2010-05-21, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Det är där du och jag skiljer oss åt, jag anser nämligen att han gjorde det enda rätta med att gå ut offentligt och blogga om vårdnadstvisten. Önskar att fler fäder gör detta så att vi kan ändra dessa hemska lagar som drabbar barn och förtrycker fäder. Sen hur han gjort det, det är en helt annan femma....
Men så bra, då kan vi ju klart börja prata om de uthängda barnen i vårdnadstvister.
Jag önskar nämligen inte att fler fäder gör så, inte mödrar heller för den delen.
Jag tycker att det tyder på ett förskräckligt dåligt föräldrarskap som inte gangnar någonstans, och främst inte barnen. Du tycker det är ok att man hänger ut barnen och blottar deras identiteter, jag har dock Datainspektionen med mig att det inte är ok. Jag tänker även vidare på barnens uppväxt medan du och Daddy enbart egoistiskt tänker på er egen prestige i dagsläget. Jag tycker att ni alla i det resonemanget är förlorare, tyvärrr.
Citera
2010-05-21, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Har du missat att båda cheferna i Daddys fall på Kungsbacka var män?

Jag är inte insatt i hans fall. Det var mer en allmän fråga.
Men hur mycket har cheferna del i handläggningen i hans fall?
Även om cheferna är män så kan väl arbetsplatsen vara kvinnligt enkönad? om än inte fullständigt.
Citera
2010-05-21, 20:51
Bannlyst
Citat:
Har du missat att båda cheferna i Daddys fall på Kungsbacka var män?
Men har du inte insett att alla som inte är för Daddy är "kärringar" och "Gummor" som de vill bjuda på fika? De har starka köns-problem och för mig undrar jag om det inte har med egna undervärdeskomplex att göra som de gärna vill projicera på det andra könet trots att det är män som inte håller med dem i sak? De är ju inte rediga i sina anklagelser.
Citera
2010-05-21, 20:53
Bannlyst
Citat:
Kännedom i privata saker som går 25 år tillbaka i tiden.

Men vad drar Daddy in i striden om dottern då? När han gör påståenden om vad mamman råkat ut för.

Är det bara förbehållet Daddy att använda sådan information om den andra parten? Hennes uppväxt, sann eller inte, betyder allt för hennes lämplighet. Men hans har inte med saken att göra för han är opåverkad.

Förklara relevansen av hennes men inte hans?

Okej. Om jag (rent retoriskt) skulle redogöra för ett samtal mellan dig och mig, på en blogg eller i annat media som har ett allmänintresse. Säg exempelvis att du är en tjänsteman som i ett mycket viktigt barnärende säger en sak då kamerorna är på och en annan då kameran är av. Om jag då avslöjar detta för allmänheten och därmed kan rädda barnet från ett tragiskt öde så gäller undantaget i PUL "journalistiskt syfte". Som alla vet är allt som just nu ligger ute på D.s blogg godkänt enligt denna regel av DI.

Om jag däremot på min blogg skulle komma med grundlösa påståenden om att du är alkoholist, pedofil, ADHD drabbad, hotfull, och däutöver grafiskt beskriva vad dina barn påstås göra med dig i sängkammaren. Då är det inte längre motiverat enligt ovan regel.

Då är det förutom riktigt sjukt även trakasseri, fridskränkning, förtal för att inta tala om riktigt jävla ondskefullt.

Men Daddy har ju lovat att den dagen hans dotter får de rättigheter som hon utlovades då Sverige ratificerade barnkonventionen, och inte minst även hennes lagliga rätt att slippa behandlas som ett vapen. Så kommer han att plocka bort allt som rör både barn, myndigheter och moder från bloggen.

Så det borde ju ligga även i er Daddyhatares intresse att så sker? Då kan vi ju alla släcka och gå hem.
Citera
2010-05-21, 20:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Var har Daddy yttrat sig angående ryktet om misshandel? Peka mig gärna i rätt riktning om jag har missat något.

Vad jag vet har han bara tagit en bloggsemester. Möjligt också att hans ekonomiska problem förvärrats av de anonyma anmälningar mot honom till FK som människor har uppmanats att skicka in. Eller så kanske han är trött på att allt han skriver förvrängs av såna som dig, BM ,Logga ut och HenrikJ?

Om du känner Jockes vänner så fråga Tyfonen det var hon startade ryktet här.

Jag kan bara svara för mig själv. Jag har ganska ofta citerat från bloggen men någon gång har jag dragit egna slutsatser. Ganska ofta förvrängs dessa i svaren man får från de som inte tycker som en själv.

Jag ställde en fråga och påpekade att jag inte höll med Reimer fullt ut.

Vad kallar du dina s.k. fakta som du spider omkring dig. Är det inte rättvist att påstå att du förvränger det som du "hört av bekanta"?
Citera
2010-05-21, 20:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Han har dessutom utelämnat en mängd försvårande omständigheter som gör att hela historien blivit feltolkad av alla engagerade.

Nej, det har han fortfarande inte gjort. Jag har följt den här diskussionen länge nu och det har inte framkommit något exempel på att han har utlämnat någonting relevant. Han har berättat om att det finns en annan version, nämligen mammans och vissa delar av socialens, sedan har han gett sin version av varför de har fel. Det finns inga försvårande omständigheter som han utelämnat. Det är helt enkelt fel.
Citera
2010-05-21, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
HenrikJ utses härmed till trådens i särklass största lögnare och skvallerkärring. Detta oavsett om han bär kalsonger eller trosor. Själv tror jag han är ett gubbäckel, men att han likförbannat bär trosor.
Att HenrikJ dessutom har en tapp rätt in hos modern blir ju uppenbart av hans tidigare uppvisade kännedom i privata saker som hänt så långt som 25 år tillbaks i tiden.
Sicket trams, Daddy och hans moder, även broder har pratat rätt friskt genom åren och så länge som 25 år har Daddy inte känt modern till sin dotter så var får du det påståendet ifrån? Däremot finns andra som känt Daddy sen 25 år tillbaka i tiden och sen då modern som känt honom i hela hans liv samt brodern likadant.
Vem var det som tidigare i tråden skrev att lögnare förnekar sina lögner och alkoholister förnekar sitt alkoholmissbruk? Det stämmer ju väldigt väl in här.
BangTheDrum du ter dig faktiskt som du talade för din sjuka mor här, fast du försöker avleda det genom att anklaga mig, undrar allvarligt och seriöst varför?
Citera
2010-05-21, 21:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det har han fortfarande inte gjort. Jag har följt den här diskussionen länge nu och det har inte framkommit något exempel på att han har utlämnat någonting relevant. Han har berättat om att det finns en annan version, nämligen mammans och vissa delar av socialens, sedan har han gett sin version av varför de har fel. Det finns inga försvårande omständigheter som han utelämnat. Det är helt enkelt fel.

Mmm , du har rätt där Daddy har försökt visa att det inte har stämt i de anklagelser och
brister som han har haft att svara för.

Påhoppen som har varit i tråden har ensidigt tagit fasta på gamla uppgifter som har
dessutom levererats av Daddy så vad finns att klaga på?

Kan man begära eller efterfråga mer öppenhet, jag menar att mannen har ju fläkt
ut sig totalt.Vad vill de ha mera?

//Reimer
Citera
2010-05-21, 21:15
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vilka glasögon du haft på dig men du har missat massor som är relevant tyvärr.
Den enda förklaringen till att du inte sett det måste bero på att DU inte anser det vara relevant och det gör det inte till en sanning. Men med ditt resonemang så har inte heller förintelsen existerat, så illa argumenterar du faktiskt tyvärr. Det är inget jag köper. Jag blir faktiskt väldigt förvånad över att du så enögt köper Daddys historia, men det är ditt problem, inte mitt.
Citera
2010-05-21, 21:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag vet inte vilka glasögon du haft på dig men du har missat massor som är relevant tyvärr.
Den enda förklaringen till att du inte sett det måste bero på att DU inte anser det vara relevant och det gör det inte till en sanning. Men med ditt resonemang så har inte heller förintelsen existerat, så illa argumenterar du faktiskt tyvärr. Det är inget jag köper. Jag blir faktiskt väldigt förvånad över att du så enögt köper Daddys historia, men det är ditt problem, inte mitt.

Det var väl du som påpekade att Daddy inte hade lagt ut hela bakgrunden i domen? I det inlägget hävdades att det utelämnats bitar som inte var smickrande för honom. Men Daddy har ju faktiskt redan berättat, som utgångspunkt för hela historien, att det fanns en annan version, nämligen att mamman, mormodern och den första kontaktpersonen var mycket kritiska mot honom och hans agerande. Att det skulle tyda på att han ville dölja fakta som är negativa mot honom är ett mycket märkligt resonemang. Han vill ju tvärtom att vi skall veta om hur felaktigt han blivit behandlad.
Citera
2010-05-21, 21:26
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Du fattar inte va?
Eftersom barnet berättar att händelsen skett, men man kan inte avgöra om pappa var vaken eller sov med säkerhet kan man inte fälla honom för övergrepp, men man kan inte heller utesluta att övergrepp skett vilket blir socialens stora problem.
Att då lösa det hela med ett bevakat umgänge så att kontakten byggs upp samt att man arbetar på att förtroendet föräldrarna emellan ökar kan vara en bra lösning...allt för att barnet ska få träffa båda sina föräldrar i så trygga och lugna förhållanden som möjligt.
Hm? Tycker du verkligen att det är en händelse som återberättas? Hur många 4-åringar har du hört återberätta händelser?
[TEXT]
Var i all sin dar säger jag att berättelsen återberättas av flickan?
Citera
2010-05-21, 21:28
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:

Det saknas flera vårdnadsutredningar som gjorts, sjukdomsbild som påverkat vårdnad och umgänge samt kännedom om Daddys eget (o)engagemang i barnet under perioder och även bakgrunden till skyddade personuppgifter mm. Därför är det också ointressant att diskutera vårdnadstvisten förrän man har hela bilden och även fått vetskap om varför det i dagsläget inte finns ett fungerande obevakat umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in