2011-06-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Sista kommer här, jag vet inte Ahmenvaafaan. Jag tycker inte detta jag har lagt upp här, bland en uppsjö av andra berättelser, visar på det du försöker påskina. Sektvarning, absolut. Frågan är om mormor har tänkt sig en framtid för flickan i dessa kretser?

http://www.hjalpkallan.org/forum/showthread.php?t=10576

"Hösten 1998 hade Anna bott och levt i Järna i 14 år. Under alla dessa år hade hon umgåtts och jobbat i de antroposofiska kretsar som satt denna lilla Sörmlandsort på kartan – de kretsar som likt en kraftfull magnet en gång attraherat den tjugoåriga Anna till orten. Hon hade allt sedan dess i stora drag levt enligt antroposofiska principer och tankegångar och hennes barn hade fostrats i samma anda. När hon denna höst fick diagnosen utbrändhet var det självklart för henne att söka sig till den antroposofiska Vidarkliniken, bara ett stenkast från studiekamraterna på seminariet..."http://www.hjalpkallan.org/forum/archive/index.php?t-10576.html

Alltså! Börjar du inte balla ur nu?

Jag har inte tagit hela den antroposofiska läran till något som passar mig och min livsstil. Jag gör som jag brukar och tar reda på, besöker och läser på för att sen bilda mig en uppfattning.

Det finns inget sektliknande i Järna. Det är inte så konstigt att människor med lika värderingar och intressen hamnar på samma ställe.

Som sagt! Jag tror inte att att det antroposofiska synsättet passar alla. Och jag tror inte att du hittar mer tragiska historier där än vad du hittar i andra ideologier.

Du kommer finna avarter, olyckliga, självmordsbenägna mm i varje sort av befolkningen. Det handlar bara om vad du söker och var du söker.
Citera
2011-06-14, 16:56
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jag vet flera kritiker.

Det är mycket flumflum över antroposoferna. Men mycket är bra flum.

Som sagt! Gör ett studiebesök så får du på nära håll se vad som är bra. Odlingar, vattenreningssystem, mycket kulturella upplevelser, Saltå kvarn mm och så Vidarklininken. Miljön är fantastisk rogivande. Och passar en del men inte alla.

Och nej jag är inte köpt av Järnagänget. Jag har tom tackat nej till både förskola och skola i Rudolfs anda för mina barn.

Jag tycker bara att det är väldigt onyanserat gällande mormodern och hennes utbildning.
Jag personligt skulle vara mycket orolig om jag var i pappans kläder om det fanns minsta misstanke att flickan skulle växa upp i denna miljö. När jag skriver miljö menar jag inte området som sådant, jag har förstått att det är vackert där. Jag har för mig, kan ha fel, att han i ett blogginlägg uttryckte sin oro. Jag har själv två vänner som har bott där och det mina två vänner hade att berätta var bara sorgligt och obehagligt. Men det är deras upplevelse, därav väcktes mitt intresse när jag läste den delen i tråden där det pratades om detta förra gången. Jag förkastar inte allt, men mycket. Jag visar det bla genom mina länkar. Jag visste däremot inte att KMR är Scientologernas antipsykiatriska frontorganisation.

Jag vill passa på att tacka dig Ahmenvaafaan för två, de två jag såg medan jag skrev denna kommentar, trevliga bemötande
Citera
2011-06-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad menar du med "nu när skeppet börjar vända"? Såvitt jag förstått har Ramstedt gått från motgång till motgång.

Jag har aldrig varit så värst tvärsäker på huruvida JR är en bra far eller ej.
Den tvärsäkerhet och energi som tex Amenavadfan fortfarande lägger i fallet är svår att förstå hur man som utanförstående kan ägna sig åt.

Däremot har jag fortfarande exakt samma åsikter som då angående Daddys bisarra inblandning i bjästa-konflikten och hans försök att utmåla våldtäktsmannen som ett stackars "offer".

Fast den delen, Daddys neurotiska fäblesse för konspiratorisk mans-aktivism ligger väl egentligen utanför trådens ämne.

Har han? När utredning efter utredning föreslår att flickan ska bo hos honom och utmålar mamman som en galning? När soc gör en orosutredning om situationen hos mamman som han begärt men de tidigare vägrat? När drevet vänder och inte ens ni fanatiska feminister längre argumenterar för hans skuld eller mammans oförvitlighet? När åklagaren lägger ner varenda förundersökning som mamman försöker få igång.

Ja det bisarra i att komma med fakta istället för ett par förtidspensionerade undersköerskors fantasier kommer att bestå längre. Men det skeppet vänder också precis som det gjort med Quick och styckmordslänkarna (som du väl också visste var skyldiga och ansåg det bisarrt att hävda motsatsen för något år sedan).

Bjästa har inte med mans-aktivism att göra även om ni ute på feministkanten tror det. Tjejerna är ju offer för er också, precis som pojken.
Citera
2011-06-14, 17:38
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Har han?

Förutom att som nu senast återigen i domstol bli fråntagen möjlighet att få vårdnaden om sin dotter, är han polisanmäld för sin blogg. Ja, efter alla dessa år av kamp är ju Ramstedt längre än någonsin från att få umgänge med sin dotter igen. Ju mer han slingrar in sig, ju fler brev han skickar, ju fler gånger han kontaktar myndigheterna - desto mer uppfattas han som en "rättshaverist". En "omöjlig" och "svår" person.
Det må vara orättvist - men så är det. Det går inte så bra för "Daddy".

Citat:

Bjästa har inte med mans-aktivism att göra även om ni ute på feministkanten tror det. Tjejerna är ju offer för er också, precis som pojken.

A.Tjejerna är offer för en dömd våldtäktsman, ja. Därom finns ju inga tveksamheter, eller?
B. "inte ens ni fanatiska feminister"/"Ni på feministkanten"? Jag har såvitt jag vet aldrig sagt mig vara "feminist".
Senast redigerad av swimp78 2011-06-14 kl. 17:48.
Citera
2011-06-14, 17:40
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Det är väl helt solklart att mamman är ett offer för psykningarna av ponken och polarna, här på nätet?

Det finns inte dokumenterar någonstans att någon misstänker misshandel av barnet. Din tolkning av?

På vilket sätt är det inte barnmisshandel? psykisk barnmisshandel är en mer korrekt term, för det är det, det är frågan om, eftersom barnet aktivt hindras från att träffa sin pappa.
Citera
2011-06-14, 17:53
Medlem
Citat:
Jag personligt skulle vara mycket orolig om jag var i pappans kläder om det fanns minsta misstanke att flickan skulle växa upp i denna miljö. När jag skriver miljö menar jag inte området som sådant, jag har förstått att det är vackert där. Jag har för mig, kan ha fel, att han i ett blogginlägg uttryckte sin oro. Jag har själv två vänner som har bott där och det mina två vänner hade att berätta var bara sorgligt och obehagligt. Men det är deras upplevelse, därav väcktes mitt intresse när jag läste den delen i tråden där det pratades om detta förra gången. Jag förkastar inte allt, men mycket. Jag visar det bla genom mina länkar. Jag visste däremot inte att KMR är Scientologernas antipsykiatriska frontorganisation.

Jag vill passa på att tacka dig Ahmenvaafaan för två, de två jag såg medan jag skrev denna kommentar, trevliga bemötande

Tack

Det är nog samma oro hos mammon gällaande tvärt om. Jag skull vara jävligt orolig õver att poken umgås m JJ & TJ. Att mitt barn ska befinna sig I smeten av män som är gränslösa.

Som någon nämnt tidigare, gällande att mammon minsann visste att pappan hade problem med ditto Ellet datt. Kommer inte ihåg vad. Så nu var d bara för henne att gilla läget. Detsamma kan man väl säga om pojken. Han visste ju vad mormodern sysslade med men då brydde han sig Inte? Lite sent att komma nu o gnälla.
Citera
2011-06-14, 17:56
Medlem
Citat:
Har han? När utredning efter utredning föreslår att flickan ska bo hos honom och utmålar mamman som en galning? När soc gör en orosutredning om situationen hos mamman som han begärt men de tidigare vägrat? När drevet vänder och inte ens ni fanatiska feminister längre argumenterar för hans skuld eller mammans oförvitlighet? När åklagaren lägger ner varenda förundersökning som mamman försöker få igång.

Ja det bisarra i att komma med fakta istället för ett par förtidspensionerade undersköerskors fantasier kommer att bestå längre. Men det skeppet vänder också precis som det gjort med Quick och styckmordslänkarna (som du väl också visste var skyldiga och ansåg det bisarrt att hävda motsatsen för något år sedan).

Borde inte du tagga ner lite. Dina lögner och utspel gör ingenting bättre för någon.

Men förmodligen är du för dum för att förstå d.
Citera
2011-06-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
På vilket sätt är det inte barnmisshandel? psykisk barnmisshandel är en mer korrekt term, för det är det, det är frågan om, eftersom barnet aktivt hindras från att träffa sin pappa.

Det är illa men att jämföra d m misshandel av någon art är väl inte direkt någon sanning?
Citera
2011-06-14, 18:05
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Tack

Det är nog samma oro hos mammon gällaande tvärt om. Jag skull vara jävligt orolig õver att poken umgås m JJ & TJ. Att mitt barn ska befinna sig I smeten av män som är gränslösa.

Som någon nämnt tidigare, gällande att mammon minsann visste att pappan hade problem med ditto Ellet datt. Kommer inte ihåg vad. Så nu var d bara för henne att gilla läget. Detsamma kan man väl säga om pojken. Han visste ju vad mormodern sysslade med men då brydde han sig Inte? Lite sent att komma nu o gnälla.
Det är tydligt att mamman har en oro, det har jag inte missat. Men ibland måste man ta tag i sin egen oro för att inte låta den påverka andra, i detta fallet ett barn. Jag tycker mig kunna se att du någonstans tycker det också, men jag kan ha tolkat fel. Det verkar faktiskt som om mamman visste om pappans problem, likväl som pappan visste om mammans problem. Båda två skulle istället för att lägga energi på varnadras problem ta tag i sina egna problem och gå vidare, allt för deras flickas skull. Vi kan inte komma bort från det faktum att flickan påverkas att mammans mående, direkt då båda lever ett vardagligt liv tillsammans. Därför ställs det också mycket högre krav på mamman, men det är också något mamman har valt. Tycker du att jag har så fel i det jag skriver? Jag har försökt att vara så tydlig jag bara kan här.
Citera
2011-06-14, 18:11
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
B. "inte ens ni fanatiska feminister"/"Ni på feministkanten"? Jag har såvitt jag vet aldrig sagt mig vara "feminist".

Det behövs inte, på långa vägar. Det är ett epitet dom älskar att dela ut till alla som framför andra åsikter än de själva, när det är män man har åsikter om vill säga. Det vet du väl att det gör oss till (nazi)feminister, manshatare och antagligen fler etiketter än så.

Frågan blir väl varför jag inte fått etiketter som anti-feminist & kvinnohatare pådyvlat mig när jag ansåg att J. Piper med all rätt förlorade vårdnaden. Men det finns säkert en bra förklaring till det med.
Citera
2011-06-14, 18:30
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Det är illa men att jämföra d m misshandel av någon art är väl inte direkt någon sanning?

Snacka om ett patetiskt försök till att förminska det mamman gör mot barnet...

Att hindra ett barn att träffa någon de har gränslös kärlek till, samt att förtala personen inför barnet är psykisk barnmisshandel oavsett vad du vill få det till, eller hur mycket du än försöker att förminska det.
Citera
2011-06-14, 18:30
Medlem
Citat:
Det är tydligt att mamman har en oro, det har jag inte missat. Men ibland måste man ta tag i sin egen oro för att inte låta den påverka andra, i detta fallet ett barn. Jag tycker mig kunna se att du någonstans tycker det också, men jag kan ha tolkat fel. Det verkar faktiskt som om mamman visste om pappans problem, likväl som pappan visste om mammans problem. Båda två skulle istället för att lägga energi på varnadras problem ta tag i sina egna problem och gå vidare, allt för deras flickas skull. Vi kan inte komma bort från det faktum att flickan påverkas att mammans mående, direkt då båda lever ett vardagligt liv tillsammans. Därför ställs det också mycket högre krav på mamman, men det är också något mamman har valt. Tycker du att jag har så fel i det jag skriver? Jag har försökt att vara så tydlig jag bara kan här.

Tror jag nämnt det åtskilliga gånger.

Mammans hjälp vet vi ingenting om. Vi kan bara hoppas att hon får den hjälp hon behöver.

Vad det gäller ponken är det svårare. Han har beviseligen stalkat mamman i många år. Allt finns att läsa på bloggen. Mormodern, likaså är stalkad. Personligen anser jag ju att ponken kidnappat sitt barns intigritet, likaså hennes känslor. Som mamma själv har jag riktigt, riktigt svårt att tänka mig själv hur jag skulle hantera det.

Flickan påverkas av mammans mående. Men nu finns det ju ingen oro i vardagen. Varför fösöker du projicera ponkens ideé
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in