2011-06-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Jag har bestämt mig utifrån dokumenten som finns att läsa, vad är det du egentligen du är ute efter och vad är det du inte förstår?

Det finns inga dokument som styrker att barnet far illa hos sin mamma, sambo eller mormor utanför ponkenproblemet. Det vet du också!

Boda påpekar ju omständigheterna väldigt tydligt.

Eller är det så illa att du inte fattar vad som skrivs?
Citera
2011-06-14, 11:01
Medlem
Citat:
Jag har bestämt mig utifrån dokumenten som finns att läsa, vad är det du egentligen du är ute efter och vad är det du inte förstår?

Du kan inte bestämma dig för att din åsikt går före fakta utan att totalt omyndighetsförklara dig själv.
Citera
2011-06-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
För den här trådens skull var det ganska bra med Möllers beslut även om det såklart är katastrof för flickan som får lida längre.
Men kolla på micro113, hon tycker att beslutet är motiverat och att det framgår hur rådmannen tänkt. INGEN normalt funtad person skulle kunna påstå att beslutet är nöjaktigt motiverat (eller ens motiverat alls det framgår ju t.o.m. av motiveringstexten att alla skäl inte tas med (bl.a.)) eller att man kan se hur rådmannen tänkt. Detta ÄVEN om man efter att ha läst materialet skulle hålla med om att flickan borde fortsätta torteras av mamman. Det är helt enkelt omöjligt för en fungerande människa att komma fram till detta.

Ändå så påstår feministextremister som micro113 att de tycker att beslutet är välmotiverat och att rådmannens överväganden framgår av det. Om beslutet med samma motiveringen hade varit det omvända, hade då feministerna i tråden ansett att det var välmotiverat? Nej, och det förklarar också en massa andra saker med de olika positionerna.
Feminist-positionen (mot Daddy) handlar om att ha en åsikt och sedan tolka allt material till fördel för denna. Barnperspektivet (för Daddy) handlar om att tolka materialet förutsättningslöst och sedan skaffa sig en åsikt.

Det här det här jag försökt säga hela tiden. Det tjabbas på oavbrutet utifrån den åsikten, i den här tråden, medan jag har försökt säga att jag utgår från det material som finns.
Micro113 kan beskriva det flera gånger hur hon tänker, jag kommer ändå inte att förstå hur man kan ha det perspektivet.
Citera
2011-06-14, 11:08
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Du kan inte bestämma dig för att din åsikt går före fakta utan att totalt omyndighetsförklara dig själv.
Du begriper verkligen inte hur dum du gör dig, som tur är begriper merparten av läsare det. Du gör bort dig själv, du behöver verkligen ingen hjälp med med. Det är bara att läsa innantill vad det står, det som står är glasklart. Jag undrar fortfarande över frågan om du har mer dokument ang utredningen än det som finns att läsa på nätet. Har du det? Kan du svara på frågan den här gången eller skall du ignorera det nu också?
Citera
2011-06-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Det här det här jag försökt säga hela tiden. Det tjabbas på oavbrutet utifrån den åsikten, i den här tråden, medan jag har försökt säga att jag utgår från det material som finns.
Micro113 kan beskriva det flera gånger hur hon tänker, jag kommer ändå inte att förstå hur man kan ha det perspektivet.

Du utgår inte från något existerande material i sin helhet. Du tror att du vet. Uppenbart för folk med normal läsförståelse är att du är svag i läsförståelse och har ett ytterst selektivt sätt att tolka fakta.

Jag har inga förhoppningar om att du ska förstå hur illa det är att ta ifrån barnet dess trygghet. Det är du alldeles för korkad för att förstå. Tack och lov har ju GM haft förståndet i sitt beslut.

Till syvene och sist är det, det enda som räknas.

Ha det!
Citera
2011-06-14, 11:14
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Det finns inga dokument som styrker att barnet far illa hos sin mamma, sambo eller mormor utanför ponkenproblemet. Det vet du också!

Boda påpekar ju omständigheterna väldigt tydligt.

Eller är det så illa att du inte fattar vad som skrivs?
Det är en annan sak, är det därför pappan skall ut ur barnets liv menar du? Är det inte så att mamman skall samla ihop sig och inser att barnet har en pappa som barnet skall ha tillgång till. Om pappan försvinner mår mamman bra. Vad tycker du själv om mammans kollapser, minnesluckor mm? Det tyder på en långvarigvardagsproblematik. Du skriver att du står på barnets sida, men maken till mer opsykologisk människa får man leta efter.
Citera
2011-06-14, 11:16
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Du utgår inte från något existerande material i sin helhet. Du tror att du vet. Uppenbart för folk med normal läsförståelse är att du är svag i läsförståelse och har ett ytterst selektivt sätt att tolka fakta.

Jag har inga förhoppningar om att du ska förstå hur illa det är att ta ifrån barnet dess trygghet. Det är du alldeles för korkad för att förstå. Tack och lov har ju GM haft förståndet i sitt beslut.
Till syvene och sist är det, det enda som räknas.

Ha det!
Men då så. Då är det ju bra enligt dig. Låt barnet leva under den pressen mamman ger henne, låt barnet få veta vilken skitstövel pappan är enligt mamman. Bra, då har du ju kommit dithän du ville. Varför inte fira tills nästa omgång i rätten, för den kommer är jag mycket säker på och jag är rätt övertygad om att detta kommer att granskas och utfallet blir annorlunda.
Citera
2011-06-14, 11:18
Medlem
Citat:
Du begriper verkligen inte hur dum du gör dig, som tur är begriper merparten av läsare det. Du gör bort dig själv, du behöver verkligen ingen hjälp med med. Det är bara att läsa innantill vad det står, det som står är glasklart. Jag undrar fortfarande över frågan om du har mer dokument ang utredningen än det som finns att läsa på nätet. Har du det? Kan du svara på frågan den här gången eller skall du ignorera det nu också?

Here we go!

Merparten? Garanterat skiter jag högaktningsfullt i vad dina merpart på 3-4 personer anser. Du är otroligt jagsvag och klarar inte av att argumentera utan att blanda in andra.

Ja,ja jag gör bort mig. Uppenbarligen är jag i gott sällskap. GM, Feministerna soctanter och hela biddevippen.

Jag har ingen som helst anledning att besvara frågor från dig. Inte någon annan heller.

OM jag har andra dokument än det ponken lagt ut på nätet. Ändrar det någonting i vår diskussion, i sakfrågan eller för ponken? Det känns som om du fruktar någonting. Vad?
Citera
2011-06-14, 11:25
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Here we go!

Merparten? Garanterat skiter jag högaktningsfullt i vad dina merpart på 3-4 personer anser. Du är otroligt jagsvag och klarar inte av att argumentera utan att blanda in andra.

Ja,ja jag gör bort mig. Uppenbarligen är jag i gott sällskap. GM, Feministerna soctanter och hela biddevippen.

Jag har ingen som helst anledning att besvara frågor från dig. Inte någon annan heller.

OM jag har andra dokument än det ponken lagt ut på nätet. Ändrar det någonting i vår diskussion, i sakfrågan eller för ponken? Det känns som om du fruktar någonting. Vad?
Jaha, du vet alltså vem jag är som kan uttala dig om mitt JAG. Jag trodde jag var anonym här.
Nej du har ingen anledning att svara på mina frågor, du har faktist inte en anledning att ens tilltala mig. Gör inte det då. Du uppger att du har mer dokument än det som finns på nätet. Jag förstår att du har fått det antingen från mammans sida eller från Boda , eller hur.
Citera
2011-06-14, 11:25
Medlem
Citat:
Men då så. Då är det ju bra enligt dig. Låt barnet leva under den pressen mamman ger henne, låt barnet få veta vilken skitstövel pappan är enligt mamman. Bra, då har du ju kommit dithän du ville. Varför inte fira tills nästa omgång i rätten, för den kommer är jag mycket säker på och jag är rätt övertygad om att detta kommer att granskas och utfallet blir annorlunda.

Men vad gafflar du om?

Barnet ska inte alls leva under någon press från någon av sina föräldrar. Vad har jag uppgivit att jag anser det?

För att vara utanför det här caset så tycker jag du är lite väl aggressivt engagerad.

Varför skulle jag vilja något i detta fall? Var läser du att jag vill ha min vilja igenom. Jag ventilerar min åsikt. Förstår du skillnaden? Förmodligen inte!

Min absoluta åsikt och övertygelse är att i såna här strider finns det bara förlorare. Barnet är den största förloraren. Du tycks tro att det är ponkens förlust. Illa!

Vi kan väl säga så här: Jag har sett ponken snedsegla förr. Bjästa, Uppdrag granskning mm, mm. Kanske vore det en idé att inte ta ut någonting i förskott med erfarehet av det? Eller vad tror du?
Citera
2011-06-14, 11:26
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du att man mamma INTE har riktad stödinstans? Vet du vilka andra insatser som i dagsläget ges? Tycker du att du får det redovisat?
Nej det vet jag inte, men tycker du inte att det borde ha visats i mammans beteende i så fall? Vet du, jag tror du vet mer än du vill ge sken av micro113.
Citera
2011-06-14, 11:27
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Men vad gafflar du om?

Barnet ska inte alls leva under någon press från någon av sina föräldrar. Vad har jag uppgivit att jag anser det?

För att vara utanför det här caset så tycker jag du är lite väl aggressivt engagerad.

Varför skulle jag vilja något i detta fall? Var läser du att jag vill ha min vilja igenom. Jag ventilerar min åsikt. Förstår du skillnaden? Förmodligen inte!

Min absoluta åsikt och övertygelse är att i såna här strider finns det bara förlorare. Barnet är den största förloraren. Du tycks tro att det är ponkens förlust. Illa!

Vi kan väl säga så här: Jag har sett ponken snedsegla förr. Bjästa, Uppdrag granskning mm, mm. Kanske vore det en idé att inte ta ut någonting i förskott med erfarehet av det? Eller vad tror du?
Ja Uppdrag Granskning kommer absolut bli varse om det här fallet, då detta är ett fall där det finns mycket att granska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in