Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
Angelinthesky ska ringa Daddy och fråga om han hotar kreti och pleti som råkar ha ett namn som påminner om ett nick på Flashback? Det står väl redan alldeles klart att det mer är regel än undantag att människor helt godtyckligt hängs ut av denne bloggägare, vem kan ha missat detta? Och inte en enda gång har jag sett att fancluben har opponerat sig och i ärlighetens namn tror jag inte att det skulle spela någon större roll. Om det är något som är smärtsamt för Daddy så är det att erkänna att han begått ett fel. Att ett foto plockades bort fån bloggen berodde INTE på att Daddy backade en millimeter, den enda anledningen var att han hotades av brott mot upphovsrätten. Vad gör att en bloggare är beredd att sätta sin trovärdighet på spel, gång efter annan? Rädsla för att bli avslöjad? Eller handlar det bara om makt, att genom hot lyckas tysta sina meningsmotståndare?
Bra fråga.
Det är ju sjukligt att bli så besatt av sin fantasivärld på internet att anonyma skribenter med andra åsikter målas upp till gigantiska fiender som med ytterst tveksamma metoder ska kränkas och hotas.
Daddy och fancluben verkar ha fullt upp med denna terrorverksamhet och telefonerna går varma??
Jag fattar inte hur de orkar, är deras liv så tomma och tråkiga att de måste skapa en fiction på internet, dra på sig polisanmälningar och utsätta folk, både vuxna och barn, för obehag?
Jag var ett tag inne på att byta nick för att inte drabba fler Henrikar, men vad fan, risken finns ju att även det nicket på något sjukligt snurrigt sätt skulle kunna kopplas till någon annan stackare, så hur man än vrider sig så sitter röven där den ska