2010-05-13, 19:26
  #3589
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Har funderat lite på det. Lämnar utredaren ut den till de berörda innan TR ska ta beslut? De kanske gör det, vad vet jag.
Normalt brukar man få möjlighet att yttra sig om en utredning som görs innan den lämnas vidare - det finns dock undantag från det, vet ej hur det här i just detta fall.

Citat:
Dock vet jag inte vad som skulle vara positivt i den. Har mycket svårt att föreställa mig vad det skulle vara.
Det återstår väl att se vad TR kommer fram till, jag skulle ju inte tro att vi kommer att få läsa utredningen på bloggen innan den förhandlingen är klar i alla fall.
Citera
2010-05-13, 19:31
  #3590
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag har inte så mycket tid för nätet alltid men försöker hänga med på den här tråden och kommenterar ibland. Tycker det är tragiskt att inte fler av Daddys okritiska anhängare tagit avstånd från allt han hävt ur sig på sistone. Vad gäller striden om vårdnaden så skriver han ju allt mindre om den, vilket kanske är positivt på ett vis, men att han fortfarande görs till martyr, hjälte och talesperson för diskriminerade fäder förvånar mig. Det står ju fullkomligt klart att han aldrig deltagit som förälder mer än på egna villkor som omfattar helger och semestrar. Förutom det obehagliga i att bedriva rättsprocesser på nätet har han ingen erfarenhet vad jag kan utröna av föräldraskap. Han vägrar följa lagar som exempelvis den om personuppgifter, ställer godtyckligt diagnoser på människor han inte vet något om och fortsätter kalla sig journalist trots att han saknar all förmåga till objektivitet och att tänka från flera håll. Det förvånar mig mycket att det fortfarande finns såna som Leroy som dyrkar Daddy och tror att han gör något positivt för föräldrar i vårdnadstvist.
Som man och som pappa så vill jag absolut inte förknippas med någon likt Daddy, ska man tala om kön så är han en skam för släktet. Ändå vill han göra sig till någon slags talesman, men nej tack. Jag har också rätt att vara pappa, en sund pappa. Tack vare sundheten har jag god kontakt med alla mina barn, det är ingen myndighet som fixat det åt mig, det är ett ansvar jag själv tagit.
Daddy har missat ansvarsbiten och det här med att vara vuxen, därför står han där han står.
__________________
Senast redigerad av HenrikJ 2010-05-13 kl. 19:34.
Citera
2010-05-13, 19:38
  #3591
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Jag tillhör det lata släktet som inte orkar plöja igenom 300 sidor för att få svar på en fråga.
Finns det någon som kan förbarma sig och skriva en kort sammanfattning?
Jag blir lite förvånad över att alla utom möjligtvis en person har vänt sig mot Daddys nu.

Vad har hänt?
Citera
2010-05-13, 19:39
  #3592
Medlem
Anteaus.



Citat:
https://www.flashback.org/sok/daddy?sp=1&t=1080028



Det syntes ju i din sökning i ovanstående tråd i svaret du gav till Micro113 varifrån dom flesta fick sitt personliga intresse för person och valde att slå läger i den här tråden.

Roy
Citera
2010-05-13, 19:40
  #3593
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Som man och som pappa så vill jag absolut inte förknippas med någon likt Daddy, ska man tala om kön så är han en skam för släktet. Ändå vill han göra sig till någon slags talesman, men nej tack. Jag har också rätt att vara pappa, en sund pappa. Tack vare sundheten har jag god kontakt med alla mina barn, det är ingen myndighet som fixat det åt mig, det är ett ansvar jag själv tagit.
Daddy har missat ansvarsbiten och det här med att vara vuxen, därför står han där han står.


Som man och pappa till sex barn så måste jag säga att du är en skam för det hela manliga
könet och epitet som Tiina myntade om könsförrädare sällan har passat så bra.

Jag tror inte du är en man men i sådana fall hoppas jag du är kastrerad.


//Reimer
Citera
2010-05-13, 19:41
  #3594
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Du menar att Joakim ljög i sitt inlägg att han sökte vård och fick pyskofarmaka, blev instabil och ringde dottern mamma och klagade för att hon hade en man och tyckte hon var dum som inte förstod honom och ömkade honom för detta? Att han ljög om att han gick till polisen med sinnesstörda anmälning mot mamman och mormodern?

Just det här med att han hade en lång radda på orimliga anmälningar är ju ett starkt tecken på att han var helt under isen och totalt instabil. Klart att mamman gjorde rätt som inte lätt dottern träffa honom när han mådde så där. Det var ju värsta veckan i hela hans liv. Han var ju helt förstörd och behövde kraftig medicin.

Fast faktum är att han träffar R under den här perioden. Han har R den 19 oktober - skriver om den värsta veckan i sitt liv den 27 oktober (om mammans nya) - och skriver att han återlämnat R efter umgänge igen den 3 november. Just denna struliga period har han alltså sitt helgumgänge.

Bloggen oktober samt november 2008
Citera
2010-05-13, 19:44
  #3595
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag tillhör det lata släktet som inte orkar plöja igenom 300 sidor för att få svar på en fråga.
Finns det någon som kan förbarma sig och skriva en kort sammanfattning?
Jag blir lite förvånad över att alla utom möjligtvis en person har vänt sig mot Daddys nu.

Vad har hänt?


Inget har hänt egentligen det är bara tre som spammar tråden med sitt hat mot Daddy.
Kolla deras inlägg så får du se vad som är deras problem.


//Reimer
Citera
2010-05-13, 19:48
  #3596
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inget har hänt egentligen det är bara tre som spammar tråden med sitt hat mot Daddy.
Kolla deras inlägg så får du se vad som är deras problem.


//Reimer
Konstigt, men jag ser inte nåt hat mot Daddy i denna tråd. Däremot ser jag grova personangrepp från hans supportrar. Vi har verkligen olika åsikter om hur en far ska bete sig och hur en man ska vara för att vara en bra man. Det måste vi kunna diskutera.
Citera
2010-05-13, 19:50
  #3597
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag tillhör det lata släktet som inte orkar plöja igenom 300 sidor för att få svar på en fråga.
Finns det någon som kan förbarma sig och skriva en kort sammanfattning?
Jag blir lite förvånad över att alla utom möjligtvis en person har vänt sig mot Daddys nu.

Vad har hänt?

Daddy har umgänge efter skilsmässan, varannan helg. Mamman får en ny man i sitt liv, Daddy bryter ihop, söker akut på psyket, får två olika psykofarmaka, gråter, ringer till mamman och kräver hennes förståelse för att han tycker det är jobbigt, han anmäler mamman för egenmäktigt förfarande, för kidnappning av barn, anmäler mormodern för medhjälp av kidnappning av barn för att hon hämtat sin dotter och barnet utan Daddys lov. Hon flyttade hem till mamman. Daddy säger att hon flyttade hem till mamman för att hon inte är klok.

Daddy är gränsöverskridande och flickan berättar att hon lekt med pappans snopp. Daddy försöker sabotera förhöret genom att rusa in med sin advokat och vill närvara vid förhöret av barnet.

Inget går att bevisa, inget åtal väcks.

Han visar genom sin blogg att han inte kan ta en konflikt, ett samtal eller att någon har en annan åsikt. Han hänger ut barn som tagit livet av sig på hans tidigare arbetsplats, han sprider rykten om en våldtagen fjortonårig flicka att hon erbjuder sig att suga av pojkar på toaletten, han säger att flickan har anmält en man på ett badhus för att ha tafsat några år tidigare så att hon ljuger kanske om våldtäkten, han hänger ut våldtäktsmannen, han stöttar mamman till vådtäktsmannen som har spridit ut att flickan har ett sexuellt förhållande med sin far på internet.....
__________________
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-05-13 kl. 19:53.
Citera
2010-05-13, 19:51
  #3598
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som man och pappa till sex barn så måste jag säga att du är en skam för det hela manliga
könet och epitet som Tiina myntade om könsförrädare sällan har passat så bra.

Jag tror inte du är en man men i sådana fall hoppas jag du är kastrerad.


//Reimer
Låt oss då hoppas att framtidens män i högre grad består av könsförrädare - så kanske vi ökar möjligheterna till kommunikation och samarbete, och undanröjer onödiga tvister, i synnerhet gällande barn.
Citera
2010-05-13, 19:52
  #3599
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast faktum är att han träffar R under den här perioden. Han har R den 19 oktober - skriver om den värsta veckan i sitt liv den 27 oktober (om mammans nya) - och skriver att han återlämnat R efter umgänge igen den 3 november. Just denna struliga period har han alltså sitt helgumgänge.

Bloggen oktober samt november 2008

Just det, han skrev i sin blogg och verkade hur nöjd som helst, inget prat om nåt tråkigt angående den tid han har flickan där. Men när mamman får en ny kärlek så lossnar det för karln. Klart att mamman stoppar umgänget när karln får ett psykiskt sammanbrott.
Citera
2010-05-13, 19:54
  #3600
Medlem
Blinkern.

Stopp på belägg inga spekulationer eller omskrivningar om vad du påstår eller tror hänt från början av konflikten.

Skrik & Panik frågade vad som hänt i tråden.

Leroy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in