2010-04-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Och just därför kan det inte vara något annat än en fördom om man tar ställning för mamman i det här läget. Det säger sig självt.
Just därför bör vi inte ta ställning för någon av dem. Det duger alltså inte att skriva att daddy har rätt bara för att daddy skriver att han har rätt.
Citera
2010-04-04, 22:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Du har inte en aning om Joakim vaknat till, viftat bort Rania och vänt sig om för att somna igen. Kanske mumlat något om "nej, Rania, så får du inte göra". Pappa blir aldrig arg menar Rania själv.
Vi vet att Joakim inte hävdar att det gått till så, och vi vet att Rania säger att pappa sagt att det är en hemlis.

Citat:
Det vi vet däremot är att mamman farit med osanning upprepade tillfällen, att Rania själv inte uttrycker oro när hon pratar om pappan men däremot när hon pratar om mamman och att rätten inte såg nån anledning att misstro honom.
Rania uttrycker oro när hon skall framföra vad pappa har sagt att mamma tycker - i de delar man kan misstänka att Joakim coachat Rania, och hennes berättelse inte är spontan. Du har inte tänkt på det?

Citat:
Det är bara i ditt manshatande filter det hela tar en sexuell vändning. Rania är din Pippi, Annika och Tommy som jagas av hemska pappofiler.
Barnsligt trams från dig som vanligt - varför blir jag ens förvånad.

Citat:
Galet kvinnotjatter. Det finns inte ens uns av belägg för att det skulle gått till som du påstår. Om rätten kommit till samma slutsats som du hade Joakim skakat galler, men den typen av objektiva, sakliga bedömningar skiter du fullständigt i från ditt beklämmande feministperspektiv.
Nej du - sexuella övergrepp kräver mer än ett barns ord för att leda vidare. I fallet Rania finns bara hennes ord och ingen stödbevisning - läser du vad flickan säger att det handlar om så är det ganska självklart att det inte föreligger stödbevisning.

Citat:
Vis av erfarenhet tänker jag inte anklaga dig för att spela dum, men vad jag menade var såklart att det är skillnad mot pappans perspektiv. Ett barn för en styvfar är en separat individ även om de levt flera år tillsammans, men ett barn för en pappa är en del av honom - likt hans vänstra lilltå. Kvinnor vill gärna inbilla sig att barnet är deras men livet simmade ur pappans pung. Det är hans avkomma.

Har du barn? Styvbarn? Adoptivbarn? Eftersom du hävdar att du kan göra de bedömningarna av vad män känner.

Citat:
En styvfar bör känna en naturlig gränsdragning när han skrapar bajs ur dottern vagina, men inte en pappa om det inte är något fel på honom. Det bör vara lika naturligt som att klia sig på påsen.
Min man hävdar att du inte vet vad du pratar om.

Citat:
Skälet till att vissa kvinnor inte förstår det här är för att dom ser män som obetänksamma djur, och ironiskt nog, sig själva som någon slags upphöjda empatiska varelser.
Det är du som ser mannen som ett djur, som tror att mannen identifierar sitt barn och ansvar via någon form av biologiska signaler - och inte via ansvar, närhet och socialsamhörighet.

Citat:
Det var ett synnerligen osmakligt sätt att applicera guilt by approximation måste jag säga. Förhoppningsvis tar inte dina egna barn skada av det, men jag är ganska säker på att dom kommer göra det.
Mina barn är vuxna - och har inte tagit ett dugg skada av inte få leka med våra könsorgan. Jag tror tvärtom att det i sig har varit bra för deras mentala hälsa att vi haft den inställningen, det är nämligen i linje med normen i samhället att föräldrar inte erbjuder den sortens lekar till sina barn.

Citat:
Inte alls. Opassande och genant kanske (för den vuxne), men absolut inte för barnet om det sker i en oskyldig kontext som att lille Fredrik badar i badkaret med mamma och tar henne på tissen innan hon hinner styra bort handen. Barn är jäkligt klåfingriga (dina sitter väl fastkedjade med bibeln i hand antar jag?) och om en fyraåring spenderar morgonen i sängen med att peta på pappas stora näsa eller vad fan som, så är det absolut inte första gången.
Det är en väldigt skillnad på att ett barn nuddar innan man hinner styra bort handen, och att ett barn leker med den vuxnes könsorgan. I synnerhet den avancerade lek som Rania beskriver.

Eftersom du inte förstår skillnaden - så skaffa inte barn.

Citat:
Jag blir nästan lite mörkrädd när du påstår att dina barn inte är så. Förmodligen är du en sjukt neurotisk mamma som kommer ge dom skuld och skamkänslor för resten av livet.
Man behöver inte vara sjukt neurotisk för att undvika att barnen använder ens kön som leksak - återigen, eftersom du tycks ha svårt med gränsdragningar när det gäller det så är du sannolikt en totalt olämplig förälder och bör avstå från barnalstrande.
Citera
2010-04-04, 23:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag hade funnit det naturligt om Daddy när han presenterade förhöret och sina invändningar emot det - också presenterade vad som hände, och hur han förebyggde en upprepning.

Om det hade handlat om mitt barn som gav uttryck för detta och motparten var en person som jag inte kunde tala med och inte samarbeta med, så hade jag absolut använt mig av de lagliga medel jag hade att tillgå för att försäkra mig om att mitt barn inte utnyttjades på något sätt av den andra parten.

DET är en fullt naturlig reaktion av en fungerande förälder.

Ett barns säkerhet kommer ALLTID i första rummet - där har inte förälderns rätt en susning att sätta emot, det är barnet först, sist och i mitten. När jag kände att jag var övertygad om att det barnet gav uttryck för var en engångs händelse som inte skulle upprepas, då kunde jag bygga vidare på relationen mellan barn och den andra föräldern -- men jag skulle aldrig riskera mitt barns fysiska eller psykiska hälsa om det rådde minsta misstanke i mig om att det kunde föreligga en övergrepps situation. Det skulle utredas,

Det det här barnet ger uttryck för är en sexuell interaktion med sin far, och enligt barnet skall det ha skett flera gånger -- det är en övergrepps situation barnet beskriver, oavsett om det är barnet eller Joakim som initierar leken.

En utredning är under rådande förhållanden solklar.

Hur ser du i ljuset av Bjästahändelsen på det här med rättssäkerheten?

Daddy är uppenbarligen inte fälld för någonting, men du hänger i princip ut honom som kanske-pedofil här. Skall han inte behandlas som fullständigt oskyldig till motsatsen är bevisad? Utredningen visar tydligen inget konklusivt. Skall den fortfarande ha inflytande på hans rätt att träffa sitt barn? Räcker det i sådana fall med möjligt skyldig för sociala myndigheter att ta det säkra före det osäkra?
Citera
2010-04-04, 23:06
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Daddy är uppenbarligen inte fälld för någonting, men du hänger i princip ut honom som kanske-pedofil här. Skall han inte behandlas som fullständigt oskyldig till motsatsen är bevisad? Utredningen visar tydligen inget konklusivt. Skall den fortfarande ha inflytande på hans rätt att träffa sitt barn? Räcker det i sådana fall med möjligt skyldig för sociala myndigheter att ta det säkra före det osäkra?

Jo men så är de ju till sist. Daddy är inte åtalad för ngt pedofilibrott. Känns onödigt att lägga massa energi på att diskutera pedofili hit och dit.

Vad vi däremot kan konstatera är att Daddy presenterar en ensidig bild där han är högst selektiv med sanningen. Hans agerande i Bjästafallet visar detta och att han är benägen att fara med lögner och inte klarar av att ändra sin åsikt.
Citera
2010-04-04, 23:09
Medlem
milofos avatar
Citat:
Vi vet att Joakim inte hävdar att det gått till så, och vi vet att Rania säger att pappa sagt att det är en hemlis.

Det vet vi inte alls. Ranias hemlis är att pappa vill ha henne oftare. Snoppen är det förhörsledaren drar upp via lekar med boll, Teo och Viggo som drygar sig på morgonen, godnattstund, sova utan pyjamas osv innan det slutligen landar på snoppen och efter jäkligt många om och men landar på en hemlis, återigen initierat av förhörsledaren efter att Rania öppet berättat om snoppen.

Tittar man på elementen innan frågan så finns alltsammans i Ranias fnissande svar. Lek med boll, sova i pyjamas, broderns snopp, hemlisar...

Intrycket är en vuxen som leder ett barn in på en kiss och bajslek vilket förmodligen rätten uppfattade det som också.

Citat:
Rania uttrycker oro när hon skall framföra vad pappa har sagt att mamma tycker - i de delar man kan misstänka att Joakim coachat Rania, och hennes berättelse inte är spontan. Du har inte tänkt på det?

Nej, jag är inte en enögd idiot.

Citat:
Barnsligt trams från dig som vanligt - varför blir jag ens förvånad.

Du är inte rätt person att avgöra vad som är barnsligt trams.

Citat:
Nej du - sexuella övergrepp kräver mer än ett barns ord för att leda vidare. I fallet Rania finns bara hennes ord och ingen stödbevisning - läser du vad flickan säger att det handlar om så är det ganska självklart att det inte föreligger stödbevisning.

Jag ger dig den. Men det finns ingenting i bristande stödbevisning som talar för umgängesrätt.

Citat:
Har du barn? Styvbarn? Adoptivbarn? Eftersom du hävdar att du kan göra de bedömningarna av vad män känner.

Jag har en på väg och ett koppel syster och bror -söner/döttrar. Jag har skrapat bajs ur min systerdotters vagina under nästan ett års period mellan studier och arbete när jag klev in för syrran och det gav mig absolut ingenting. Kändes inte ens konstigt.

Jag är inte som du att jag står och kåtar upp mig när jag gör helt naturliga saker med barn.

Citat:
Min man hävdar att du inte vet vad du pratar om.

Din man sitter och är livrädd för dig i detta nu. Hälsa honom att han är en jävla fjolla och borde skicka på dig på dig en lavett och ta med sig barnen ut på glass eller något.

Citat:
Det är du som ser mannen som ett djur, som tror att mannen identifierar sitt barn och ansvar via någon form av biologiska signaler - och inte via ansvar, närhet och socialsamhörighet.

Allt det ligger i mannens biologi.

Citat:
Mina barn är vuxna - och har inte tagit ett dugg skada av inte få leka med våra könsorgan. Jag tror tvärtom att det i sig har varit bra för deras mentala hälsa att vi haft den inställningen, det är nämligen i linje med normen i samhället att föräldrar inte erbjuder den sortens lekar till sina barn.

"Normen i samhället". Tillåt mig ställa mig tveksam till att det du säger är sant. Jag är övertygad om att dina barn mår illa av dina "arbetsskador".

Citat:
Det är en väldigt skillnad på att ett barn nuddar innan man hinner styra bort handen, och att ett barn leker med den vuxnes könsorgan. I synnerhet den avancerade lek som Rania beskriver.

Återigen i ditt störda sinne.

Citat:
Eftersom du inte förstår skillnaden - så skaffa inte barn.

Jag kommer bli en kanonförälder. Låta mina barn springa omkring nakna på offentliga badplatser osv. När jag är 50 kommer jag förhoppningsvis vara farsan dom kallar en jäkla idiot och ber stoppa in kuken när dom kommer på oväntat besök. "Fan va du e äcklig pappa!" kommer dom skrika. "Vafan bråkar ni om", kommer jag svara, "här går jag och vädrar kuken när ni klampar in! Mamma - kom hit ett tag!" "Kommer älskling!" "Eeeeek!" "Och sådär ser mammas ut..."

Mina barn ska inte vara hämmade bibeltanter. Dom ska veta att det är naturligt med nakenhet och känna sig trygga i sin sexualitet. Kunna gå och duscha på gymmet och så vidare.

Citat:
Man behöver inte vara sjukt neurotisk för att undvika att barnen använder ens kön som leksak - återigen, eftersom du tycks ha svårt med gränsdragningar när det gäller det så är du sannolikt en totalt olämplig förälder och bör avstå från barnalstrande.

Om vi skulle köra en omröstning på detta skulle majoriteten av rösterna falla på mig lilla gumman. Det är du som sexualiserar barn och nakenhet ända bort till Knutby - inte jag.
Senast redigerad av milofo 2010-04-04 kl. 23:13.
Citera
2010-04-04, 23:11
Medlem
milofos avatar
Citat:

En mycket bra frågeställning som förtjänar ett svar.
Citera
2010-04-04, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Socialtjänsten gör bedömningen om en person är skadlig för sitt barn eller inte - inte om personen är skyldig till brott eller inte.
De kan alltså anse att Joakim i sitt beteende sammantaget uppvisar sidor/beteenden som gör honom helt eller delvist olämplig för vårdnad eller umgänge helt frikopplat från en brottsutredning.

De flesta barn som omhändertas gör ju inte det för att föräldrarna fälls för brott - det måste man komma ihåg.

Eftersom vi inte får tillgång till hela materialet så går det inte att göra en objektiv bedömning av vad som skett i Joakims ärende. Man kan bara reflektera utifrån det material han visar fram.

Jag tar mig rätten att inte välja just Joakims vinkling när jag reflekterar över förhöret - utan jag anser att varje sund förälder faktiskt skulle reagera på det flickan säger och se till att få detta ordentligt utrett.

Skall sådant som framkommer i polisförhör och dylikt ligga till grund för socialtjänstens bedömning - svar ja, all dokumentation som finns skall finnas med i deras bedömning - den skall värderas och vägas mot annan information, allt annat vore tjänstefel av dem.

Hur stor betydelse dessa uppgifter har haft vet vi ju däremot inte - eftersom Joakim inte redovisar hela materialet.

Det går inte att göra en objektiv bedömning på ena sidans vinklade sakframställan.

Sen vill jag faktiskt påtala att det Daddy - inte jag - som lagt ut förhöret, och alltså är det inte jag som hängt ut honom som någonting. Jag anser att det finns saker som borde besvaras innan man anklagar motståndarsidan för att använda barnet utsaga emot honom.

Jag som förälder hade reagerat - hade inte du gjort det om det var ditt barn?

Jag kan alltså inte se att en mamma som reagerar på det Rania berättar gör det för att jävlas - utan såsom jag ser det reagerar man naturligt på en sådan utsaga och agerar för att skydda sitt barn, detta har hon gjort genom att anmäla och låta utreda händelsen. Ett helt korrekt förfarande.
Senast redigerad av micro113 2010-04-04 kl. 23:47.
Citera
2010-04-04, 23:44
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
...
Den du riktar frågan till kan för all del få deklarera sin åsikt.

HusvagnSvensson tillhör dem som träffar huvudet på spiken.
Ty i praxis är just möjligt skyldig något som duger alldeles utmärkt för att driva genom mycket omfattande ingrepp i medborgarnas privatliv.

Det finns ett lag stöd för den principen. Bakgrunden är att fällande utslag i brottmål tarvar en visshet bortåt 98-99%. Då inser man att det kommer dyka upp möjligt skyldiga där bevisningen är kanske 95% säker. De sociala myndigheterna har ändå fortsatt att se till barnens skydd och utröna missförhållanden och erbjudad stöd för att komma till rätta med det.

Problemet är att det för all del finns skyldiga personer där bevisningen bara är 95%-ig, men att det också finns fall där bevisningen i sig är 94%-ig. Och 93%ig.
Och 80%-ig.
Eller kanske 50%-ig. Och när vi är igång så kanske 20%-ig eller 5%-ig.
Vi får alltså inte ett mått på hur stor man bedömt sannolikheten för att att den tilltalade är skyldig. Och detta faktum kan nu utnyttjas av tjänstemän som börjar betrakta en sannolikhet på 5% som lika allvarlig som en på 97%.

Notera att det i förevarande fall, i befintlig dokumentation, kan utläsas ett resolut avfärdande av anklagelserna mot Daddy. Inte av domstolen, utan av åklagaren. Och då rör det inte bara beslutet att inte väcka åtal, utan beslutet att inte fortsätta förundersökningen. Notera härvid också att Daddy inte publicerat förundersökningen eftersom han inte fått del av den. Men krävt det flera gånger.
Notera också att domstol, inte soc, inte åklagare, inte Daddy, skrivit i domslut att flickebarnets ömma moder farit med osanning rörande Daddy.

Med dessa bakgrundfakta så kan man börja göra sig en tentativ bedömning av sannolikheten att moderns anklagelser mot Daddy är med sanningen överensstämmande.

Väg därvid också in anteckningar från förskolan, som visar att dottern uppvisar ett själsligt lidande värre än någonsin under den period då hon varit separerad från sin far. Hur man än vänder på det så är det svårt att få dessa tecken på psykisk ohälsa att linjärt härröra från flickans far, när de dyker upp efter att hon inte fått träffa honom. Det kan det kanske göra men ställ det i relation till sannolikheten att det har att göra med något i den sociala situation flickans mor erbjuder.
Citera
2010-04-04, 23:50
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
...innan man anklagar motståndarsidan för att använda barnet utsaga emot honom.

Jag som förälder hade reagerat - hade inte du gjort det om det var ditt barn?
Motståndarsidan. Försök att lyfta tanken till något av en metanivå och släpp den där dualistiska kategoriseringen, så kan du kanske förstå något.
Det underlättar också om du faktiskt sätter dig och läser hela materialet.

Med din sista kommentar deklarerar du med all önskvärd tydlighet på vilken nivå du vill orera. Det är sånt som gör att man stundtals tappar tilltron till webbens förmåga att faktiskt fungera som en arena för fri, upplyst diskussion.
Citera
2010-04-05, 00:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det vet vi inte alls. Ranias hemlis är att pappa vill ha henne oftare. Snoppen är det förhörsledaren drar upp via lekar med boll, Teo och Viggo som drygar sig på morgonen, godnattstund, sova utan pyjamas osv innan det slutligen landar på snoppen och efter jäkligt många om och men landar på en hemlis, återigen initierat av förhörsledaren efter att Rania öppet berättat om snoppen.

Tittar man på elementen innan frågan så finns alltsammans i Ranias fnissande svar. Lek med boll, sova i pyjamas, broderns snopp, hemlisar...

Intrycket är en vuxen som leder ett barn in på en kiss och bajslek vilket förmodligen rätten uppfattade det som också.
Nej, rätten uppfattade det nog som att det enda som fanns var en fyraårings ord - och de väger inte tungt.
Rania säger inte heller att pappan initierar eller driver leken, vilket gör att det blir svårare att hävda ett övergrepp - eftersom han "sov".

Citat:
Nej, jag är inte en enögd idiot.
I beg to differ

Citat:
Du är inte rätt person att avgöra vad som är barnsligt trams.
Jo, när du häver ur dig barnsligt trams i inlägg riktade till mig och ger omdömen om mig, då är jag rätt person.

Citat:
Jag ger dig den. Men det finns ingenting i bristande stödbevisning som talar för umgängesrätt.
Precis min åsikt. Bristande stödbevisning talar inte för umgängesrätt - det krävs en grundligare utredning som faktiskt slår fast att inget otillbörligt pågår för att man skall medge det.

Citat:
Jag har en på väg och ett koppel syster och bror -söner/döttrar. Jag har skrapat bajs ur min systerdotters vagina under nästan ett års period mellan studier och arbete när jag klev in för syrran och det gav mig absolut ingenting. Kändes inte ens konstigt.
Det var väl du - och inte jag - som hävdade att det var skillnad på barn och barn när man böt blöja. Vet du inte hur du skall ha det?

Citat:
Jag är inte som du att jag står och kåtar upp mig när jag gör helt naturliga saker med barn.
Återigen en projektion. Jag känner medlidande med dig.

Citat:
Din man sitter och är livrädd för dig i detta nu. Hälsa honom att han är en jävla fjolla och borde skicka på dig på dig en lavett och ta med sig barnen ut på glass eller något.
Du har svårt för läsförståelsen förstår jag. Barnen är vuxna.

Citat:
Allt det ligger i mannens biologi.
Eftersom du inte har egna barn och inte har ansvar för barn så lägger jag det i högen med dina övriga "mogna och genomtänkta" uttalanden.

Citat:
"Normen i samhället". Tillåt mig ställa mig tveksam till att det du säger är sant. Jag är övertygad om att dina barn mår illa av dina "arbetsskador".
Jag vet vad du har för uppväxt, men det är alldeles sant - normen i samhället är att barn skall inte leka med sina föräldrars könsorgan. Fråga dina kompisar på jobbet får du se.

Citat:
Återigen i ditt störda sinne.
Om det är mitt störda sinne som gör att det är skillnad på att råka nudda den vuxnes kön, och att leka med den vuxnes kön, då är vi i vår familj välsignade med mitt störda sinne. Du borde nog bli mer störd för att passa in i en framtida föräldraroll.

Citat:
Jag kommer bli en kanonförälder. Låta mina barn springa omkring nakna på offentliga badplatser osv. När jag är 50 kommer jag förhoppningsvis vara farsan dom kallar en jäkla idiot och ber stoppa in kuken när dom kommer på oväntat besök. "Fan va du e äcklig pappa!" kommer dom skrika. "Vafan bråkar ni om", kommer jag svara, "här går jag och vädrar kuken när ni klampar in! Mamma - kom hit ett tag!" "Kommer älskling!" "Eeeeek!" "Och sådär ser mammas ut..."
Mina barn har sett oss nakna, sovit i vår säng, badat bastu osv osv Att se varandra nakna är naturligt inom en familj. Att leka med varandras kön över generationsgränserna, eller mellan syskon, är det inte.

För din egen skull, lär dig skillnaden - annars kommer du sannolikt inte ha dina barn tillräckligt länge för att kunna uppleva dagen då de som tonåringar ber dig klä på dig.

Citat:
Mina barn ska inte vara hämmade bibeltanter. Dom ska veta att det är naturligt med nakenhet och känna sig trygga i sin sexualitet. Kunna gå och duscha på gymmet och så vidare.
Mina barn är trygga i sin nakenhet och sexualitet - vi är dessutom väldigt öppna i kommunikationen när det gäller dessa ämnen. Däremot leker de inte med mitt eller makens kön, och de har aldrig gjort och skulle aldrig ha fått tillåtelse att göra det - trots att de alla fem under flera år delat vår säng.

Lär dig skillnaden på öppenhet och att vara gränsöverskridande.

Citat:
Om vi skulle köra en omröstning på detta skulle majoriteten av rösterna falla på mig lilla gumman. Det är du som sexualiserar barn och nakenhet ända bort till Knutby - inte jag.
Jag är fullständigt övertygad om att en majoritet anser att det är oacceptabelt att ett barn skall leka med en vuxens kön - oavsett ålder på barnet - och jag är övertygad om att det inte blir ett dugg mer accepterat för att den vuxne är en förälder.
Citera
2010-04-05, 00:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Motståndarsidan. Försök att lyfta tanken till något av en metanivå och släpp den där dualistiska kategoriseringen, så kan du kanske förstå något.
Det underlättar också om du faktiskt sätter dig och läser hela materialet.

Med din sista kommentar deklarerar du med all önskvärd tydlighet på vilken nivå du vill orera. Det är sånt som gör att man stundtals tappar tilltron till webbens förmåga att faktiskt fungera som en arena för fri, upplyst diskussion.

Vad tycker du Daddy ställer de som inte är med honom? Är inte de hans motståndare i kampen om Rania?
Citera
2010-04-05, 00:24
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Den du riktar frågan till kan för all del få deklarera sin åsikt.

HusvagnSvensson tillhör dem som träffar huvudet på spiken.
Ty i praxis är just möjligt skyldig något som duger alldeles utmärkt för att driva genom mycket omfattande ingrepp i medborgarnas privatliv.

Det finns ett lag stöd för den principen. Bakgrunden är att fällande utslag i brottmål tarvar en visshet bortåt 98-99%. Då inser man att det kommer dyka upp möjligt skyldiga där bevisningen är kanske 95% säker. De sociala myndigheterna har ändå fortsatt att se till barnens skydd och utröna missförhållanden och erbjudad stöd för att komma till rätta med det.

Problemet är att det för all del finns skyldiga personer där bevisningen bara är 95%-ig, men att det också finns fall där bevisningen i sig är 94%-ig. Och 93%ig.
Och 80%-ig.
Eller kanske 50%-ig. Och när vi är igång så kanske 20%-ig eller 5%-ig.
Vi får alltså inte ett mått på hur stor man bedömt sannolikheten för att att den tilltalade är skyldig. Och detta faktum kan nu utnyttjas av tjänstemän som börjar betrakta en sannolikhet på 5% som lika allvarlig som en på 97%.

Notera att det i förevarande fall, i befintlig dokumentation, kan utläsas ett resolut avfärdande av anklagelserna mot Daddy. Inte av domstolen, utan av åklagaren. Och då rör det inte bara beslutet att inte väcka åtal, utan beslutet att inte fortsätta förundersökningen. Notera härvid också att Daddy inte publicerat förundersökningen eftersom han inte fått del av den. Men krävt det flera gånger.
Notera också att domstol, inte soc, inte åklagare, inte Daddy, skrivit i domslut att flickebarnets ömma moder farit med osanning rörande Daddy.

Med dessa bakgrundfakta så kan man börja göra sig en tentativ bedömning av sannolikheten att moderns anklagelser mot Daddy är med sanningen överensstämmande.

Väg därvid också in anteckningar från förskolan, som visar att dottern uppvisar ett själsligt lidande värre än någonsin under den period då hon varit separerad från sin far. Hur man än vänder på det så är det svårt att få dessa tecken på psykisk ohälsa att linjärt härröra från flickans far, när de dyker upp efter att hon inte fått träffa honom. Det kan det kanske göra men ställ det i relation till sannolikheten att det har att göra med något i den sociala situation flickans mor erbjuder.

Ni kan buga båda två. Extremt påläst, sakligt och rakt på.

*tippar på hatten*

(Vill minnas att en av lögnerna mamman förde sig med som framkom i samband med det muntliga förhöret var att Rania kom skitig till dagis; vilket inte kunde Joakims axlar eftersom umgänget pågick mellan Fredag och Söndag. Liten detalj kanske, men något som dök upp nu på tal om dagiset och missförhållandena)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in