2011-06-07, 19:37
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men ursäkta då ers högvärdighet, jag trodde i men enfald att du var en av
deltagarna i tråden och inte specifikt hade ett subjekt för dina inlägg.

Än en gång en ursäkt från en som inte förstår era högre tankar som
inte är värdiga oss grottmänniskor som trängs längst nere i gyttjan.

//Reimer
Du behöver inte be om ursäkt utan bara tala om vad du ville ha förlarat för dej, inlägget hörde ihop med mitt förra och HusvagnSvenssons fråga och blev därmed svårt att avgöra vad du ville få förtydligat.
Citera
2011-06-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Jag och DivineBovine har lagt upp i denna tråd, utdrag från socialens journal anteckningar där det står att mamman är mentalt instabil och att hon mer eller mindre styrs av mormor i denna soppa. Vad är det du inte kan förstå?

Säger soc att mamman är mentalt instabil? Vad säger de om barnets pappa då? Att han är en stabil, ekonomiskt oberoende och trygg man?

Jag kan inte förstå att barnet inte redan är placerad på fosterhem utifrån vad ponken berättar? Mamma som knarkar och mormor som hatar män. Och allt det andra som ni friskt ljuger ihop här.

Jag säger som jag sagt tidigare. Någon förändring håller på att ske. Ponken gör som han brukar. Spottar, fräser och skyller på andra. ¨Enligt min erfarenhet är det inte positivt för ponken. Då skulle han skina som en sol och triumfera. Även om hans lilla barn for illa i det. Det som sker nu är något mindre bra. Då drar han igå smutskastningen där än den ena än den andra har hemliga agendor. Mönstret är tydligt!
Citera
2011-06-07, 19:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nej, det menar jag inte, däremot vet man inte i ingången till vårdnadstvister (som myndighet) vilka det är som kommer att spåra ur. Första steget är att hjälpa föräldrarna att närma sig ett samarbete och dämpa den infekterade situationen, därefter göra en helhetsbedömning och ytterligare dämpa den infekterade situationens genomslagskraft, målet är fortfarande att barnet ska få tillgång till båda sina föräldrar, och insatserna ska ha samma mål.
Detta var den gång man tog, och det fungerade, barnet hade tillgång till båda sina föräldrar.

Det var då anmälan om övergrepp kom, och efter att polisutredningen var klar borde man ta en närmare titt på båda föräldrarna och reda ut var det går fel...detta gjordes också, men man glömde prioritera umgänget under tiden. Det borde ganska snabbt ha satts in insatser att hjälpa mamman att känna trygghet. Istället blev det ytterligare en utredning (utan umgänge i väntan på den), en utredning där behovet av hjälp ännu tydligare framstod.

Man borde ha dämpat den infekterade situationen långt innan, men istället hjälpte man till att trappa upp vårdnadstvisten.

De problem som mamman ger uttryck för på familjehemmet idag, är precis liknande som beskrivs av flera vittnen redan i början av tvisten. Därför anser jag att det inte finns någon annan logisk förklaring än att det är samma problem. Skriften fanns på väggen redan då, men på Kungsbackas familjerätt satte man inte in medling, råd och stöd åt mamman utan tog istället symptomen på mammans problem som att det var något fel - på Joakim Ramstedt. Det är oförsvarligt, men jag tror det är värre än så.
Citera
2011-06-07, 19:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Säger soc att mamman är mentalt instabil? Vad säger de om barnets pappa då? Att han är en stabil, ekonomiskt oberoende och trygg man?

Jag kan inte förstå att barnet inte redan är placerad på fosterhem utifrån vad ponken berättar? Mamma som knarkar och mormor som hatar män. Och allt det andra som ni friskt ljuger ihop här.

Jag säger som jag sagt tidigare. Någon förändring håller på att ske. Ponken gör som han brukar. Spottar, fräser och skyller på andra. ¨Enligt min erfarenhet är det inte positivt för ponken. Då skulle han skina som en sol och triumfera. Även om hans lilla barn for illa i det. Det som sker nu är något mindre bra. Då drar han igå smutskastningen där än den ena än den andra har hemliga agendor. Mönstret är tydligt!

Inte då, sådana mörkermänniskor som du skulle aldrig dyka upp i en sådan här
situation om inte något negativt för er var på gång.

Än en gång vad är det som har hänt som har väckt din oro?

//Reimer
Citera
2011-06-07, 19:44
Medlem
Citat:
Därför att "J" har försökt skydda " C" så långt det har gått, nu när inget finns att förlora
så kan sanningen komma fram och jag hoppas att historiens dom blir hård.

//Reimer

Men då förstår jag inte riktigt varför han inte har lagt fram allt det positiva om sig själv som motvikt till det negativa han lagt ut om mamman, mormor, förskolechefen, socialen mfl, det skulle väl vara gynnsamt för honom och väcka större sympati?
Citera
2011-06-07, 19:52
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man borde ha dämpat den infekterade situationen långt innan, men istället hjälpte man till att trappa upp vårdnadstvisten.

De problem som mamman ger uttryck för på familjehemmet idag, är precis liknande som beskrivs av flera vittnen redan i början av tvisten. Därför anser jag att det inte finns någon annan logisk förklaring än att det är samma problem. Skriften fanns på väggen redan då, men på Kungsbackas familjerätt satte man inte in medling, råd och stöd åt mamman utan tog istället symptomen på mammans problem som att det var något fel - på Joakim Ramstedt. Det är oförsvarligt, men jag tror det är värre än så.
Jo, men det är lite det jag menar (men ändå inte)...den första processen hade avsedd effekt, barnet fick i slutänden tillgång till båda sina föräldrar. Man hanterade fallet som man hanterar de flesta andra fall, och det är stört omöjligt att särskilja vilket av alla fall det handlar om ett mönster som kommer att upprepas och trappas upp....de allra flesta återkommer inte efter det.

Det var först efter att det trappades upp med anmälan om övergrepp och efter polisens utredning lagts ner som man borde ha sett mönstret och insett att insatser behövdes...istället drog man ut på tiden. Umgänget glömdes bort och fokus landade på ytterligare utredning....det har gått dryga året och under den tiden har Daddy fått ett interimistiskt beslut om vårdnad - men fortfarande sätts inte någon insats in.
Citera
2011-06-07, 19:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Men då förstår jag inte riktigt varför han inte har lagt fram allt det positiva om sig själv som motvikt till det negativa han lagt ut om mamman, mormor, förskolechefen, socialen mfl, det skulle väl vara gynnsamt för honom och väcka större sympati?

Men är du dum i hela huvudet eller har du partiell funktion?

Du tror inte han har försökt att visa sina positiva sidor för de som har utrett fallet
eller?

Vad fan är det för fel på sådana människor som dig?

Fan!Fan!Fan!

Det är väl det som han har försökt visa att han är en människa av kött och blod
precis som vi alla andra, skillnaden är att han har fått jobba i en djävligt hård
motvind som inte han har varit orsak till utan några andra.

Tänk dig själv in i situationen om du är förmögen vilket jag starkt betvivlar
att du hela tiden ska bevisa att du inte är den dåliga människa som du
beskrivs som.

När jag läser dina inlägg förlorar jag hoppet om hela mänskligheten!

//Reimer
Citera
2011-06-07, 19:56
Medlem
Citat:
Men är du dum i hela huvudet eller har du partiell funktion?

Du tror inte han har försökt att visa sina positiva sidor för de som har utrett fallet
eller?

Vad fan är det för fel på sådana människor som dig?

Fan!Fan!Fan!

Det är väl det som han har försökt visa att han är en människa av kött och blod
precis som vi alla andra, skillnaden är att han har fått jobba i en djävligt hård
motvind som inte han har varit orsak till utan några andra.

Tänk dig själv in i situationen om du är förmögen vilket jag starkt betvivlar
att du hela tiden ska bevisa att du inte är den dåliga människa som du
beskrivs som.

När jag läser dina inlägg förlorar jag hoppet om hela mänskligheten!

//Reimer

Svar Ja
Citera
2011-06-07, 19:57
Medlem
Citat:
Men snälla människa, har du inte förstått någonting än om inte "J" visar de missgrepp han har blivit utsatt för vem skulle bry sig?

Det är ju det scenario som soc och mamma vill ha en pappa som viker ner sig och försvinner
ur barnets liv.

"J" har stått på sig och ska ha respekt för det och om bara soc gör vad de ska så kommer
det att ordna sig för far och dotter.

//Reimer

Han har blivit utsatt för? Men det är ju bara fantasier. Och rent naturliga förklaringar på ´det ponken känner sig så utsatt för.

Jaha? Vad och vem skulle tjäna på att pappor viker ner sig? Ponken har fastnat i offerkoftan.

Jag kan säga så här: Hade mitt ex förtalat barnen, mig och min mamma på nätet i 4 år så hade det smällt ordentligt för han. Då skulle han få se på offerkofta så jävlars att den både ströp han och dränkte honom i hans ynklighet. Eftersom ni är som ni är så är det väl bäst att påpeka att jag aldrig skulle använda vare sig fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt våld. Det finns andra sätt. Lagliga och effektiva.

Ponken kommer aldrig få respekt. Av den enkla anledningen att ingen tycker det är ett stordåd att hänga ut sitt egna barn. Skada sitt andra barn som kan läsa och läser bloggen. Hur dessa barn mår och hur de blir behandlade utifrån ponkens behov och själviskhet kan vi bara spekulera i.

Hans pojke må ha en bra mamma. Det har jag ingen åsikt om. Men att hennes barn kommer hem och berättar att någon läst sexförhör, uthängningar mm, gång efter annan, så måste ju även hon ha en gräns.

Ponken gräver sin egna grav, medan han skriker och fäktar om att alla är så dumma. Kan det vara ett framgångsrecept verkligen?
Citera
2011-06-07, 19:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Svar Ja

Fan vad skönt att få det bekräftat du är alltså dum i hela huvudet.

//Reimer
Citera
2011-06-07, 20:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Han har blivit utsatt för? Men det är ju bara fantasier. Och rent naturliga förklaringar på ´det ponken känner sig så utsatt för.

Jaha? Vad och vem skulle tjäna på att pappor viker ner sig? Ponken har fastnat i offerkoftan.

Jag kan säga så här: Hade mitt ex förtalat barnen, mig och min mamma på nätet i 4 år så hade det smällt ordentligt för han. Då skulle han få se på offerkofta så jävlars att den både ströp han och dränkte honom i hans ynklighet. Eftersom ni är som ni är så är det väl bäst att påpeka att jag aldrig skulle använda vare sig fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt våld. Det finns andra sätt. Lagliga och effektiva.

Ponken kommer aldrig få respekt. Av den enkla anledningen att ingen tycker det är ett stordåd att hänga ut sitt egna barn. Skada sitt andra barn som kan läsa och läser bloggen. Hur dessa barn mår och hur de blir behandlade utifrån ponkens behov och själviskhet kan vi bara spekulera i.

Hans pojke må ha en bra mamma. Det har jag ingen åsikt om. Men att hennes barn kommer hem och berättar att någon läst sexförhör, uthängningar mm, gång efter annan, så måste ju även hon ha en gräns.

Ponken gräver sin egna grav, medan han skriker och fäktar om att alla är så dumma. Kan det vara ett framgångsrecept verkligen?

Japp, japp och så vidare, du skulle ju kunna få lite respekt för dina inlägg om du slutade
med dina föraktfulla "ponken" jag vet ju att du inte kommer att göra det men det är bara ett tips i
all vänlighet.

Din trovärdighet är långt under fryspunkten men fortsätt för tusan.

Kan du svara på frågan nu, vad har hänt eftersom du måste komma tillbaka
till tråden?

//Reimer
Citera
2011-06-07, 20:11
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Han har blivit utsatt för? Men det är ju bara fantasier.

På vilket sätt är det fantasier?

Det börjar ju komma fram mer och mer att det är myndigheterna som har begått misstag iom att de verkar ha trott blint på mamman utan att faktiskt kolla upp om hennes historia faktiskt stämmer.
Senast redigerad av Amiron 2011-06-07 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in