2010-05-19, 15:10
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Läs tråden

Tråden är lång. Hänvisa till var i tråden källan finns.
Citera
2010-05-19, 15:12
Medlem
swimp78s avatar
En sammanfattning till alla nytillkomna vore kanske på sin plats, eftersom alla snärjt in sig i sub-plottar i diskussionen:

Varför har Daddy inte delad vårdnad om sitt barn?

Har Daddy visat sig vara lämplig som vårdnadshavare till sitt barn i de undersökningar som gjorts?

Pågår det en konspiration mot Daddy?

Svara gärna kort och enkelt.
Citera
2010-05-19, 15:14
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tråden är lång. Hänvisa till var i tråden källan finns.
https://www.flashback.org/t829145
Citera
2010-05-19, 15:15
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Läs tråden

Jag har läst hela tråden, men det där minns jag inte. Men klarar du inte svara så för all del.

Nån annan som har en aning om vad Pentylen syftar på?
Citera
2010-05-19, 15:15
Medlem
Från Monica Antonssons blogg :

Citat:
Monica Antonsson sa...
Dorothea Dix
Jocke har aldrig gjort någon hemlighet av att han har ADHD. Han har till och med papper på att han inte kan samarbeta, säger han. Det är därför han inte kan ha något jobb.
Kanske får du ut något av detta?
19 maj, 2010 13:47

Monica Antonsson sa...
Dorothea Dix
Det är hans egna ord.
Det var därför han ville bli frilansjournalist.
19 maj, 2010 14:04

Med sådana problem är det inte konstigt att det blir konflikter i en relation också och i en vårdnadstvist blir det givetvis ännu värre. Om den andra partner dessutom inte är stark blir det etter värre.

Tragiskt och mest synd om barn som får sitta mellan.

Krävs kvalificerad hjälp utifrån, som jag ser det.
Citera
2010-05-19, 15:17
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
https://www.flashback.org/t829145

Förslag på sökord? Jag har försökt men inte hittat.
Citera
2010-05-19, 15:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
3) Detta påstående bör du unerbygga med någon form av hänvisning till empirin. Jag noter härvid att du ger uttryck för en synnerligen negativ uppfattning om Daddys person och handlande: Varifrån har du fått uppgifter till grund för denna uppfattning? Utöver Daddy?

Behövs det någon annan källa än förstahands info från personen det handlar om?
Citera
2010-05-19, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Från Monica Antonssons blogg :

Citat:
Monica Antonsson sa...
Dorothea Dix
Jocke har aldrig gjort någon hemlighet av att han har ADHD. Han har till och med papper på att han inte kan samarbeta, säger han. Det är därför han inte kan ha något jobb.
Kanske får du ut något av detta?
19 maj, 2010 13:47

Monica Antonsson sa...
Dorothea Dix
Det är hans egna ord.
Det var därför han ville bli frilansjournalist.
19 maj, 2010 14:04

Med sådana problem är det inte konstigt att det blir konflikter i en relation också och i en vårdnadstvist blir det givetvis ännu värre. Om den andra partner dessutom inte är stark blir det etter värre.

Tragiskt och mest synd om barn som får sitta mellan.

Krävs kvalificerad hjälp utifrån, som jag ser det.

Om man själv säger att man inte kan arbeta för sin adhd hur skulle man kunna ta hand om ett barn på heltid. Det har väl Joakim aldrig gjort heller. Att ta hand om ett barn kräver uppmärksamhet och det har han grava problem med vad jag har förstått.

Joakim borde faktiskt få hjälp att hantera problemet. Att träffa barnet med övervakare är en sak, men om han sansade sig och i stället för att skriva idioti på internet och hänga ut folk så de blir hotade så borde han försöka måna om sin hälsa och relationen till mamman. Om han kan visa sig sansad så är det ju inga problem, mamman har ju under alla utredningar som gjorts sagt att hon vill att Joakim och dottern ska ha en relation och träffas. Men han beter sig ju precis tvärtemot vad som är klokt.

Frågan är om han kan sansa sig, hur beter han sig mot mamman. När han har övervakat umgänge så kommer han inte med tillbaks med barnet i tid eller kommer med henne för tidigt. Detta trots att han har övervakare med sig och vet att det pågår en utredning. Jag kan ju inte säga om han skulle kunna börja passa tider till exemepl men det är ju en sak som måste klaffa när situaitonen ser ut som den gör. De flesta människor försöker passa tider, det är inget onormalt.
Citera
2010-05-19, 16:02
Medlem
Kimbo7s avatar
"2) Modern har gjort något värre än att möjligen förtala Daddy: hon har tillvitat honom brottsliga gärningar i anmälningar till flera olika myndigheter, i syfte att ingjuta en uppfattning hos myndigheter att han har en usel karaktär samt få honom dömd för brott. Falsk tillvitelse är ett brott."

Jag har en hel del att läsa ikapp här, men vill bara säga att det är mycket olika vad daddys "anhängare" anser om den saken. Jag tyckte att flickans berättelse var mycket trovärdig, och bland annat därför uppfattade jag attackerna pa mamman och mormoder, att de ljög osv (Daddy har attackerat dem mycket mer än myndigheterna) som dubiösa. Men om man tolkar det som en annan skribent här gjorde, att det hade skett ngot som vöckt oro men att myndigheterna bedömer oron som överdriven (för att han sov), är det en helt annan sak.
Jobbet pa Villaliv är det väl bara att säga grattis till.
Citera
2010-05-19, 16:02
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Förslag på sökord? Jag har försökt men inte hittat.
https://www.flashback.org/sp22248610
Länkar till
http://www.fokus.se/2008/01/darfor-far-mammorna-vardnaden/
Där fanns en lång och nedlåtande kommentar av modern. Den är numera borttagen.
Citera
2010-05-19, 16:12
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Behövs det någon annan källa än förstahands info från personen det handlar om?
Ja i allra högsta grad, vilket till och med borde ha kunnat förstå om du bemödat dig med att läsa inlägget och vad det svarade på.

Om detta negativa omdöme om Daddy baseras på (alltjämt oredovisade) uppgifter från Daddy himself så är dett alltså Daddy som är källan till de negativa uppgifterna.
Samtidigt påstår den skribent jag svarade att
Citat:
Daddy utmålar sig som en person som aldrig gjort något fel
Det är något ur logisk synvinkel motsägande i detta.
Citera
2010-05-19, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ja i allra högsta grad, vilket till och med borde ha kunnat förstå om du bemödat dig med att läsa inlägget och vad det svarade på.

Om detta negativa omdöme om Daddy baseras på (alltjämt oredovisade) uppgifter från Daddy himself så är dett alltså Daddy som är källan till de negativa uppgifterna.
Samtidigt påstår den skribent jag svarade att
Det är något ur logisk synvinkel motsägande i detta.

Får väl utveckla det eftersom du inte förstår. På det hela taget av alla den beskrivning som Daddy ger under vad som hänt under alla dessa år som gått så framför han den bilden att han aldrig har gjort något fel i något avseende i stort sett, tydligen har han erkänt att han haft en positiv upplevelse av EN människa som du nu påvisat. Men det rör sig om betydligt fler som enligt honom har gjort fel emot honom och det tror jag du är medveten om också annars har du ju klara perceptionsproblem och då löns det ju inte att man förklarar för dig heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in