2010-05-12, 15:38
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det är alltså inte han som är utsatt av soc. osv i vårdnadstvisten utan han som utsatt dottern, mamman, soc osv för allehanda olika obehagliga behandlingar i syfta att sabotera den rättsliga gången?

Det är Joakim som försöker hindra och sabotera rättssamhället för att han vill ha rätt i sin vårdnadstvist med alla medel uppfattar jag det som.

Jag vet inte riktig vad som hänt innan själva inspelningen men det är helt osannolikt att man som misstänkt pedofil kräver att få vara med när brottsoffret som är fyra år gammal ska förhöras. Då är man bra dum, galen, övermodig.

När han nekas tillträde eftersom han är skäligen misstänkt säger Daddy:

- Men jag har ju mina medborgerliga rättigheter också.

Som att det var en "medborgerlig rättighet" att få sitta med vid förhör.
Citera
2010-05-12, 16:05
Medlem
Frågeställningarna som TS. tog upp diskuteras inte längre!

Det verkar som om alla från SoD bloggen http://bortomrimligttvivel.blogspot.com/ där resonemangen gick ut på liknande konstiga spekulationer och antydningar samt folk från bloggen http://sanningenompapparattsrorelsen.wordpress.com/samlats här för att diskutera papparättsrörelsen i stället.

Det vore bra om Ni höll Er där istället för att skräpa ner här på FB och undvika sakfrågor, inte hemfalla i att angripa person utan sak. Starta o göra nya trådar där Ni diskuterar och tror på spöken och så. Ni missar att det finns många andra aktuella ämnen att läsa på FB, NI har snöat in och fastnat, låter mest som en upphakad skiva.

Tyvärr har Ni nog med Era uttalanden gjort Er kända som mindre trovärdiga och oseriösa. Oförmögna att låta andra få dela med sig av erfarenheter eller syn.

Tråden blir inte relevant att diskutera i när Ni angriper person efter person.

Sorry, men tråden har Ni nog spammat sönder.

Leroy
Citera
2010-05-12, 16:09
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Frågeställningarna som TS. tog upp diskuteras inte längre!

Det verkar som om alla från SoD bloggen http://bortomrimligttvivel.blogspot.com/ där resonemangen gick ut på liknande konstiga spekulationer och antydningar samt folk från bloggen http://sanningenompapparattsrorelsen.wordpress.com/samlats här för att diskutera papparättsrörelsen i stället.

Det vore bra om Ni höll Er där istället för att skräpa ner här på FB och undvika sakfrågor, inte hemfalla i att angripa person utan sak. Starta o göra nya trådar där Ni diskuterar och tror på spöken och så. Ni missar att det finns många andra aktuella ämnen att läsa på FB, NI har snöat in och fastnat, låter mest som en upphakad skiva.

Tyvärr har Ni nog med Era uttalanden gjort Er kända som mindre trovärdiga och oseriösa. Oförmögna att låta andra få dela med sig av erfarenheter eller syn.

Tråden blir inte relevant att diskutera i när Ni angriper person efter person.

Sorry, men tråden har Ni nog spammat sönder.

Leroy

Förutom mitt inlägg om papparörelserna, som faktiskt hade sitt ursprung i daddys advokat hittar jag inget "sönderspammande" i tråden. Men den diskussionen finns det ju annan tråd för och jag kommer att diskutera vidare där.

Daddys advokat är ju i allra högsta grad inblandad i vårdnadstvisten så det är ju knappast OT att diskutera honom. Jag undrar hur daddy hittade just honom att vända sig till. Har det kommit fram i bloggen?
Citera
2010-05-12, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag vet inte riktig vad som hänt innan själva inspelningen men det är helt osannolikt att man som misstänkt pedofil kräver att få vara med när brottsoffret som är fyra år gammal ska förhöras. Då är man bra dum, galen, övermodig.

När han nekas tillträde eftersom han är skäligen misstänkt säger Daddy:

- Men jag har ju mina medborgerliga rättigheter också.

Som att det var en "medborgerlig rättighet" att få sitta med vid förhör.

Ja och det är det här som det hela handlar om. Joakim framför att han har utsatts för ett rättsövergrepp när allt egentligen handlar om att det är han som gör det. Han försöker hindra ett förhör med en fyraårig flicka för att han tycker att det är hans rättigheter.

Men undrar hur långt hans uppfattning om hans rättigheter egentligen sträcker sig när han vill sabotera förhöret? Har han någon gräns alls, eller håller han på att köra över allt och alla helt utan att kunna stanna upp?

Flickan skulle ju för fan förhöras om ett misstänkt sexuelllt övergrepp.

Hoppas att det här tas upp i vårdnadstvistärendet.
Citera
2010-05-12, 16:11
Bannlyst
Citat:
Förutom mitt inlägg om papparörelserna, som faktiskt hade sitt ursprung i daddys advokat hittar jag inget "sönderspammande" i tråden. Men den diskussionen finns det ju annan tråd för och jag kommer att diskutera vidare där.

Daddys advokat är ju i allra högsta grad inblandad i vårdnadstvisten så det är ju knappast OT att diskutera honom. Jag undrar hur daddy hittade just honom att vända sig till. Har det kommit fram i bloggen?

Ja hur fick han tag just i den här advokaten? Intressant skulle det vara att få namnet på den som utreder på socialen just nu och se vad det är för en man också. Nån som vet nåt?
Citera
2010-05-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
HS fångar ett centralt problem, där medborgaren icke kan uttala sig om sig själv och sina erfarenheter. Där talet om sig själv i mötet med staten utgör själva beviset på medborgarens uselhet i det avseende som hans uttalande berör. I en sådan här ordning är Yttrandefriheten nästan absolut men yttranden om sig själv och den behandling staten har givit en, otillåten. Det är en synnerligen besvärlig ordning.

Daddy ville föra upp detta till diskussion, i alla fall det avsnävade fältet socialtjänstens familjerätt. För att i akt och mening ge en empirisk grund för diskussionen tillhandahöll han data om sig själv. Han ville med dessa påvisa att staten har agerat osakligt och utan grund - eller åtminstone utan att kunna/vilja redovisa grunder.

En rad debattörer har hävdat med emfas att det måste ha funnits en grund och finner bevis i själva de beslut som statens tjänstemän fattat (i ett underskönt cirkelresonemang).

Därtill har flera debattörer sökt pröva tankar om Daddys person, synnerligen spekulativa tankar och dragit slutsatsen att om spekulationerna stämmer så är Daddy en fullraggig fähund av Satans nåde. I debatten tenderar många debattörer glömma att det är just spekulationer man resonerar kring, ofta egna fantasier. Detta är i sig mycket illustrativt: Det är på exakt samma vis som socialtjänstens handläggare på familjerättsbyrån i Kungsbacka kommun har gått till väga.

Det är principiellt mycket besvärligt när man hamnar i en sådan tankekedja. Det går ju aldrig att till fullo frigöra sig från misstanken att han kanske ändå trots allt eventuellt möjligtvis är en buse. Allt tänkande därvid handlar bara om i vilken utsträckning Daddy är en buse. Man tänkar inom det negativa spektrat. Och i vilken mån barnamodern reagerat i försvar mot detta (offerrollen).

Här utkristalliserar problem på två nivåer:
Den ena rör den osakliga, rentav ointelligenta handläggningen i sig.
Den andra rör hur handläggarna har närmat sig frågan om barnets behov av föräldrar - hennes rätt till föräldrar. Alldeles uppenbart har man inte ansträngt sig särskilt för att flickan ska få tillgång till föräldrapersonerna, än mindre försökt åstadkomma ett vettigt samtal dem emellan. Istället har handläggarna hamnat i en sinnessjuk och olöslig frågeställning om vilken förälder som är bäst eller sämt eller bra eller dålig eller god eller farlig. De har inte löst några problem alls. Inte för dotterns del i alla fall.

Ett helt avgörande problem, som inte borde ha varit så svårt att komma till rätta med, är att modern inte vill att fadern skall få träffa dottern, med konsekvensen att dottern inte får träffa sin far.
Man kan invända att "det är svåra fall" och liknande och den enkla invändningen är att, ja, det var visst för svårt för just dessa handläggare i just denna organisation. Det finns uppenabrligen ett angeläget utvecklingsområde.
Man kan inte försvara sina misslyckanden med att varje misslyckande speglar en principiell omöjlighet. Det är inte någon särskilt ödmjuk inställning och avslöjar patologiskt höga tankar om en själv. Och när sådana tillåts grassera inom statsförvaltningen så har vi ett till synnerligen allvarligt problem. De förekommer alltid -- problemet är den fallerande kontroll- och begränsningsmekanismen. De kan göra hur de vill -- och de kommer undan med det.

Pentyl har redan konstaterat viktiga saker som säkert låg till grund för tvisten, den låsta situationen, det som sedan har skett är påståenden och spekulation.

D har fått bemöta och belysa hur det kan gå till i verkligheten succesivt på sin egen blogg. Tidigare här. Nu kan han inte längre svara eller försvara det här. Ni kan enbart spekulera och smutskasta. Vänta på utredningar görs om och ordentligt.

Blinkern. Jag är övertygad att de nya utredningarna görs av en blandning av kvinnor och män.

Det finns kompetent personal inom en del sociala förvaltningar oxå.

Leroy
Citera
2010-05-12, 16:38
Medlem
Blinkern.

I stället för att fråga andra eller visa att du spekulerar och inte har följt med eller läst på får du nu ett tipps. -Använd sökfunktionen på hans blogg. Skriv in det du söker efter så kan du leta bland text och kommentarer, precis som du kan göra här på FB..

Alternativt skicka en e-post och fråga direkt eftersom han inte kan svara här om det är av vikt.

Leroy
Citera
2010-05-12, 16:44
Bannlyst
Citat:
Blinkern.

I stället för att fråga andra eller visa att du spekulerar och inte har följt med eller läst på får du nu ett tipps. -Använd sökfunktionen på hans blogg. Skriv in det du söker efter så kan du leta bland text och kommentarer, precis som du kan göra här på FB..

Alternativt skicka en e-post och fråga direkt eftersom han inte kan svara här om det är av vikt.

Leroy

Men det var ju där jag hittade inspelningen från när han försökte sabotera polisförhöret med sin fyraåriga dotter om snopplekarna.

Tycker du att det är normalt att springa fram sekunderna för ett polisförhör för att försöka tränga sig in till ett förhör med ett barn som ev. har utsatts för ett sexuellt övergrepp av en själv?

Tycker du inte att det är att sabotera och begå ett rättsövergrepp?
Citera
2010-05-12, 16:57
Medlem
Det finns medhörningsrum vid sådana samtal och utredningar och där bör kompetent personal från Soc, åklagare o polis och barnet ombud kunna få vara med. Så man snabbt kan avgöra hur skyndsamt man skall agera. Tycker nog även att den anklagades ombud borde kunna få vara med och ta del av förhören.

Förhören videofilmas utifall en del inte är på plats.

Leroy
Citera
2010-05-12, 17:23
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Det finns medhörningsrum vid sådana samtal och utredningar och där bör kompetent personal från Soc, åklagare o polis och barnet ombud kunna få vara med. Så man snabbt kan avgöra hur skyndsamt man skall agera. Tycker nog även att den anklagades ombud borde kunna få vara med och ta del av förhören.

Förhören videofilmas utifall en del inte är på plats.

Leroy

Men nu var det inte social, åklagare, polis eller barnets ombud som de krävde skulle få vara med utan den skäligen misstänkte och dennes advokat. Jag har aldrig hört talas om att det förekommer utan att de i efterhand får ta del av förhören via band, videoband eller utskrifter.
Citera
2010-05-12, 17:28
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Men nu var det inte social, åklagare, polis eller barnets ombud som de krävde skulle få vara med utan den skäligen misstänkte och dennes advokat. Jag har aldrig hört talas om att det förekommer utan att de i efterhand får ta del av förhören via band, videoband eller utskrifter.

Du är djupt okunnig.

Sedan 15 år eller något i den stilen har allt fler advokater börjat med detta. Det har sedan dess drällt av advokater som varit med vid sådana här förhör. Det har dessutom visat sig vara alldeles förträffligt eftersom andra frågor har kunnat ställas.

Det finns således inga som helst konstigheter med detta.
Citera
2010-05-12, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Du är djupt okunnig.

Sedan 15 år eller något i den stilen har allt fler advokater börjat med detta. Det har sedan dess drällt av advokater som varit med vid sådana här förhör. Det har dessutom visat sig vara alldeles förträffligt eftersom andra frågor har kunnat ställas.

Det finns således inga som helst konstigheter med detta.

Du får nog visa lite mer belägg för det än dina påståenden -- jag har inte hört talats om att den misstänkte eller dennes advokat varit med vid förhör av målsägare.

Jag är tydligen inte ensam om den uppfattningen heller -- givet att M.B. med trettio års erfarenhet inte heller hade varit med om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in