Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vilka delar är negativa och vad säger de? Berätta gärna mer om den stora bilden.
Jag kliar mig lite i huvudet här: "Slutsatsen som utredaren gör säger ingenting om Daddy som förälder"?
Som jag läser den är utredarens uppfattning att Daddy på många sätt är ett föredöme när det gäller engagemang. Hur kan utredarens uppfattning vara ett politiskt statement? Som jag förstår det var han engagerad av domstolen eller åtminstone av myndigheten?
Då kan du börja med att besvara min fråga. Den jag tidigt ställde.
På vilket sätt visar texten att Daddy är ett föredöme. Vad säger den om honom som pappa. Vad berättar den för tingsrätten om vad det är för pappa, rent konkret, som ska ta hand om barnet. Vad erbjuder han barnet. Berätta vilken bild texten ger av pappan. För det är till den bilden dom ska överväga att skicka ett barn.
Inte till en efterfrågad mediabild som är något oerhört abstrakt och intetsägande.
Vem är Daddy i förhållande till sin dotter, vad erbjuder han henne, och varför det överväger mot det mamman erbjuder? Ger den där utredningen dej svar på det?
Dessutom lär dej skilja på "negativ" och "inte oförbehållslöst positiv", det är faktiskt inte riktigt samma sak.