Citat:
Ursprungligen postat av severiano
För att återgå till topic så handlar det fortfarande om att HenrikJ påstår saker om vad som sker på R:s dagis, saker som är obekräftade, men som om de pågår, innebär att personalen begår tjänstefel. Det är deras skyldighet att motverka kränkande behandling. Logga-ut tror att föräldrar har rätt att tala om för personal att de ska tillåta kränkningar av andra barn om föräldrar så vill och R:s mamma anser tydligen också att detta är helt i sin ordning och har inte för avsikt att anmäla om hennes dotter far illa på dagis.
Nej, jag har inte sagt att personalen ska tillåta kränkande behandling. Varför dillar skit nu igen och lägger in dina egna låtsas tolkningar.
Jag har sagt att dagispersonal kan inte tvinga barn att leka tillsammans, och att om en förälder
(i det fallet pekade jag inte ens ut R eller ens hennes situation och dagis utan talade principiellt i sak) säger att ett barn påverkar deras eget barn på fel sätt och barnen därför inte ska leka med varandra så får personalen försöka ordna den situationen på något sätt. Dom kan inte springa iväg och anmäla föräldrarna för diskriminering för det.
Ingen har talat om kränkningar i det, det är du som har lagt in kränkningar i det jag säger för att det passar det skitsnack som du vill hävda.
Du har ingen aning om hur R har det på dagis eller inte, och du har inte heller någon aning om vad hennes mamma gör och inte, så jag föreslår att du håller näbben i den delen.
Citat:
Så, kontentan är: Vem som helst som vill drabba lilla R har rätt att göra så så länge det inte är Daddy och då undrar jag: Vart tog omtanken om barnet vägen? Den här historien luktar mer och mer skunk och jag börjar fundera över vem det egentligen är som använder lilla R som slagträ?! Det förvånar mig inte alls om hon far illa om människor i hennes närmaste omgivning tänker och tycker så här!
Det är du som försöker blåsa upp det och göra R till slagträ på dagis där du till och med vill dra in dagispersonalen i någon jävla strid enbart för att du är inte klarar av att läsa och tolka det HenrikJ faktiskt skriver, utan hittar på egna scenarior och dessutom egna lagar och regler som inte existerar.
Det som sker hemma privat är något som är upp till föräldrarna själva hur dom ska hantera. Kommer det hot till dagis eller skulle något hot vara riktat mot dagis, då är det deras skyldighet att agera. Något sådant har inte Henrik påstått.