2010-06-04, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
Angelinthesky ska ringa Daddy och fråga om han hotar kreti och pleti som råkar ha ett namn som påminner om ett nick på Flashback? Det står väl redan alldeles klart att det mer är regel än undantag att människor helt godtyckligt hängs ut av denne bloggägare, vem kan ha missat detta? Och inte en enda gång har jag sett att fancluben har opponerat sig och i ärlighetens namn tror jag inte att det skulle spela någon större roll. Om det är något som är smärtsamt för Daddy så är det att erkänna att han begått ett fel. Att ett foto plockades bort fån bloggen berodde INTE på att Daddy backade en millimeter, den enda anledningen var att han hotades av brott mot upphovsrätten. Vad gör att en bloggare är beredd att sätta sin trovärdighet på spel, gång efter annan? Rädsla för att bli avslöjad? Eller handlar det bara om makt, att genom hot lyckas tysta sina meningsmotståndare?

Det där skrev jag ett långt inlägg om igår kväll - varför accepterar Daddys påhejare och vänner dessa uthängningar? Det gör ju faktiskt dem lika oseriösa. De förbrukar sin rätt att försvara Daddy från påhopp genom att de accepterar hans påhopp - lite mer konsekvent får man allt vara.
Citera
2010-06-04, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jepp. Jag kan ju vara Daddy, vem vet

Naturligtvis skulle du kunna vara det? Varför påpeka det självklara?
Citera
2010-06-04, 08:00
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Bagaren har inte sagt att det är utrett och klart vilka det är som ligger bakom, det vill säga h*n har inte sagt att någon polisutredning är klar och att namnen på dom skyldiga är klarlagda.

Så du menar att det finns en polisanmälan? Något bevis på det?

Om det nu inte är utrett vilka som är de skyldiga, varför då gång på gång påstå att det är Daddy som ligger bakom de påstådda hoten? Syftet kan naturligtvis bara vara att sprida rykten och att smutskasta...
Citera
2010-06-04, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Så du menar att det finns en polisanmälan? Något bevis på det?

Om det nu inte är utrett vilka som är de skyldiga, varför då gång på gång påstå att det är Daddy som ligger bakom de påstådda hoten? Syftet kan naturligtvis bara vara att sprida rykten och att smutskasta...

Du förstod inte att dessa personer inte vill ha sina namn i den här tråden. Ja det ante mig att du skulle vara så trög. Tro det eller inte, men sluuuta tjata människa.
Citera
2010-06-04, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag pekade bara på möjligheten eftersom den tydligen inte hade slagit dig.

Okej, jag får väl förtydliga för dig som har lite svårare att förstå då. Varför skulle en borderlineperson försvinna från platsen på natten när den som hon påstår hunsar ligger och sover?
Citera
2010-06-04, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Okej, jag får väl förtydliga för dig som har lite svårare att förstå då. Varför skulle en borderlineperson försvinna från platsen på natten när den som hon påstår hunsar ligger och sover?

Tror du att du får mer rätt i dina påståenden om du insinuerar saker om den du besvarar? Hur gammal är du egentligen? Tonåringar brukar tro att de skaffar sig poäng på det viset, inte vuxna människor.
Citera
2010-06-04, 08:10
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Du förstod inte att dessa personer inte vill ha sina namn i den här tråden. ...

Hur vet du att det finns några hotade personer och att det inte bara är ännu ett rykte? Som jag sagt tidigare: Inga bevis = ingen trovärdighet!
Citera
2010-06-04, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Hur vet du att det finns några hotade personer och att det inte bara är ännu ett rykte? Som jag sagt tidigare: Inga bevis = ingen trovärdighet!

Ja det förstår de flesta, och jag är glad för att även du inser att det är så. Grattis!
Citera
2010-06-04, 08:30
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ja det förstår de flesta, och jag är glad för att även du inser att det är så. Grattis!
Det hade varit trevligt om du också hade insett det, men det gör du inte.
Det visar du helt klart varenda dag.
Men du är sannerligen ett proffs när det gäller att vända och vrida runt dig själv.

Du är ju en som påstår att daddy inte kan backa, erkänna fel osv.
När har du erkänt att du har haft fel?
När har du själv backat?
Citera
2010-06-04, 08:34
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Hur kan du ta dig rätten att inlägg efter inlägg nedvärdera personer?
Är det detta du tar till när du själv inte kan förklara på ett bra sätt?
Detta är sandlådenivå.
Citera
2010-06-04, 09:05
Medlem
BogieBabys avatar
Citat:
Citat:

Hur kan du ta dig rätten att inlägg efter inlägg nedvärdera personer?
Är det detta du tar till när du själv inte kan förklara på ett bra sätt?
Detta är sandlådenivå.

Här är jag benägen att hålla med den polska ängelniskyn - Borderlinediagnoser och liknande ställs av läkare.
Citera
2010-06-04, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
Angelinthesky ska ringa Daddy och fråga om han hotar kreti och pleti som råkar ha ett namn som påminner om ett nick på Flashback? Det står väl redan alldeles klart att det mer är regel än undantag att människor helt godtyckligt hängs ut av denne bloggägare, vem kan ha missat detta? Och inte en enda gång har jag sett att fancluben har opponerat sig och i ärlighetens namn tror jag inte att det skulle spela någon större roll. Om det är något som är smärtsamt för Daddy så är det att erkänna att han begått ett fel. Att ett foto plockades bort fån bloggen berodde INTE på att Daddy backade en millimeter, den enda anledningen var att han hotades av brott mot upphovsrätten. Vad gör att en bloggare är beredd att sätta sin trovärdighet på spel, gång efter annan? Rädsla för att bli avslöjad? Eller handlar det bara om makt, att genom hot lyckas tysta sina meningsmotståndare?
Bra fråga.
Det är ju sjukligt att bli så besatt av sin fantasivärld på internet att anonyma skribenter med andra åsikter målas upp till gigantiska fiender som med ytterst tveksamma metoder ska kränkas och hotas.
Daddy och fancluben verkar ha fullt upp med denna terrorverksamhet och telefonerna går varma??
Jag fattar inte hur de orkar, är deras liv så tomma och tråkiga att de måste skapa en fiction på internet, dra på sig polisanmälningar och utsätta folk, både vuxna och barn, för obehag?

Jag var ett tag inne på att byta nick för att inte drabba fler Henrikar, men vad fan, risken finns ju att även det nicket på något sjukligt snurrigt sätt skulle kunna kopplas till någon annan stackare, så hur man än vrider sig så sitter röven där den ska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in