2010-05-27, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
OM det nu skulle vara så (jag är lite osäker på det!) så skulle en välvillig tolkning kunna vara att Daddy är rädd för att det dottern gjort, ska kunna komma att skada honom i en vårdnadsrättegång och att han därför ber henne vara tyst om detta. Han kan också ha uppmanat dottern att säga att hon vill träffa pappa mer och hon använder då pappans ord, men det behöver ju i sin tur inte betyda att det inte samtidigt är hennes egen vilja! Jag tycker at man drar väldigt höga växlar på ett och annat, utan att se till om det kan finnas alternativa förklaringar!
Men varför ska han vara rädd om du med din stora kunskap vet att det är normalt att 3-4 åringar leker med sin fars snopp? Då finns ju inget att vara rädd för.
Jag undrar fortfarande hur du med ditt att det är normalt, skulle göra om dina 3-4 åringar leker med din snippa? Skulle du säga till dom att vara tysta om leken eller skulle du säga att det är fullt normalt och att det är helt ok att berätta att de får leka med dig när du sover? Och att du dessutom inte ens vaknar när de gör det???
Om pappan gjort som du beskriver så är det otroligt sjukt av en pappa.
Han inplanterar i sin dotter att måsta begränsa sig i sitt skydd och inte få berätta vad som hänt samt måsta föra pappans vuxna talan liten som hon är, det är ju heltgrymt och det är PAS att vända ett barn mot de som är hennes sociala skyddsnät.
Citera
2010-05-27, 19:19
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja men så kan det vara, men då har ju något slags lek med snoppen varit. Annars blir det svårt att hävda att han har sagt att det ska vara en hemlis och inget har hänt.
Det är svårt att ta dig på allvar så länge du ser att det finns underlag för att kunna anse att det har skett en sk snopplek (vidrigt ord).
Det är en tolkning av dig.
Citera
2010-05-27, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Det är svårt att ta dig på allvar så länge du ser att det finns underlag för att kunna anse att det har skett en sk snopplek (vidrigt ord).
Det är en tolkning av dig.
Det är bara det att det finns underlag
Citera
2010-05-27, 19:21
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Nej jag kan inte hålla med dig.
Dessutom är förhöret Maria Brages tolkning och slutsats, det kan du inte komma ifrån.
Jo, det kan jag komma ifrån. Eftersom barnet går före i förhöret och Brage följer upp.
Citera
2010-05-27, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Men varför ska han vara rädd om du med din stora kunskap vet att det är normalt att 3-4 åringar leker med sin fars snopp? Då finns ju inget att vara rädd för.
Jag undrar fortfarande hur du med ditt att det är normalt, skulle göra om dina 3-4 åringar leker med din snippa? Skulle du säga till dom att vara tysta om leken eller skulle du säga att det är fullt normalt och att det är helt ok att berätta att de får leka med dig när du sover? Och att du dessutom inte ens vaknar när de gör det???
Han inplanterar i sin dotter att måsta begränsa sig i sitt skydd och inte få berätta vad som hänt samt måsta föra pappans vuxna talan liten som hon är, det är ju heltgrymt och det är PAS att vända ett barn mot de som är hennes sociala skyddsnät.

Det är problematiskt med de här två hemligheterna som den lilla flickan ska härbärgera. Det är naturligtvis det också inget som enskilt är ett stort problem. Men det tornar liksom upp sig av konstigheter.

Att på allvar vilja att barn är tyst om saker för den andra föräldern när de är så små är olyckligt förstås.
Citera
2010-05-27, 19:22
Bannlyst
Citat:

Han kan vara rädd eftersom det alltid finns de som vill göra de mest illvilliga tolkningar som är möjliga att göra! Ja de är normalt att 3-4-åringar undersöker olika saker och de har ingen klar uppdelning i den åldern om vad som är "lämpligt"!

Sedan anser jag at du verkar helt sexulfixerad och dessutom utrycker dig på ett vis som man annars bara brukar höra från peddosar som dyker upp lite varstans på nätet - det är sjukligt!
Citera
2010-05-27, 19:23
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Men det har han väl aldrig förnekat? Eller? Frågan är ju om han uppmuntrat det? En gång som det refererats till kan han ju faktiskt ha sovit och en annan gång hände det visst i duschen och då sa han väl ifrån eller?
Barnet uppger Flera gånger jag kommer inte ihåg, samt Jag tycker om den .... mycket

Barnet berättar också om hur det går till i sängen.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-05-27 kl. 19:27.
Citera
2010-05-27, 19:24
Bannlyst
Citat:
Det är bara det att det finns underlag

Ja och barnet är den som först pratar om att hon leker med snoppen. Det är barnet som först pratar om detta om att leka med könsorganet. Och ord stod mot ord. Jag förstår inte varför man måste låtsas missförstå det här förhöret, det puttrar ut att man förstår att det är alarmerande när man måste låtsas att det inte var hemlisen osv. osv.
Citera
2010-05-27, 19:26
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej jag kan inte hålla med dig.
Dessutom är förhöret Maria Brages tolkning och slutsats, det kan du inte komma ifrån.
Hur menar du att ett förhör är en tolkning och slutsats? Orden är ju flickans egna, inte nerskrivna genom någon annan...förklara, för jag förstår inte.
Citera
2010-05-27, 19:27
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Han kan vara rädd eftersom det alltid finns de som vill göra de mest illvilliga tolkningar som är möjliga att göra! Ja de är normalt att 3-4-åringar undersöker olika saker och de har ingen klar uppdelning i den åldern om vad som är "lämpligt"!

Sedan anser jag at du verkar helt sexulfixerad och dessutom utrycker dig på ett vis som man annars bara brukar höra från peddosar som dyker upp lite varstans på nätet - det är sjukligt!
Du lägger ansvaret på en fyraåring. Ser du inte det själv?
För barn får det vara naturligt att hoppa från balkonger också, det är dom vuxnas ansvar att se till att så inte sker.
Det är den vuxnes ansvar att se till att barnet inte leker med könet oavsett hur nyfiket barnet är. Hur tusan kan du sitta och förklara bort det?
Jobbade inte du med just barn? Är inte du en av dom som ska ha anmälningsplikt om du hör ett barn prata om sådant?
Citera
2010-05-27, 19:28
Bannlyst
Citat:

Vist kan han vara rädd därför. Dock måste det ju då ha hänt. Men det är märkligt att han inte är så rädd så att han drar sig för att lägga ut det på internet. Det är ju konstiga svängingar i rädslebeteendet där?

Eller räknar han slugt med att man verkar oskylidig om man lägger ur snoppförhör med sin dotter tillsammans med ljudfiler där man försöker sabotera förhören genom att störa förhörspolisen strax före förhöret?
Citera
2010-05-27, 19:37
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du lägger ansvaret på en fyraåring. Ser du inte det själv?
För barn får det vara naturligt att hoppa från balkonger också, det är dom vuxnas ansvar att se till att så inte sker.
Det är den vuxnes ansvar att se till att barnet inte leker med könet oavsett hur nyfiket barnet är. Hur tusan kan du sitta och förklara bort det?
Jobbade inte du med just barn? Är inte du en av dom som ska ha anmälningsplikt om du hör ett barn prata om sådant?
Fast rent utvecklingsmässigt är det i 4-års åldern som man upptäcker att pojkar och flickor inte ser likadana ut och det är också då de kan bli lite för närgångna med sin nyfikenhet.
För det mesta behöver man inte ens säga något, hamnar deras hand på ett olämpligt ställe tar man bort handen - inget konstigt med det.
Ibland kan de vara öppet nyfikna och vilja undersöka, då får man göra som daddy gjorde i duschen, förklara.

Att ett barn leker på det beskrivna sättet med pappa sovandes, så kan man omöjligt kräva att han skulle göra något att förhindra det...han vet ju inte om att något finns att förhindra.

Däremot, om flickan säger att just detta var en hemlis så förändrar det hela saken, men jag måste ha missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in