2010-06-24, 01:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
http://www.fokus.se/2008/01/darfor-far-mammorna-vardnaden/

Det är inte daddy som skrivit artikeln.
Citera
2010-06-24, 01:50
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Hur tolkar ni alla Daddyister undeliggande text, skriven i Fokus av Joakim, om sitt barns mor. Är det skitsnackande eller ren fakta, som Daddy endast påstår sig ägna sig åt.

december 4, 2008 kl 15:12

Vad ska man säga. Det här med att snickra ihop diagnoser och sätta på folk som gör honom arg är tydligen någonting som Daddy har ägnat sej åt en längre tid nu om man ser på datumet.

Jag tror att det är något som bottnar i hans egen diagnos. Han kanske har behov av att ge folk diagnoser i ett försök att hävda sej själv eller något sådant.

Det är klart att hans tanke med att skriva det är att kränka och tysta mamman precis på samma sätt som vi kan se på bloggen hur han försöker kränka och tysta andra.

Nu när man ser hur länge det pågått och att också mamman varit utsatt så känns det mest djupt tragiskt.
Slutsatsen blir att han är en mycket mycket tragisk figur.

Edit;
Jag noterar också att detta kommer under den perioden då han har obevakat umgänge som enligt inläggen på bloggen fungerade bra just då. Däremot hade ju mamman sin nya man, jag skulle tro att det handlar en hel del om det. Vi såg ju tidigare hur reagerade på den nyheten. Det här kommer ju ungefär en månad senare.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-24 kl. 01:53.
Citera
2010-06-24, 01:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
[/spoiler]

Vad ska man säga. Det här med att snickra ihop diagnoser och sätta på folk som gör honom arg är tydligen någonting som Daddy har ägnat sej åt en längre tid nu om man ser på datumet.

Jag tror att det är något som bottnar i hans egen diagnos. Han kanske har behov av att ge folk diagnoser i ett försök att hävda sej själv eller något sådant.

Det är klart att hans tanke med att skriva det är att kränka och tysta mamman precis på samma sätt som vi kan se på bloggen hur han försöker kränka och tysta andra.

Källa på det fetstilta.
Citera
2010-06-24, 01:55
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Källa på det fetstilta.

Är tydligen

Jag tror

Är inget som kräver källa din tomte.

Om jag hade skrivit det som ren fakta, då hade du kunnat rapa om källa.

Det vet barn med grundskolekompetens. Man börjar ju undra om du saknar den.
Citera
2010-06-24, 01:57
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Det är inte daddy som skrivit artikeln.
Vad vaken du är *applåder*

Kan han ha skrivit något annat där tro

Du får kolla Lucky, kolla
Citera
2010-06-24, 02:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Om jag hade skrivit det som ren fakta, då hade du kunnat rapa om källa

Saken är den att du skriver som om det vore dags sanning. Upplysningsvis är ett påstående något man gör för att hävda vissa fakta. Problemet med dig är att du tror att påståendet i sig är tillräckligt utan hänvisning till belägg.
Senast redigerad av TheLucky 2010-06-24 kl. 02:06.
Citera
2010-06-24, 02:15
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Saken är den att du skriver som om det vore dags sanning. Upplysningsvis är ett påstående något man gör för att hävda vissa fakta. Problemet med dig är att du tror att påståendet i sig är tillräckligt utan hänvisning till belägg.
"Jag tror" ska aldrig uppfattas som om någon lägger ut fakta eller sanning.

Jag börjar ta mej tusan tycka synd om dej på riktigt.

Jag tror är alltid en personlig uppfattning.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-24 kl. 02:17.
Citera
2010-06-24, 02:46
Medlem
fosforeras avatar
Citat:
Nej, Pinglaklara har inte alls klargjort någonting.

Som sagt, vi har redan kunnat konstatera att du inte lyckats ta till dig vad folk skriver i det ämnet och jag är därför inte intresserad av att höra vad du tycker dig förstå av det som Pentyl och Pinglaklara faktiskt skriver. Vad jag frågade dig var följande:

Du har inte lust att "gröta dig igenom förhöret" som du hittat på saker om? Och du grötade inte när du ljög om att detta ingick i förhöret med barnet:
"Hon nämner två hemligheter. En som låter väldigt intrummad av en vuxen. Pappa ska prata med domaren och halva tiden var. En fyraåring vet knappast vad en domare är och har inte den tidsuppfattningen själv."
Och nu menar du alltså dessutom i ditt krokiga resonemang att man inte ska lyssna på barn därför att de inte har nån tidsuppfattning och inte vet vad "halva" eller "vara mer hos" betyder?

Om du vill bevisa nåt om en "bandupptagning" så vänligen citera vad du tror dig höra. Jag kan inte gärna gissa mig till vad du försöker svänga ditt bevisligen lögnaktiga uttalande ovan till nu.
Citera
2010-06-24, 04:40
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Om inte annat så kan barnet sörja det som aldrig blev och den stora risken med att inte ha någon kontakt alls (Även om det kanske ibland är det enda tänkbara) är att barnet får måla upp en helt fiktiv person med de risker för allvarlig

Nu pratar ju du om något helt annat än det jag skrev om. Du pratar om en sorts allmän fosterbarnproblematik och hur det är att som fosterbarn inte veta något alls om sitt ursprung.
Jag har aldrig sagt att det är positivt att inte veta var man kommer ifrån.

Däremot argumenterar jag mot Pentyls påstående att enbart den biologiska fadern kan fungera som en "riktig" far åt ett barn. Det är såklart dumheter.

En annan man än den bilogiska fadern kan naturligtvis bli den pappa som barnet uppfattar som sin far, den far som ställer upp, den far man ser i sin vardag och man känner trygghet hos.

Det är ju inte per automatik så att man känner med generna. Man känner för det som ger en kontinuitet och trygghet.

Det gick en film om en sydamerikanska militärdiktatur där regimkritiker dödades och de dödades 1 och 2-åriga barn adopterades av människor med maktposition i det ledande partiet. "Rövades bort" menade vissa. När sedan diktaturen föll, 10-12 år senare, krävde barnens biologiska släktingar sin rätt att få vårdnaden om barnen. De var ju barnens biologiska hemvist!

Men barnen själva ville inte det! Barnen såg de nya föräldrarna som sina "riktiga" föräldrar.
Det var ju där de hade sin trygghet. Det var hos dem de ville bo!
Oavsett biologi.

Vem som är ens föräldrar beror vem som varit ens förälder under ens uppväxt.
Oavsett biologisk koppling.
Citera
2010-06-24, 06:53
Medlem
Lucky

Det är möjligt att Daddy inte skrivit artikeln. Däremot så har Daddy svarat i kommentarsfältet, likaså hans mamma och hans äldsta barns mor.

Jag frågar inte om något annat än vad ni "Daddyister" tycker om det inlägget? Är det fakta eller rent skitsnack? Och stämmer den texten överens med Daddys försäkran om att han inte baktal den andra föräldern?

Sen vore det det ju bonus om ni dessutom svarade på hur ni anser att 3 "vuxna" personer, mer eller mindre anfaller en 20 åring på detta vis?

Skämmes tamejfan!
Citera
2010-06-24, 07:04
Medlem
Fosforera

Är du insatt i Daddys fall kan du redan alla turer. Eller så uttalar du dig utan att egentligen veta.

Daddy har haft en egen inspelning av barnets uttalanden om "halva tiden", och att Daddy ska prata med domaren om saken. Äldsta barnet finns också med på inspelningen.

Det är en situation helt iscensatt av Daddy. 4-åringar har inga så´na begrepp eller vokabulär. Vad är det du inte förstår i det?

Det finns en vettig anledning till att man från soc sida har en regel om att barnets ålder och mognad är vägledande i boende/vårdnadsfrågor. En 4-åring kan inte själv avgöra en så´n sak. Och detta är väl ett lysande exempel på varför?
Citera
2010-06-24, 07:09
Medlem
Citat:
Pentyl

Nu gjorde du mig totalt stum. Finns så´na som du på riktigt?

Det finns massor av barn som som inte har någon nära kontakt med sina biologiska band och mår bra.

Så finns det massor av barn som lever i ett helvete i sina biologiska band.

Biologi är bara skitsnack! Vore det så viktigt skulle världen se helt annorlunda ut.

Det viktigaste av allt är att ett barn lär sig knyta an. Det kan det göra till vem som helst. Lär man sig knyta an i ett tidigt stadie i livet så bär man med sig det i kommande relationer och sin framtid, på ett positivt sätt.

Mamma & pappa är bara ord. Innebörden växer fram i fungerande relationer.

Jag säger som jag brukar "Blod är tjockare än vatten, men kärlek är tjockare än blod".

Ja, när ett barn inte har något annat att välja på av olika anledningar, så kan man bara hoppas på att fosterföräldern eller fosterföräldrarna är bra och sunda människor.
Men betänk om ett barn när det blir äldre eller vuxen, förstår att den andra föräldern med vilje skillt han eller henne från sin förälder....och börjar undersöka varför...och då kanske upptäcker att enda anledningen var ingenting, utan bara självupptagenhet....detta ska alltså barnet bära med sig resten av sitt liv....är det riktigt tycker du?

Förresten har du inte hört och läst om alla vuxna som söker sina biologiska rötter...vad kan det bero på tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in