Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Att hon just nu verkar vara rädd att skiljas från mamman kan ju vara en fas, och sen gammalt så har ju sånt varit bättre att vänta ut. Det hade ju varit bra om Joakim hade varit lugnare och inte förtalat mamman så in i helsike på internet hade han kanske kunnat träffa barnet tillsammans med mamman. Han har ju i stort sätt omöjliggjort att möjlighet till normal samvaro. Jag har svårt att föreställa mig hur man nånsin förlåter något sådant som han har gjort? Vet inte alls hur det skulle gå till, och han försämrar läget dag för dag, förvärrar alltsammans och hejas på av såna som Leroy och AITS.
En femåring kan ha svårt att skiljas från sina föräldrar och här är det ju mamman det gäller. Och så kommer det nya rön om att det då är bäst att skilja barnet från föräldern, jag fattar ingenting. Vad är det för rön?
Det händer att barn inte vill bli lämnade på dagis under perioder utan någon synbar orsak. Det brukar inte bero på att mamman eller pappan har hjärntvättat barnet och det brukar gå över. Men det kanske är nytt nu, så barn inte funkar som de gjorde förr.
Ett drömscenario vore naturligtvis att mamman, daddy och flickan kunde träffas på neutral mark under trevliga former till en början, utifrån mitt gammelpsykologiska tänk. Nu skulle aldrig det kunna fungera med tanke på daddy och hans okontrollerade humör och maktbehov, men för flickan hade det varit en bra lösning. Och även för daddy i förlängningen, men han tänker ju inte i något längre perspektiv.
Beträffande de nya rönen inom barpsykologin är det bra om AITS kan svara på det. Hon går ju vårdlinjen och bör ha tillgång till det nyaste nya.