2010-07-14, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Där har vi klockren Daddy-logik! Han har en egen dubbel standard som gör att när han gör en sak är det okej, när någon annan gör exakt samma sak är det trakasserier, förtal, spekulationer.
Finns det fortfarande någon som inte har fattat var det stora problemet i den här vårdnadstvisten ligger?
Ja det är en klockren Daddy-logik.
Dubbelstandard är en standard för Daddy som givetvis har gräddfilen, och en helt annan för alla andra som bara sorteras in som extremfeminister, pedofiler och gud vet vad.
Att det är en fortsatt vårdnadstvist beror uteslutande på Daddys ställningstagande att han ska ha företrädeserätt och att alla andra är just extremfeminister och pedofiler och myndighetsmissbrukare. Daddy förstår inte att samarbeta och att på ett sunt sätt förstå vad ett litet barn är.
Han ville gladeligen rycka bort flickebarnet när hon var spädbarn och ammades, idag vill han rycka bort henne från all sin harmoniska trygghet och sätta henne på ett utredningshem. Jamen??!! Karln är ju inte riktigt klok.
Citera
2010-07-14, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
JumpingJack

Han gör en Littorinare också. Barnen tas upp när de kan utnyttja dem.

Fy fan så osmakliga en del föräldrar är. Barnen är bara deras vapen, deras sköldar till sitt egna misserabla liv.
Nja, nu kan vi ju diskutera vem som var först, är det inte Littorin som gör en Daddyinare?
Daddy har ju redan hållt på i 5 år.
Men visst är det osmakligt av föräldrar att hänga ut och utnyttja sina barn i deras egna offentliga strider. Det är nog illa bara att de görs offentliga. Barn ska inte behöva ta ställning till sådana här saker.
Det är osmakligt och ansvarslöst att en 44-årig person hänger ut sitt lilla barn offentligt i en vuxenkonflikt i syfte att skydda sig själv.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-14 kl. 21:33.
Citera
2010-07-14, 21:51
Bannlyst

För att ansluta till mitt tidigare inlägg i ämnet där jag anklagas att inte komma med tillräckliga källhänvisningar kring hot och trakasserier så kan jag nu nämna det som just nu skrivs av Daddys vänner på hans blogg, kommentarer som han låter ligga kvar.
Vad sägs om:
Citat:
Postat av: Absolut anonym
Jag vet också vem HenrikJ får sina uppgifter från och den människan kommer att ligga mycket risigt till.
Vad är det ni tror att den människan kommer drabbas av som de tror lämnar uppgifter till mig?
Tror ni det är gulliga kärleksbrev som menas med att "ligga mycket risigt till"??

Jag kan säga att varenda myndighetsperson som Daddy hängt ut i sin tråd har fått någon form av trakasserier och det fortsätter och fortsätter. Tror ni Daddy ligger bra till i sin vårdnadstvist när de personer som fått uppgiften att sköta den ansätts så?
Näe.
Det värsta är att det är inte bara den vuxna persone n som ligger "risigt till" det är även dennes familjemedlemmar. Nu får ni gå i taket om ni vill men jag har belägg för det och det finns faktiskt polisanmälningar på de sakerna också.
Citera
2010-07-14, 21:53
Medlem
Så måste det ju naturligtvis vara.. En Daddyinare!

Nix! Barn ska inte alls bli inblandade i vuxenfrågor. Håller med dig i allt.
Citera
2010-07-14, 21:59
Medlem
Det är kanske dags att Några som översvämar tråden med inlägg tar lite semester iaf. HJ. mfl.

Fundera gärna över varför och för vems skull Ni skriver, se vad Ni väljer att lägga Er tid och focus på.

Synd att det mer och mer liknar ett självmål, där man väljer att prata om meningsmotståndaren på en planhalva i stället för att visa att man spelar på båda.

Det kommer att bli fortsatt vackert väder.

Leroy
Citera
2010-07-14, 21:59
Medlem
Alltså.. Daddys metoder är vidriga.

Ska bli intressant att se vad "att ligga risigt till" betyder i detta sammanhang. Eller vad han ska göra med oss FB:are när han får nys om vår identitet. Om han nu får det, vill säga.

´Jag tycker kravet på att ange källa i dina påståenden är absurda. Folk får väl tro på det eller ej. Uthängningarna är väl allt för många i denna härva ändå? Tycker ju jag då!
Citera
2010-07-14, 22:15
Bannlyst
Citat:
Alltså.. Daddys metoder är vidriga.

Ska bli intressant att se vad "att ligga risigt till" betyder i detta sammanhang. Eller vad han ska göra med oss FB:are när han får nys om vår identitet. Om han nu får det, vill säga.

´Jag tycker kravet på att ange källa i dina påståenden är absurda. Folk får väl tro på det eller ej. Uthängningarna är väl allt för många i denna härva ändå? Tycker ju jag då!
Källor kan jag inte hänga ut då de redan är illa ansatta och inte vill det. Men Daddy visar ju själv upp hoten och att anta att hoten inte skulle verkställas är ju att vara aningens tröga.
Citera
2010-07-14, 22:32
Medlem
Vad fick du luft ifrån då, Leroy?

Har man semester så gör man precis vad man vill.

Du vill göra gällande att du vet något om hur vi tar till vara våra familjer, våra semestrar. Du varken vet eller kan spekulera i hur det i verkligheten ser ut. Mina barn har sommalov. Med en 100% närvarande förälder. När barnen själva väljer något annat väljer jag datorn.

Barnen varken vill eller behöver sitta klistrade i mig. Det är kompisar, bad och sol som gäller för dem. Själv sitter jag nere vid bryggan och har koll på dem, servar med glass, fiskespön och båtturer.

Det ena utesluter inte det andra. FYI.

Vad det gäller Daddy så har jag redan förklarat min stånpunkt gällande varför jag skriver. Om du inte kan ta till dig, så har du ett problem, inte jag.

Jag spelar inget spel. Vad tror du att det här handlar om egentligen? Jag har aldrig haft någon annan åsikt än att barnet, ifråga har rätt till sin far. Hur bängt han än beter sig. Men det måste vara under säkra former för barnet.

Gå du ut i det "fortsatta vackra vädret" och rensa hjärnan lite. Som du reonerar nu skadar det bara ett oskyldigt barn.
Citera
2010-07-14, 22:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Anledningen sägs vara flickans utbrott, det har jag svårt att få ihop. Det borde leda till en barnpsykologisk utredning gällande henne, och inte en ny utredning avseende föräldrarnas förmåga när man har en helt färsk utredning om just deras förmåga. En alldeles utmärkt utredning av en opartisk utredare osv osv har det påståtts.

Dessutom hävdar man nu att mamman tidigare inte utretts ordentligt, samtidigt som man bara för ett par månader sedan hyllade utredningen som minsann utredde mamman ordenligt. Får du ihop det?

Självklart är mamman och Daddy utredda båda två i samtliga utredningar.

Jag uppfattar det inte som om Daddy påstår att mamman aldrig har blivit granskad som person, utan som ha menar att man aldrig kritiskt detaljstuderat hur mamma-dotter interagerar, på det sätt som man har granskat Daddy och flickan i samband med deras bevakade umgängen med kontaktperson.

Om du minns Södertäljefallet som vi diskuterat tidigare, så lät man tydligen föräldrarna bo växelvis hos barnen, efter att man länge gått på mammans linje och fråntagit pappan kontakten med barnen. Då framkom en annan bild av hur föräldrarna påverkade barnen. Tyvärr slutade den historien med att mamman agerande innebar att hon förlprade vårdnaden, mycket på grund av ostyrkta anklagelser och negativ påverkan på barnet gällande fadern.

I allra värsta fall här, Logga-ut, så är det så att Daddy antydningar stämmer. Det är en psykolog inkopplad. Psykologen har verkligen uppfattningen att problemet med att flickan blir hysterisk inte ligger hos Daddy, utan i mammans negativa uppfattning om pappan, som i sin tur har en väldigt negativ inverkan på flickan, även om hon är en bra mamma på andra sätt. Detta är ett problem för flickan och man tänker nu utgå från att den saken måste undersökas.

Tro mig, det är inget jag i så fall blir glad över. Jag antar att det som BoyGoneBad tror i värsta fall skulle kunna leda till att hon blir LVU: ad. Fast eftersom man inte hittat några fel på Daddys omsorgsförmåga borde han ju ändå då kunna få vårdnaden.
Citera
2010-07-14, 23:00
Bannlyst
Citat:
Huskattmusen

Daddy har gjort sitt val, Daddy har dragit in sin vt i offentlighetens ljus. Varför ska jag tycka synd om honom?

Har du inte följt hans hat/hot och trakasserier mot mamman, på nätet? Verkar faktiskt inte som det eftersom du vägrar att förstå incitamentet till anstormningen. Två fel, gör inte per automatik ett rätt. Det håller jag med om. Men 100 fel (eller hur många som nu Daddy gjort) kan inte få stå oemotsagda. Han trakasserar sitt barn, barnets mamma, oss antagonister och fan och hans mormor. Bara han som startat detta krig, som han själv benämner det. Kan också avsluta det.

Btw, han har inte ens gått igenom sin blogg för att radera personliga uppgifter om sitt yngsta barn. Senast igår fick jag syn på fullständigt namn och personnr på barnet. Det är inget annat än för jävligt.

Och att agera som Daddy gör mot alla som ifrågasätter honom är inte friskt. Inte ett dugg. Och det tycks som nätet är en samlingsplats för er mejniaks som tycker stalking är ok!

Du får tro att det bästa sättet att hjälpa en psyksjuk är att hålla med i allt. Bara det tyder på 0 - sjukdomsinsikt. Ingen är felfri, ingen har samma åsikter som en person hela tiden. Men, men... Vad vet man? Ni kanske också är utsatta för hot? Daddy verkar ju kapabel till vad som helst!

Orwell,1994 verkligheten överträffar dikten.

Det bästa sättet för att försöka behålla sitt sinne är just precis som du säger att inse att man inte kan resonera med instabila personer som dessutom förefaller klumpigt maniska. Därför är det väl dags för mig att inse att man kommit till vägs ände.

De få rader jag skrev gjordes under ca 20 minuter och var ironi med ett hoppfullt budskap samt en förhoppning om att några hade en spegel. Det var lönnlöst, ty samma personer har ju suttit i flera år dag ut och dag in och matat just precis samma texter med anklagelser.

Denna vansinnesjakt på en liten flickas far har gått över styr, de flesta inser detta.
Citera
2010-07-14, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag uppfattar det inte som om Daddy påstår att mamman aldrig har blivit granskad som person, utan som ha menar att man aldrig kritiskt detaljstuderat hur mamma-dotter interagerar, på det sätt som man har granskat Daddy och flickan i samband med deras bevakade umgängen med kontaktperson.

Om du minns Södertäljefallet som vi diskuterat tidigare, så lät man tydligen föräldrarna bo växelvis hos barnen, efter att man länge gått på mammans linje och fråntagit pappan kontakten med barnen. Då framkom en annan bild av hur föräldrarna påverkade barnen. Tyvärr slutade den historien med att mamman agerande innebar att hon förlprade vårdnaden, mycket på grund av ostyrkta anklagelser och negativ påverkan på barnet gällande fadern.

I allra värsta fall här, Logga-ut, så är det så att Daddy antydningar stämmer. Det är en psykolog inkopplad. Psykologen har verkligen uppfattningen att problemet med att flickan blir hysterisk inte ligger hos Daddy, utan i mammans negativa uppfattning om pappan, som i sin tur har en väldigt negativ inverkan på flickan, även om hon är en bra mamma på andra sätt. Detta är ett problem för flickan och man tänker nu utgå från att den saken måste undersökas.

Tro mig, det är inget jag i så fall blir glad över. Jag antar att det som BoyGoneBad tror i värsta fall skulle kunna leda till att hon blir LVU: ad. Fast eftersom man inte hittat några fel på Daddys omsorgsförmåga borde han ju ändå då kunna få vårdnaden.
Nej nu fladdrar du tyvärr iväg Husvagnen.
Om mamman missköter dottern så att hon, lilla tösen, blir hysterisk, så skulle det finnas indikationer på andra håll i barnets nära omgivning.
Det du beskriver går inte ihop med att lilla dottern fungerar bra ihop med förskolan, mamman fungerar med förskolan, dottern fungerar socialt med sina kompisar osv osv.
Nu spekulerar du och greppar BGB's inlägg som ett fullt troligt scenario att lilla flickan skulle bli LVUad från en fullt fungerande uppväxtmiljö, det faller tyvärr på sin orimlighet, det är inte idioter som sitter på soc.
Citera
2010-07-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
det är inte idioter som sitter på soc.

Vad har du för bevis på att det INTE är så???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in