2010-06-15, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag har skrivit många gånger att daddy har en del i denna infekterade vårdnadstvist.
Det är inte bara ens fel.
Vi måste separera på vårdnadstvisten och flickans vardag.
Det primära som jag ser det är att flickan måste få lugn och ro och jag anser inte att det är att kapa kontakten med någon av föräldrarna genom att döma bort en av föräldrarna.
Jag anser att hon nu behöver få komma bort en tid från mamman och få skapa sin igen identitet, hitta sitt eget JAG.
Få tillåtelse att få vara den hon är.
Detta har skett förrut med mycket bra resultat.
Som det är nu är det helt oacceptabelt utifrån ett barnperspektiv.

Du tycker attt en femåring ska flytta hemifrån. Är det inte lite väldigt tidigt?
Citera
2010-06-15, 13:32
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
På vilket sätt menar du att mormodern har så stor påverkan? Rent konkret, hur menar du att hon påverkar?

Är det mormodern du menar som gör något? Vad är det hon gör?
Åh, så kommer du med samma frågor.
Läs vad jag har skrivit innan.
Det hjälps inte att du plötsligt kommer och ställer samma frågor som Binkermuniten redan gjort men med lite annorlunda formulering.
Jag går ju inte på det längre har jag ju skrivit.
Citera
2010-06-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Du tycker attt en femåring ska flytta hemifrån. Är det inte lite väldigt tidigt?

Det är lite väl högt ställda förväntningar på en 5-åring att hon ska hitta sitt JAG också.
Citera
2010-06-15, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Det är lite väl högt ställda förväntningar på en 5-åring att hon ska hitta sitt JAG också.

Jag vet inte alls, förstår inte, är det är nån ny sorts barnpsykologi där femåringar mår bäst från att skiljas från sina föräldrar för att hitta sina JAG?

Jag lever i den tron, men jag kanske är dum, att hon mår alldeles allra bäst av att bo kvar hos sin mamma. Men det kanske är fånigt och omodernt?

Eventuellt med övervakat umgänge med Joakim. Eller hur de nu beslutar de som har insikt.
Citera
2010-06-15, 13:41
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Åh, så kommer du med samma frågor.
Läs vad jag har skrivit innan.
Det hjälps inte att du plötsligt kommer och ställer samma frågor som Binkermuniten redan gjort men med lite annorlunda formulering.
Jag går ju inte på det längre har jag ju skrivit.
Jag har faktiskt läst och läst och ser inte att du besvarar frågorna någonstans.

Du slänger ur dej anklagelser riktade mot mormodern. Lägger över massa ansvar på henne, men du vill säga hur eller varför du anser att det är berättigat.
Citera
2010-06-15, 13:42
Medlem
Angel: Det du skriver om har skett, och ibland med gott resultat.
Men vad sker om daddy misslyckas där då?
Du utgår ifrån daddys sida där de som är närmast flickan har mer eller mindre hjärntvättat flickan.

Om de som sitter på alla fakta i målet inte nått samma slutsats som dig då?
Vilket de inte har gjort, än så länge?

Är dom korrupta? orättvisa?

Jag vet du vill väl, men vems ärende springer du?

Jag springer ingens ärende. Tänker själv. Inser att ingen som skriver här har någon som helst sanning framför mig. och det som daddy gett ut är en väldigt vinklad del av det som finns.
Citera
2010-06-15, 14:00
Medlem
Citat:
Jag vet inte alls, förstår inte, är det är nån ny sorts barnpsykologi där femåringar mår bäst från att skiljas från sina föräldrar för att hitta sina JAG?

Jag lever i den tron, men jag kanske är dum, att hon mår alldeles allra bäst av att bo kvar hos sin mamma. Men det kanske är fånigt och omodernt?

Eventuellt med övervakat umgänge med Joakim. Eller hur de nu beslutar de som har insikt.

Det är säkert några nya barnpsykologiska rön som man inte hunnit med att greppa.
Det verkar också som att de nya rönen menar att det är skadligare att skiljas från pappan än från mamman. Men jag kan också ha missuppfattat den nya psykologin.
Det är så mycket nytt hela tiden så man hinner inte med att sätt sig in allt.
Citera
2010-06-15, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Det är säkert några nya barnpsykologiska rön som man inte hunnit med att greppa.
Det verkar också som att de nya rönen menar att det är skadligare att skiljas från pappan än från mamman. Men jag kan också ha missuppfattat den nya psykologin.
Det är så mycket nytt hela tiden så man hinner inte med att sätt sig in allt.

Att hon just nu verkar vara rädd att skiljas från mamman kan ju vara en fas, och sen gammalt så har ju sånt varit bättre att vänta ut. Det hade ju varit bra om Joakim hade varit lugnare och inte förtalat mamman så in i helsike på internet hade han kanske kunnat träffa barnet tillsammans med mamman. Han har ju i stort sätt omöjliggjort att möjlighet till normal samvaro. Jag har svårt att föreställa mig hur man nånsin förlåter något sådant som han har gjort? Vet inte alls hur det skulle gå till, och han försämrar läget dag för dag, förvärrar alltsammans och hejas på av såna som Leroy och AITS.

En femåring kan ha svårt att skiljas från sina föräldrar och här är det ju mamman det gäller. Och så kommer det nya rön om att det då är bäst att skilja barnet från föräldern, jag fattar ingenting. Vad är det för rön?
Citera
2010-06-15, 14:31
Bannlyst
Citat:
Jag har skrivit många gånger att daddy har en del i denna infekterade vårdnadstvist.
Det är inte bara ens fel.
Vi måste separera på vårdnadstvisten och flickans vardag.
Det primära som jag ser det är att flickan måste få lugn och ro och jag anser inte att det är att kapa kontakten med någon av föräldrarna genom att döma bort en av föräldrarna.
Jag anser att hon nu behöver få komma bort en tid från mamman och få skapa sin igen identitet, hitta sitt eget JAG.
Få tillåtelse att få vara den hon är.
Detta har skett förrut med mycket bra resultat.
Som det är nu är det helt oacceptabelt utifrån ett barnperspektiv.

Vad är det för rön? Man skiljer alltså småbarn från sina föräldrar och det ger bra resultat?

Femåringar som hittar sina JAG alltså. Du får gärna berätta mer.
Citera
2010-06-15, 14:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
OT raderat. Bang The Drum och Logga-ut får en tillsägelse var för tjafs om uthängningar. //Mod
Citera
2010-06-15, 14:45
Medlem
Citat:
Att hon just nu verkar vara rädd att skiljas från mamman kan ju vara en fas, och sen gammalt så har ju sånt varit bättre att vänta ut. Det hade ju varit bra om Joakim hade varit lugnare och inte förtalat mamman så in i helsike på internet hade han kanske kunnat träffa barnet tillsammans med mamman. Han har ju i stort sätt omöjliggjort att möjlighet till normal samvaro. Jag har svårt att föreställa mig hur man nånsin förlåter något sådant som han har gjort? Vet inte alls hur det skulle gå till, och han försämrar läget dag för dag, förvärrar alltsammans och hejas på av såna som Leroy och AITS.

En femåring kan ha svårt att skiljas från sina föräldrar och här är det ju mamman det gäller. Och så kommer det nya rön om att det då är bäst att skilja barnet från föräldern, jag fattar ingenting. Vad är det för rön?

Det händer att barn inte vill bli lämnade på dagis under perioder utan någon synbar orsak. Det brukar inte bero på att mamman eller pappan har hjärntvättat barnet och det brukar gå över. Men det kanske är nytt nu, så barn inte funkar som de gjorde förr.

Ett drömscenario vore naturligtvis att mamman, daddy och flickan kunde träffas på neutral mark under trevliga former till en början, utifrån mitt gammelpsykologiska tänk. Nu skulle aldrig det kunna fungera med tanke på daddy och hans okontrollerade humör och maktbehov, men för flickan hade det varit en bra lösning. Och även för daddy i förlängningen, men han tänker ju inte i något längre perspektiv.

Beträffande de nya rönen inom barpsykologin är det bra om AITS kan svara på det. Hon går ju vårdlinjen och bör ha tillgång till det nyaste nya.
Citera
2010-06-15, 14:53
Medlem
Citat:

Det skulle kunna vara en variant på Gardners chock-terapi!

När barnet är rädd att åka till en misstänkt förövar-pappa (i det här fallet rädsla för att lämna mamma), så utsätter man barnet för det som det som är skrämmande.
Dvs man ger vårdnaden till den misstänkte förövar-pappa - i det här fallet separerar barnet från mamman.
Kan det vara en rimlig förklaring på separations-idén? Sedan återstår bara frågan om var en 5-åring kan hitta sitt JAG någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in