2010-04-27, 11:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag kanske övertolkar dig? Jag har lärt känna dig som en kvinna som fått mycket stryk i sina dagar och att du fått igenom besöksförbud mot män. Du får gärna rätta mig om jag har fel:

Landskronatråden:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att bli lite personlig så ........ jag har fått tillräckligt med stryk i mina dar för att garantera att några rejäla dagsedlar med öppen hand - där återslag med baksidan av handen över ögonen, är alldeles tillräckligt för att man skall bli rejält blåslagen om personen som slår har lite kraft i sina slag. Det krävs absolut inte knutna nävar för att orsaka de skadorna.
Vari detta citat kan du läsa in att min man skulle ha slagit mig?

Citat:
I de fall personen bröt mot besöksförbudet innebar det dock en brottslig handling - vilket bland annat gjorde det enklare för polisen att agera mot personen.

Polisman utreds för våldtäkt-tråden som är min per
sonliga favorit:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När jag begärt besöksförbud har det utfärdats ett besöksförbud mot personen som utgjorde ett hot -- det innebar inte att den personen hann sätta sitt hot i verket, utan förbudet utfärdades för att förhindra att så skedde -- alltså hade inget brott realiserats och ingen dom krävdes eller föll för själva utfärdandet av besöksförbudet.
Var i detta citat står det att det utfärdats mot någon som misshandlat mig?

Var står det att misshandel/misshandlar och besökförbud har med varandra att göra?

Var framgår det om besöksförbudet är utfärdat mot ett ex, mot ett hot p g a yrket, eller hot p g a av vittnesmål i rättegång.

Citat:
Vad handlar detta om? Yrkesskador?
Ja Mayito, vad handlar det om? Varför övertolkar du och tolkar du ihop saker efter egen skalle och försöker föra fram det som sanningar eller fakta?

Vad är din agenda?
Citera
2010-04-27, 11:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Glöm inte att det rent av är så att det finns de som känner daddy här, jag har förstått att de har läst dokumenten daddy väljer att inte visa.
Det innebär att det kan finnas människor här som vet mer.

Det kan ju finnas människor som känner motparten också -- innebär det att om de skriver ett påstående från motparten så skall det tas som sanning?
Citera
2010-04-27, 12:37
Bannlyst
Citat:
Så här har jag också förstått att det är, tack för bekräftelsen. Många påstår att daddy på grund av sitt bloggande är huvudanledningen till att det nu gått så här långt, det är fel, vilket du bekräftar. Det har inte ett dugg med hans bloggande att göra. Det har med hur myndigheter har misskött det hela från början och mammans ovilja och hennes tro att hon äger denna flicka.
Jag är helt med på att mamman (som Mayito skriver) kommer förlora flickan, flickan kommer förlora sin mamma.
Är det värt all motsträvighet?
Det kommer hon fråga sig en dag när resultatet av denna tragedi kommer.

Kan du förklara vad de misskött så skulle det bli enklare att förstå situationen för mig.
Citera
2010-04-27, 12:39
Bannlyst
Citat:
Glöm inte att det rent av är så att det finns de som känner daddy här, jag har förstått att de har läst dokumenten daddy väljer att inte visa.
Det innebär att det kan finnas människor här som vet mer.

Jag finner det så konstigt att han inte lägger ut just de dokument som bekräfta vad han säger. Tycker inte du det?
Citera
2010-04-27, 12:42
Medlem
Citat:
Men tidpunkterna är ju busenkelt att kolla.

Stämmer det att detta pågått i 5 år? Stämmer det att bloggen kom efter typ 3 år? Stämmer det att denna process med tiden utvecklats till incestanklagelser?

Om detta inte stämmer är det ju bara att skriva det. Jag fattar inte vad som är problemet.

Var ju inte precis tidslinjen jag ifrågasatte... utan mest var "alla" får sin bensäkra informtion ifrån. Då all "fakta" i detta målet kommer från JRs sida så tillåt mig reservera mig mot sanningshalten i det som framkommit. Utan att få ta del av den andra sidans information så får jag ta och hålla mig i mittfåran, visst kan det vara så som JR lägger fram det, det kan dock även finnas mycket som vi inte vet om, då hans motpart valt att inte föra ett "krig" på nätet. Kan inte direkt se att JR vunnit något på att lyfta ut deras högst personliga vårdnadstvist till allmän beskådelse, verkar ju tyvärr mer ha förstört för honom. Bara min högst personliga åsikt
Citera
2010-04-27, 12:55
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcon82
Var ju inte precis tidslinjen jag ifrågasatte... utan mest var "alla" får sin bensäkra informtion ifrån. Då all "fakta" i detta målet kommer från JRs sida så tillåt mig reservera mig mot sanningshalten i det som framkommit. Utan att få ta del av den andra sidans information så får jag ta och hålla mig i mittfåran, visst kan det vara så som JR lägger fram det, det kan dock även finnas mycket som vi inte vet om, då hans motpart valt att inte föra ett "krig" på nätet. Kan inte direkt se att JR vunnit något på att lyfta ut deras högst personliga vårdnadstvist till allmän beskådelse, verkar ju tyvärr mer ha förstört för honom. Bara min högst personliga åsikt

Du borde bekymra dig för tidsaspekten något alldeles oerhört. Om jag förstår saken hade det gått 4 år när incesteriet kom och "förfallet" på bloggen började.

Nu så, mannen. 4 (fyra) jävla år.

Tiden är jävligt viktig i sådana här sammanhang. 4 jävla år utan vettigt umgänge mellan barnet och pappan. 4 år är jävligt lång tid i ett litet barns liv. Nu har det snart gått 5 år. Hur har detta fått hålla på så länge utan att något egentligen hänt?

Hur länge till ska det pågå?

Det är rimligt att kräva jävligt bra svar på dessa frågor. Om det inte finns jävligt bra svar ska detta få konsekvenser. Jag säger att den närmaste framtiden kan bli synnerligen intressant.
Citera
2010-04-27, 13:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Tiden är jävligt viktig i sådana här sammanhang. 4 jävla år utan vettigt umgänge mellan barnet och pappan. 4 år är jävligt lång tid i ett litet barns liv. Nu har det snart gått 5 år. Hur har detta fått hålla på så länge utan att något egentligen hänt?

Poängen är ju att dottern inte ska få någon relation till pappan. Överlevarna och deras vänner i denna tråd apploderar åt detta. Det finns faktiskt människor som funkar så här och deras största drivkraft i livet är att göra livet så surt som möjligt för andra människor, helst män dårå. Att efterfråga någon logik i sakfrågan är därmed meningslöst.

Man ska komma ihåg att PAS är obotligt. Därför ser vi inte heller några dokumentärer om vuxna barn som söker upp sina fäder efter saknad kontakt. Barnen har fått höra så mycket negativt om sina fäder under åren att lusten till kontakt är obefintlig. Det är så kvinnor kan misshandla män. Och tyvärr så har dessa kvinnor samhällets stöd.
Citera
2010-04-27, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Poängen är ju att dottern inte ska få någon relation till pappan. Överlevarna och deras vänner i denna tråd apploderar åt detta. Det finns faktiskt människor som funkar så här och deras största drivkraft i livet är att göra livet så surt som möjligt för andra människor, helst män dårå. Att efterfråga någon logik i sakfrågan är därmed meningslöst.

Man ska komma ihåg att PAS är obotligt. Därför ser vi inte heller några dokumentärer om vuxna barn som söker upp sina fäder efter saknad kontakt. Barnen har fått höra så mycket negativt om sina fäder under åren att lusten till kontakt är obefintlig. Det är så kvinnor kan misshandla män. Och tyvärr så har dessa kvinnor samhällets stöd.

Om du nu är övertygad om att daddys är lämplig att ha hand om sin dotter, så får man nog tolka ditt inlägg i alla fall, kan du förklara hur du vet det? Eller är det en ren gissning?
Citera
2010-04-27, 13:33
Medlem
Citat:
Du borde bekymra dig för tidsaspekten något alldeles oerhört. Om jag förstår saken hade det gått 4 år när incesteriet kom och "förfallet" på bloggen började.

Det är rimligt att kräva jävligt bra svar på dessa frågor. Om det inte finns jävligt bra svar ska detta få konsekvenser. Jag säger att den närmaste framtiden kan bli synnerligen intressant.

En infekterad vårdnadstvist kan pågå mycket längre än så om två parter inte kan komma överrens, och speciellt om det beblandats "prestige" i det hela, då handlar det inte om barnet längre utan om att "vinna", detta fallet luktar mycket som att BÅDA föräldrarna gett sig fan på att vinna över sin motpart. Dock är det bara JR som gått ut med de dokument han valt offentligt.. och som sagt att bilda sig en uppfattning på bara hans ord och de bevis han väljer att lägga fram, det ger inte en riktig bild av vad som händer..
Citera
2010-04-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Att dottern inte ska ha något umgänge med JR kan mycket möjligt vara mammans mål, men har du några bevis på det? bortsett från Daddys uttalanden och de bevis han valt att lägga fram?

Sen att du drar upp PAS... Jag jämför det rätt ofta med scientologkyrkan,samma bakgrund en människa som hade ett stort behov av att rättfärdiga sitt handlande och därefter anpassade sina teorier för att stärka deras känsla av att de handlat rätt. Sen om PAS blir ett vedertaget begrepp, de får vi väl se, som det är just nu finns det för lite forskning för att kunna dra någon slutsats.

Sen att folk fortsätter att dra upp de faktum att PAS "fader" var en uttalad förespråkare av att pedofili skulle legaliseras.. Bara för att han hade vissa "fucked up" tankar och teorier gör ju inte att man kan förkasta ALLT han sagt. Ungefär som den rikskända häxan Eva Lundgren med sina vanföreställningar om satanist sekter... hon lycakdes ändå mynta teorin om normaliserings processen, så ja... även blinda höns hittar korn ibland.
Citera
2010-04-27, 13:57
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
En infekterad vårdnadstvist kan pågå mycket längre än så om två parter inte kan komma överrens, och speciellt om det beblandats "prestige" i det hela, då handlar det inte om barnet längre utan om att "vinna", detta fallet luktar mycket som att BÅDA föräldrarna gett sig fan på att vinna över sin motpart. Dock är det bara JR som gått ut med de dokument han valt offentligt.. och som sagt att bilda sig en uppfattning på bara hans ord och de bevis han väljer att lägga fram, det ger inte en riktig bild av vad som händer..

Alltså, det är ju pappan som inte får träffa barnet.

Ser du liksom inte denna uppenbara skillnad?
Citera
2010-04-27, 13:59
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:

Ibland är det säkert så, i de flesta fall jag själv sett är det vanligare att en förälder vill ha barnen själv, den andra tycker det är viktigt att närvara i sitt barns liv och uppväxt, det är inte alltid tvås fel att en är omöjlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in