 16:32
Medlem
Citat:
Och vilka är då dessa begränsningar? Jag tycker nästan att det är rörande hur det tunga gardet nu försöker få det till att det är jag som är den nedvärderande i den här tråden - har ni plötsligt skådat ljuset allihop eller vad har hänt? Ett mer hycklande gäng får man leta efter!

Jag trodde det var du som var den självutnämnda experten på ADHD.
Du hittar information om ADHD och vilka problem i det vuxna livet den diagnosen medför om du googlar.
Insikten om att en person kan rymma både en ADHD-diagnos, krisreaktion och t o m flera diagnoser brukar inte kallas för hyckleri.

Jo du är nedvärderande!
Citera
2010-06-26, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
För en kombination av ADHD och kris och annat den är förstås omöjlig. Det stod väl inget om det i alla böcker du läst kan jag tänka mej.

Klart du har rätt, han ljuger ju om så mycket annat så han ljuger nog om ADHD:n också, allt för att ha någon att skylla sitt dåliga beteende och sin oförmåga att fungera på, är det du vill säga?

Du har väldigt svårt att låta bli att lägga ord i munnen på andra va?
Jag bara konstaterar att era motiv till att förfölja Daddy blir allt mer lätta att förstå och att allt ni anför gentemot honom bara handlar om era egna sjuka behov av att hänga någon, vem som helst och Daddy råkade vara ett tacksamt byte, men inte ens det klarar ni av att stå för, utan att nu retroaktivt försöka tillskriva mig det ni själva om och om igen framfört. Ni utgör tillsammans bara ett vanligt äckligt drev och sådana finns det tjugo på dussinet av på nätet.
Citera
2010-06-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Jag trodde det var du som var den självutnämnda experten på ADHD.
Du hittar information om ADHD och vilka problem i det vuxna livet den diagnosen medför om du googlar.
Insikten om att en person kan rymma både en ADHD-diagnos, krisreaktion och t o m flera diagnoser brukar inte kallas för hyckleri.

Jo du är nedvärderande!

Nja, nu ljuger du ju igen - det är inte jag som om och om igen fört fram Daddys ADHD som en belastande faktor och jag har för länge sedan förstått att dina kunskaper om ADHD begränsar sig till vad du snappat upp lite här och var på nätet - mina är något mer djupgående!

Jag har inga problem med att nedvärdera folk som i grupp nedvärderar andra - inte ett dugg dåligt samvete får jag för det, tvärtom!
Citera
2010-06-26, 16:44
Bannlyst
Citat:
Nja, nu ljuger du ju igen - det är inte jag som om och om igen fört fram Daddys ADHD som en belastande faktor och jag har för länge sedan förstått att dina kunskaper om ADHD begränsar sig till vad du snappat upp lite här och var på nätet - mina är något mer djupgående!

Jag har inga problem med att nedvärdera folk...
Nej det har du ju gjort klart för oss alla.
Sen att dina kunskaper om bokstavshandikapp haltar rejält har du också gjort klart för oss alla, du tror ju inte ens att de finns, det handlar bara om lite frukostmackor och rena kläder. Säg det till Daddy så har du löst problem för en mängd olika människor som drabbas av honom, främst då mamman och dottern, men även mormodern och andra som är indragna i hans infekterade vårdnadstvist.
Citera
2010-06-26, 16:49
Medlem
Citat:
Den debatt som förs här i tråden är allt annat än en principdebatt. Allt den går ut på är att demonisera en människa och klä av den allt av värdighet av någon för mig outgrundlig anledning!
Jag tycker du i dina senaste inlägg hjälpt daddy av med kläderna(om det går mera efter hans egen striptease).

Och jag anser även att du har en hånfullhet mot de flesta som inte håller med dig.

Så för mig är min debatt med dig över i detta ämne men icke om daddy i övrigt.

Din ordination på att få daddy läkt delar jag inte.
Det kan endast Daddys "vänner" och hans själv göra. Jag menar då påbörja en resa mot ett läkande(inte blir fri adhd utan läka och fungera med adhdn).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in