Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag förstår inte vad du menar. Nej, det framkommer inte i det citerade någon närmare granskning av förhållandet pappa-barn. Vad som intresserade mig var den övergripande slutsatsen. Den tycks innebära att Daddy är en OK förälder och att utredaren tycker han kan ha gemensam vårdnad. Han har granskat Daddy och kommit fram till att denna mycket väl kan fungera som förälder åt sin dotter.
Du anser tydligen att utredaren har fel. Då får man hoppas att du kan precisera hur och förklara varför du har mer rätt, när utredaren tycks betraktas som både kompetent och har mer insyn i fallet än vad du och jag har.
Vilka anger att utredaren är kompetent?
Poängen är att slutsatsen som utredaren gör säger ingenting som Daddy som förälder. Den gör ett politiskt statement. Det är ointressant för tingsrätten. I den delen den gör en direkt bedömning av hans förmåga att ta hand om barnet så är den inte oförbehållslöst positiv, vilket man ser om man kan läsa.
Men det är ju bra att alla på den sidan och du är nöjda med utredningen.
Edit;
Jag anser, återigen, att utredningen är dåligt gjord. Jag har inte kommenterat om slutsatserna i sej är rätt eller fel när jag pratat om utredningen. Bara utredningens kvalitet och vad den kan komma att innebära.