2010-05-19, 16:50
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Man får anta att bloggkommentaren var väldigt osmickrande, och att Pentyl menar att detta var den första rejäla smutskastningen från mammans sida på Internet.

Jag minns kommentaren. Den var osmickrande men hela artikeln andas att JR blivit av med vårdnaden utan skäl, bara för att mamman inte vill att pappa/barn ska ha kontakt. Att hon gör detta för att jäklas.
Det ser jag som att kasta första stenen i offentligheten.
Citera
2010-05-19, 16:52
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Man får anta att bloggkommentaren var väldigt osmickrande, och att Pentyl menar att detta var den första rejäla smutskastningen från mammans sida på Internet.
Just så
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det står i artikeln att modern anklagade Joakim för att ha ADHD. Han har ju det.
Ja just det. Och det stod f.ö. mer än så. Uppgiften om adhd och "missbruk" återfinns i artikeln brödtext och det är inte dessa sensationella uppgifter som modern bibringar läsaren i sin kommentar. Artikeln kan knappast läsas som ett bakdantande av modern. Det står så här:
Citat:
Joakim Ramstedt missbrukade alkohol under några veckor efter separationen. Sedan dess har han inte druckit. Mamman anklagar honom också för att ha adhd.
C'est tout.
Du kanske har en kopia av moderns kommentar eftersom det var du som hade osmaken att själv klistra länken i denna tråd (och därmed outade hennes identitet på också detta forum).
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Artikeln handlade ju om JR och han gick ut med namn och bild. Hur får du det till att modern var först?
Artikeln är inget annat än en generellt hållen diskussion om vårdnadsärenden och hur det månne finns en viss tendens åt ena eller andra hållet i myndigheters handläggning av sådana. Inga negativa omdömen om modern men en stor sorg över en olycklig situation; det är vad Daddy ger uttryck för när han på känt tidningsvis får agera skyltdocka - ett ansikte - till en artikel.

Som svar på denna artikel - som kommentar - helt off topic, dyker exet upp (alltså modern till hans dotter) och leverar ett renodlat personangrepp på Daddy, där hon samtidigt outar sig själv och dottern. Och detta långt före Daddy gjorde sig offentlig på sin blogg.
Citera
2010-05-19, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Jag minns kommentaren. Den var osmickrande men hela artikeln andas att JR blivit av med vårdnaden utan skäl, bara för att mamman inte vill att pappa/barn ska ha kontakt. Att hon gör detta för att jäklas.
Det ser jag som att kasta första stenen i offentligheten.

Visst Joakim figurerar i den kontexten att han är utsatt för något, men mamman skrev ju där men sen har hon ju inte skrivit något mer vad jag kan förstå. Joakim har malt i ÅR om det här där människor har påtalat hennes brister och att hon ska skjutas osv osv. Det kräver något av en människa och dessutom jobbar Joakim säkert på omkring dem.

Skulle inte förvåna mig om han sprider rykten irl om mamman och situationen också. Är det någon som tror att han inte gör det?
Citera
2010-05-19, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Just så

Ja just det. Och det stod f.ö. mer än så. Uppgiften om adhd och "missbruk" återfinns i artikeln brödtext och det är inte dessa sensationella uppgifter som modern bibringar läsaren i sin kommentar. Artikeln kan knappast läsas som ett bakdantande av modern. Det står så här:
C'est tout.
Du kanske har en kopia av moderns kommentar eftersom det var du som hade osmaken att själv klistra länken i denna tråd (och därmed outade hennes identitet på också detta forum).

Artikeln är inget annat än en generellt hållen diskussion om vårdnadsärenden och hur det månne finns en viss tendens åt ena eller andra hållet i myndigheters handläggning av sådana. Inga negativa omdömen om modern men en stor sorg över en olycklig situation; det är vad Daddy ger uttryck för när han på känt tidningsvis får agera skyltdocka - ett ansikte - till en artikel.

Som svar på denna artikel - som kommentar - helt off topic, dyker exet upp (alltså modern till hans dotter) och leverar ett renodlat personangrepp på Daddy, där hon samtidigt outar sig själv och dottern. Och detta långt före Daddy gjorde sig offentlig på sin blogg.

Ja men om man ska följa Joakim egen reaktion för hur uppdrag granskning såg ut så skulle han ha mycket att invända emot den kontexten och det budkskapet med en person i. Och då ska man inte glömma att i Bjästa fanns två domar mot pojken. Han fick ändå inte framställas som våldtäktsman och flickorna som offer.

Men själv så ska han framställas som ett offer utan att den andra får komma till tals. Den del han har i en pågående vårdnadstvist har ju inget med texten att göra. Det är ren propaganda för Joakim och jag förstår innerligt att mamman tog illa vid sig.
Citera
2010-05-19, 16:58
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Det här ju inte sant. Daddy har fört fram flertalet felaktigheter bland annat har han och hans läger valt att klippa och klistra ur domar och dokument för att framställa sej själv på ett bra sätt och mamman på ett dålig på ett sätt som blir rena ljuget.
Han har dessutom falskt anklagat mamman och hennes mamma för olika brott som inte lett till åtal och därför inte kan ha hänt enligt ditt eget sätt resonera.

Varför väljer du att tvätta honom vit?

Citat:
Daddy anmälde ju mamman och mormoder för en massa sjuka saker när mamman fick en ny pojkvän. Dessutom skriver han ut i sin blogg vilka brott han tycker att mamman och mormodern har begått så jag vet inte jag. Samarbeta kan han det?
Här har debattörerna en rad graverande påståenden som lätt borde kunna ledas i bevis.
Jag här ännu inte sett ett enda sådant presenteras här.
Varsågoda!
Citera
2010-05-19, 17:03
Bannlyst
Citat:
Här har debattörerna en rad graverande påståenden som lätt borde kunna ledas i bevis.
Jag här ännu inte sett ett enda sådant presenteras här.
Varsågoda!

Det finns i tråden och på bloggen ett inlägg där han berättar det. Det var den värsta veckan i hans liv.

Daddy var inloggad här p fb klockan 02.48 i alla fall.
Citera
2010-05-19, 17:04
Bannlyst
Citat:
Visst Joakim figurerar i den kontexten att han är utsatt för något, men mamman skrev ju där men sen har hon ju inte skrivit något mer vad jag kan förstå. Joakim har malt i ÅR om det här där människor har påtalat hennes brister och att hon ska skjutas osv osv. Det kräver något av en människa och dessutom jobbar Joakim säkert på omkring dem.

Skulle inte förvåna mig om han sprider rykten irl om mamman och situationen också. Är det någon som tror att han inte gör det?

Återigen kommer Binkermuniten med lösa anklagelser utan någon som helst faktagrund. Jag frågar igen, anser Flashback att denna typ av rent förtal är OK? Väntar fortfarande på ett svar.

Kan du Binkermunit vara vänlig att länka till något uttalande från Daddy där han skriver om att mamman skall skjutas? Det vore väl rätt hederligt att på något sätt styrka en så allvarlig anklagelse? Och vad menar du med osv osv?

Du läser D:s blogg som fan läser bibeln. Totalt ignorant för innehållet nagelfar du det för att hitta något att hacka på. Och när du inte lyckas med det så hittar du helt enkelt på egna anklagelser och historier likt den värste skvallerkärring.

Hur i helvete kan detta grova förtal och karaktärsmord på människor och barn tillåtas?
Vore det inte intressant för någon granskande nyhetsredaktion att rikta blickarna mot denna website istället för att jaga tonåringar som skriver könsord åt varandra på nätet?
Citera
2010-05-19, 17:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp22248610
Länkar till
http://www.fokus.se/2008/01/darfor-far-mammorna-vardnaden/
Där fanns en lång och nedlåtande kommentar av modern. Den är numera borttagen.

Exakt, detta är humoristiskt. Ni försöker få ett (numera borttaget) inlägg till att framstå som att mamman utövat värsta förtalsangreppet på JR.

Det tas gärna upp hela tiden att mamman började och att mamman "förtalar" JR på flera ställen, och det enda ni kan hänvisa till är det borttagna inlägget.

Och eftersom inlägget är borta så kan ingen som inte läst det veta vad som exakt stod.

Patetiskt.
Citera
2010-05-19, 17:07
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Som svar på denna artikel - som kommentar - helt off topic, dyker exet upp (alltså modern till hans dotter) och leverar ett renodlat personangrepp på Daddy, där hon samtidigt outar sig själv och dottern. Och detta långt före Daddy gjorde sig offentlig på sin blogg

Det var ju redan gjort i och med artikeln
Citera
2010-05-19, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Återigen kommer Binkermuniten med lösa anklagelser utan någon som helst faktagrund. Jag frågar igen, anser Flashback att denna typ av rent förtal är OK? Väntar fortfarande på ett svar.
Än har inte fb fått nåt påpekande från DI i alla fall.

Citat:
Kan du Binkermunit vara vänlig att länka till något uttalande från Daddy där han skriver om att mamman skall skjutas? Det vore väl rätt hederligt att på något sätt styrka en så allvarlig anklagelse? Och vad menar du med osv osv?
Kan du först länka till att jag sagt något sådant så.

Citat:
Du läser D:s blogg som fan läser bibeln. Totalt ignorant för innehållet nagelfar du det för att hitta något att hacka på. Och när du inte lyckas med det så hittar du helt enkelt på egna anklagelser och historier likt den värste skvallerkärring.
Jag påstår då inte att SVT är en myndighet i alla fall.

Citat:
Hur i helvete kan detta grova förtal och karaktärsmord på människor och barn tillåtas?
Vore det inte intressant för någon granskande nyhetsredaktion att rikta blickarna mot denna website istället för att jaga tonåringar som skriver könsord åt varandra på nätet?
Ja DI har ju faktiskt sagt i från. Joakim har sysslat med det länge på sin blogg. Otäck människa det där.

Hoppas någon granskar Daddys blogg.
Citera
2010-05-19, 17:16
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det tas gärna upp hela tiden att mamman började och att mamman "förtalar" JR på flera ställen, och det enda ni kan hänvisa till är det borttagna inlägget.

Precis. Och det hänvisas ständigt till den kommentaren när man ska rättfärdiga allt man skriver om mamman. En del har hävdat att hon där gjorde sig "offentlig" och därför får tåla att bli omskriven på nätet. Inte konstigt att folk vill vara anonyma
Citera
2010-05-19, 17:17
Bannlyst
Citat:
Än har inte fb fått nåt påpekande från DI i alla fall.

Kan du först länka till att jag sagt något sådant så.

Jag påstår då inte att SVT är en myndighet i alla fall.

Ja DI har ju faktiskt sagt i från. Joakim har sysslat med det länge på sin blogg. Otäck människa det där.

Hoppas någon granskar Daddys blogg.

Är du inte ens läskunnig människa? Vad skrev du i det inlägget jag citerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in