2010-07-27, 22:29
  #9577
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Sorry, det blev ett inte för mycket där i hastigheten. En missuppfattning, således.

Du har helt rätt. Lägg också märke till att socialen alltså anser att det inte längre finns något behov av ett övervakat umgänge.
Det där med behovet av övervakade umgänge vet vi faktiskt inget om, nu menar jag då att vi inte har sett dokument med beslut om det.

Det är en sak jag finner mycket märklig...varför har man inte utökat umgänget efter senaste utredningen i försök att normalisera det?
Jag menar, om man har kommit fram till allt det som påstås borde väl det vara nästa åtgärd?

Edit:
En sak till, om nu Daddy lämnat in en ny stämning, vad händer då med den gamla? Jag tänker då på att beslutet om övervakat umgänge var tillfälligt fram till det slutgiltiga...försvinner den då och man lägger allt i den nya stämningen, eller hur funkar det?
__________________
Senast redigerad av KiaW 2010-07-27 kl. 22:33.
Citera
2010-07-27, 22:39
  #9578
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Vänta lite här nu, det är Daddy som frångår beslutet och inte längre har umgänge med sin dotter, det är inget beslut från någon annan. Var har du fått det ifrån?
Från Daddy...en kommentar under ett av sina inlägg skriver han att man dragit in umgänget pga flickans utbrott och beslut om ny utredning tagits, dock inte åtegivet här ordagrant.
Citera
2010-07-27, 22:46
  #9579
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Från Daddy...en kommentar under ett av sina inlägg skriver han att man dragit in umgänget pga flickans utbrott och beslut om ny utredning tagits, dock inte åtegivet här ordagrant.
Var ligger det, för det jag läst är att han själv valt att avstå
Citera
2010-07-27, 22:52
  #9580
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är en sak jag finner mycket märklig...varför har man inte utökat umgänget efter senaste utredningen i försök att normalisera det?
Jag menar, om man har kommit fram till allt det som påstås borde väl det vara nästa åtgärd?
KiaW, saker och ting är inte i sin ordning
Citera
2010-07-27, 22:52
  #9581
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Från Daddy...en kommentar under ett av sina inlägg skriver han att man dragit in umgänget pga flickans utbrott och beslut om ny utredning tagits, dock inte åtegivet här ordagrant.
Helt rätt, exakt så är det.
HenrikJ, det spelar ingen som helst roll vad du kommer att påstå, det Kia skrivar här är precis så det är.
Citera
2010-07-27, 22:58
  #9582
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Var ligger det, för det jag läst är att han själv valt att avstå
Ok, jag kan ju inte länka, men här är ett par av kommentarerna jag tänkte på:

Citat:
Postat av: Daddy
Jag kan lika gärna berätta i korta drag. Jag hade hoppats på ett kraftfullt agerande ifrån soc sida denna gång, men det verkar inte bli så.

Socialtjänsten har konstaterat efter den senaste vårdnadsutredningen och den barnpsykologiska utredningen på R, att skäl för kontaktperson vid umgänge inte längre kan anses finnas.

R:s starka reaktioner inför umgängena, vilket just nu är skälet till att inga umgängen kan komma till stånd, är enligt socialen att det inte går att få R att komma till umgängena utan att använda tvångsmetoder och det finner man inte acceptabelt.

Både kontaktpersonen och den inhyrde barnpsykologen Eva Landmér har i sina rapporter skrivit att R visar tydlig glädje vid umgängestillfällena med sin pappa. Inget i hennes nu uppstådda reaktioner beror på att något traumatiskt hänt mellan henne och pappan.

Jag blev erbjuden av Landmer att tillsammans med henne få ha ett samtal med R där det skulle förklaras för henne vad det egentligen är som hänt och vad som händer, så att hon kan förstå.

Jag tackade naturligtvis ja till detta, då jag verkligen skulle uppskatta att R kunde få den hjälpen.

Landmer sa därefter till mamman att hon inte behövde förbereda R på det mötet, utan att hon bara odramatiskt kunde sätta henne i bilen och komma.

Två dagar senare får jag veta att mötet är inställt. För nu hade R plötsligt blivit så rädd för barnpsykologen att hon inte ville komma.

Nu har soc med anledning av detta tillsatt en ny utredning som syftar till att utreda hela R:s situation.

Det är synd att säga att dom har speciellt bråttom att hjälpa R den här gången.

R utsattes av soc och domaren för ett illdåd i april ifjol där dom tog ifrån henne rätten att ens träffa mig alls. Samtidigt ljögs det för R om orsaken.

Nu har dom insett det och vad gör dom då?, jo exakt samma illdåd igen, på grund av att deras förra fungerade så bra.

Och i Varberg sitter domare Möllers med alla handlingar hon behöver för att fatta ett beslut redan i morgondag, men inget beslut kommer. Tingsrätten har till och med tagit ifrån mig den självklara rätten att få ta del av alla handlingar som kommer in i målet.

Vad jag förstått så har modern skickat in ett yttrande angående den 4 sidor långa psykologutredningen med 26 bilagor. Det var för flera veckor sedan. Jag har inte sett skymten av det i min brevlåda.


Citat:
Postat av: Daddy
Nej hittills har jag inte fått någon information alls om vad som händer. Ringde en av dom nya handläggarna idag, men dom för inte säga något för att jag är inte vårdnadshavare.

Fick höra att jag skulle kontaktas i slutet på nästa vecka. Jag har fått veta att utredningen skulle syfta till att utreda bägge föräldrarnas omsorgsförmåga. Men hur dom skall kunna utreda min förstår jag inte. Jag får ju ingen chans att visa den.

Det ligger under inlägget "Om dumhet kunde brinna..." (Kommentarerna postade 7-8 juli)
Citera
2010-07-27, 23:03
  #9583
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Det blir antagligen svårt att hävda att mamman umgängessaboterat. Det är ju tingsrätten, det sociala m.fl som har fattat alla besluten tidigare och av allt att döma har mamman gjort vad hon kunnat för att umgängestillfällena skulle respekteras. Jag tycker fortfarande att det låter underligt med en enmansutredning, det man sett av den här är ett referat (av BangtheDrum tror jag), därför driver HenrikJ med den och säger att den är en bluff eller att utredaren skriver om sig själv i tredje person (den verkar existera och att den är i tredje person beror på att det är någon annan som sammanfattat den). Tvisten avgörs inte här. Är det bara jag som inte visste att Daddy kräver ensam vårdnad, och är det bara jag som reagerar mot det?

Ta inte ett skvatt av den som kom med det påståendet som inteckning för något med relevans,
"på ren svenska, skitprat" (som vanligt) det är kutym att ge rätten möjlighet att välja, genom att yrka gemensam vårdnad samt enskild vårdnad ger man rätten den möjligheten, man kan aldrig få ett utslag som inte yrkats, att begära enskild vårdnad gör säkerligen båda parter, även den ene önskar gemensam.

PS målnummer sista siffror anger årtal när stämning är gjord.
Citera
2010-07-27, 23:04
  #9584
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ok, jag kan ju inte länka, men här är ett par av kommentarerna jag tänkte på:

Det ligger under inlägget "Om dumhet kunde brinna..." (Kommentarerna postade 7-8 juli)

Och vad finns det för vettigt skäl att ifrågasätta det?
Citera
2010-07-27, 23:08
  #9585
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ok, jag kan ju inte länka, men här är ett par av kommentarerna jag tänkte på:
Det ligger under inlägget "Om dumhet kunde brinna..." (Kommentarerna postade 7-8 juli)
Du missar inlägget där Daddy själv skriver att han inte längre tänker ha umgänge med dottern, det är också intressant i sammanhanget, just nu ids jag inte och har heller inte tid att leta reda på det, men det ligger också publicerat på Daddys blogg.
Citera
2010-07-27, 23:14
  #9586
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Och vad finns det för vettigt skäl att ifrågasätta det?
Vem ifrågasätter? Ellerdu kanske menade min kommentar om att det är något vi inte vet eftersaom vi inte sett dokument på annat beslut?
Därför att det är Daddys ord.
Även om han inte, som han själv uttrycker det, ljuger medvetet har han i andra sammanhang visat hur snett han tolkat och återgivit fakta...det har till och med i ett fall fått en helt annan betydelse.

Nå, jag ställde en fråga till dej angående om Daddy har lämnat in en ny stämning, vad händer då rent juridiskt?
Citera
2010-07-27, 23:17
  #9587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Och vad finns det för vettigt skäl att ifrågasätta det?
Jag ifrågasätter den mesta informationen som kommer från daddys sida.
Om det är det du menar?

Vi är väl oense där, men tar man den helhet som bloggen nära dig ger för intryck så är jag väldigt skeptisk.
Droppen var overdriften om 3 månader. Andra händelser ger samma intryck.

Men tror en hel del som formuleras ner i tankar.
Den skribent som jag ligger närmast är kimbo7. Även analysen av daddy.

Och tja enskild vårdnad känns som väldigt underligt minst sagt.
Citera
2010-07-27, 23:17
  #9588
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Du missar inlägget där Daddy själv skriver att han inte längre tänker ha umgänge med dottern, det är också intressant i sammanhanget, just nu ids jag inte och har heller inte tid att leta reda på det, men det ligger också publicerat på Daddys blogg.
Fast det inlägget var någongång i Juni, då när dottern hade haft ett utbrott? Dessa kommentarerna blev skrivna i juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in