2011-06-15, 14:38
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Ta sakern ai rätt ordning ska du se att det klarnar även för dig!

Mamman träffar en ny på hösten 08. Ponken skriver ett helt hysteriskt brev till fel avdelning och utan grund våren 09. Soc gjorde också den bedömningen! Vad är det som får sekten att tro att alla utom ponken är blinda?

Precis, det är min point i sakfrågan. Ponken är varken friad eller fälld. Det betyder inte att han är firad som många i sekten fått för sig.

Berätta mer om vad det står i Bodas utredning om sakernas omständigheter.

Vad jag ser så har de föreslagit en möjlighet att ta till "neutral mark". Det finns ingenstans antecknat att de tycker att familjehem osv.

Läs om läs rätt!
Vad menar du med fel avdelning?
Citera
2011-06-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Ingen grottar ner sig? Nej då, det märks inte alls i den här tråden där ni är några nick som gärna pratar om de här bitarna plus annat som ni hävdar om pappan.
Han är visst viktig för ingen kan undvika att se vilken nagel i ögat han är på de som fullständigt skriver ner honom här på FB.

Så du vet att det stämmer? Källan har sagt att det är så? Men då är det ju genast sant!!
Varför syns inte då ett så graverande yttrande i något dokument?

Vad blev du så upprörd över nu då?

Ja, nu är ju den här tråden startad av pappisen. Vem ska man annars prata om här?

Ser man till vad ponken själv vräker ur sig om andra människor. Hur han förstör för andra människor genom outning. Hur dåligt han accepterar andras åsikter, när man inte håller med honom, hur han förvrider ord, åsikter och meningar och gör dem till sanningar. Hur han uppviglar andra människor att kräkas galla över barnet och hennes familj, okända meningsmotståndare, tjänstemän mfl, så känns det som om den nivån ponken själv valt att ha runt sina bloggar och här är den nivån som styr hur diskussionerna framförs. Så är det inget mer med det! Goes around, comes around.

Så kan man ju också tolka det. Nu är ju jag ingen trendsetter, jag är Svensson i ett nötskal. Att ponkens lakejer och jag är okontanta lär inte direkt framkalla något jordskalv. Ponken är inget samtalsämne i mina kretsar. Annat än när vi diskuterar rättshaverister och deras umgänge, TJ & JJ tex.

Vet du? Det är så känsligt att nämna ponkens problem. Det är så provocerande att sanningarna om ponken kommer upp i ljuset. Om du är så korkad att du tror att ponken skulle klara av att erkänna ens för sig själv att han har/haft missbruksproblem. Då har du nollkoll på ponkens personlighet eller syften. Att nämna något om en wiskeyflaskas innehåll är en garanti för vad? Ingeting alls.

Mitt intresse för dåren bottnar bara i att jag inte anser att den typen av stalking och terror han håller på med är ok! Vi kan diskutera till dödagar. Jag ändrar inte min ståndpunkt. Man misshandlar inte andra människor som ponken gör. Personligen hoppas jag han blir ett prejudicerande fall när stalkerlagen träder i kraft. OCH jag hoppas han åker dit ordentligt.
Citera
2011-06-15, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Vad menar du med fel avdelning?

Han skickade anmälan " Gode Gud hjälp mitt barn", till familjerätten istf barn och ungdom.
Citera
2011-06-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
Han har faktiskt tappat bort sonen en gång på ett köpcentrum, när de var och handlade. Farmor var med också. Sonen hittades samtidigt som J höll på att polisanmäla att han var försvunnen. Vad oansvarigt av både J och farmor.

Tror du det var enda gången?
Citera
2011-06-15, 15:00
Medlem
Citat:
Nu undrar jag hur mycket av det som sprids i den här tråden av en person(er) också är dementerat i rättegången? Nu börjar bilden klarna lite mer. Är det dessutom tal om att starta olika rykten, vilket är svårt att ta ställning till, är det illa av Ahmenvaafaan och jag undrar varför?

Bra att det klarnar.

Men är inte ponken för att sanningen kommer fram? Det har väl pågått rena häxjakter från ponken på de som inte håller med honom. Eller är bara sanningen ensidig?

Så synd att jag inte bryr mig om ponkens regler då!

Ingenting av missbrukandet är dementerat i rättegången. Bara så du vet!
Citera
2011-06-15, 15:08
Medlem
Citat:
Nu undrar jag hur mycket av det som sprids i den här tråden av en person(er) också är dementerat i rättegången? Nu börjar bilden klarna lite mer. Är det dessutom tal om att starta olika rykten, vilket är svårt att ta ställning till, är det illa av Ahmenvaafaan och jag undrar varför?

Det är en hel del som spridits i den här tråden

https://www.flashback.org/sp23196702

och det är även intressant med det här inlägget

https://www.flashback.org/sp23269588
Citera
2011-06-15, 15:11
Medlem

Men varför hade du såna sympatier för honom då? Vad var anledningen och skälen till din sympati?
Citera
2011-06-15, 15:26
Medlem
Citat:
Tror du det var enda gången?

Och vad har du för belägg för ett sånt påstående?
Citera
2011-06-15, 15:31
Medlem
Diskussionen om förehavanden i alternativbyn i Svenshögen vill jag kommentera lite.
När var det som det påstods att C och J skulle ha ränt runt där hur påverkade som helst? I början när de träffats eller?

Enligt den här artikeln

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.114913-drommen-om-en-ny-gemenskap-sprack

var allt bra runt 2002/2003.

Den här artikeln är enl. sökalternativet på Göteborgs Posten publicerad första gången 8 maj 2006 (enl. artikeln började problemen med byn vid den tiden för jag antar att tidningar trycker färska artiklar när något i dessa sägs pågå just då) och få se nu.......då var pappan redan ute ur sin dotters liv och den här tvisten i sin början.
Citera
2011-06-15, 15:58
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Han har faktiskt tappat bort sonen en gång på ett köpcentrum, när de var och handlade. Farmor var med också. Sonen hittades samtidigt som J höll på att polisanmäla att han var försvunnen. Vad oansvarigt av både J och farmor.
Skulle man spraffas ut som förälder av den anledningen, då är det många föräldrar som skulle vara både utvisade och diskade.
Citera
2011-06-15, 16:02
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Det är väldigt lätt att, innan man är i situationen ha massor av idéer och åsikter. När du står inför faktum så är det inte ens enkelt att ringa polisen för handräckning. Du måste avväga vad som är minst traumatiskt för ditt barn. Är det lugnast för barnet att vara kvar hos puckoföräldern eller att bli hämtad av polis. Vad är mest/minst traumatiskt för barnet.

Vad än ni sekttroll tror så är det så att barn älskar båda sina förldrar. Det som jag uppfattar som en dålig förälder kanske inte uppfattas av barnet som en dålig förälder. Är kidnappningsföräldern "good enough". Inte våldför sig på barnet inte missköter barnet ur kortare perspektiv, så blir tankarna väldigt tudelade. Barnets perspektiv, barnets rättigheter är det enda som gäller. Det är inte alls lätt. Som sagt, man kan inte veta förrän man själv varit med om det.

Jag anser att ponken har kidnappat sitt barns intigritet. Hennes rättighet att själv bestämma om hon vill figurera i pappans strid. Ponken anser att barnens känslor är något han bestämmer över. Ponken snackar skit om barnets andra del av hennes liv. Ponken uppviglar även andra människor till att göra det. Det är en psykisk kidnappning som alltid kommer finnas upplagt på nätet till allmän beskådan. Det är illa!

Nu blir du så där enögd igen. Jag pratar inte om vad mamman gör. Jag har framfört min åsikt i vad hon utsätter barnet för. Vad har det med ponkens kränkningar av dottern att göra?

Vi kan kanske enas i att det finns både fysisk och psykisk kidnappning? I båda fallen är det barnet som får ta smällarna.
Men hennes rättighet att ha sin far i sitt liv, har hon det också?
Citera
2011-06-15, 16:44
Medlem
Citat:
Fortfarande kommer de uppgifterna enbart från mamman, från rättegången har jag för mig. Fast haschpåverkad tror jag är nytt. Men du menar väl ändå inte att C skulle vara ingen, skulle hon inte vara någon för pojken att vända sig till, eller var hon lika "berusad och haschpåverkad" som J då? Båda två visar verkligen på dåligt omdöme om det är sant!

Att J skulle ha behövt hämta sonen hos polisen dementerades också under samma rättegång!

Jo, dementier under en rättegång?

Tillåt mig gapskratta! Dagligen dementerar både våldtäktsmän, rånare, misshandlare mfl att de inte gjort det de anklagas för i rätten. Om så även DNA finns. Men du kanske menar att ponkens trovärdighet är större än alla andra? Lägg av!

Jag tror aldrig jag hört något så jävla infantilt!

Jag vet inte riktigt vad mamman hade med att göra hur pappiisen sköter sitt föräldrarskap. Eller att hon skulle ha ett ansvar som är hans.

Pappisen knarka/söp till lite när han hade sin son. Det är bara hans egna ansvar. Eller?

Sen, generellt så tycker jag att det är dåligt omdöme att knarka öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in