Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så då gäller inte detta?
Du måste hålla dig till en åsikt. Antingen vet vi inte om de vidtar åtgärder utifrån att händelsen ägt rum eller också vidtar de åtgärder utifrån att de slagit fast att händelsen ägt rum. Du påstår att vi inte vet vad de har för grund för sitt beslut och samtidigt påstår du vi att vi vet att de slagit fast att händelsen ägt rum. Det går inte ihop logiskt.
Men OK, TR slår alltså i och med sitt beslut om fast att händelsen verkligen ägt rum.
Då skulle jag igen vilja ha svar på min tidigare fråga : Om man utgår från att en händelse har ägt rum, gör man inte en bedömning av händelsen då?
Du måste hålla dig till en åsikt. Antingen vet vi inte om de vidtar åtgärder utifrån att händelsen ägt rum eller också vidtar de åtgärder utifrån att de slagit fast att händelsen ägt rum. Du påstår att vi inte vet vad de har för grund för sitt beslut och samtidigt påstår du vi att vi vet att de slagit fast att händelsen ägt rum. Det går inte ihop logiskt.
Men OK, TR slår alltså i och med sitt beslut om fast att händelsen verkligen ägt rum.
Då skulle jag igen vilja ha svar på min tidigare fråga : Om man utgår från att en händelse har ägt rum, gör man inte en bedömning av händelsen då?
Varför tar du inte hänsyn till hela Kias resonemang?
Citat:
Vi vet inte om de vidtar åtgärder utifrån att de fastslagit att händelsen ägt rum och bedömmer det som gränsöverskridande beteende eller om de vidtar åtgärder utifrån att händelsen kan ha ägt rum och bedömt att det i så fall är gränsöverskridande beteende, det framgår inte ur texten och eftersom vi inte vet vad som lagts fram för rätten kan vi inte avgöra det heller.
Eftersom ingen, vilket innebär att alltså inte heller KiaW, har tillgång till socialnämndens utredning som tingsrätten fattar sitt beslut utifrån så kan väl inte Kia heller besvara din fråga, så vad är det du uppnår med dina frågor. Vart är det du vill komma?
Det vi vet är att man utifrån utredningen bedömer att det finns tillräckligt stöd för oro för att man ska ha kontaktperson när gör en vidare utredning om umgänge- boende och vårdnad för att "belysa konsekvenser och eventuella risker" med olika alternativ i den frågan.