2010-04-17, 22:03
Medlem
William Hainess avatar
Jag tror lilla Raina förr eller senare kommer att bli LVU:ad. Kalla mig för en spåman...
Citera
2010-04-17, 22:14
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror lilla X förr eller senare kommer att bli LVU:ad. Kalla mig för en spåman...

Tyvärr så tror jag att du har rätt men jag hoppas innerligt att du inte får rätt.
Citera
2010-04-17, 23:24
Medlem
Hoppas verkligen att det inte behöver bli så. Insikt och sammarbete kommer igång och att myndigheter tar tag i det ser till så att barnet får möjlighet att träffa bägge sina sociala baser.

Får man inte det så borde man precis som juridiken förespråkar överväga att flytta vårdnad till den som så kan tillse.

Leroy
Citera
2010-04-17, 23:55
Medlem
Pinglaklaras avatar
Om det pågår en förundersökning så är den inte offentlig, ge oss gärna källa på dina uppgifter thuesday.
Citera
2010-04-18, 00:03
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror lilla Raina förr eller senare kommer att bli LVU:ad. Kalla mig för en spåman...

Det vore beklagligt, och beror isåfall på moderns totala oförmåga till att se sitt barn, därtill att myndigheterna inte kan backa efter sina misstag, för hade de tidigt gjort klart för modern att detta inte är ok så hade det vart möjligt att ge flickan en tillvaro som hon har rätt till.

Men du kan kanske tom ha en poäng för det kan vara en utväg för de som ansvaret ligger hos
Citera
2010-04-18, 00:31
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det betyder att fram tills han började medicinera för sin ADHD så kan hans uppträdande mycket väl ha varit sådant att det fanns anledning för modern både att flytta från orten och att hysa oro för barnet -- hur vårdnadsutredningen ställt sig till detta vet vi inte, eftersom vi inte läst den.

Vi vet att rätten konstaterar att Joakim bidragit till situationen och samarbetssvårigheterna -- det konstaterar rätten.

I det här domslutet talar man inte om sexmisstankarna, eftersom det är från 2008 - ett år innan flickan säger något till modern om snoppleken, och alltså ett år INNAN den anmälan görs.

Alltså tar inte rätten ställning till de misstankarna i det domslutet.

Anmälan gjordes kort tid efter att JR gått till tinget och begärt det umgänge flickan och han hade rätt till, detta efter att de av modern förvägrats umgänge längre tid, ett klassiskt mönster av utnyttjande rättsystemet, vårdnadsutredningar brukar ofta tala ur mödrarnas perspektiv, det vet flertal tingsrätter men inte alla.
Citera
2010-04-18, 00:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Det vore beklagligt, och beror isåfall på moderns totala oförmåga till att se sitt barn, därtill att myndigheterna inte kan backa efter sina misstag, för hade de tidigt gjort klart för modern att detta inte är ok så hade det vart möjligt att ge flickan en tillvaro som hon har rätt till.

Men du kan kanske tom ha en poäng för det kan vara en utväg för de som ansvaret ligger hos

Flashback måste ha haft över 600 000 medlemmar under åren och om vi beaktar vad dessa medlemmar skriver så är det inte värre än vad daddy säger på sin blogg. Var och en kan gå in på valfritt ämne för att förvissa sig om den saken. Om vi då följer herr William Haines logik så är alla dessa skribenter här på Flashback inte lämpliga som fäder eftersom de skriver som daddy. Det handlar således om flera hundra tusen män. Kan hända är framtiden sådan att faderskapets lämplighet ska dömas av herr Haines utifrån vad man skriver?
Senast redigerad av TheLucky 2010-04-18 kl. 00:48.
Citera
2010-04-18, 00:54
Moderator
TheLuckys avatar
Daddy undrar också vad det är för undersökning. Det säger han på sin blogg. Orsaken för att han inte skriver här är väl uppenbart. Han har fullt upp med att tjafsa med idoter på annat håll. Han säger i alla fall detta på sin blogg:

"Mycket har skrivit om mig i tråden på Flashback. Nu framförs dessutom uppgifter om att jag skulle vara misstänkt och att det föregår en brottsutredning mot mig.

I så fall är det mer än jag vet om. Jag har i alla fall inte blivit delgiven misstanke för några brott.

Likas framförs uppgifter om att umgänget med min dotter skulle vara indraget. Inte heller detta är sant. Domen på umgänge gäller fortfarande. Att jag sedan inte får något är en helt annan sak."
Senast redigerad av TheLucky 2010-04-18 kl. 00:57.
Citera
2010-04-18, 01:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulltNavn
jag tycker mig lätt kunna se hur mamman kan ha annledning att känna oro och påpeka den för myndigheterna för att förmå dessa att agera. ljudfilerna av joakims smygupptagningar ger mig ett bestämt intryck av att mamman inte alls litar på pappans förmåga att ta hand om sina barn och hon ifrågasätter starkt pappans omdömme då han verkar mena att dra ett febersjukt barn ur sängen och transportera det ett längre stycke bara för att han ska få det umgänge som han har krav på.

med hennes ständiga oro för hur pappans dåliga omdömme ska påverka välfärden för deras gemensamma barn kan jag förstå att hon reagerar om det kommer hem och berättar om ting som föranleder innehållet i det förhör som joakim senare lagt ut på sin blogg. det som ytterligare slår med mig som att joakim har ett dåligt omdömme är att han lägger ut dessa filer på sin blogg felaktigt i tron att de på något sätt ska styrka hans sak i allmänhetens ögon. kanske det kan vara så att myndigheterna också gjort den samma bedömmningen?

Att mammn inte litar på daddy! Bla bla. Det finns en anledning till att daddy agerar som han gör. Det hon anklagat honom för stämmer inte. Hon ljuger eftersom de anklagelser som finns mot honom har lagts ned. Han har friats av överåklagaren. En mor som ljuger om sin dotters far inför rätten är väl för fan ingen bra mor. Det är hon som utsätter dottern för övergrepp. I ett normalt fall där rättvisan fick råda - då det inte handlar om det politiskt korrekta där mödrar av plikt döms till vårdnaden - så hade hon dömts som mycket olämplig.
Citera
2010-04-18, 01:23
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Flashback måste ha haft över 600 000 medlemmar under åren och om vi beaktar vad dessa medlemmar skriver så är det inte värre än vad daddy säger på sin blogg. Var och en kan gå in på valfritt ämne för att förvissa sig om den saken. Om vi då följer herr William Haines logik så är alla dessa skribenter här på Flashback inte lämpliga som fäder eftersom de skriver som daddy. Det handlar således om flera hundra tusen män. Kan hända är framtiden sådan att faderskapets lämplighet ska dömas av herr Haines utifrån vad man skriver?

Ve och fasa, som synes är jag nyreggad och har inte följt med bakåt, Daddy däremot har jag följt både som person och fenomen, jag har i möte hört hans situation innan bloggen kom till och är övertygad att modern spelar på sina kort, dessutom vet jag kompromiterande saker om henne som daddy icke har nämnt i skrift, vilket ger mig en bild av en man med respekt.

Att han skriver är nog bra för det måste vara oerhört smärtsamt att vara i den situtionen, någonstans måste känslorna ut.
Citera
2010-04-18, 01:26
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Att mammn inte litar på daddy! Bla bla. Det finns en anledning till att daddy agerar som han gör. Det hon anklagat honom för stämmer inte. Hon ljuger eftersom de anklagelser som finns mot honom har lagts ned. Han har friats av överåklagaren. En mor som ljuger om sin dotters far inför rätten är väl för fan ingen bra mor. Det är hon som utsätter dottern för övergrepp. I ett normalt fall där rättvisan fick råda - då det inte handlar om det politiskt korrekta där mödrar av plikt döms till vårdnaden - så hade hon dömts som mycket olämplig.

Och för falsk tillvitelse och förtal.
Citera
2010-04-18, 01:55
Medlem
Citat:
Bla bla

sitt ner!! ..det du påstår är till delar lika sant som det jag resonerar kring så lugna ner dig hörrö..!! som du vet så kan det du påstår om att hon skulle dömas hit eller dit inte helt stämma, eller hur? hade det du påstår varit helt riktigt hade tingsrätten dömt henne eller hur? oavsett, sätt dig ner och lugna ner dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in