Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fel! Joakim legitimerade sig och visade upp beslut från tingsrätten. Det ska räcka mer än väl.
Där håller jag faktiskt inte med. Vem som helst kan klippa och klistra sig fram till nåt som ser ut som en tingsrättsdom och sen skriva ut den (och ev. klippa in lite stämplar och köra den genom en kopiator)
Frasen "jag visade ju upp papper på vem jag var" låter mer som om han visade domen. Står det klart ut att han legitimerade sig? Men även om han gjorde det, så förstår jag att de drog öronen åt sig.
Sen verkar han blanda ihop vad mamman har sagt till soc att rektorn har sagt (hörsägen i två led), med vad rektorn verkligen verkar ha sagt i sin anmälan. Allt detta läggs rektorn direkt till last.
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Som sagt, vårdnadshavarens ord står inte över ett domsbeslut.
Du har rätt. Men personalen på ett dagis fullt med skrikande ungar kan väl inte begäras kunna uttolka om en utskrift av ett domstolsbeslutet är giltigt eller ej? Om det är förfalskat? Eller om andra omständigheter (so t ex ett senare domstolsbeslut) föreligger?
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag tycker inte man kan klandra dem för sitt agerande. De kan ha ringt mamman och mamman sagt precis vadsomhelst.
Just. Hon kan ju t ex ha sagt, "för helvete, släpp inte ifrån er barnet, vi har just anmält Joakim för sexuellt ofredande".
Man ser att det egentliga händelseförloppet i detta fall är fullt av nyanser, och mestadels beror på en upptrappad konflikt mellan två knäppa människor -- Joakim och mamman. Men det blir ju inget martyrskap eller samhällsomstörtande blogginlägg ā la skjutjärnsjounalistik av det sättet att se det hela.
Joakim borde ha a) lyssnat på mer sansade vänner genom hela denna soppa, b) tagit hjälp av kvalificerade och erfarna jurister tidigt c) skitit i sitt nätkrigande för det har inte hjälpt dottern ett uns.
Men det är lätt för mig att sitta och vara efterklok så här von oben. Plus, jurister kostar massa pengar.
Denna tråd kan verkligen tjäna androm till varnagel som finner sig i liknande situationer. Regel nummer ett -- vad fan du än gör, starta inte en tråd på Flashback om din vårdnadstvist, och om du ändå gör det, se för helvete till att inte bli bannad!
[ Moderator, finns det nån möjlighet för Joakim att få amnesti på flashback under sitt gamla nick om han hade velat det? Jag tror ju själv att han vet bättre än att bryta reglerna här nu. ]
Senast redigerad av Ståltomten 2011-06-06 kl. 16:37. Anledning: grammatiskt fel som vanligt
Senast redigerad av Ståltomten 2011-06-06 kl. 16:37. Anledning: grammatiskt fel som vanligt