2010-05-11, 22:17
Medlem
Kimbo7s avatar
Jag förstår inte riktigt vad Massimo menar med sina 200000 barn, statistik är vanskligt för det handlar om så olika fall. När det gäller vårdnadstvister i Sverige är ju siffran mycket lägre. Jag tycker inte att samhället ska försöka tvinga folk till äktenskapsrådgivningsbyrån. Inte heller pappor som sticker från sina familjer ska tas i örat och dras tillbaks till hemmet. Det är nog ganska svårt att lösa vårdnadstvister, kanske i synnerhet när den ena parten hatar hela samhället.
Citera
2010-05-12, 00:04
Medlem
Jag tycker det är en smula märkligt med en 43-årig fd journaliststuderande (iofs inte under ngn längre tid), som kan producera sådana kolossala textmassor och ändå vara sjukskriven. Borde väl kunna gå att hitta ett jobb där han kan få nytta av denna logorre´ och få betalt för det så att han kan få en lön och ordna upp sitt liv. Lugna ner sig, sluta att vara förbannad på allt och alla.

Nu verkar han mest vilja ha striden - "Slutstriden har börjat" - "Vad ger ni mig för odds ?" - "Följ matchen live på Daddy´s blogg". Det ligger en slags njutningsfull upphetsning i Daddy´s första inlägg i den här tråden.

Bloggen har också en del anslag som gör mig fundersam över Daddy´s mentalitet : "Daddy beware of the fury of a patient man" och så hade han någet storvulet citat från Wordsworth, som jag inte hittar just nu. Litet av en grandios personlighetsuppfattning synes det mig.
Senast redigerad av blixtvikaren 2010-05-12 kl. 00:08.
Citera
2010-05-12, 08:40
Medlem
Kimbo7s avatar
"Father! To God Himself we cannot give a holier name!". Men det är utbytt nu, till ungefär "om det är ett brott att slåss mot mänskliga rättigheter, så sätt mig i fängelse". Kan se ut som om han vill hamna i fängelse, eller försöker ordna till propaganda i förväg om han skulle göra det. Usch.
I början av den här tråden var det en del knäppskallar som skrev rätt mycket om våld, de är väl avstängda nu allihop, bl.a en rugguggla som uppmanade Daddy att mörda sitt ex. Det betyder antagligen ingenting, det är väl finniga fjortisar som som sitter och larvar sig, och ändå: när det är såna konstiga grejer som uppmaning till våld, anmäler Flashback det till polisen då? Jag tycker att det borde vara så. Så att man kan spåra de här gökarna. Det dök upp en till sån nyligen, en otäck "SettiMari", som varnade om att den som Daddy hängde ut i sin blogg för några dar sen skulle bli mördad. Sånt här borde överlämnas till polisen, så att de kan se vilka det är som ligger bakom.
Citera
2010-05-12, 08:41
Medlem
Kimbo7s avatar
slåss FÖR mänskliga rättigheter, skulle det stå givetvis, haha (även om jag personligen tycker att Daddy slåss för sitt ego mot de mänskliga rättigheterna)
Citera
2010-05-12, 08:44
Bannlyst
[quote=Kimbo7]"Father! To God Himself we cannot give a holier name!". Men det är utbytt nu, till ungefär "om det är ett brott att slåss mot mänskliga rättigheter, så sätt mig i fängelse". Kan se ut som om han vill hamna i fängelse, eller försöker ordna till propaganda i förväg om han skulle göra det. Usch.
QUOTE]

Ja han vill ha rätt i allt, i synnerhet i vårdnadstvisten, inte av omsorg av sin dotter för någon sådant vet han inte vad det är. Han vill ha rätt och han ska ha som han vill.

Får han inte det ska han lida, bli martyr och alla ska se hur orättvist allt är.

En verkligt oförsonlig man.
Citera
2010-05-12, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
slåss FÖR mänskliga rättigheter, skulle det stå givetvis, haha (även om jag personligen tycker att Daddy slåss för sitt ego mot de mänskliga rättigheterna)

Ja det är ju så. Han bryr sig inte om andra människor, han bryr sig inte om rättssystemet eller rättvisa för andra människor. Han använder bara andra människor och rättssystemet för att få rätt och för att få sin vilja igenom.

Genom att hänga ut sin dotters polisförhör som han själv ser som ett sexuellt övergrepp har han visat vad han är för en människa.

Och att dessutom försöka hindra förhöret, hindra rättsäkerheten genom att försöka sabotera förhöret av dottern har han visat att han inte bryr sig om dottern, han säger ju att han inte vet om dottern har lekt med snoppen men han har visat att om det är så, så ville han stoppa det från att komma fram.

Och jag hoppas detta ska påverka utgången i vårdnadstvisten. Han är inte klok nämligen.
Citera
2010-05-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Europadomstolen utgick alltså helt från den vuxnes rättigheter -- intressant. Vi får väl säga att det var tur att det gällde Tyskland då.

I Sverige utgår vi från barnens rätt - inte de vuxnas.
Vi är skyldiga att följa Europa domstolens domar och utforma våra lagar och rättspraxis utifrån europadomstolens domslut. Europakonventionen är lag i sverige
Citera
2010-05-12, 09:09
Medlem
Kimbo7s avatar
Susanna s: nej, varje fall prövas för sig. Det vore fruktansvärt om det var som du beskriver.
Citera
2010-05-12, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Nu verkar han mest vilja ha striden - "Slutstriden har börjat" - "Vad ger ni mig för odds ?" - "Följ matchen live på Daddy´s blogg". Det ligger en slags njutningsfull upphetsning i Daddy´s första inlägg i den här tråden.
Citat:
I början av den här tråden var det en del .. som skrev rätt mycket om våld, .. bl.a en som uppmanade Daddy att mörda sitt ex..
Detta är ju utomordentliga typexempel på hur Daddy inte kommer lyckas lösa sin vårdnadstvist.
Man kan inte hota, skrämma eller kränka till sig ett omdöme som lämplig förälder.

Citat:
"Father! To God Himself we cannot give a holier name!". Men det är utbytt nu, till ungefär "om det är ett brott att slåss mot mänskliga rättigheter, så sätt mig i fängelse". Kan se ut som om han vill hamna i fängelse, eller försöker ordna till propaganda i förväg om han skulle göra det...
Denna text ändrade han på sin vårdnadstvistsblogg sedan Datainspektionen fällt honom för att han hänger ut mamman och dottern på bloggen på ett kränkande sätt som utgör otillbörligt intrång i den personliga integriteten. http://www.datainspektionen.se/Documents/beslut/2010-05-06-blogg.pdf
För vårdnadskonfliktens skull till det bättre hoppas jag han tar till sig omdömet från lagkunnig oberoende part.
Citera
2010-05-12, 09:16
Medlem
Kimbo7s avatar
Det kan vara fel tråd att skriva detta - men apropå Daddys hårdhandskar och påtryckningar på åklagaren för att förhindra förhöret med dottern, så följdes det av kommentarer från några suspekta individer som förespråkade våld. Har Flashback anmält dem? Det borde ju gå att spåra vilka de är. Jag tycker att det är viktigt just när det föreligger en så känslig situation. Likaså "SettiMari" som menade att den kvinna som Daddy hängt ut skulle komma att råka illa ut. Med tanke på Daddys totala förakt för rättssystemet, alltså.
Citera
2010-05-12, 09:23
Medlem
Kimbo7s avatar
Henrik J: en precisering: det var ett par andra som diskuterade våld. Jag tycker att de bör spåras. De är avstängda nu men jag tycker inte att det räcker. Det är något jag verkligen vill understryka.
Jag tycker att jag upprepar mig ibland, men ok jag säger det igen: hur vårdnadsutredningen går vet man ju inte. Om Daddy sabbar för sig med sitt sätt på nätet (eller påtryckningar för att stoppa förhöret) vet man inte heller. Hur hans ex och dotter mår idag vet man inte heller. Alla mina sympatier är med dem. Det är både klokt och bra att hans ex inte ger sig ut i nätkriget, men jag skulle tro att hon har haft ett helvete. Hon var bara tonåring när de träffades också. En femton år äldre man som inte visar respekt för en ung kvinna - usch.
Citera
2010-05-12, 09:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Detta är ju utomordentliga typexempel på hur Daddy inte kommer lyckas lösa sin vårdnadstvist.
Man kan inte hota, skrämma eller kränka till sig ett omdöme som lämplig förälder.

Denna text ändrade han på sin vårdnadstvistsblogg sedan Datainspektionen fällt honom för att han hänger ut mamman och dottern på bloggen på ett kränkande sätt som utgör otillbörligt intrång i den personliga integriteten. http://www.datainspektionen.se/Documents/beslut/2010-05-06-blogg.pdf
För vårdnadskonfliktens skull till det bättre hoppas jag han tar till sig omdömet från lagkunnig oberoende part.

Hoppas kan du ju alltid göra;
Citat:
Postat av: Daddy
Du kan börja med att läsa detta inlägg som ger en liten sammanfattning:
http://daddys.blogg.se/2010/march/vem-ar-det-som-kranks.html

Några saker har dock ändrats sedan inlägget skrev. Överåklagaren har beslutat att inte väcka någon ny förundersökning mot mig, och DI har lagt ner ärendet sedan jag tagit bort två dokument samt ett inlägg från bloggen.

Du och övriga är välkomn att ställa frågor när som helst och rörande vad som helst så skall jag svara efter bäst förmåga.
2010-05-11 @ 12:39:48
URL: http://daddys.blogg.se/
http://daddys.blogg.se/2010/may/det-handlar-inte-om-foraldarledighet-och-ford.html#comment

Det kan ju i och för sig vara jag som tolkar DI:s beslut fel -- men det är inte den uppfattningen jag får när jag läser beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in