2010-03-28, 18:24
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Jag har idag meddelats från Varbergs tingsrätt att jag endast får ta del av socialtjänstens utredning under förutsättning att jag inte publicerar den offentligt. Samma villkor sattes för att få ut det polisförhör som hölls med min dotter som hölls i Juni, och som jag ännu trots flera påstötningar vägrats att ta del av.

Enligt rådmannen så har man från socialtjänstens sida skrivit att jag inte skall få rätt att överhuvudtaget se deras utredning. Detta hade dock tingsrätten inte mage att efterleva. Istället belägger man mig med munkavle.

Är detta förenligt med svensk offentlighetsprincip?

Skall socialtjänst och domstolar ha rätt att döma ut tvångssepareringar mellan barn och föräldrar? Skall dom dessutom ha rätt att göra det dolt? Skyddat av sekretesslagar som knappast kan ha utformats för detta syfte?

Vilka specifika lagar rådmannen stödjer sig på för att lägga detta yppandeförbud på mig vet jag ännu inte. Finns det någon här som kan upplysa mig om detta är juridiskt korrekt, eller som jag känner det, ännu ett grovt övergrepp på mina mänskliga rättigheter?


Det låter ju mycket märkligt. Jag tror att de där dokumenten innehåller något som Daddy inte vill visa för oss. Så länge Daddy inte vill visa dokumenten så utgår jag ifrån att han gjort något som gör honom olämplig som förälder.
Citera
2010-03-28, 18:28
  #398
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det låter ju mycket märkligt. Jag tror att de där dokumenten innehåller något som Daddy inte vill visa för oss. Så länge Daddy inte vill visa dokumenten så utgår jag ifrån att han gjort något som gör honom olämplig som förälder.
Ja, om inte annat borde han ju kunna länka till det skriftliga beslutet på yppandeförbudet -- eller hävdar han att det också är belagt med yppandeförbud.
Citera
2010-03-28, 18:38
  #399
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det låter ju mycket märkligt. Jag tror att de där dokumenten innehåller något som Daddy inte vill visa för oss. Så länge Daddy inte vill visa dokumenten så utgår jag ifrån att han gjort något som gör honom olämplig som förälder.

"Inte vill visa oss"? Nja han får ju inte om man ska utgå från att han talar sanning. Om han ljuger för att mörka så kommer det med all sannolikhet fram, kan man utgå från med den bevakning som det här ärendet har. Så dum är han nog inte och han vill väl inte försämra sin position ytterligare genom att bryta mot något "yppandeförbud"?

Tycker det låter som att du letar efter fel.
Citera
2010-03-28, 18:48
  #400
Medlem
Von0bens avatar
"Daddys" trovärdighet , som iofs inta var stor från början, har nog raserats rejält i och med hans sinnessjuka ställningstagande i fallet med Bjästavåldtäkterna.
Citera
2010-03-28, 18:50
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
"Inte vill visa oss"? Nja han får ju inte om man ska utgå från att han talar sanning. Om han ljuger för att mörka så kommer det med all sannolikhet fram, kan man utgå från med den bevakning som det här ärendet har. Så dum är han nog inte och han vill väl inte försämra sin position ytterligare genom att bryta mot något "yppandeförbud"?

Tycker det låter som att du letar efter fel.

Jag har följt Daddys blogg i några dar nu. Efter att ha sett vad han skriver där så utgår jag ifrån att han ljuger även i fallet om sig själv. Jag håller med både om att sanningen kommer att komma fram och att jag leter efter fel.

Ta dig gärna en titt i de senaste artiklarna på Daddys blogg.
Citera
2010-03-28, 19:08
  #402
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Jag har följt Daddys blogg i några dar nu. Efter att ha sett vad han skriver där så utgår jag ifrån att han ljuger även i fallet om sig själv. Jag håller med både om att sanningen kommer att komma fram och att jag leter efter fel.

Ta dig gärna en titt i de senaste artiklarna på Daddys blogg.

Jo han är utan tvekan en energisk jävel som gärna mal på om enskildheter som man inte kan eller ids kontrollera. Det finns en stor möjlighet att han förvrider bilden men det KAN också vara så att han i egenskap av överkörd pappa tar parti för andra överkörda stackare. Jag tror ju med det lilla jag vet att Bjästapojken är skyldig men tänk om han inte är det? Det är ju knappast någon annan än just daddy som tar upp pinsamma tveksamheter i utredningen m.m. Media är tydligen inte så villiga att rapportera nyanserat för att uttrycka sig milt. Knappast förvånande men desto bättre att någon får oss att stanna upp och i alla fall kontrollera med kompassen om drevet har rätt riktning.
Citera
2010-03-28, 19:29
  #403
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Jo han är utan tvekan en energisk jävel som gärna mal på om enskildheter som man inte kan eller ids kontrollera. Det finns en stor möjlighet att han förvrider bilden men det KAN också vara så att han i egenskap av överkörd pappa tar parti för andra överkörda stackare. Jag tror ju med det lilla jag vet att Bjästapojken är skyldig men tänk om han inte är det? Det är ju knappast någon annan än just daddy som tar upp pinsamma tveksamheter i utredningen m.m. Media är tydligen inte så villiga att rapportera nyanserat för att uttrycka sig milt. Knappast förvånande men desto bättre att någon får oss att stanna upp och i alla fall kontrollera med kompassen om drevet har rätt riktning.
Men om du är tveksam så gör då som jag och flera andra FB:are redan gjort -- läs FUP:arna i båda målen.

Det finns ingen tvekan om Dennis skuld i dessa mål - oavsett hur Daddy och Marita försöker förvränga fakta.

Det enda Daddy lyckas med när han driver detta, är att förlora i trovärdighet när det gäller sitt eget fall - eftersom han inte redovisar alla dokument som man borde få se för att kunna bilda sig en uppfattning i ärendet.

Han kräver att man skall lita på hans förmåga att göra en bedömning och på hans ord - samtidigt som han i och med detta fall visar stora brister i förmågan att faktiskt göra en objektiv värdering av någon annans ärende, hur skall det då inte vara ställt i hans eget?
Citera
2010-03-28, 19:36
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Jo han är utan tvekan en energisk jävel som gärna mal på om enskildheter som man inte kan eller ids kontrollera. Det finns en stor möjlighet att han förvrider bilden men det KAN också vara så att han i egenskap av överkörd pappa tar parti för andra överkörda stackare. Jag tror ju med det lilla jag vet att Bjästapojken är skyldig men tänk om han inte är det? Det är ju knappast någon annan än just daddy som tar upp pinsamma tveksamheter i utredningen m.m. Media är tydligen inte så villiga att rapportera nyanserat för att uttrycka sig milt. Knappast förvånande men desto bättre att någon får oss att stanna upp och i alla fall kontrollera med kompassen om drevet har rätt riktning.

Vad anser du vara tveksamt i "Bjästautredningen"? Enligt min åsikt så har Daddy vridit kompassen åt helvete i fel riktning när det gäller Bjästa.


Här är ett "klipp" från Daddys blogg som handlar om hans vårdnadstvist. Jag vet inte vad som är sant och falskt i det här. Men jag blir bara mer intresserad av de de där dokumenten som Daddy hävdar att är hemligstämplade.

1. Under "Anledning till utredning" (s.1) nämns en anmälan från
familjerätten i Kungsbacka. Vad i denna anmälan ingav oro för sexuella övergrepp?

Oron grundades i de uppgifter som modern CE, har lämnat till familjerätten avseende det dottern har berättat för henne i hemmet: "efter att R varit på umgänge hos pappa xxxxxx förra helgen berättar R för mamman att hon och pappa har hemlisar. Senare berättar R att hon leker med pappas snopp och att hon får det hos pappa. R leker att pappas snopp är en majskolv."


http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html
Citera
2010-03-28, 19:41
  #405
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vad anser du vara tveksamt i "Bjästautredningen"? Enligt min åsikt så har Daddy vridit kompassen åt helvete i fel riktning när det gäller Bjästa.


Här är ett "klipp" från Daddys blogg som handlar om hans vårdnadstvist. Jag vet inte vad som är sant och falskt i det här. Men jag blir bara mer intresserad av de de där dokumenten som Daddy hävdar att är hemligstämplade.

1. Under "Anledning till utredning" (s.1) nämns en anmälan från
familjerätten i Kungsbacka. Vad i denna anmälan ingav oro för sexuella övergrepp?

Oron grundades i de uppgifter som modern CE, har lämnat till familjerätten avseende det dottern har berättat för henne i hemmet: "efter att R varit på umgänge hos pappa xxxxxx förra helgen berättar R för mamman att hon och pappa har hemlisar. Senare berättar R att hon leker med pappas snopp och att hon får det hos pappa. R leker att pappas snopp är en majskolv."


http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html


Daddy blev dömd i tingsrätten men friad i hovrätten. För vad vet jag inte. Och inte när.
Citera
2010-03-28, 19:52
  #406
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vad anser du vara tveksamt i "Bjästautredningen"? Enligt min åsikt så har Daddy vridit kompassen åt helvete i fel riktning när det gäller Bjästa.


Här är ett "klipp" från Daddys blogg som handlar om hans vårdnadstvist. Jag vet inte vad som är sant och falskt i det här. Men jag blir bara mer intresserad av de de där dokumenten som Daddy hävdar att är hemligstämplade.

1. Under "Anledning till utredning" (s.1) nämns en anmälan från
familjerätten i Kungsbacka. Vad i denna anmälan ingav oro för sexuella övergrepp?

Oron grundades i de uppgifter som modern CE, har lämnat till familjerätten avseende det dottern har berättat för henne i hemmet: "efter att R varit på umgänge hos pappa xxxxxx förra helgen berättar R för mamman att hon och pappa har hemlisar. Senare berättar R att hon leker med pappas snopp och att hon får det hos pappa. R leker att pappas snopp är en majskolv."


http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html

Det är ganska tveksamt att erkännandet kom fram under sådan omständigheter tex.

Men visst är det så att man misstänker att daddy tagit parti för en våldtsäktsman, men det kan också vara så att han i analogi med sitt eget fall bara vill ha en schysst rättsprocess. Sljälv lutar jag åt det förstnämnda - att daddys kompass pekar åt helvete. Hur som helst har varken du eller jag tillräckligt på fötterna för att avgöra det med belägg.

Det där med att leka med pappas snopp låter skumt men kan också vara totalt oskyldigt. När tredje person får höra det däremot så är det vidöppet för skeva tolkningar.
Min tvååriga dotter har väl några gånger ryckt tag i den när man inte var på vakt och om det sker i en ålder då hon delvis kan återge det så kan det förvrängas i det oändliga. Människans fantasi är utan gränser.
Citera
2010-03-28, 19:56
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Daddy blev dömd i tingsrätten men friad i hovrätten. För vad vet jag inte. Och inte när.

Intressant! Då måste det finnas något annat som gör att vårt rättsväsende anser honom vara olämplig som förälder. Enligt socialnämndens utredning så har han ett "sexuellt gränsöverskridande beteende".
Citera
2010-03-28, 20:26
  #408
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vad anser du vara tveksamt i "Bjästautredningen"? Enligt min åsikt så har Daddy vridit kompassen åt helvete i fel riktning när det gäller Bjästa.


Här är ett "klipp" från Daddys blogg som handlar om hans vårdnadstvist. Jag vet inte vad som är sant och falskt i det här. Men jag blir bara mer intresserad av de de där dokumenten som Daddy hävdar att är hemligstämplade.

1. Under "Anledning till utredning" (s.1) nämns en anmälan från
familjerätten i Kungsbacka. Vad i denna anmälan ingav oro för sexuella övergrepp?

Oron grundades i de uppgifter som modern CE, har lämnat till familjerätten avseende det dottern har berättat för henne i hemmet: "efter att R varit på umgänge hos pappa xxxxxx förra helgen berättar R för mamman att hon och pappa har hemlisar. Senare berättar R att hon leker med pappas snopp och att hon får det hos pappa. R leker att pappas snopp är en majskolv."


http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html

Det som får mig att fundera är varför inte Daddy förklarar vad som förevarit när flickan lekt med hans snopp. Istället lägger han krut på att de frågar flickan på fel sätt -- han dementerar inte snoppleken, och berättar inte heller varför den skulle vara oskyldig.

Det flickan berättar i förhör är ju i allra högsta grad alarmerande, det går inte att komma ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in