2010-05-13, 19:03
  #3577
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Nu behöver jag få det här lite klargjort för mig, jag har aldrig varit inblandad i nåt rättsfall eller begärt ut handlingar av det här slaget så jag vet inte hur det fungerar och vad det finns för bestämmelser. Är just den här utredningen ej offentlig, eller är den offentlig men skulle inte lämnas ut av myndigheten med hänvisning till OSL om nån bad att få se den? När jag läser det här så får jag intryck av att den här handlingen är i obehöriga händer, eller har jag fel nu?



Min slutsats är att det är trams. H*n försöker låta påskina att det ska finnas någon vårdnadsutredning som skulle tala till Daddys fördel och att den inte skulle publicerats på Daddys blogg. Med tanke på Daddys egna tolkningar av "bevis" och vad han publicerat tidigare är det svårt att tro att den här utredningen existerar. Vad jag förstått så pågår väl en vårdnadsutredning just nu.
Citera
2010-05-13, 19:06
  #3578
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Min slutsats är att det är trams. H*n försöker låta påskina att det ska finnas någon vårdnadsutredning som skulle tala till Daddys fördel och att den inte skulle publicerats på Daddys blogg. Med tanke på Daddys egna tolkningar av "bevis" och vad han publicerat tidigare är det svårt att tro att den här utredningen existerar. Vad jag förstått så pågår väl en vårdnadsutredning just nu.
Exakt rätt slutsats Natrixnatrix, detta är inget annat än en stor bluff.
Citera
2010-05-13, 19:06
  #3579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Nu hänger Daddy ut tre kvinnor som han påstår sig ligga bakom SoD och att det är de tre som anmält honom till Fk. Han verkat inte inse att hans beteende är så skruvat att faktiskt vem som helst, som är helt anonym, skulle kunna ha gjort det. Och förmodligen också gjorde det. Man måste inte vara engagerad i någon "kvinnosak", ej heller rabiat manshatare, för att tycka att Daddys sjukskrivning nog inte är helt befogad.
I dagens samhälle känner väl många av oss människor som är sjuka på riktigt men ändå har svårt att bli tagna på allvar. Att då se den här sjukskrivne parasiten sitta vid datorn och vräka ur sig text och hänga på bloggar och debattforum många timmar om dagen samtidigt som han säger att han är för sjuk för att kunna arbeta, är riktigt provocerande.
Var då?
Citera
2010-05-13, 19:09
  #3580
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Min slutsats är att det är trams. H*n försöker låta påskina att det ska finnas någon vårdnadsutredning som skulle tala till Daddys fördel och att den inte skulle publicerats på Daddys blogg. Med tanke på Daddys egna tolkningar av "bevis" och vad han publicerat tidigare är det svårt att tro att den här utredningen existerar. Vad jag förstått så pågår väl en vårdnadsutredning just nu.
Tack! (Kul att se dig förresten!) Jag fick en hemsk vision om att jag själv skulle bli inbegripen i en rättsprocess med känsliga inslag där dokument skulle kunna hamna alldeles vilse därför att det gick att få tag på dem på irreguljära vägar. Skön integritetsnoja där!
Citera
2010-05-13, 19:10
  #3581
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Min slutsats är att det är trams. H*n försöker låta påskina att det ska finnas någon vårdnadsutredning som skulle tala till Daddys fördel och att den inte skulle publicerats på Daddys blogg. Med tanke på Daddys egna tolkningar av "bevis" och vad han publicerat tidigare är det svårt att tro att den här utredningen existerar. Vad jag förstått så pågår väl en vårdnadsutredning just nu.

Har funderat lite på det. Lämnar utredaren ut den till de berörda innan TR ska ta beslut? De kanske gör det, vad vet jag.

Dock vet jag inte vad som skulle vara positivt i den. Har mycket svårt att föreställa mig vad det skulle vara.
Citera
2010-05-13, 19:10
  #3582
Medlem
Justitiemords avatar
Kan någon länka till det avsnitt av Debatt på SvT som Joakim var med i? Har letat lite på SvTplay, men inte lyckats hitta det.

Orkar inte söka igenom tråden.
Citera
2010-05-13, 19:11
  #3583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Detta blev ju den värsta veckan i Joakims liv, han blev tvungen att söka vård och få två sorters psykofarmaka, han grät en hel vecka och led, hade konstiga samtal med mamman om det här och började polisanmäla mamman och barnets mormor för allt möjligt. Tror nog att han var så instabil här att mamman ville skydda sitt barn från en pappa som bevisligen var rätt bra ur balans.

Du hör väl att det låter troligt.




Det är sant, men i kraft av sitt namn har hon inte gjort det i alla fall. Och det tyder ju på att hon har mer vett och agerar vettigare än flickans pappa.
Troligt skriver du, men det har ju gång på gång skrivits som en sanning av flera.
Helt horribelt.
Citera
2010-05-13, 19:12
  #3584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Tja... i bloggen påstår han ju att han gjort minst två självmordsförsök... som han båda har överlevt.

Och exakt vad står smileyn för?
Har du problem med att han överlevt?
Citera
2010-05-13, 19:19
  #3585
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Troligt skriver du, men det har ju gång på gång skrivits som en sanning av flera.
Helt horribelt.

Du menar att Joakim ljög i sitt inlägg att han sökte vård och fick pyskofarmaka, blev instabil och ringde dottern mamma och klagade för att hon hade en man och tyckte hon var dum som inte förstod honom och ömkade honom för detta? Att han ljög om att han gick till polisen med sinnesstörda anmälning mot mamman och mormodern?

Just det här med att han hade en lång radda på orimliga anmälningar är ju ett starkt tecken på att han var helt under isen och totalt instabil. Klart att mamman gjorde rätt som inte lätt dottern träffa honom när han mådde så där. Det var ju värsta veckan i hela hans liv. Han var ju helt förstörd och behövde kraftig medicin.
Citera
2010-05-13, 19:22
  #3586
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Kan någon länka till det avsnitt av Debatt på SvT som Joakim var med i? Har letat lite på SvTplay, men inte lyckats hitta det.

Orkar inte söka igenom tråden.
Det var väl den 11 mars om jag inte minns fel. han fick typ 20 sekunder på sig säga nåt, så om du missat det är den ingen större förlust.

Edit: Om det nu bara var vad Joakim sa som du var intresserad av alltså--programmet i övrigt var faktiskt intressant...
Citera
2010-05-13, 19:23
  #3587
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Tack! (Kul att se dig förresten!) Jag fick en hemsk vision om att jag själv skulle bli inbegripen i en rättsprocess med känsliga inslag där dokument skulle kunna hamna alldeles vilse därför att det gick att få tag på dem på irreguljära vägar. Skön integritetsnoja där!


Jag har inte så mycket tid för nätet alltid men försöker hänga med på den här tråden och kommenterar ibland. Tycker det är tragiskt att inte fler av Daddys okritiska anhängare tagit avstånd från allt han hävt ur sig på sistone. Vad gäller striden om vårdnaden så skriver han ju allt mindre om den, vilket kanske är positivt på ett vis, men att han fortfarande görs till martyr, hjälte och talesperson för diskriminerade fäder förvånar mig. Det står ju fullkomligt klart att han aldrig deltagit som förälder mer än på egna villkor som omfattar helger och semestrar. Förutom det obehagliga i att bedriva rättsprocesser på nätet har han ingen erfarenhet vad jag kan utröna av föräldraskap. Han vägrar följa lagar som exempelvis den om personuppgifter, ställer godtyckligt diagnoser på människor han inte vet något om och fortsätter kalla sig journalist trots att han saknar all förmåga till objektivitet och att tänka från flera håll. Det förvånar mig mycket att det fortfarande finns såna som Leroy som dyrkar Daddy och tror att han gör något positivt för föräldrar i vårdnadstvist.
Citera
2010-05-13, 19:24
  #3588
Bannlyst
Nu när Daddy är utförsäkrad och inte får mer bidrag från Försäkringskassan så måste han trygga sin försörjning på annat sätt. Detta kommer såklart påverka den pågående vårdnadsutredningen. Det är knappast till Daddys fördel om han är resultatlösts passiv och samtidigt aggressivt energiskt aktiv på internet. Det är inte en fördel om man vill vara en förtroendeingivande ansvarsfull förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in