2009-09-08, 12:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Och varför är man så rädd att jag offentliggör dessa dokument att man använder sig av sekretesslagar för att hindra mig från att visa er vad man skrivit? Man påstår ju hela tiden att man jobbar för "barnets bästa". Då borde man väl inte frukta offentlig insyn?

Jag vet vad du går igenom med mynigheter. Har själv hjälpt och hjälper fortfarande många personer som blivit illa behandlade av myndigheter. Dock handlar det inte om fall som ditt. Det svar du får är typiskt, ungefär som goddag yxskaft. Det kan de kosta på sig eftersom de som har makt aldrig behöver förklara sig och dessutom kan de helt enkelt ljuga. Vad som är uppenbart i ditt fal är att myndighetspersonerna har beslutat enligt praxis, ditt enskilda ärende är alltså ointressant. Man måste vara medveten om att myndigheter får utfärdat cirkulärbrev, riktlinjer, kriterier etc om hur de ska besluta i fall som liknar varandra. Dessutom så utsätts myndigheter för påtryckningar från politiker eller från andra instanser med sina intressen. Så någon objektivitet råder inte på något vis. Här står alltså den enskilde sig slätt.

Jag tror att det är få som vet om att det finns tjänstemän som jobber extra privat för att hjälpa enskilda personer som har fått felaktiga beslut från t.ex. socialtjänstarbetare. Hjälpen består i att gå vidare från den enskilda handläggaren till dennes chefer och upplysa dem om att de kriterier som de har, omöjligen kan tillämpas på detta enskilda ärende och att det beslut som tagits därför strider mot flera lagar och dess rättskällor. Beslutar handläggaren negativt igen så begår alltså han eller hon grovt tjänstefel. Att påtala detta brukar hjälpa.

Du säger vidare att du har svårt att få ut handlingar. Suck, jag känner igen detta. De handlingar som den enskilde lagligen har rätt att få ta del av måste man sorgligt nog strida om. Och det gäller också när nya beslut har tagits. Den processen måste man gå igenom varenda jävla gång. Och detta tar förstås väldans mycket tid i anspråk. En advokat kan omöjligen lägga ned så mycket jobb för en sak som egentligen är självklar. Därför är det ett arbete som den enskilde måste göra själv.

Sedan tycker jag att du ska begrunda Gunnar Wests svar här. Hans inlägg är nyttiga eftersom de är symptomatiska för det hån som du utsätts för av dem som förvägrar din rätt att träffa din dotter. Du skriver ett långt inlägg varvid han avfärdar det utan svara på vad du säger. I ett annat sammanhang är det stor humor, men här är det ett uttryck för sjuklig skadeglädje, vilket är väldans vanligt. Utstuderad skadeglädje är också det som driver feministiska lobbygrupper. De vill se män plågas. Logiken är mycket enkel, de vill hämnas och det på alla oavsett om de är skyldiga eller inte. Varje man som fråntas rättigheter är en stor lycka. Syftet är förstås lika logiskt: rädsla hos män skapar makt hos dessa kvinnogrupper. Jag har funderingar på om Gunnar West egentligen är en kvinna, en förtäckt feminist.
Senast redigerad av TheLucky 2009-09-08 kl. 12:39.
Citera
2009-09-08, 20:18
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Lämna ut alla handlingar i målet till bo Edvarsson och låt honom granska det vetenskalpligt. Låt han sedan i rättegången bli kallad som sakkunnig huruvida utredningen uppfyller lagens krav på saklighet och opartiskhet
Nämnde Edvardsson har skrivit:

"Kritisk utredningsmetodik: Begrepp, principer och felkällor" av
Bo Edvardsson. Liber, 1993, 2008.
ISBN 9 789147 051717

Rekommenderas varmt till alla som ägnar sig åt någon som helst form av utredning, av nästan alla de slag.
Citera
2009-09-08, 21:54
Medlem
nakenhanss avatar
Då måste skriva en bok om detta!

Eller varför inte ett filmmansus? Alla måste få möjligheten att ta del av din historia! Den är ett kraftigt slag i ansiktet på feminimen och dess förtryck!

Avslöja feminismen för den hatdieologi den är!
Citera
2009-09-08, 23:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Nämnde Edvardsson har skrivit:

"Kritisk utredningsmetodik: Begrepp, principer och felkällor" av
Bo Edvardsson. Liber, 1993, 2008.
ISBN 9 789147 051717

Rekommenderas varmt till alla som ägnar sig åt någon som helst form av utredning, av nästan alla de slag.

Denna bok är bra. Men den ger inga förklaringar till varför myndighetespersoner kan kosta på sig att ljuga, och varför de gör det.
Citera
2009-09-08, 23:20
Medlem
Du skall veta att du inte är ensam på de stigar du vandrar!

Min dotter har inte heller fått haft övernattninge eller träffat sina sysskon baserat på moderns påståenden eller oförmåga från tjänstemän att ifrågasätta dessa. Så tråkigt att barn skall ana i kläm och inte få vara det centrala. Jag hoppas verkligen att de som kritiserar har läst din blogg och inte visar på okunskap genom sina utalanden, påståenden eller insinuationer. Man kan ju undra vilka preferenser och bakgrund Gunnar W grundar sina påståenden på?

Tänk bara Gunnar om du inte ens fått känna lukten av ditt eget barn under så lång tid som snart 200 dagar eller sedan december 2008. Inte ens få läsa en saga.

Vad grundar du det du försöker säga på?

Leroy1
Citera
2009-09-09, 06:05
Medlem
mer intressant av bo edvardsson hittar ni här http://diva-portal.org/smash/searchlist.jsf?searchId=1
Citera
2009-09-09, 13:12
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
mer intressant av bo edvardsson hittar ni här http://diva-portal.org/smash/searchlist.jsf?searchId=1
Där får man följande träffar med BE som huvudförfattare. Sen är det ännu fler där han figurerar som vetenskaplig handledare och sånt.
Senast redigerad av Pentyl 2009-09-09 kl. 13:18. Anledning: Typografisk redigering av lista
Citera
2009-09-09, 19:54
Medlem
Gunnar.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du säger vidare att du har svårt att få ut handlingar. Suck, jag känner igen detta. De handlingar som den enskilde lagligen har rätt att få ta del av måste man sorgligt nog strida om. Och det gäller också när nya beslut har tagits. Den processen måste man gå igenom varenda jävla gång. Och detta tar förstås väldans mycket tid i anspråk. En advokat kan omöjligen lägga ned så mycket jobb för en sak som egentligen är självklar. Därför är det ett arbete som den enskilde måste göra själv.

Alla som vet hur illa det kan gå när tjänstemän släpper ifrån sig handlingar utan att noga kontrollera så att de inte strider mot sekretesslagarna, borde ha lite mer tålamod med myndighetspersoner som tar sekretessen på allvar.

Det är slarviga tjänstemän som vållat föräldrarna till Arbogabarnen så mycket lidande, det är slarviga tjänstemän som riskerar livet på männikosr varje dag. Just för att de inte är noga med sekretessbelagda handlingar.

Därför efterlyser jag lite mer tålamod, gentemot de tjänstemän som är jobbiga dvs, noggranna.

Citat:
Sedan tycker jag att du ska begrunda Gunnar Wests svar här. Hans inlägg är nyttiga eftersom de är symptomatiska för det hån som du utsätts för av dem som förvägrar din rätt att träffa din dotter. Du skriver ett långt inlägg varvid han avfärdar det utan svara på vad du säger. I ett annat sammanhang är det stor humor, men här är det ett uttryck för sjuklig skadeglädje, vilket är väldans vanligt. Utstuderad skadeglädje är också det som driver feministiska lobbygrupper. De vill se män plågas. Logiken är mycket enkel, de vill hämnas och det på alla oavsett om de är skyldiga eller inte. Varje man som fråntas rättigheter är en stor lycka. Syftet är förstås lika logiskt: rädsla hos män skapar makt hos dessa kvinnogrupper. Jag har funderingar på om Gunnar West egentligen är en kvinna, en förtäckt feminist.

Mycket har jag blivit kallad i mina dar, men aldrig har någon tagit mig för kvinna Men det är helt OK. Tycker snarare att det är lite intressant att höra om det skulle vara en nackdel att vara kvinna i den här tråden?

Det är inte alls min mening att avfärda stackars daddys. Men han får så mycket obefogad ryggdunk att jag försöker ge lite balans åt hans konspiratoriska tråd.

Både daddys och IC verkar vara offer för Överlevare. Jag kan inte se minsta tillstymmelse till självrannsakan i daddys inlägg. Därför tror jag att han är ute efter hämnd snarare än att få tillbaka som dotter.

Feministhatarna på Flashback är lätta att dupera. Jag vill bara ge en annan syn på det hela eftersom daddys saknar den förmågan till självrannsakan.
Citera
2009-09-09, 21:09
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.West
Alla som vet hur illa det kan gå när tjänstemän släpper ifrån sig handlingar utan att noga kontrollera så att de inte strider mot sekretesslagarna, borde ha lite mer tålamod med myndighetspersoner som tar sekretessen på allvar.

Det är slarviga tjänstemän som vållat föräldrarna till Arbogabarnen så mycket lidande, det är slarviga tjänstemän som riskerar livet på männikosr varje dag. Just för att de inte är noga med sekretessbelagda handlingar.
Jahaja. jag trodde det var en riksbekant mördare. Men nu klarnar frågan om den moraliska belastningens fördelning.

Citat:
Det är inte alls min mening att avfärda stackars daddys. Men han får så mycket obefogad ryggdunk att jag försöker ge lite balans åt hans konspiratoriska tråd.

Både daddys och IC verkar vara offer för Överlevare. Jag kan inte se minsta tillstymmelse till självrannsakan i daddys inlägg. Därför tror jag att han är ute efter hämnd snarare än att få tillbaka som dotter.

Feministhatarna på Flashback är lätta att dupera. Jag vill bara ge en annan syn på det hela eftersom daddys saknar den förmågan till självrannsakan.
Något säger mig att du fortfarande inte har läst igenom hans blogg.
Ditt skeptiska sinnelag är admirabelt men man ska inte låta sådant leda en till alltför hastiga slutsatser och framför allt in ad hominem-argument.
Citera
2009-09-12, 00:19
Bannlyst
Dom kommer att köra mig i röven igen i den kommande förhandlingen. Har talat med rådmannen i Varbergs tingsrätt, och jag tror inte jag har mycket misskund att hoppas på där. Idag talade hon om att umgänget kanske kunde tas upp igen med kontaktperson. *suck*.

Varannan Söndag några timmar med en övervakare. VARFÖR I HELVETE DÅ? Jag har ju för fan inte gjort någonting. Men precis som andra har sagt innan mig. Det spelar ingen roll om man blir friad i polisutredningen. Hos stofilerna i domstolarna är man dömd ändå. För alltid.

Men om dom försöker köra den igen så kommer dom att få sig en rätt obehaglig överraskning, säger inte mer än. Nu har jag svalt nog med skit från dessa värnare om baaaaarnens bästa.

Fy fan för manshatarkärringar. Tyvärr finns dom överallt. Socialkontoren, domstolarna, dagisen, skolan, BUP, polisen, åklagarna.

Så ser det ut, och det kommer bara att bli värre om pappor, anhöriga och sanna jämställdhetsivrare inte tar till gatorna snart.
Citera
2009-09-12, 02:08
Medlem
Gunnar.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Dom kommer att köra mig i röven igen i den kommande förhandlingen. Har talat med rådmannen i Varbergs tingsrätt, och jag tror inte jag har mycket misskund att hoppas på där. Idag talade hon om att umgänget kanske kunde tas upp igen med kontaktperson. *suck*.

Varannan Söndag några timmar med en övervakare. VARFÖR I HELVETE DÅ? Jag har ju för fan inte gjort någonting. Men precis som andra har sagt innan mig. Det spelar ingen roll om man blir friad i polisutredningen. Hos stofilerna i domstolarna är man dömd ändå. För alltid.

Men om dom försöker köra den igen så kommer dom att få sig en rätt obehaglig överraskning, säger inte mer än. Nu har jag svalt nog med skit från dessa värnare om baaaaarnens bästa.

Fy fan för manshatarkärringar. Tyvärr finns dom överallt. Socialkontoren, domstolarna, dagisen, skolan, BUP, polisen, åklagarna.

Så ser det ut, och det kommer bara att bli värre om pappor, anhöriga och sanna jämställdhetsivrare inte tar till gatorna snart.

Nu visar du din rätta sida!

daddys får hata feminister. Men feminister får inte hata daddys...

Den där "obehagliga överraskningen" som du har i beredskap, visar att du är kapabel till vad fan som helst.

daddys kan mörda en feminist och det är feministens fel... typ

Edit: Har överlevarna slutat tracka dig eller
Citera
2009-09-12, 04:00
Medlem
KeLLingHs avatar
Citat:
Nu visar du din rätta sida!

daddys får hata feminister. Men feminister får inte hata daddys...

Den där "obehagliga överraskningen" som du har i beredskap, visar att du är kapabel till vad fan som helst.

daddys kan mörda en feminist och det är feministens fel... typ

Edit: Har överlevarna slutat tracka dig eller
Men...men... vems är felet annars?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in