Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nej, om jag förstått saken rätt så berättar dottern att hon lekte med pappas snopp på morgonen i sängen, detta berättar hon i alla fall i förhöret. Vad som var oklart var om daddy var vaken eller ej, något som gör all skillnad i världen, eller hur?
Nå, vad jag ville ha sagt är att mamman inte kom med påhittad anklagelse, att det fanns en orsak till att reagera och utreda, kan du hålla med mej om det? Därmed inte sagt att daddy var skyldig till något.
Pappan var väl medveten eftersom detta var en av deras hemligheter - det hade pappa sagt. Leken hände flera gånger - däremot var den aldrig påkallad eller under tvång, utan slutade när flickan ville.
Även om den bara hände en gång så kan den aldrig sägas var en påhittad anklagelse. Om mitt barn hade sagt till mig att hon/han lekt med pappas hårda snopp hade vi haft klar problem. Givet dynamiken i den här relationen så var socialtjänsten den enda kommunikationen.
Det var väl dessutom inte mamman själv utan socialtjänsten som efter kontakt av mamman och barnet bestämde att man skulle anmäla och att kontakten med pappan skulle upphöra.
Varför lägger man detta på mamman?
Utredarna som talat med barnet säger att hennes berättelse är trovärdig - hon ger ett trovärdigt intryck -- det framstår som självupplevt osv osv
Därifrån till att handlingen är åtalbar? Socialtjänsten och varje sunt tänkande förälder förstår att det är sexuellt gränsöverskridande att låta sin fyraåring leka med sin penis, både i erigerat och oerigerat tillstånd - samt alla däremellan.
Har man inte den förståelsen - då fattas viktiga bitar, oavsett om det räcker till åtal eller inte.