Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Förutom att som nu senast återigen i domstol bli fråntagen möjlighet att få vårdnaden om sin dotter, är han polisanmäld för sin blogg. Ja, efter alla dessa år av kamp är ju Ramstedt längre än någonsin från att få umgänge med sin dotter igen. Ju mer han slingrar in sig, ju fler brev han skickar, ju fler gånger han kontaktar myndigheterna - desto mer uppfattas han som en "rättshaverist". En "omöjlig" och "svår" person.
Det må vara orättvist - men så är det. Det går inte så bra för "Daddy".
Hm. Jag tror att du har missat att J sedan i januari faktiskt
har vårdnaden om sin dotter. Må så vara interimistiskt och att ingen praktiskt omvårdnad medelst umgänge skett sedan dess, men iaf--rent juridiskt så har han vårdnaden om sin dotter. Han är en papperspappa numer alltså mot tidigare en McDonaldspappa. En papperstiger är jag iaf rätt så övertygad om att han
inte är.
Citat:
A.Tjejerna är offer för en dömd våldtäktsman, ja. Därom finns ju inga tveksamheter, eller?
B. "inte ens ni fanatiska feminister"/"Ni på feministkanten"? Jag har såvitt jag vet aldrig sagt mig vara "feminist".
Bjästa, och de åsikter som J har om detta fall, är fortfarande förbannat OT i denna tråd.
Förresten--apropå ditt snack om att J uppfattas som en "rättshaverist"--du är medveten om att suffixet -haverist i den sammansättningen inte har det minsta med skeppsbrott/klippkrasch att göra va? Det handlar om att ha(va), dsv om att anse sig ha rätt. Och inte har det specifikt med rättsväsendet att göra heller.
Det handlar alltså inte alls om att någon "kraschar/förstör/går på grund" när det handlar om rättsväsenderelatera frågor, utan helt enkelt om nån som anser sig ha rätt i sak och av princip inte viker sig för något.
Det är en "rättshaverist", inget annat.