Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Kännedom i privata saker som går 25 år tillbaka i tiden.
Men vad drar Daddy in i striden om dottern då? När han gör påståenden om vad mamman råkat ut för.
Är det bara förbehållet Daddy att använda sådan information om den andra parten? Hennes uppväxt, sann eller inte, betyder allt för hennes lämplighet. Men hans har inte med saken att göra för han är opåverkad.
Förklara relevansen av hennes men inte hans?
Okej. Om jag (rent retoriskt) skulle redogöra för ett samtal mellan dig och mig, på en blogg eller i annat media som har ett allmänintresse. Säg exempelvis att du är en tjänsteman som i ett mycket viktigt barnärende säger en sak då kamerorna är på och en annan då kameran är av. Om jag då avslöjar detta för allmänheten och därmed kan rädda barnet från ett tragiskt öde så gäller undantaget i PUL "journalistiskt syfte". Som alla vet är allt som just nu ligger ute på D.s blogg godkänt enligt denna regel av DI.
Om jag däremot på min blogg skulle komma med grundlösa påståenden om att du är alkoholist, pedofil, ADHD drabbad, hotfull, och däutöver grafiskt beskriva vad dina barn påstås göra med dig i sängkammaren. Då är det inte längre motiverat enligt ovan regel.
Då är det förutom riktigt sjukt även trakasseri, fridskränkning, förtal för att inta tala om riktigt jävla ondskefullt.
Men Daddy har ju lovat att den dagen hans dotter får de rättigheter som hon utlovades då Sverige ratificerade barnkonventionen, och inte minst även hennes lagliga rätt att slippa behandlas som ett vapen. Så kommer han att plocka bort allt som rör både barn, myndigheter och moder från bloggen.
Så det borde ju ligga även i er Daddyhatares intresse att så sker? Då kan vi ju alla släcka och gå hem.