Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Jag funderar lite kring detta:
"
Det står i utredningen att CE uppgett att R sagt att hon leker att
snoppen är en majskolv. Vad CE skrivit är att hon leker att
det är en majskorv. Uppgiften om majskolv kommer från R:s mormor."
Tror ni att det är något som R själv har kommit på dvs att likna snoppen med en majskolv?
Trots allt är hon inte så gammal den lilla flickan.
Jag skall sätta mig och leta upp de uppgifterna stödjer det jag menar, men nu väntar trädgården som badar i solsken och har en matta med löv på sig och den är STOR.
Så det är bara fram med räffsan och börja jobba på.
Det fetade är en fråga från Joakim som skriftligt ställs till socialnämnden.
Nej, ingen tror att flickan själv har kommit på ordet - men det som uppges i anmälan är att flickan sagt att hon leker att det är en majskolv -- alltså
kan Joakim ha sagt till flickan att det är vad de skall leka. Det finns ingenting som säger att det är mormodern som tubbat flickan att kalla snoppen för det.
Det är efter att flickan berättar detta som mamman vänder sig till socialtjänsten och gör en anmälan.
Vad i Joakims fråga läser du att han ens hävdar det. Han är mer upprörd över att socialnämnden rättat mammans stavfel i anmälan - hon har skrivit majskorv - socialnämnden rättar detta till majskolv, och detta anser han är ett felaktigt förfarande.
Citat:
Joakims skriftliga fråga
7. Angående skriftliga uppgifter från CE, sidan 8.
Det står i utredningen att CE uppgett att R sagt att hon leker att
snoppen är en majskolv. Vad CE skrivit är att hon leker att
det är en majskorv. Uppgiften om majskolv kommer från R:s mormor.
a) Varför har man rättat moderns uppgift så att den stämmer med
mormoderns uppgift?
Socialnämndens svar
I den ursprungliga anmälan framkommer att CE har använt ordet "Majskolv", varför utredarna utgått ifrån att "majskorv" är en felstavning.
Joakims kommentar i bloggen
Vilken ursprungliga anmälan? Högre upp påstods ju att det i den ursprungliga anmälan endast kommit fram uppgifter om en "hemlis"? Den 5 Maj under den muntliga förhandlingen framfördes inte en enda misstanke om något brott. Nu pratas det om ursprungliga anmälningar, majskolvar och majskorvar, och återigen "utgår" utredarna ifrån att deras tolkning är den rätta. Strålande utredningsarbete. Dessutom vill jag påminna utredarna om att den ursprungliga anmälan kom in den 23 Mars och hade mig som avsändare.