Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Anledningen sägs vara flickans utbrott, det har jag svårt att få ihop. Det borde leda till en barnpsykologisk utredning gällande henne, och inte en ny utredning avseende föräldrarnas förmåga när man har en helt färsk utredning om just deras förmåga. En alldeles utmärkt utredning av en opartisk utredare osv osv har det påståtts.
Dessutom hävdar man nu att mamman tidigare inte utretts ordentligt, samtidigt som man bara för ett par månader sedan hyllade utredningen som minsann utredde mamman ordenligt. Får du ihop det?
Självklart är mamman och Daddy utredda båda två i samtliga utredningar.
Jag uppfattar det inte som om Daddy påstår att mamman aldrig har blivit granskad som person, utan som ha menar att man aldrig kritiskt detaljstuderat hur mamma-dotter interagerar, på det sätt som man har granskat Daddy och flickan i samband med deras bevakade umgängen med kontaktperson.
Om du minns Södertäljefallet som vi diskuterat tidigare, så lät man tydligen föräldrarna bo växelvis hos barnen, efter att man länge gått på mammans linje och fråntagit pappan kontakten med barnen. Då framkom en annan bild av hur föräldrarna påverkade barnen. Tyvärr slutade den historien med att mamman agerande innebar att hon förlprade vårdnaden, mycket på grund av ostyrkta anklagelser och negativ påverkan på barnet gällande fadern.
I allra värsta fall här, Logga-ut, så är det så att Daddy antydningar stämmer. Det är en psykolog inkopplad. Psykologen har verkligen uppfattningen att problemet med att flickan blir hysterisk inte ligger hos Daddy, utan i mammans negativa uppfattning om pappan, som i sin tur har en väldigt negativ inverkan på flickan, även om hon är en bra mamma på andra sätt. Detta är ett problem för flickan och man tänker nu utgå från att den saken måste undersökas.
Tro mig, det är inget jag i så fall blir glad över. Jag antar att det som BoyGoneBad tror i värsta fall skulle kunna leda till att hon blir LVU: ad. Fast eftersom man inte hittat några fel på Daddys omsorgsförmåga borde han ju ändå då kunna få vårdnaden.