Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag kanske övertolkar dig? Jag har lärt känna dig som en kvinna som fått mycket stryk i sina dagar och att du fått igenom besöksförbud mot män. Du får gärna rätta mig om jag har fel:
Landskronatråden:
Landskronatråden:
Citat:
Vari detta citat kan du läsa in att min man skulle ha slagit mig?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att bli lite personlig så ........ jag har fått tillräckligt med stryk i mina dar för att garantera att några rejäla dagsedlar med öppen hand - där återslag med baksidan av handen över ögonen, är alldeles tillräckligt för att man skall bli rejält blåslagen om personen som slår har lite kraft i sina slag. Det krävs absolut inte knutna nävar för att orsaka de skadorna.
För att bli lite personlig så ........ jag har fått tillräckligt med stryk i mina dar för att garantera att några rejäla dagsedlar med öppen hand - där återslag med baksidan av handen över ögonen, är alldeles tillräckligt för att man skall bli rejält blåslagen om personen som slår har lite kraft i sina slag. Det krävs absolut inte knutna nävar för att orsaka de skadorna.
Citat:
sonliga favorit:
I de fall personen bröt mot besöksförbudet innebar det dock en brottslig handling - vilket bland annat gjorde det enklare för polisen att agera mot personen.
Polisman utreds för våldtäkt-tråden som är min per
Polisman utreds för våldtäkt-tråden som är min per
Citat:
Var i detta citat står det att det utfärdats mot någon som misshandlat mig?
Citat:
När jag begärt besöksförbud har det utfärdats ett besöksförbud mot personen som utgjorde ett hot -- det innebar inte att den personen hann sätta sitt hot i verket, utan förbudet utfärdades för att förhindra att så skedde -- alltså hade inget brott realiserats och ingen dom krävdes eller föll för själva utfärdandet av besöksförbudet.
När jag begärt besöksförbud har det utfärdats ett besöksförbud mot personen som utgjorde ett hot -- det innebar inte att den personen hann sätta sitt hot i verket, utan förbudet utfärdades för att förhindra att så skedde -- alltså hade inget brott realiserats och ingen dom krävdes eller föll för själva utfärdandet av besöksförbudet.
Var står det att misshandel/misshandlar och besökförbud har med varandra att göra?
Var framgår det om besöksförbudet är utfärdat mot ett ex, mot ett hot p g a yrket, eller hot p g a av vittnesmål i rättegång.
Citat:
Ja Mayito, vad handlar det om? Varför övertolkar du och tolkar du ihop saker efter egen skalle och försöker föra fram det som sanningar eller fakta?
Vad handlar detta om? Yrkesskador?
Vad är din agenda?