2011-06-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du har hakat upp dig varför förstår jag inte, det är inte Daddy som har begått övertrampet du beskriver, han kan nog beskrivas som rättshaverist om du vill, en uppmärksammad och samhällsnyttig individ utan tvekan. Du blandar ihop familjeband, föräldraskap och mänskliga rättigheter, alla barns självklara rättigheter, med handlingar du inte gillar av någon anledning, som bara du förstår, nej jag läser inte kommentarer förutom på Flashback.

Ett par psykopatiska stalkers härjandes runt på nätet ljuger och förtalar Daddy och hans barn, de kan vara glada att de inte har stalkat fel person ännu, vilket jag hoppas att de snart gör.

En uppmärksammad och samhällsnyttig individ, utan tvekan?

Kommer du från "byn"?

Bevisa för mig var ponken är uppmärksammad, förutom hos sina fans?

Sammhällsnyttig? Hur då och vem i samhället gynnar det?

Där kom det! Som ett brev på posten så kommer allt, precis allt som kritikerna säger åter.

Ponken har blivit anklagad för att vara en psykopatisk stalker, utifrån vad han skriver själv på nätet. Nu är vi kritiker psykopatiska stalkers? Hmmm..

Ponken har i år förtalat barnet, banets mamman och mormor på nätet. Nu är det vi kritiker som stalkar ponken och pratar skit om hans barn? Här måste jag verkligen säga att det är så tydligt och så patetiskt hur poken gömmer sig och sitt handlande bakom sitt 6-åriga barn.

Jag vet att du inte har det lätt med dina 2 hjärnceller men det är väl ingen som stalkar någon öht förutom ponken. Hur skulle en missförståndsstalking gå till i det faktumet?

Du får nog hoppas utav bara helvete om din önskan ska slå in.
Citera
2011-06-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Och bara för att det finns knarkare där så... bor de hemma hos Daddy?

Nej! Vem säger det?

För att det är knarkare som bor där så knarkar både ponken och mamman enligt ponken. Men han kanske bara vill verka tuff och ball, där under cowboyshatten? Vad vet jag?
Citera
2011-06-15, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Hahha, ja just det!

Alla otäcka ord som finns? Ja det är synd om ponken. Han den där, som verkligen kräks ut skitsnack om sitt barnbarns mormor på nätet.

Vad har pappan rätt i?

Lär dig tolka text. Lär dig sen sammanfoga texten och dra slutsatserna som är rätt och riktiga och ligger till grund för vad jag anser, vet, tycker eller tänker. Med gnäll och missförstånd som du presenterar ovan kommer du ingen vart.

Vadå? Var inte det där en ganska bra sammanfattning av dig? Det är ju precis din text jag har tolkat och sammanfogat. Lyckades ganska bra med att få det på några rader
Citera
2011-06-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Men det var väl då att du har hakat upp dig så på att umgänget fungerade , självklart fungerade det? Det var ju såklart därför som daddy skrev sin "anmälan om oro" för att det fungerade, ja jävlar ja.

Nej om det inte ens går till åtal kan man ju knappast bil friad eller fälld!

Men bra att du menar att soc gör sitt jobb, då borde de väl också följa råden från utredarna på Boda. De tycker att man borde satsa på familjehem för att komma vidare.

Ta sakern ai rätt ordning ska du se att det klarnar även för dig!

Mamman träffar en ny på hösten 08. Ponken skriver ett helt hysteriskt brev till fel avdelning och utan grund våren 09. Soc gjorde också den bedömningen! Vad är det som får sekten att tro att alla utom ponken är blinda?

Precis, det är min point i sakfrågan. Ponken är varken friad eller fälld. Det betyder inte att han är firad som många i sekten fått för sig.

Berätta mer om vad det står i Bodas utredning om sakernas omständigheter.

Vad jag ser så har de föreslagit en möjlighet att ta till "neutral mark". Det finns ingenstans antecknat att de tycker att familjehem osv.

Läs om läs rätt!
Citera
2011-06-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Vadå? Var inte det där en ganska bra sammanfattning av dig? Det är ju precis din text jag har tolkat och sammanfogat. Lyckades ganska bra med att få det på några rader

Inte vet jag, men beröm låter bäst när andra uttalar den. SÄger man det själv så låter det både självupptaget och skrytigt.

Sammanfattingen är inte vad jag försöker förmedla. Men den är ett bra facit för hur lite du verkligen fattar.
Citera
2011-06-15, 12:19
Medlem
Citat:
Nej! Vem säger det?

För att det är knarkare som bor där så knarkar både ponken och mamman enligt ponken. Men han kanske bara vill verka tuff och ball, där under cowboyshatten? Vad vet jag?

Mamman har ju erkänt att hon var knarkare och att hon fick vård för sina missbruk. Är det olämpligt att ha barn i närheten av henne?
Citera
2011-06-15, 12:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Mamman har ju erkänt att hon var knarkare och att hon fick vård för sina missbruk. Är det olämpligt att ha barn i närheten av henne?
Var har hon erkänt det? I den utredning där jag sett henne uttala sig i frågan så säger hon något helt annat. Varifrån kommer dina uppgifter?
Citera
2011-06-15, 12:44
Medlem
Citat:
Inte vet jag, men beröm låter bäst när andra uttalar den. SÄger man det själv så låter det både självupptaget och skrytigt.

Sammanfattingen är inte vad jag försöker förmedla. Men den är ett bra facit för hur lite du verkligen fattar.

Håller inte alls med dig i det första där. Jag tycker att du hade något där med din erfarenhet av kidnappning och jag är nyfiken på varför man som förälder taggar ner när det gäller sitt eget barn om man sagt innan att man skulle riva upp hela världen om en sån sak skulle hända.

Du använder uttrycket kidnappning i det här fallet, att flickan är kidnappad. Hur får du det till det? Det är stor skillnad på att, som du anser, kidnappa vad man hävdar är flickans tankar och känslor och att faktiskt umgängessabotera och trotsa alla domslut som finns i det här där det står att umgänge ska finnas för pappa och dotter.
Det känns mer som kidnappning i så fall än att påstås kidnappa hennes tankar och känslor?
Citera
2011-06-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var har hon erkänt det? I den utredning där jag sett henne uttala sig i frågan så säger hon något helt annat. Varifrån kommer dina uppgifter?

I den jag har sett så säger hon att hon tvångsvårdades för missbruk av cannabis och i beslutet sägs att hon ska vårdas för blandmissbruk.
Citera
2011-06-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ta sakern ai rätt ordning ska du se att det klarnar även för dig!

Mamman träffar en ny på hösten 08. Ponken skriver ett helt hysteriskt brev till fel avdelning och utan grund våren 09. Soc gjorde också den bedömningen! Vad är det som får sekten att tro att alla utom ponken är blinda?

Precis, det är min point i sakfrågan. Ponken är varken friad eller fälld. Det betyder inte att han är firad som många i sekten fått för sig.

Berätta mer om vad det står i Bodas utredning om sakernas omständigheter.

Vad jag ser så har de föreslagit en möjlighet att ta till "neutral mark". Det finns ingenstans antecknat att de tycker att familjehem osv.

Läs om läs rätt!

Det är nog du som ska läsa om och läsa rätt. De skriver neutralt familjehem. Inte neutral mark!
Citera
2011-06-15, 12:55
Medlem
Citat:

Ja?

Både ponken och mamman hade drogproblem.

Ja mamman har fått vård. Har ponken också det? Har han ens erkänt det egentliga missbruket? Det var ju ganska omfattande för ponken. Blandmissbruk om jag vet rätt.

Nu är det väl inte farligt/olämpligt? Däremot finner jag det högst olämpligt och oansvarigt att låta ponkens äldsta barn leva i det varannan helg, lov mm.
Citera
2011-06-15, 12:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
I den jag har sett så säger hon att hon tvångsvårdades för missbruk av cannabis och i beslutet sägs att hon ska vårdas för blandmissbruk.
Nej, det står LVU p g a missbruk av hasch och inget annat.
C själv "erkänner" inte att hon varit "knarkare" utan säger faktiskt att hon INTE var beroende, utan att LVU:et aktiverades på andra grunder än av just den orsaken.

Du har med andra ord endera INTE ens läst utredningen eller också sitter du och förvanskar uppgifterna ur den avsiktligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in