2010-05-08, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Det var bra att du så klart och tydligt redogör för din kvinnosyn. Det förenklar diskussionen med dig.

Jag har haft hundratals tjejer. Jag kan dem in och ut. Men här talar vi om asen. Det finns faltiskt riktiga madonner. Det är ingen myt. Men de flesta är bra och har vett att inte bli ett sånt jävla as som ts' x.
Jag benämner bara saker vid sitt rätta namn.
Citera
2010-05-08, 00:19
Medlem
Micro113.

Detta var inte deras hemlighet. Det gjordes till deras hemlighet.

Du har inte läst ordentligt.
Hemligheten var att hon ville vara med sin pappa lika länge.
Hon hade en sak hon ville berätta som hon kännde att hon ville att dom andra skulle förstå. Sedan kom de ledande frågorna i utredningen.

?

Ts. är inte dömd för något och utredningen blev nerlaggd.

Leroy
Citera
2010-05-08, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Pappan var väl medveten eftersom detta var en av deras hemligheter - det hade pappa sagt. Leken hände flera gånger - däremot var den aldrig påkallad eller under tvång, utan slutade när flickan ville.

Även om den bara hände en gång så kan den aldrig sägas var en påhittad anklagelse. Om mitt barn hade sagt till mig att hon/han lekt med pappas hårda snopp hade vi haft klar problem. Givet dynamiken i den här relationen så var socialtjänsten den enda kommunikationen.

Det var väl dessutom inte mamman själv utan socialtjänsten som efter kontakt av mamman och barnet bestämde att man skulle anmäla och att kontakten med pappan skulle upphöra.

Varför lägger man detta på mamman?

Utredarna som talat med barnet säger att hennes berättelse är trovärdig - hon ger ett trovärdigt intryck -- det framstår som självupplevt osv osv

Därifrån till att handlingen är åtalbar? Socialtjänsten och varje sunt tänkande förälder förstår att det är sexuellt gränsöverskridande att låta sin fyraåring leka med sin penis, både i erigerat och oerigerat tillstånd - samt alla däremellan.
Har man inte den förståelsen - då fattas viktiga bitar, oavsett om det räcker till åtal eller inte.

En del har ju inte läst ordentligt och tror det handlar om hemlisen med att hon ville träffa pappan mer. Dock så hummade hon ju lite där, så det tror jag var inlärt av pappan som tränat henne att säga så.
Citera
2010-05-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Jag har haft hundratals tjejer. Jag kan de in och ut. Men här talar vi om asen. Det finns faltiskt riktiga madonner. Det är ingen myt. Men de flesta är bra och har vett att inte bli ett sånt jävla as som ts' x.

Bra.
Då utgår jag ifrån att det är i sin ordning både för dig och för moderator att vi andra gör samma sak utifrån våra ståndpunkter.
Citera
2010-05-08, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är just sådana här uttalanden som stör mej...
Det finns inte tillräckligt med fakta för att med säkerhet säga vad som hände, hur kan man med säkerhet säga att det är ett påhitt av mamman?

Vad jag menar är att den beskrivna händelsen kan mycket väl ha hänt och att det är hur oskyldigt som helst! Barnet vaknar och leker med den sovande pappans snopp...finns den tanken alls?
Det innebär att alla talar sanning, alla har rätt...och att det resulterar i en konflikt blir faktiskt inte särskilt svårt att förstå...

Nej, det är i praktiken helt osannolikt - och ologiskt. Jag har tidigare sagt varför.
Citera
2010-05-08, 00:24
Medlem
Citat:
Nej, det är i praktiken helt osannolikt - och ologiskt. Jag har tidigare sagt varför.

Ja det är för att det är ett as som har anklagat daddy för att något otillbörligt har skett.
Så var det väl?
Citera
2010-05-08, 00:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är just sådana här uttalanden som stör mej...
Det finns inte tillräckligt med fakta för att med säkerhet säga vad som hände, hur kan man med säkerhet säga att det är ett påhitt av mamman?

Vad jag menar är att den beskrivna händelsen kan mycket väl ha hänt och att det är hur oskyldigt som helst! Barnet vaknar och leker med den sovande pappans snopp...finns den tanken alls?
Det innebär att alla talar sanning, alla har rätt...och att det resulterar i en konflikt blir faktiskt inte särskilt svårt att förstå...

Jag håller med dig till 100%. En av anledningarna till att tanken inte finns i JFC är att det krävs ett logiskt tänkande och i det avseendet är kvinnor klart överlägsna oss män.
Citera
2010-05-08, 00:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag har haft hundratals tjejer. Jag kan dem in och ut. Men här talar vi om asen. Det finns faltiskt riktiga madonner. Det är ingen myt. Men de flesta är bra och har vett att inte bli ett sånt jävla as som ts' x.

På vilket vis har dina erfarenheter någon betydelse i tråden. Om det är någon "mans" erfarenheter som har betydelse här är det väl Joakim Ramstedts och så heter ju inte du.
Citera
2010-05-08, 00:29
Bannlyst
Citat:
Bra.
Då utgår jag ifrån att det är i sin ordning både för dig och för moderator att vi andra gör samma sak utifrån våra ståndpunkter.

Jag är könskrigare också. Men bara mot kvinnliga könskrigare. IRL så går jag in för att knäcka deras självkänsla och trycka ner dem till skorna, och stämpla in ett komplex i deras hjärnor så att de aldrig glömmer mig. Det är ju maktkrig. De är emot mig i egenskap att jag är man. Det är klarspråk. Det är samma här i tråden också. Det är bl a såna som ts har emot sig också. Jag skulle ju kunna hamna i ts' position. Men jag är faktiskt rätt brutal. Kul att det kan användas för något konstruktivt.
Citera
2010-05-08, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ja det är för att det är ett as som har anklagat daddy för att något otillbörligt har skett.
Så var det väl?

Ja, hon är med all säkerhet ett as. 99.9999%.
Citera
2010-05-08, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
På vilket vis har dina erfarenheter någon betydelse i tråden. Om det är någon "mans" erfarenheter som har betydelse här är det väl Joakim Ramstedts och så heter ju inte du.

Fixa kontexten.
Citera
2010-05-08, 00:31
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Därmed har du avslöjat att du inte bryr dej om fakta, du har redan innan bestämt dej och behöver inte veta några detaljer kring ett specifikt fall...är det en vårdnadstvist behövs ingen utredning, mamman ljuger om diverse misstankar mot pappan uppstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in