Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Du har såklart rätt i att kvinnliga pedofilers framfart inte är lika uppmärksammade som manliga pedofiler - men vad har det med saken att göra? De borde tillägna lika mycket uppmärksamhet åt båda.
Däremot så tror jag "Daddy" ser konspirationer där inte många andra ser konspirationer. Än en gång - hur skulle du göra om en mamma kom in och vädrade sin oro om att dottern hade pratat om snopplekar?
Att utrycka sig och bete sig lite maniskt är bara mänskligt i hans situation, det är nog så viktigt att se det utifrån det perspektivet, tilläggas bör också att det pågår forskning i varför det ser annorlunda ut i landet och har man otur bor man fel helt enkelt, råkar på en icke ännu utgallrad odiagnostiserad handläggare som bara har förmågan att se förövare och offer, tex i vissa TR tilldöms mamman vårdnaden till 100% det talar något för sig själv.
Apropå pedofiler så är den största delen påståenden och grottanden härstammande från egen tankar som projicerar på andra, för att hålla obehagliga kännslor från sig själv, känt inom psykiatrin.
I de fall man verkligen tror på det och inte bara kallt använder som vapen.
Praxis bör bli att den som kommer med dylika påståenden är till större del den som bär på problematiken själv, jag tror vi snart börjar se det lite till mans, Du vet från skolan -den som nämndet klämde det, så enkelt är faktiskt förklaringen i allt för många fall, en paralell är tex Kapten Klänning, för att ta ett känt aktuellt fall.
Faktum är att den enda som har framfört detta i JR's fall är modern påhejad av mormodern, jag vill också passa på att tillägga allt finns inte utlagt på bloggen, hade denna anklagelse inte framförts skulle inget finnas där, det blev hans livlina.