2010-07-18, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag struntar i hur du skriver och formulerar dig. Och tycker du att daddy är en dålig farsa så har jag och ingen annan problem med detta. Men du har skrivit tusentals med inlägg i denna tråd om vad anser om Daddy som om det är fakta du kommer med, fast så inte är fallet. Det är det jag reagerar på. I vanlig god diskussionsanda tillhör att man serverar belägg för det man påstår och att ett tyckande är just ett tyckande. Detta oavsett hur man skriver elller formulerar sig.
Har du räknat mina inlägg?
Hur sover du om nätterna förresten, inte mycket om man läser tillbaka tidsstämplarna här?
Hur står det till med dina egna fakta att jag skulle skriva här dygnet runt?
Börja med att tvätta din egen byk.
Citera
2010-07-18, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du kanske menade det, men det är inte det du säger i inlägget. När man kommunicerar i skrift så måste man skriva ut vad man menar man kan inte hoppas att folk ska tänka sej vad man vill ha sagt för att man är för lat eller inkompetent för att faktiskt skriva ut det.

Nej, i barnets intresse ligger att barnets rättigheter tas tillvara, inget annat. Innebär det att pappa eller mamma sen sitter på kammaren och tjuter och känner sej orättvist behandlade så är det helt oväsentligt, ur barnets perspektiv är det barnets hälsa och trygghet som betyder något, inget annat.
Barn ska inte behöva ta hänsyn till eller offras för vuxnas skull. Det är innebörden i barnkonventionen.
Barn har rätt att vara barn och ska inte behöva ta ansvar för sina vuxna föräldrar, det är absurt.
Det är något som Daddy och hans anhängare inte förstår men det står klart och tydligt i barnkonventionen.
Citera
2010-07-18, 18:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Barn har rätt att vara barn och ska inte behöva ta ansvar för sina vuxna föräldrar, det är absurt.
Det är något som Daddy och hans anhängare inte förstår men det står klart och tydligt i barnkonventionen.

Då får jag återupprepa mig: vi efterfrågar fortfarande på vilket sätt barnkonventionen har följts i fallet Daddy. Det är du som hävdar att konventionen gör det.
Citera
2010-07-18, 18:54
Bannlyst
Citat:
Då får jag återupprepa mig: vi efterfrågar fortfarande på vilket sätt barnkonventionen har följts i fallet Daddy. Det är du som hävdar att konventionen gör det.
Läs då Barnkonventionen, här har du den i sin helhet:
http://www.scribd.com/doc/34000103/Barnkonventionen-i-Sin-Helhet

Vill du påstå att barnkonventionen inte följs så måste ju du peka ut på vilka punkter, du kan ju knappast begära att jag ska gissa mig till dem. Lite jobb får du allt göra själv, inte bara ligga på rygg och skrika orättvisor.
Jag har fler inlägg med frågor till dig, hur tänker du svara på dem?
Tänker du sova inatt?
Citera
2010-07-18, 20:23
Bannlyst
Citat:

Det är ingen ide att förvänta sig seriösa svar från någon som uppvisar narcissistisk läggning.

Googla barnkonventionen+ sök inom: Sverige följer inte = 12400 träffar

Där framgår tydligt att Sverige inte har barnkonventionen i lag, samt att man alltför ofta bryter mot den, det finns dels pågående mål och mål där Sverige fällts samt mål som förlikats = köpt sig fri.

Detta är inom Socialnämnder, Socialstyrelsen och familjerättsAdvokater välkänt, att Barnombudsmannen och Barn/Ungdomsvårdande organisationer eftersträvar att Sverige skall göra den till lag, bekommer inte HenrikJ, han påstår sig fortfarande sitta på den absoluta sanningen.
Halleluja.

http://svt.se/2.22620/1.320308/fn_s_barnkonvention_foljs_inte?lid=is_search549588 &lpos=160&queryArt549588=riksrevisionen&sortOrder5 49588=0&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&p ageArt549588=16
Citera
2010-07-18, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Det är ingen ide att förvänta sig seriösa svar från någon som uppvisar narcissistisk läggning.

Där framgår tydligt att Sverige inte har barnkonventionen i lag, samt att man alltför ofta bryter mot den, det finns dels pågående mål och mål där Sverige fällts samt mål som förlikats = köpt sig fri.

Detta är inom Socialnämnder, Socialstyrelsen och familjerättsAdvokater välkänt, att Barnombudsmannen och Barn/Ungdomsvårdande organisationer eftersträvar att Sverige skall göra den till lag, bekommer inte HenrikJ, han påstår sig fortfarande sitta på den absoluta sanningen.
Halleluja.

http://svt.se/2.22620/1.320308/fn_s_barnkonvention_foljs_inte?lid=is_search549588 &lpos=160&queryArt549588=riksrevisionen&sortOrder5 49588=0&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&p ageArt549588=16

Helt rätt - barnkonventionen är bara en konvention och man brukar inte sällan blanda ihop den med europakonventionen för de mänskliga rättigheterna (Som är lag i Sverige) och alltså kan Sverige inte fällas för några brott mot barnkonventionen.
Citera
2010-07-18, 20:28
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:

Halleluja.

Artikeln är fem år gammal, det kan ju ha ändrats en del sen dess.

En intressant kommentar fann jag i alla fall som du och Lucky kan grunna på.
Citat:
Enligt BO är ett genuint barnperspektiv en annan sak än ett välvilligt föräldraperspektiv, eftersom vi inte alltid vet säkert vad barnen själva tycker i olika frågor.
Citera
2010-07-18, 20:52
Bannlyst
Citat:

Tack för den passningen, jag tar det dock inte allvarligt.

Kvarstår dock vad Lucky eftgerfrågade:
Citat:

Citat:

Halleluja.
http://svt.se/2.22620/1.320308/fn_s_...geArt549588=16
Du svarar fortfarande inte på vilket sätt barnkonventionen inte följts i Daddys fall.
Skulle du hittat det så hade det smack presenterats här, nu väljer ni att köra dimridåer istället.
Upp till bevis och svara på frågan.
Citera
2010-07-18, 22:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Halleluja.

Du har rätt, det är ingen idé att förvänta sig något svar. Man påstår en sak varvid läsaren själv får undersöka sanningshalten.

Passande nog så har jag dock själv skrivit om barns rättigheter i denna tråd och hur detta har tillämpats på fallet Daddy.
https://www.flashback.org/sp23489287
Citera
2010-07-18, 22:12
Bannlyst
Citat:
Du har rätt, det är ingen idé att förvänta sig något svar. Man påstår en sak varvid läsaren själv får undersöka sanningshalten.

Passande nog så har jag dock själv skrivit om barns rättigheter i denna tråd och hur detta har tillämpats på fallet Daddy.
https://www.flashback.org/sp23489287
Istället för att rapa upp text i massor, kan du konkretisera det och peka på var Daddys dotter blivit misskrediterad rörande barnkonventionen?
Är det en för svår uppgift för dig?
Citera
2010-07-18, 22:27
Medlem
Jag fattar inte det här riktigt. Det verkar sjukt jobbigt alltihop.
Citera
2010-07-18, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag fattar inte det här riktigt. Det verkar sjukt jobbigt alltihop.
Välkommen i klubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in