Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Från Monica Antonssons blogg :
Citat:
Monica Antonsson sa...
Dorothea Dix
Jocke har aldrig gjort någon hemlighet av att han har ADHD. Han har till och med papper på att han inte kan samarbeta, säger han. Det är därför han inte kan ha något jobb.
Kanske får du ut något av detta?
19 maj, 2010 13:47
Monica Antonsson sa...
Dorothea Dix
Det är hans egna ord.
Det var därför han ville bli frilansjournalist.
19 maj, 2010 14:04
Med sådana problem är det inte konstigt att det blir konflikter i en relation också och i en vårdnadstvist blir det givetvis ännu värre. Om den andra partner dessutom inte är stark blir det etter värre.
Tragiskt och mest synd om barn som får sitta mellan.
Krävs kvalificerad hjälp utifrån, som jag ser det.
Om man själv säger att man inte kan arbeta för sin adhd hur skulle man kunna ta hand om ett barn på heltid. Det har väl Joakim aldrig gjort heller. Att ta hand om ett barn kräver uppmärksamhet och det har han grava problem med vad jag har förstått.
Joakim borde faktiskt få hjälp att hantera problemet. Att träffa barnet med övervakare är en sak, men om han sansade sig och i stället för att skriva idioti på internet och hänga ut folk så de blir hotade så borde han försöka måna om sin hälsa och relationen till mamman. Om han kan visa sig sansad så är det ju inga problem, mamman har ju under alla utredningar som gjorts sagt att hon vill att Joakim och dottern ska ha en relation och träffas. Men han beter sig ju precis tvärtemot vad som är klokt.
Frågan är om han kan sansa sig, hur beter han sig mot mamman. När han har övervakat umgänge så kommer han inte med tillbaks med barnet i tid eller kommer med henne för tidigt. Detta trots att han har övervakare med sig och vet att det pågår en utredning. Jag kan ju inte säga om han skulle kunna börja passa tider till exemepl men det är ju en sak som måste klaffa när situaitonen ser ut som den gör. De flesta människor försöker passa tider, det är inget onormalt.