2010-05-28, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Med hänsyn till det "beslutet" och kraftiga manfallet av anhängare så undrar jag också det faktiskt. Kan det månne vara ett negativt beslut i TR?

Det kan vara ett dokument som ska tas med i rätten och som joakim inte vill ska komma fram, så då lägger han sig hellre. Allt är ju inte i öppen dagar.
Citera
2010-05-28, 19:34
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
KiaW.

Citat:
-Nej det är inget argument, det är fakta. Han har ju gått ut öppet med tvisten. Efter ett tag så drog någon nästa kort i tvisten, den har eskalerat ständigt. Tror du en som pratat om sanning och rättsäkerhet, kärleken och saknaden av sitt barn skulle välja att efter 3-4 års tjafs medvetet begå övergrepp.

Tråkigt.

Leroy
Med det menar du att det är fakta att den som går ut med dokument är ett bevis för att händelsen aldrig har hänt?
Han har ju inte begått övergrepp, han har inte gjort något brottsligt...
Citera
2010-05-28, 19:34
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Med hänsyn till det "beslutet" och kraftiga manfallet av anhängare så undrar jag också det faktiskt. Kan det månne vara ett negativt beslut i TR?

Oavsett dom, så lär ju folk inte sluta tycka som de gör. Om en dom hade fallit i ett fall jag hade engagerat mig i ordentligt, som jag ansett varit felaktig, så hade det snarare sporrat mig att hitta bevis mot domen.

Det "kraftiga manfallet av anhängare" beror snarare på att de är trötta på att du och andra vänder och vrider på vad som faktiskt sägs tills dess att ni kan vända det emot folk, alternativt att ni väljer att fokusera på någon struntdetalj i uttalandet som ni sedan använder för att förlöjliga postaren. Det blir tröttsamt i längden att förklara sig gång på gång på saker som alla andra verkar förstå fullt ut.
Citera
2010-05-28, 19:36
Bannlyst
Citat:
Det är en snyft historia som jag inte tror att Daddy sagt och har han det så är det inget som han kommer att stå för.
Det handlar i så fall om att samla sympatier.
Läs vad du själv skriver, du hävdar att barnet mår dåligt hemma hos mamman, och du vill bygga upp ett skuldberg att lägga på mamman för att flickan inte är på "rätt vis" när hon träffar Daddy, och konsekvensen av det blir att Daddy bryter umgänget och det är då mammans ansvar.
Exakt detta är en styrning som mamman beskrev att Daddy försökte ha över henne i början av förhållandet, fast nu riktas det mot barnet, barnet ska uppföra sej på rätt "glada" sätt.
Jag tror du läst pappren och kör ett spel som du vill att vi ska lasta Daddy för, för så här dum är han inte. Det kan jag inte inbilla mej i min vildaste fantasi.
Ja detta är helt klart ytterligare en snyfthistoria precis som den med misshandeln i försök att hitta utomstående att anklaga, helst då modern och jaga sympatier att det är så synd om oskyldiga Daddy.
Det är bara det att historierna är så dåligt underbyggda att det blir löjligt och det är rent ut sagt barnsligt. Ett sändebud till tråden som informerar av omtanke om "bannade" Daddy som inte kan skriva här, eehh

Tråden var rätt intressant innan med förhöret med dottern och rättegången, jag får en känsla av att detta bara var en dimridå för att det ämnet ska hamna i skymundan och vädja till stackars utsatta Daddy och hur elak mamman är.

Ska genast återgå till det jag tycker är intressant.
Citera
2010-05-28, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Oavsett dom, så lär ju folk inte sluta tycka som de gör. Om en dom hade fallit i ett fall jag hade engagerat mig i ordentligt, som jag ansett varit felaktig, så hade det snarare sporrat mig att hitta bevis mot domen.

Det "kraftiga manfallet av anhängare" beror snarare på att de är trötta på att du och andra vänder och vrider på vad som faktiskt sägs tills dess att ni kan vända det emot folk, alternativt att ni väljer att fokusera på någon struntdetalj i uttalandet som ni sedan använder för att förlöjliga postaren. Det blir tröttsamt i längden att förklara sig gång på gång på saker som alla andra verkar förstå fullt ut.

Jag tror att det är en viss händelse som ligger till grund för detta. Det är inte nån plötsligt påkommen tröttnad som alla i Joakims klubb plötsligt alla drabbats av i samma timme.

Det är något som har kommit fram och som vänt på steken.
Citera
2010-05-28, 19:39
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jag tror att det är en viss händelse som ligger till grund för detta. Det är inte nån plötsligt påkommen tröttnad som alla i Joakims klubb plötsligt alla drabbats av i samma timme.

Det är något som har kommit fram och som vänt på steken.

Visst. Vad? Prata ur skägget.
Citera
2010-05-28, 19:45
Bannlyst
Citat:

Nu hänger jag inte med? Oavsett dom? Men vi pratade ju just om det här med fakta? Och flera bland annat HvS har tidgare betonat att man ska sätta tilltro till den förra domen som friade Daddy?
Och nu är det plötsligt oavsett? Jag förstår nog inte är jag rädd.
Citera
2010-05-28, 19:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Vänta! Vad menar du med detta? Har någon dom fallit, eller vad?

Nej, jag tror inte det har fallit någon dom men Daddy har gett upp.
Allt går till en gräns och ser man att barnet har tagit så pass skada
redan av de lögner och annat som hon matas med så förstår man att
fortsatt umgänge sätter ändå större press på barnet.

För tänk om hon kommer hem till lilla mamma och berättar hur roligt hon haft?
Då måste ju lilla mamma och mormor verkligen visa hur ledsna det blir om hon
tycker att det är roligt att träffa sin pappa.

Fy fan en gång till!!

//Reimer
Citera
2010-05-28, 19:48
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det kan vara ett dokument som ska tas med i rätten och som joakim inte vill ska komma fram, så då lägger han sig hellre. Allt är ju inte i öppen dagar.
Nej, allt är ju inte i öppen dager, det är sant. Så kan det vara.
Citera
2010-05-28, 19:49
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Nu hänger jag inte med? Oavsett dom? Men vi pratade ju just om det här med fakta? Och flera bland annat HvS har tidgare betonat att man ska sätta tilltro till den förra domen som friade Daddy?
Och nu är det plötsligt oavsett? Jag förstår nog inte är jag rädd.

Jag menar att folk inte kommer att ändra sin åsikt (och med folk menar jag flera av de som postar här dagligen).

Det var anklagelser om övergrepp, utredning tillsattes, man kom inte fram till något.. men ändå tas det upp, trots att det inte gick vidare. Så, varför skulle en dom få folk att agera annorlunda och erkänna att de hade fel?

Btw, tack för att du frågar om klargöranden när jag är oklar i min argumentation istället för att anta att jag menar något annat.
Citera
2010-05-28, 19:51
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, jag tror inte det har fallit någon dom men Daddy har gett upp.
Allt går till en gräns och ser man att barnet har tagit så pass skada
redan av de lögner och annat som hon matas med så förstår man att
fortsatt umgänge sätter ändå större press på barnet.

För tänk om hon kommer hem till lilla mamma och berättar hur roligt hon haft?
Då måste ju lilla mamma och mormor verkligen visa hur ledsna det blir om hon
tycker att det är roligt att träffa sin pappa.

Fy fan en gång till!!

//Reimer
Det där visar bara din sjuka fantasi och har inget med verkligheten att göra.
Vi vet faktiskt ingenting om varför barnet inte ville träffa pappa just idag...
Citera
2010-05-28, 19:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Du skriver att du inte vet om något konstigt hänt - du litar på utredningen och tar juridisk ställning, men du vet inte säkert vad som faktiskt hänt. Du inser alltså att det finns ett visst utrymme för tveksamhet? Att det händer att man inte dömer p.g.a. att "brott ej kan styrkas" och att det inte är exakt detsamma som att där inte har förevarit något brott?

Rent juridiskt har du självklart rätt - i lagens mening är Daddy oskyldig. Men..det finns utrymme för tvivel om man läser förhöret med flickan. På henne låter det inte som att det handlar om en enstaka gång som det där hänt och då hamnar saken i ett annat läge. Jag tyckte alltså att flera i tråden drog höga växlar på något, som jag trodde var en enskild händelse - nu då jag läst förhöret mer noggrannt är jag inte lika säker och jag tror att det gäller för fler här i tråden. Kan du förstå den tveksamheten?

Det finns ofta nog utrymme för tvivel både på skuld och oskuld.

I det här fallet är det viktigt att komma ihåg att det är föga troligt att några fler fakta kommer att komma i dagen. Vad skall det då tjäna till att vänta? Det är så vitt jag kan se en otjänst mot både Daddy och dottern. Att känna tveksamhet är tveksamt om det är en lyx man kan unna sig i alla lägen. Speciellt när det gäller människors rättigheter, även om de tydligen inte har några, vilket gäller för en av de två inblandade. Hur det skall hjälpa upp flickans rättigheter till sin far att denne betraktas som oskyldig, men ändå skyldig, undgår mig helt.

För övrigt är ditt inte enbart min åsikt att händelserna får anses överspelade. Det är den oberoende och engagerad expertens uppfattning. Han som inte är inblandad i att både sköta utredningen av de påstådda övergreppen och bedöma om de ägt rum - i samma höga myndighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in