Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vad anser du vara tveksamt i "Bjästautredningen"? Enligt min åsikt så har Daddy vridit kompassen åt helvete i fel riktning när det gäller Bjästa.
Här är ett "klipp" från Daddys blogg som handlar om hans vårdnadstvist. Jag vet inte vad som är sant och falskt i det här. Men jag blir bara mer intresserad av de de där dokumenten som Daddy hävdar att är hemligstämplade.
1. Under "Anledning till utredning" (s.1) nämns en anmälan från
familjerätten i Kungsbacka. Vad i denna anmälan ingav oro för sexuella övergrepp?
Oron grundades i de uppgifter som modern CE, har lämnat till familjerätten avseende det dottern har berättat för henne i hemmet: "efter att R varit på umgänge hos pappa xxxxxx förra helgen berättar R för mamman att hon och pappa har hemlisar. Senare berättar R att hon leker med pappas snopp och att hon får det hos pappa. R leker att pappas snopp är en majskolv."
http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html
Det är ganska tveksamt att erkännandet kom fram under sådan omständigheter tex.
Men visst är det så att man misstänker att daddy tagit parti för en våldtsäktsman, men det
kan också vara så att han i analogi med sitt eget fall bara vill ha en schysst rättsprocess. Sljälv lutar jag åt det förstnämnda - att daddys kompass pekar åt helvete. Hur som helst har varken du eller jag tillräckligt på fötterna för att avgöra det med belägg.
Det där med att leka med pappas snopp låter skumt men
kan också vara totalt oskyldigt. När tredje person får höra det däremot så är det vidöppet för skeva tolkningar.
Min tvååriga dotter har väl några gånger ryckt tag i den när man inte var på vakt och om det sker i en ålder då hon delvis kan återge det så kan det förvrängas i det oändliga. Människans fantasi är utan gränser.