Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Det vet vi inte alls. Ranias hemlis är att pappa vill ha henne oftare. Snoppen är det förhörsledaren drar upp via lekar med boll, Teo och Viggo som drygar sig på morgonen, godnattstund, sova utan pyjamas osv innan det slutligen landar på snoppen och efter jäkligt många om och men landar på en hemlis, återigen initierat av förhörsledaren efter att Rania öppet berättat om snoppen.
Tittar man på elementen innan frågan så finns alltsammans i Ranias fnissande svar. Lek med boll, sova i pyjamas, broderns snopp, hemlisar...
Intrycket är en vuxen som leder ett barn in på en kiss och bajslek vilket förmodligen rätten uppfattade det som också.
Nej, rätten uppfattade det nog som att det enda som fanns var en fyraårings ord - och de väger inte tungt.
Rania säger inte heller att pappan initierar eller driver leken, vilket gör att det blir svårare att hävda ett övergrepp - eftersom han "sov".
Citat:
Nej, jag är inte en enögd idiot.
I beg to differ
Citat:
Du är inte rätt person att avgöra vad som är barnsligt trams.
Jo, när du häver ur dig barnsligt trams i inlägg riktade till mig och ger omdömen om mig, då är jag rätt person.
Citat:
Jag ger dig den. Men det finns ingenting i bristande stödbevisning som talar för umgängesrätt.
Precis min åsikt. Bristande stödbevisning talar inte för umgängesrätt - det krävs en grundligare utredning som faktiskt slår fast att inget otillbörligt pågår för att man skall medge det.
Citat:
Jag har en på väg och ett koppel syster och bror -söner/döttrar. Jag har skrapat bajs ur min systerdotters vagina under nästan ett års period mellan studier och arbete när jag klev in för syrran och det gav mig absolut ingenting. Kändes inte ens konstigt.
Det var väl du - och inte jag - som hävdade att det var skillnad på barn och barn när man böt blöja. Vet du inte hur du skall ha det?
Citat:
Jag är inte som du att jag står och kåtar upp mig när jag gör helt naturliga saker med barn.
Återigen en projektion. Jag känner medlidande med dig.
Citat:
Din man sitter och är livrädd för dig i detta nu. Hälsa honom att han är en jävla fjolla och borde skicka på dig på dig en lavett och ta med sig barnen ut på glass eller något.
Du har svårt för läsförståelsen förstår jag. Barnen är vuxna.
Citat:
Allt det ligger i mannens biologi.
Eftersom du inte har egna barn och inte har ansvar för barn så lägger jag det i högen med dina övriga "mogna och genomtänkta" uttalanden.
Citat:
"Normen i samhället". Tillåt mig ställa mig tveksam till att det du säger är sant. Jag är övertygad om att dina barn mår illa av dina "arbetsskador".
Jag vet vad du har för uppväxt, men det är alldeles sant - normen i samhället är att barn skall inte leka med sina föräldrars könsorgan. Fråga dina kompisar på jobbet får du se.
Citat:
Återigen i ditt störda sinne.
Om det är mitt störda sinne som gör att det är skillnad på att råka nudda den vuxnes kön, och att leka med den vuxnes kön, då är vi i vår familj välsignade med mitt störda sinne. Du borde nog bli mer störd för att passa in i en framtida föräldraroll.
Citat:
Jag kommer bli en kanonförälder. Låta mina barn springa omkring nakna på offentliga badplatser osv. När jag är 50 kommer jag förhoppningsvis vara farsan dom kallar en jäkla idiot och ber stoppa in kuken när dom kommer på oväntat besök. "Fan va du e äcklig pappa!" kommer dom skrika. "Vafan bråkar ni om", kommer jag svara, "här går jag och vädrar kuken när ni klampar in! Mamma - kom hit ett tag!" "Kommer älskling!" "Eeeeek!" "Och sådär ser mammas ut..."
Mina barn har sett oss nakna, sovit i vår säng, badat bastu osv osv Att se varandra nakna är naturligt inom en familj. Att leka med varandras kön över generationsgränserna, eller mellan syskon, är det inte.
För din egen skull, lär dig skillnaden - annars kommer du sannolikt inte ha dina barn tillräckligt länge för att kunna uppleva dagen då de som tonåringar ber dig klä på dig.
Citat:
Mina barn ska inte vara hämmade bibeltanter. Dom ska veta att det är naturligt med nakenhet och känna sig trygga i sin sexualitet. Kunna gå och duscha på gymmet och så vidare.
Mina barn är trygga i sin nakenhet och sexualitet - vi är dessutom väldigt öppna i kommunikationen när det gäller dessa ämnen. Däremot leker de inte med mitt eller makens kön, och de har aldrig gjort och skulle aldrig ha fått tillåtelse att göra det - trots att de alla fem under flera år delat vår säng.
Lär dig skillnaden på öppenhet och att vara gränsöverskridande.
Citat:
Om vi skulle köra en omröstning på detta skulle majoriteten av rösterna falla på mig lilla gumman. Det är du som sexualiserar barn och nakenhet ända bort till Knutby - inte jag.
Jag är fullständigt övertygad om att en majoritet anser att det är oacceptabelt att ett barn skall leka med en vuxens kön - oavsett ålder på barnet - och jag är övertygad om att det inte blir ett dugg mer accepterat för att den vuxne är en förälder.