2010-05-24, 22:31
  #5377
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Citat:
Så här säger Pentyl:
Texten är ett avsnitt ur den tidigare omtalade senaste utredningen om vårdnad, boende och umgänge, beställd av Varbergs tingsrätt. Det var alltså i väntan på denna utredning som Daddys dotter bara fått träffa sin far i främmande lokaler i sällskap med kontaktperson.

Utredningen är författad av en aktad utredare som på intet sätt kan beslås med några band till fadern, modern eller tidigare utredare, etc.

Det skall då så vitt jag förstår vara ur den senaste utredningen?

Du får gärna citera ur de delar som är mer negativa till Daddy eller berätta för mig vad de säger, om du vill balansera bilden.
Jag tycker att "Pentyl" kan göra det eftersom jag så ofta anklagas att vara lögnare i sammanhanget.
Jag vill påstå att det som hittills presenterats är gammalt material och om "Pentyl" vill presentera något nytt så tycker jag att han ska göra det. Inget av det du serverats är något nytt tyvärr.
Citera
2010-05-24, 22:34
  #5378
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vilka delar är negativa och vad säger de? Berätta gärna mer om den stora bilden.

Jag kliar mig lite i huvudet här: "Slutsatsen som utredaren gör säger ingenting om Daddy som förälder"?
Som jag läser den är utredarens uppfattning att Daddy på många sätt är ett föredöme när det gäller engagemang. Hur kan utredarens uppfattning vara ett politiskt statement? Som jag förstår det var han engagerad av domstolen eller åtminstone av myndigheten?

Tycker du att den citerade texten ger någon bild av Daddy som förälder rent konkret?

Om den andra parten påtalar att Daddy inte är X, finns det något i det citerade som visar att Daddy är X på ett bra och konkret sätt?
Citera
2010-05-24, 22:48
  #5379
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vilka delar är negativa och vad säger de? Berätta gärna mer om den stora bilden.

Jag kliar mig lite i huvudet här: "Slutsatsen som utredaren gör säger ingenting om Daddy som förälder"?
Som jag läser den är utredarens uppfattning att Daddy på många sätt är ett föredöme när det gäller engagemang. Hur kan utredarens uppfattning vara ett politiskt statement? Som jag förstår det var han engagerad av domstolen eller åtminstone av myndigheten?
Då kan du börja med att besvara min fråga. Den jag tidigt ställde.

På vilket sätt visar texten att Daddy är ett föredöme. Vad säger den om honom som pappa. Vad berättar den för tingsrätten om vad det är för pappa, rent konkret, som ska ta hand om barnet. Vad erbjuder han barnet. Berätta vilken bild texten ger av pappan. För det är till den bilden dom ska överväga att skicka ett barn.
Inte till en efterfrågad mediabild som är något oerhört abstrakt och intetsägande.

Vem är Daddy i förhållande till sin dotter, vad erbjuder han henne, och varför det överväger mot det mamman erbjuder? Ger den där utredningen dej svar på det?

Dessutom lär dej skilja på "negativ" och "inte oförbehållslöst positiv", det är faktiskt inte riktigt samma sak.
Citera
2010-05-24, 22:49
  #5380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Tyvärr HusvagnSvensson så fick du klipp- och klistring- av en gammal utredning. Borde du inte bli misstänksam själv när utredningen bara innehöll en part?
Du har fel, det är från den senaste utredningen dvs den ni har frågat och tjatat om.
Citera
2010-05-24, 22:51
  #5381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Tyvärr HusvagnSvensson så fick du klipp- och klistring- av en gammal utredning. Borde du inte bli misstänksam själv när utredningen bara innehöll en part?
Men det var ju inte hela utredningen som presenterades, självklart finns det även del där mamman är med. Se vad jag skriver, jag har gjort det innan.
Citera
2010-05-24, 22:55
  #5382
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Pentyl

Självklart trodde jag att läsaren förstod att jag menade att alla som finns med i utredningen själva fick godkänna det nedskrivna gällande sig själva.

Och ja, just precis. Pappan och mamman får ta del av hela utredningen innan den skickas till TR. Och kan därmed kommunicera fallet innan TR´s inblandning.

Vad är det som inte fungerat enligt normen för Daddys del? Precis så som han/du beskriver det går det till. Ändå är just Daddy orättvist behandlad? Jag fattar nada!?
I denna senare utredning har det formellt gått till så här.
Men ditt förstainlägg - beskäftigt och okunnigt - sökte vederlägga ll kritik som Daddy kan tänkas framföra, genom nån slag sociaonomstudentharang angående formalaspekter av dokumenthantering i en utredning.
Daddys kritik är inte alls av den arten. Hans kritik är betydligt mer djupgående. Rättssäkerheten består inte i att myndigheten postar anteckningar på rätt dag. Det skrämmande från det liberala, demokratiska samhällets synpunkt är allt annat som skett i hanteringen. vad det kan tänkas bestå i kan du läsa dig till i tidigare 5378 inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
200 sidor? Fel i en utredning på låt säga 20 - 30 sidor?
Ja, visst verkar det lite av henne?
Citera
2010-05-24, 22:57
  #5383
Medlem
C

Det är ju anmärkningsvärt, om det är så som du säger. Kan det vara så att man använder gammalt material i utredningen och kompletterar med nyare/senaste uppgifterna?
Citera
2010-05-24, 22:59
  #5384
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
C

Det är ju anmärkningsvärt, om det är så som du säger. Kan det vara så att man använder gammalt material i utredningen och kompletterar med nyare/senaste uppgifterna?
Näpp.
Nytt. Helt och hållet.
Citera
2010-05-24, 23:05
  #5385
Medlem
Pentyl

Av vilken anledning försöker du "nedgöra mig/min erfarenhet"? Förstår att du & Daddy är parhästar. Betendet känns igen!

Daddys kritik är mer djupgående? Tillåt mig småle. Daddys kritik är svamlig/svårbegriplig och ibland rena rama gallimatiasen. Ibland tror jag fan att inte Daddy själv fattar vad han kritiserar.

Och ja! Tycker man att det är allvarliga fel att datum blandas ihop ibland så "ser man inte skogen för alla träden". Det ÄR inget allvarligt problem för någon. Vem som helst kan göra fel. Och?
Citera
2010-05-24, 23:20
  #5386
Medlem
Ahmenvaf. vaff.



Allvarligt?
Nej att komma inrusande till en tråd efter fem och ett halvt tusen inlägg och hävda att det är från gamla utredningar lägga orden i mun på Blinkern, Henrik och Logga ut som för tillfället dribblar med ord med den shyssta moderatorn som förespråkar en utredande diskussion före att man tystar vittnen då man söker efter hur det förhållit sig och mal på. Övriga funderar hur utredningarna går och om umgänget kan tänkas börja fungera för de som överlevt sådana här övergrepp.

De diskuterar fel i stället för att diskutera rätt o rättvisa.

Beheadeds fråga är berättigad för att belysa ev. trovärdighet och transparans.

Bra och tydligt redogjort Pentyl.


Leroy
__________________
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-24 kl. 23:32.
Citera
2010-05-24, 23:31
  #5387
Medlem
Leroy

Vad menar du? Vem som helst som är medlem på FB är väl välkomna att delta i diskussionerna? Eller menar du att du har något företräde framför mig att kommentera i denna tråd? Förklara vad du menar.

Jag har läst tråden här och jag har läst Daddys blogg. Jag har en åsikt. Vad är det du inte förstår?

Daddy är en dåre. Du är hans kronprins. Du verkar ju helt förblindad av att skydda Daddy i alla lägen.

Daddy har tidigare,i sin blogg, presenterat just detta dokument. Tycker du det är märkligt att Daddy blir ifrågasatt? Att utredningen blir ifrågasatt?

Det tycker inte jag!
Citera
2010-05-24, 23:36
  #5388
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Leroy

Vad menar du? Vem som helst som är medlem på FB är väl välkomna att delta i diskussionerna? Eller menar du att du har något företräde framför mig att kommentera i denna tråd? Förklara vad du menar.

Jag har läst tråden här och jag har läst Daddys blogg. Jag har en åsikt. Vad är det du inte förstår?

Daddy är en dåre.
Daddy har tidigare,i sin blogg, presenterat just detta dokument. Tycker du det är märkligt att Daddy blir ifrågasatt? Att utredningen blir ifrågasatt?

Det tycker inte jag!

Att framföra en åsikt som inte har med sakfrågan att göra är inget nytt i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in