2011-06-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Håller inte alls med dig i det första där. Jag tycker att du hade något där med din erfarenhet av kidnappning och jag är nyfiken på varför man som förälder taggar ner när det gäller sitt eget barn om man sagt innan att man skulle riva upp hela världen om en sån sak skulle hända.

Du använder uttrycket kidnappning i det här fallet, att flickan är kidnappad. Hur får du det till det? Det är stor skillnad på att, som du anser, kidnappa vad man hävdar är flickans tankar och känslor och att faktiskt umgängessabotera och trotsa alla domslut som finns i det här där det står att umgänge ska finnas för pappa och dotter.
Det känns mer som kidnappning i så fall än att påstås kidnappa hennes tankar och känslor?

Det är väldigt lätt att, innan man är i situationen ha massor av idéer och åsikter. När du står inför faktum så är det inte ens enkelt att ringa polisen för handräckning. Du måste avväga vad som är minst traumatiskt för ditt barn. Är det lugnast för barnet att vara kvar hos puckoföräldern eller att bli hämtad av polis. Vad är mest/minst traumatiskt för barnet.

Vad än ni sekttroll tror så är det så att barn älskar båda sina förldrar. Det som jag uppfattar som en dålig förälder kanske inte uppfattas av barnet som en dålig förälder. Är kidnappningsföräldern "good enough". Inte våldför sig på barnet inte missköter barnet ur kortare perspektiv, så blir tankarna väldigt tudelade. Barnets perspektiv, barnets rättigheter är det enda som gäller. Det är inte alls lätt. Som sagt, man kan inte veta förrän man själv varit med om det.

Jag anser att ponken har kidnappat sitt barns intigritet. Hennes rättighet att själv bestämma om hon vill figurera i pappans strid. Ponken anser att barnens känslor är något han bestämmer över. Ponken snackar skit om barnets andra del av hennes liv. Ponken uppviglar även andra människor till att göra det. Det är en psykisk kidnappning som alltid kommer finnas upplagt på nätet till allmän beskådan. Det är illa!

Nu blir du så där enögd igen. Jag pratar inte om vad mamman gör. Jag har framfört min åsikt i vad hon utsätter barnet för. Vad har det med ponkens kränkningar av dottern att göra?

Vi kan kanske enas i att det finns både fysisk och psykisk kidnappning? I båda fallen är det barnet som får ta smällarna.
Citera
2011-06-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Ja?

Både ponken och mamman hade drogproblem.

Ja mamman har fått vård. Har ponken också det? Har han ens erkänt det egentliga missbruket? Det var ju ganska omfattande för ponken. Blandmissbruk om jag vet rätt.

Nu är det väl inte farligt/olämpligt? Däremot finner jag det högst olämpligt och oansvarigt att låta ponkens äldsta barn leva i det varannan helg, lov mm.

VAD sitter du och säger nu?? Det du påstår eller insinuerar nu får du lägga fram bevis eller belägg för! Var hittar du information om hur sonen har det när han är hos sin pappa?
Leva i vad varannan helg och lov etc?
Citera
2011-06-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Det är nog du som ska läsa om och läsa rätt. De skriver neutralt familjehem. Inte neutral mark!

Oj!

Jag menade familjehem.

Nu var det väl inte uttrycket som jag ifrågasatte tidigare. Jag ifrågasatte hur man kan kalla det en rekommendation, när det var ett förslag.
Citera
2011-06-15, 13:30
Medlem
Citat:
VAD sitter du och säger nu?? Det du påstår eller insinuerar nu får du lägga fram bevis eller belägg för! Var hittar du information om hur sonen har det när han är hos sin pappa?
Leva i vad varannan helg och lov etc?

Oj!

Känsligt ämne!

Så det stämmer inte att ponken varit både för full och för haschpåverkad för att ta hand om sin pojke? Att han har somnat hos grannar, hemma i köket och lite här och där utan att pojken haft någon annan att vända sig till?

Det kanske inte stämmer att ponken tappat bort sin son heller? Att han fick hämta sonen hos polisen?

Ganska mycket kommer helt från ponken själv. Faktiskt!
Citera
2011-06-15, 13:31
Medlem

Jag förstår vad du menar med kidnappning och hur du tänker där. Men i övrigt håller jag inte med dig i din beskrivning om flickans påstådda superrädsla för sin pappa eller att han är en främling osv.
Tvärtom bevisar utredningen att det finns allvarlig oro för hur flickan mår, hur mamman hanterar flickans möten med sin pappa och allt annat som beskrivs.
Vi möts inte där, du och jag, helt enkelt.
Citera
2011-06-15, 13:38
Medlem
Citat:
Oj!

Känsligt ämne!

Så det stämmer inte att ponken varit både för full och för haschpåverkad för att ta hand om sin pojke? Att han har somnat hos grannar, hemma i köket och lite här och där utan att pojken haft någon annan att vända sig till?

Det kanske inte stämmer att ponken tappat bort sin son heller? Att han fick hämta sonen hos polisen?

Sägs i tråden av skitsnackare som gärna grottar ner sig i just såna här bitar och som diskuterar det i tråden tills det blir en sanning.
Var är i så fall dessa grannars vittnesmål? Finns det dokument på det eller är det rykten, skitsnack och båg?
Citera
2011-06-15, 13:42
Medlem
Citat:

Jag förstår vad du menar med kidnappning och hur du tänker där. Men i övrigt håller jag inte med dig i din beskrivning om flickans påstådda superrädsla för sin pappa eller att han är en främling osv.
Tvärtom bevisar utredningen att det finns allvarlig oro för hur flickan mår, hur mamman hanterar flickans möten med sin pappa och allt annat som beskrivs.
Vi möts inte där, du och jag, helt enkelt.

Var har jag påstått att barnet har en superrädsla för ponken?

En total främlig är han inte. Men de har ingen känslomässig bindning än.

Ja, det finns en oro i det. Men allt annat i mamman och flickans relation fungerar bra.

Nej vi får nog inse att det är så.
Citera
2011-06-15, 13:45
Medlem
Citat:
Sägs i tråden av skitsnackare som gärna grottar ner sig i just såna här bitar och som diskuterar det i tråden tills det blir en sanning.
Var är i så fall dessa grannars vittnesmål? Finns det dokument på det eller är det rykten, skitsnack och båg?

Ingen grottar ner sig. Så jävla viktig är ponken inte.

Jag vet att det stämmer.

Att jag skulle uppge källan är väl inte så troligt med tanke på hur illa ponken accepterar yttrandefriheten i detta land.
Citera
2011-06-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ingen grottar ner sig. Så jävla viktig är ponken inte.

Jag vet att det stämmer.

Att jag skulle uppge källan är väl inte så troligt med tanke på hur illa ponken accepterar yttrandefriheten i detta land.

Ingen grottar ner sig? Nej då, det märks inte alls i den här tråden där ni är några nick som gärna pratar om de här bitarna plus annat som ni hävdar om pappan.
Han är visst viktig för ingen kan undvika att se vilken nagel i ögat han är på de som fullständigt skriver ner honom här på FB.

Så du vet att det stämmer? Källan har sagt att det är så? Men då är det ju genast sant!!
Varför syns inte då ett så graverande yttrande i något dokument?
Citera
2011-06-15, 14:08
Medlem
Citat:
Oj!

Känsligt ämne!

Fortfarande kommer de uppgifterna enbart från mamman, från rättegången har jag för mig. Fast haschpåverkad tror jag är nytt. Men du menar väl ändå inte att C skulle vara ingen, skulle hon inte vara någon för pojken att vända sig till, eller var hon lika "berusad och haschpåverkad" som J då? Båda två visar verkligen på dåligt omdöme om det är sant!

Att J skulle ha behövt hämta sonen hos polisen dementerades också under samma rättegång!
Citera
2011-06-15, 14:18
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Fortfarande kommer de uppgifterna enbart från mamman, från rättegången har jag för mig. Fast haschpåverkad tror jag är nytt. Men du menar väl ändå inte att C skulle vara ingen, skulle hon inte vara någon för pojken att vända sig till, eller var hon lika "berusad och haschpåverkad" som J då? Båda två visar verkligen på dåligt omdöme om det är sant!

Att J skulle ha behövt hämta sonen hos polisen dementerades också under samma rättegång!

Nu undrar jag hur mycket av det som sprids i den här tråden av en person(er) också är dementerat i rättegången? Nu börjar bilden klarna lite mer. Är det dessutom tal om att starta olika rykten, vilket är svårt att ta ställning till, är det illa av Ahmenvaafaan och jag undrar varför?
Citera
2011-06-15, 14:20
Medlem
Citat:
Oj!

Känsligt ämne!

Han har faktiskt tappat bort sonen en gång på ett köpcentrum, när de var och handlade. Farmor var med också. Sonen hittades samtidigt som J höll på att polisanmäla att han var försvunnen. Vad oansvarigt av både J och farmor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in