2010-05-27, 19:58
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Att en pappa inte vaknar som ensam förälder för det barnet gör är en varningsklocka. Tänk om barnet balanserar på balkongräcket 8 meter upp?
Att inte vara så medveten om att man har barnet, bara 3-4 år gammalt och sova så djupt att man inte fattar vad som händer är stor säkerhetsrisk för barnet oavsett om det handlar om balkongbalanseringar eller annat farligt. Nu var det ju direkt beröring på ett så känsligt ställe som könet och pappan "sov" vidare. Han verkar inte särskilt medveten om att han har ansvar om en liten dotter där inte.

Om man sover djupt någon gång, så väver man ibland in yttre händelser in i drömmen, vilket ofta gör att man inte vaknar. Du får det att låta som att alla föräldrar måste sova mycket lätt och vara medvetna om allt som barnet gör, annars är de dåliga, oansvariga föräldrar.

Tänk om föräldrarna tittar på TV/har en livlig diskussion/pratar i telefon/löser korsord och hade tankarna på lite annat just då barnet sprang in i bordskanten. Detta är en dålig förälder i dina ögon? Det är så det låter på ditt inlägg.

Det låter som att du antar att flickan ryckte och drog under en längre tid och att det är på detta du baserar dina åsikter på.
Citera
2010-05-27, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Som sagt - du är fixerad och klarar därför inte av att ta in vad jag faktiskt skriver! Det finns vissa anatomiska skillnader mellan män och kvinnor och jag tror alltså att det är mycket ovanligt att ett barn skulle komma på att undersöka sin mor invärtes! Jag tror dessutom att en kvinna knappast skulle kunna "sova över" ett sådant ingrepp, medan jag mycket väl kan tänka mig att en man kan det. Vi talar om yttre och inre genitalier här, men du kanske inte kan se skillnaden?
Men vad snackar du för skit?
Vad menar du skulle vara anatomisk skillnad för ett barn på en kvinnas genitalier mot en mans?
Jag har även döttrar och de har också genitalier som är intressanta för dem. De har både blygdläppar, klitoris och vagina, bara för att de inte hänger ner som en snopp och en pung så är de jätteintressanta. Både killar och tjejer är intresserade av denna olikhet mellan deras olika kön, men vill påpeka att det är på barns vis.

Vad vill du göra gällande att en man är mindre känslig än en kvinna och därför inte vaknar när barnen runkar av dem? Men att däremot kvinnor skulle vakna av samma behandling?
Vad vill du göra gällande att barn skulle vara mindre intresserade av sin mors kön än sin pappas?
Vad är det för yttre och inre genitalier du snackar om? Att en kvinnas blygdläppar och klitoris inte hänger ner så mycket som en mans snopp och pung? Jag kan tala om för dig att det finns kvinnor vars genitalier hänger ner långt mycket mer än andra sämre utrustade män.

Dock kvarstår, barn är normalt inte intresserade på sådant sätt av sina föräldrars kön att de tycker det är ok att röra dem på det sätt som beskrivits i Daddys fall.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-05-27 kl. 20:10.
Citera
2010-05-27, 20:01
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Då är vi två stycken, då det mer och mer verkar vara försvarstal åt själva polisen som höll i förhöret.
Det uppstår ett mönster mer och mer.

Det mönstret har funnits i minst 200 sidor nu, det är sällan sakfrågor utan snarare insinueringar, tyckande och påståenden - och vill man ha fakta så kan man sällan producera detta. Hela debatten sjunker till någon slamkryparnivå, tyvärr.
Citera
2010-05-27, 20:04
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Vad vill du göra gällande att en man är mindre känslig än en kvinna och därför inte vaknar när barnen runkar av dem? Men att däremot kvinnor skulle vakna av samma behandling?
Vad vill du göra gällande att barn skulle vara mindre intresserade av sin mors kön än sin pappas?
Vad är det för yttre och inre genitalier du snackar om? Att en kvinnas blygdläppar och klitoris inte hänger ner så mycket som en mans snopp och pung? Jag kan tala om för dig att det finns kvinnor vars genitalier hänger ner långt mycket mer än andra sämre utrustade män.

En kvinna har mycket känsligare könsorgan. Sen vad är det som säger att det var fråga om en avrunkning? Tänk om hon petade lite på den och sedan drog någon/några gånger? Du har tolkat det som en avrunkning, men det betyder inte att det är sant - eller hur?
Citera
2010-05-27, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Du är ju helt sjuk!
Så är det din fulla rätt att tycka, jag tycker att det är du som far iväg och vill påstå att det skulle vara ok med en 3-4 åring som leker snopplekar med sin far som ska hålla hemligt för hennes övriga sociala skyddsnät.
Det om något är sjukt.
Sen när jag omsätter samma händelseförlopp på dig som kvinna så far du i taket och då är det inte längre möjligt. Du klarade helt enkelt inte av ditt eget resonemang fullt ut.
Citera
2010-05-27, 20:09
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Att en pappa inte vaknar som ensam förälder för det barnet gör är en varningsklocka. Tänk om barnet balanserar på balkongräcket 8 meter upp?
Att inte vara så medveten om att man har barnet, bara 3-4 år gammalt och sova så djupt att man inte fattar vad som händer är stor säkerhetsrisk för barnet oavsett om det handlar om balkongbalanseringar eller annat farligt. Nu var det ju direkt beröring på ett så känsligt ställe som könet och pappan "sov" vidare. Han verkar inte särskilt medveten om att han har ansvar om en liten dotter där inte.
Du har inte barn va?
Jag finner det inte det minsta konstigt om han inte vaknade, barnet har legat i sängen hela natten...det är snarare en förändring som gör att man vaknar, tex om barnet öppnat dörren eller gått runt i rummet.
Flickan var kvar i sängen, och beröring har han säkert haft under natten på olika ställen på kroppen, hjärnan kopplar bort sånt för att kunna sova...

Jag vet inte hur många gånger jag vaknat på morgonen då mina barn legat med armar och ben överallt på mej, och ja ibland en fot i rumpan och det är inte därför jag vaknat...jag lovar att jag hade vaknat omgående om någon av dem hade stigit upp ur sängen.
Citera
2010-05-27, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Du har inte barn va?
Jag finner det inte det minsta konstigt om han inte vaknade, barnet har legat i sängen hela natten...det är snarare en förändring som gör att man vaknar, tex om barnet öppnat dörren eller gått runt i rummet.
Flickan var kvar i sängen, och beröring har han säkert haft under natten på olika ställen på kroppen, hjärnan kopplar bort sånt för att kunna sova...

Jag vet inte hur många gånger jag vaknat på morgonen då mina barn legat med armar och ben överallt på mej, och ja ibland en fot i rumpan och det är inte därför jag vaknat...jag lovar att jag hade vaknat omgående om någon av dem hade stigit upp ur sängen.

Precis det jag tänker också. HenrikJ är nog väldigt ung och barn har han/hon inte!
Citera
2010-05-27, 20:15
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Menar du att soc. ska utgå från att mammor alltid talar sanning? De skulle inte undersöka därför att de hade en mammas ord på vad som hade hänt?
Nej, men att det var bara mannen man hämtade när båda föräldrarna var med låter lite märkligt, gör det inte?
Citera
2010-05-27, 20:17
Bannlyst
Citat:
Du har inte barn va?

Dina barn hade förmodligen inte heller beskrivit sin "fot i din rumpa" som en hemlighet de inte fick berätta för någon. Det är ju en väsentlig skillnad.
Att du vet att de hade en fot i din rumpa måste väl också bero på att du ändå hade sådan sinnesnärvaro att du kunde konstatera att de sov och att du kunde sova vidare annars skulle du väl inte märkt det? Inte sa du väl till barnen att det skulle vara eran hemlighet och att de inte fick berätta det för sin pappa?
Personligen gillar jag inte "fötter i rumpan" eller annorstädes, så om så skulle ske så bytte jag genast sovställning eller bar tillbaka det sovande barnet i sin egen säng.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-05-27 kl. 20:21.
Citera
2010-05-27, 20:17
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Menar du att soc. ska utgå från att mammor alltid talar sanning? De skulle inte undersöka därför att de hade en mammas ord på vad som hade hänt?

Nej, verkligen inte. Idag finns det väldiga fördomar om att kvinnor är godhjärtade och inte ljuger. De ska helt strunta i könet och göra sin utredning oberoende av kön. De ska inte automatiskt anta att endera könet klarar av något bättre, eller har barnets bästa i åtanke. De borde bortse totalt från såna gamla stereotyper och utreda neutralt.
Citera
2010-05-27, 20:18
Bannlyst
Citat:
Så är det din fulla rätt att tycka, jag tycker att det är du som far iväg och vill påstå att det skulle vara ok med en 3-4 åring som leker snopplekar med sin far som ska hålla hemligt för hennes övriga sociala skyddsnät.
Det om något är sjukt.
Sen när jag omsätter samma händelseförlopp på dig som kvinna så far du i taket och då är det inte längre möjligt. Du klarade helt enkelt inte av ditt eget resonemang fullt ut.

Från ett barn sida, är snoppen intressantare för att den är större och snippan mindre intressant för att den är mindre? Jag vet faktiskt inte. Kanske det är så, men att det på något sätt ses som helt sjukt med ett barn som leker med en snippa men inte ett som leker med en snopp är konstigt.

Kvinnans kön, det mörka och skrämmande. Usch nåt sånt kan inget barn göra.

Förstår inte varför den här diskussionen alltid kommer upp och när man säger att det var rätt av mamman att låta utreda saken så ropar såna som sev. om moralpanik. Fattar inte fenomenet liksom.
Citera
2010-05-27, 20:20
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Du har inte barn va?

Mja, nu hör det ju till saken att Henrik har både snopp och barn och kan säkert bättre än kvinnsen här inne svara på hur lättväckt man är om en unge (eller någon) börjar dra i snoppen när man sover. Tror du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in