2010-04-20, 21:15
  #997
Medlem
William Hainess avatar
Fast hur tycker du myndigheterna ska ha reagerat? Bara ignorerat mammans oro?

Det är mycket möjligt att mamman vill knuffa ut honom ur barnets liv. Men hur ska de kunna veta det? De kan inte läsa folks tankar och kan endast agera av informationen som de har fått. Om dessutom den personen som anklagas verkar vara lite smått rabiat, vem skulle du då tro?

Jag tror fortfarande Raina eventuellt kommer LVU:as i framtiden och då går jag bara på intuition.
Citera
2010-04-20, 21:16
  #998
Medlem
Om man vänder på det och det skulle handlat om ex. vis "Grottlek" hur tror Ni myndigheter och det juridiska skulle agerat då? Joakim skulle anmält misstanke då barnet nämnt att ...

Leroy
Citera
2010-04-20, 21:19
  #999
Medlem
William H.

Det kan kanske vara som du säger men jag hoppas du får fel.

Att man innan dess utrett allt ordentligt och att vårdnaden går till den som kan tillse att barnet får tillgång till 2 sociala baser så brett som möjligt. Umgänget fungerar å flickan får träffa bägge sina föräldrar.

Leroy
Citera
2010-04-20, 21:19
  #1000
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Om man vänder på det och det skulle handlat om ex. vis "Grottlek" hur tror Ni myndigheter och det juridiska skulle agerat då? Joakim skulle anmält misstanke då barnet nämnt att ...

Leroy

Okej, du tycker inte att man ska bry sig om att barn blir utsatta för sexuella övergrepp. Inte om Joakims dotter i alla fall.
Citera
2010-04-20, 21:22
  #1001
Medlem
William Hainess avatar
Du har såklart rätt i att kvinnliga pedofilers framfart inte är lika uppmärksammade som manliga pedofiler - men vad har det med saken att göra? De borde tillägna lika mycket uppmärksamhet åt båda.

Däremot så tror jag "Daddy" ser konspirationer där inte många andra ser konspirationer. Än en gång - hur skulle du göra om en mamma kom in och vädrade sin oro om att dottern hade pratat om snopplekar?
Citera
2010-04-20, 21:25
  #1002
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Men herregud, hur skulle han ha lyckats göra det. Han kan ju inte tänka en logisk tanke, inte dra en normal slutsats, inte förstå vad fakta är. Han är ju helt enkelt bara paranoid och galen.

Jag tror helt enkelt du hämtat åsikter från din egna föreställning, och i det uppladdade känslodrev som du kommer ifrån och inte har tagit del av vad jag har gjort. Där har du missat något vitalt vilket gör dina antaganden oförskämda.
Citera
2010-04-20, 21:40
  #1003
Medlem
Vad har du för bevis Blinkermuniten?

Har du bevis tycker jag du skall gå till polisen omgående!

Jag böjer självklart mig för fakta men inte för påståenden, spekulationer eller svamel eller annat som hämtats utifrån vilja av hämd eller drift av andra som uppmanat till bestraffning eller att man skall dömma på förhand eller annat svammel, att man retat sig på något annat än sakfrågan och vad trådstartaren ville skulle bli belyst och granskat eller ifrågasatt egentligen.

Får du läsa godnatt saga för ditt eget barn?

Hur ofta?

Leroy
Citera
2010-04-20, 21:41
  #1004
Medlem
Blinkermuniten du påstår att det föreligger bevis...

Lägg fram dessa då.

Leroy
Citera
2010-04-20, 21:42
  #1005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Om man vänder på det och det skulle handlat om ex. vis "Grottlek" hur tror Ni myndigheter och det juridiska skulle agerat då? Joakim skulle anmält misstanke då barnet nämnt att ...
Om det vore så att barnet i förhör hade talat om att hon leker med mammas könsorgan, hade det definitivt funnits skäl att utreda mamman. Men det är ju min åsikt. Du frågar om hur myndigheter och det juridiska skulle agera. Det vet jag inte. Men jag vet att det juridiska inte har dömt Joakim för något brott, så frågan är om du verkligen har pekat på någon avgörande skillnad.
Citera
2010-04-20, 21:43
  #1006
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Vad har du för bevis Blinkermuniten?

Har du bevis tycker jag du skall gå till polisen omgående!

Jag böjer självklart mig för fakta men inte för påståenden, spekulationer eller svamel eller annat som hämtats utifrån vilja av hämd eller drift av andra som uppmanat till bestraffning eller att man skall dömma på förhand eller annat svammel, att man retat sig på något annat än sakfrågan och vad trådstartaren ville skulle bli belyst och granskat eller ifrågasatt egentligen.

Får du läsa godnatt saga för ditt eget barn?

Hur ofta?

Leroy

Bevis, vad har du nu fått för dig? Bevis för vad?
Citera
2010-04-20, 21:44
  #1007
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Vad har du för bevis Blinkermuniten?

Har du bevis tycker jag du skall gå till polisen omgående!

Jag böjer självklart mig för fakta men inte för påståenden, spekulationer eller svamel eller annat som hämtats utifrån vilja av hämd eller drift av andra som uppmanat till bestraffning eller att man skall dömma på förhand eller annat svammel, att man retat sig på något annat än sakfrågan och vad trådstartaren ville skulle bli belyst och granskat eller ifrågasatt egentligen.

Får du läsa godnatt saga för ditt eget barn?

Hur ofta?

Leroy

Jag är ledsen, men vad yrar du om?
Citera
2010-04-20, 21:46
  #1008
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Du har såklart rätt i att kvinnliga pedofilers framfart inte är lika uppmärksammade som manliga pedofiler - men vad har det med saken att göra? De borde tillägna lika mycket uppmärksamhet åt båda.

Däremot så tror jag "Daddy" ser konspirationer där inte många andra ser konspirationer. Än en gång - hur skulle du göra om en mamma kom in och vädrade sin oro om att dottern hade pratat om snopplekar?
Att utrycka sig och bete sig lite maniskt är bara mänskligt i hans situation, det är nog så viktigt att se det utifrån det perspektivet, tilläggas bör också att det pågår forskning i varför det ser annorlunda ut i landet och har man otur bor man fel helt enkelt, råkar på en icke ännu utgallrad odiagnostiserad handläggare som bara har förmågan att se förövare och offer, tex i vissa TR tilldöms mamman vårdnaden till 100% det talar något för sig själv.

Apropå pedofiler så är den största delen påståenden och grottanden härstammande från egen tankar som projicerar på andra, för att hålla obehagliga kännslor från sig själv, känt inom psykiatrin.
I de fall man verkligen tror på det och inte bara kallt använder som vapen.

Praxis bör bli att den som kommer med dylika påståenden är till större del den som bär på problematiken själv, jag tror vi snart börjar se det lite till mans, Du vet från skolan -den som nämndet klämde det, så enkelt är faktiskt förklaringen i allt för många fall, en paralell är tex Kapten Klänning, för att ta ett känt aktuellt fall.

Faktum är att den enda som har framfört detta i JR's fall är modern påhejad av mormodern, jag vill också passa på att tillägga allt finns inte utlagt på bloggen, hade denna anklagelse inte framförts skulle inget finnas där, det blev hans livlina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in