2010-05-27, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Han kan vara rädd eftersom det alltid finns de som vill göra de mest illvilliga tolkningar som är möjliga att göra! Ja de är normalt att 3-4-åringar undersöker olika saker och de har ingen klar uppdelning i den åldern om vad som är "lämpligt"!

Sedan anser jag at du verkar helt sexulfixerad och dessutom utrycker dig på ett vis som man annars bara brukar höra från peddosar som dyker upp lite varstans på nätet - det är sjukligt!
Det som du tycker är sjukligt är när jag omsätter det till att höra till det kvinnliga könet, att undersöka en vuxen manlig snopp däremot är helt normalt enligt dig, men inte enligt mig.
Att barn undersöker sitt eget kön är i en helt annan dimension, men att undersöka mamma och pappa på det viset eller för all del andra vuxnas kön hör inte dit.
Det är bland annat därför vi har lagar i Sverige som ska skydda barnen mot sådant utnyttjande.
Om du som förälder inte klarar av en sådan gränsdragning så ska du inte kunna skylla på att det är barnets fel. Det är sjukt den linje du för just nu, har dina barn så diffus social uppfattningsförmåga att de undersöker ditt kön och du tycker det är ok? Den stora frågan är faktiskt vad du anser vara lämpligt och den applicerar du på dina barn. Vad har du applicerat på dina barn?
Citera
2010-05-27, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det som du tycker är sjukligt är när jag omsätter det till att höra till det kvinnliga könet, att undersöka en vuxen manlig snopp däremot är helt normalt enligt dig, men inte enligt mig.
Att barn undersöker sitt eget kön är i en helt annan dimension, men att undersöka mamma och pappa på det viset eller för all del andra vuxnas kön hör inte dit.
Det är bland annat därför vi har lagar i Sverige som ska skydda barnen mot sådant utnyttjande.
Om du som förälder inte klarar av en sådan gränsdragning så ska du inte kunna skylla på att det är barnets fel. Det är sjukt den linje du för just nu, har dina barn så diffus social uppfattningsförmåga att de undersöker ditt kön och du tycker det är ok? Den stora frågan är faktiskt vad du anser vara lämpligt och den applicerar du på dina barn. Vad har du applicerat på dina barn?

Som sagt - du är fixerad och klarar därför inte av att ta in vad jag faktiskt skriver! Det finns vissa anatomiska skillnader mellan män och kvinnor och jag tror alltså att det är mycket ovanligt att ett barn skulle komma på att undersöka sin mor invärtes! Jag tror dessutom att en kvinna knappast skulle kunna "sova över" ett sådant ingrepp, medan jag mycket väl kan tänka mig att en man kan det. Vi talar om yttre och inre genitalier här, men du kanske inte kan se skillnaden?
Citera
2010-05-27, 19:43
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej, det är du som har en märklig uppfattning...
Att ett barn vill undersöka är normalt, att tillåta en undersökning som vuxen är inte normalt.
Att ett barn har undersökt sin sovande pappa gör honom inte skyldig till övergrepp.
Citera
2010-05-27, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast rent utvecklingsmässigt är det i 4-års åldern som man upptäcker att pojkar och flickor inte ser likadana ut och det är också då de kan bli lite för närgångna med sin nyfikenhet.
För det mesta behöver man inte ens säga något, hamnar deras hand på ett olämpligt ställe tar man bort handen - inget konstigt med det.
Ibland kan de vara öppet nyfikna och vilja undersöka, då får man göra som daddy gjorde i duschen, förklara.

Att ett barn leker på det beskrivna sättet med pappa sovandes, så kan man omöjligt kräva att han skulle göra något att förhindra det...han vet ju inte om att något finns att förhindra.

Däremot, om flickan säger att just detta var en hemlis så förändrar det hela saken, men jag måste ha missat det.
Nu är barnens undersökande av sitt kön i en helt annan dimension än pappas gigantiska snopp eller mammas gigantiska snippa, normalt. De är auktoriteter som förväntas vägleda sina barn och tillrättavisa dem där de gör fel. Jag har aldrig varit med om att 3-4 åriga barn runkar eller pullar sina föräldrar och sedan får förhållningsorder om att inte berätta det för den andra föräldern utan att det vid kännedom blir en utredning, det tycker jag är med all rätt.
Citera
2010-05-27, 19:47
Bannlyst
Citat:
Som sagt - du är fixerad och klarar därför inte av att ta in vad jag faktiskt skriver! Det finns vissa anatomiska skillnader mellan män och kvinnor och jag tror alltså att det är mycket ovanligt att ett barn skulle komma på att undersöka sin mor invärtes! Jag tror dessutom att en kvinna knappast skulle kunna "sova över" ett sådant ingrepp, medan jag mycket väl kan tänka mig att en man kan det. Vi talar om yttre och inre genitalier här, men du kanske inte kan se skillnaden?

Det var väl för att förstå att det kan tolkas sexuellt den beskrivning som flickan gett och att man bör låta utreda saken. Att bara slå ifrån sig och säga att det är normalt är att inte ta normalt ansvar tycker jag.
Citera
2010-05-27, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du lägger ansvaret på en fyraåring. Ser du inte det själv?
För barn får det vara naturligt att hoppa från balkonger också, det är dom vuxnas ansvar att se till att så inte sker.
Det är den vuxnes ansvar att se till att barnet inte leker med könet oavsett hur nyfiket barnet är. Hur tusan kan du sitta och förklara bort det?
Jobbade inte du med just barn? Är inte du en av dom som ska ha anmälningsplikt om du hör ett barn prata om sådant?

Vilket ansvar? Jag ifrågasätter om Daddy har varit med på att barnet gjort sådant som barn kan göra, känna på, ta i o.s.v.

Jo - om de barn jag jobbar med, alltså nio-tioåringar skulle berätta något sådant så skulle jag bli orolig.
Har dagis tagit kontakt med soc i Daddys fall enligt sådana här saker? Har de hört något, känt någon oro för sexuella övergrepp? Har de blivit förhörda om detta? Vid oro brukar ju det vara något av det första man gör nämligen!
Citera
2010-05-27, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nej, det är du som har en märklig uppfattning...
Att ett barn vill undersöka är normalt, att tillåta en undersökning som vuxen är inte normalt.
Att ett barn har undersökt sin sovande pappa gör honom inte skyldig till övergrepp.
Att en pappa inte vaknar som ensam förälder för det barnet gör är en varningsklocka. Tänk om barnet balanserar på balkongräcket 8 meter upp?
Att inte vara så medveten om att man har barnet, bara 3-4 år gammalt och sova så djupt att man inte fattar vad som händer är stor säkerhetsrisk för barnet oavsett om det handlar om balkongbalanseringar eller annat farligt. Nu var det ju direkt beröring på ett så känsligt ställe som könet och pappan "sov" vidare. Han verkar inte särskilt medveten om att han har ansvar om en liten dotter där inte.
Citera
2010-05-27, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det var väl för att förstå att det kan tolkas sexuellt den beskrivning som flickan gett och att man bör låta utreda saken. Att bara slå ifrån sig och säga att det är normalt är att inte ta normalt ansvar tycker jag.

Jo då, det kan tolkas så och det kan också tolkas på andra vis som jag nyss redogjort för! Vad kom man fram till i sin utredning?
Citera
2010-05-27, 19:52
Bannlyst
Citat:
Att en pappa inte vaknar som ensam förälder för det barnet gör är en varningsklocka. Tänk om barnet balanserar på balkongräcket 8 meter upp?
Att inte vara så medveten om att man har barnet, bara 3-4 år gammalt och sova så djupt att man inte fattar vad som händer är stor säkerhetsrisk för barnet oavsett om det handlar om balkongbalanseringar eller annat farligt. Nu var det ju direkt beröring på ett så känsligt ställe som könet och pappan "sov" vidare. Han verkar inte särskilt medveten om att han har ansvar om en liten dotter där inte.

Och du har väl självklart klockat tiden som detta pågick? Du är övertygad om att han inte viftat bort hennes hand i sömnen, vridit på sig o.s.v. utan att vara helt klar över vad som hände? Du bara vet att han gjort sig skyldig till övergrepp? Då vill jag att du presenterar handfasta bevis på det!
Citera
2010-05-27, 19:55
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Det är bara det att det finns underlag
Säger vem?
Citera
2010-05-27, 19:57
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nu är barnens undersökande av sitt kön i en helt annan dimension än pappas gigantiska snopp eller mammas gigantiska snippa, normalt. De är auktoriteter som förväntas vägleda sina barn och tillrättavisa dem där de gör fel. Jag har aldrig varit med om att 3-4 åriga barn runkar eller pullar sina föräldrar och sedan får förhållningsorder om att inte berätta det för den andra föräldern utan att det vid kännedom blir en utredning, det tycker jag är med all rätt.

Hallå! Läser du något alls av det jag sa?
Om pappan sover kan han inte göra något åt det, är han skyldig till övergrepp ändå?
Menar du att det är övergrepp bara ett barn försöker röra vid sina föräldrars kön?
Citera
2010-05-27, 19:58
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Och du har väl självklart klockat tiden som detta pågick? Du är övertygad om att han inte viftat bort hennes hand i sömnen, vridit på sig o.s.v. utan att vara helt klar över vad som hände? Du bara vet att han gjort sig skyldig till övergrepp? Då vill jag att du presenterar handfasta bevis på det!
Då är vi två stycken, då det mer och mer verkar vara försvarstal åt själva polisen som höll i förhöret.
Det uppstår ett mönster mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in