2010-04-08, 09:39
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Dom sitter alltså, på riktigt, och intervjuar en liten unge om hennes pappas kuk? För barn ljuger aldrig? Och hittar aldrig på "så detaljerade detaljer om sex", osv?
Herregud. Jag trodde det där var bevisat och vederlagt för trettio år sen? Gick jag in i en tidsmaskin i morse?

Även om han dagligen skulle ha för vana att slå kuken i huvudet på ungen så skulle det knappast åsamka henne samma skada som dessa helt sinnessjuka Nord Koreanska förhör!

Klart barn ljuger. Ibland talar dom sanning också. Eller menar du att det är vederlagt att barn alltid ljuger om att dom leker med pappas snopp? Är det det som är bevisat och vederlagt för 30 år sedan?

Ok... Så ungen skulle alltså må bättre av att bli misshandlad av daddys verktyg i huvudet än att bli utfrågad om vad hon har sagt? Farväl Nordkorea, välkommen du sköna nya NKMR-värld.
Citera
2010-04-08, 09:42
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Kanske jag har missuppfattat just det inlägget.
Men jag kan inte låta bli att fundera på om mormor med sin träning tillsammans med sitt barnbarn och en majskolv kan ha påverkat flickan när förhören har skett?

Vad tror ni?
Kan man i hemmet påverka ett barn att säga det som man vill och befästa ett tänk som syftar till att få barnet att stärka misstankarna?

Skulle det kunna vara detta som har skett?

Vi vuxna har en stor makt över barnen och vill man utnyttja barnets beroendeställning så går det, eller vad tror ni?

Klart att det är en möjlighet. En annan möjlighet är ju att man leker att kuken är en majskolv för att få barnet att smaka på den. Så kan man OCKSÅ göra. Det skulle ju kunna hända, eller hur?
Vad tror du? Kan det inte vara så kanske?
Citera
2010-04-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Klart att det är en möjlighet. En annan möjlighet är ju att man leker att kuken är en majskolv för att få barnet att smaka på den. Så kan man OCKSÅ göra. Det skulle ju kunna hända, eller hur?
Vad tror du? Kan det inte vara så kanske?

Du menar att mormor skulle ha tränat barnbarnet till att få henne att smaka på hennes pappas snopp, eller hur tänker du här?
Citera
2010-04-08, 10:02
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Du menar att mormor skulle ha tränat barnbarnet till att få henne att smaka på hennes pappas snopp, eller hur tänker du här?

Ok. Jag förstår att det är oerhört långsökt för dig.

Vad jag menade var att om vi lämnar mormor utanför detta så finns det ju alltid en möjlighet att daddy har tränat flickan. Jag vet att du förstod från början, men nu är det mer preciserat.

Alltså. Daddy leker att hans snopp är en majskolv för att få flickan att smaka på den.

Vad tror du om den teorin? Kan det vara något?
Citera
2010-04-08, 10:21
Medlem
Om det har varit så, ja absolut.
Men nu är det ju så att det inte är daddy utan mormor som tränat henne.
Och det måste väl ändå inte vara alltför långsökt att fundera över om mormor vet att det inte är sant dvs det påstådda övergreppet och velat säkerhetsställa att flickan säger det som bekräftar deras historia?

Vad tror du?
Citera
2010-04-08, 11:00
Bannlyst
Citat:

Om de du läst om att mormor har tränat flickan så är det ett PÅHITTAT förhör från en användare på flashback. Det klart att man kan få den uppfattningen som du har om du trodde det var på riktigt.
Citera
2010-04-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Om de du läst om att mormor har tränat flickan så är det ett PÅHITTAT förhör från en användare på flashback. Det klart att man kan få den uppfattningen som du har om du trodde det var på riktigt.

Det är inte sant.
Citera
2010-04-08, 11:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om det har varit så, ja absolut.
Men nu är det ju så att det inte är daddy utan mormor som tränat henne.
Och det måste väl ändå inte vara alltför långsökt att fundera över om mormor vet att det inte är sant dvs det påstådda övergreppet och velat säkerhetsställa att flickan säger det som bekräftar deras historia?

Vad tror du?
Varifrån kommer uppgiften att mormodern tränat barnet till någonting?

Var i utredningen framkommer detta?
Citera
2010-04-08, 12:01
Medlem
http://daddys.blogg.se/2009/june/polisforhor-med-en-fyraaring.html
Citera
2010-04-08, 12:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
http://daddys.blogg.se/2009/june/polisforhor-med-en-fyraaring.html
Var i detta material finns belägg för att mormodern skulle ha tränat barnet -- mer än att Joakim påstår att barnets mormor är en häxa som vill förstöra och har dubbat sitt barnbarn till detta.

Det som sägs är precis det som utredningen tidigare visat - att barnet sagt till mormodern att hon leker med pappas snopp, att de leker att det är en majskolv -- och därför gör mamman en anmälan om den denna lek till socialtjänsten.

Därefter sker polisförhör med barnet --- exakt vad som sägs i detta vet vi inte, eftersom vi inte får se en autentisk kopia av förhörsprotokollet, utan ett skrivet word-dokument där Joakim gjort en avskrift. Hur väl den överensstämmer med det verkliga förhöret vet vi alltså inte.

En tidigare inläggsskrivare visade ju hur lätt det var att med en enkel omskrivning lura till exempel dig att ett förhör var äkta, och leda om hela utfallet av det med några enkla förändringar.

Domen det hänvisas till är från 2008 - anmälan är gjord 2009 - man kan alltså inte i domen vare sig kommentera äktheten i anmälan, eller mamman och mormoderns sanningsenlighet i samband med anmälan i den domen, jag förstår inte ens varför Joakim tar upp en sådan sak i sina kommentarer.
Citera
2010-04-08, 12:52
Medlem
Jag funderar lite kring detta:

"
Det står i utredningen att CE uppgett att R sagt att hon leker att
snoppen är en majskolv. Vad CE skrivit är att hon leker att
det är en majskorv. Uppgiften om majskolv kommer från R:s mormor."

Tror ni att det är något som R själv har kommit på dvs att likna snoppen med en majskolv?
Trots allt är hon inte så gammal den lilla flickan.

Jag skall sätta mig och leta upp de uppgifterna stödjer det jag menar, men nu väntar trädgården som badar i solsken och har en matta med löv på sig och den är STOR.
Så det är bara fram med räffsan och börja jobba på.
Citera
2010-04-08, 13:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag funderar lite kring detta:

"
det är en majskorv. Uppgiften om majskolv kommer från R:s mormor."

Tror ni att det är något som R själv har kommit på dvs att likna snoppen med en majskolv?
Trots allt är hon inte så gammal den lilla flickan.

Jag skall sätta mig och leta upp de uppgifterna stödjer det jag menar, men nu väntar trädgården som badar i solsken och har en matta med löv på sig och den är STOR.
Så det är bara fram med räffsan och börja jobba på.
Det fetade är en fråga från Joakim som skriftligt ställs till socialnämnden.

Nej, ingen tror att flickan själv har kommit på ordet - men det som uppges i anmälan är att flickan sagt att hon leker att det är en majskolv -- alltså kan Joakim ha sagt till flickan att det är vad de skall leka. Det finns ingenting som säger att det är mormodern som tubbat flickan att kalla snoppen för det.

Det är efter att flickan berättar detta som mamman vänder sig till socialtjänsten och gör en anmälan.

Vad i Joakims fråga läser du att han ens hävdar det. Han är mer upprörd över att socialnämnden rättat mammans stavfel i anmälan - hon har skrivit majskorv - socialnämnden rättar detta till majskolv, och detta anser han är ett felaktigt förfarande.

Citat:
Joakims skriftliga fråga
7. Angående skriftliga uppgifter från CE, sidan 8.
det är en majskorv. Uppgiften om majskolv kommer från R:s mormor.
a) Varför har man rättat moderns uppgift så att den stämmer med
mormoderns uppgift?

Socialnämndens svar
I den ursprungliga anmälan framkommer att CE har använt ordet "Majskolv", varför utredarna utgått ifrån att "majskorv" är en felstavning.

Joakims kommentar i bloggen
Vilken ursprungliga anmälan? Högre upp påstods ju att det i den ursprungliga anmälan endast kommit fram uppgifter om en "hemlis"? Den 5 Maj under den muntliga förhandlingen framfördes inte en enda misstanke om något brott. Nu pratas det om ursprungliga anmälningar, majskolvar och majskorvar, och återigen "utgår" utredarna ifrån att deras tolkning är den rätta. Strålande utredningsarbete. Dessutom vill jag påminna utredarna om att den ursprungliga anmälan kom in den 23 Mars och hade mig som avsändare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in