Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Om jag förstått det rätt så fanns inte tiden till det, det är möjligt att det var den delen i utredningen som skulle ske när mamman tog barnet och avlägsnade sig. Det är inte bra att den observationen inte fick komma till stånd. Däremot anser jag att utredningen starkt visar att barnet far illa tillsammans med sin mamma och mormor. Därför anser jag att Gerd Möllers visar på bristande kompetens. Mamman borde i vart fall ha riktad stödinsats, det är flickan väl värd. Hon har inte valt att leva på det sättet som hon gör. Det står till och med att när mamman pratar om snopp och pappa hörs flickan i bakrunden och gör bedömningen att flickan hör det. Det är mycket alarmerande och är ett övergrepp.
Jag uppfattar också att iom att mamman försvann så fanns inte tiden att utreda ponken.
Det är ju väldigt synd och inte alls rättvisande för någon av parterna.
Det här gör det så svårt att resonera med dig. Du har bestämt att barnet far väldigt, väldigt illa hos mamman och mormor. Det finns inga indikationer på det förutom (det är illa) i relation till fadern.
Jag tycker också du balar ur när du talar om vika stödinsatser mm som du anser mamman borde ha. Är det domarens sak att fastslå ev åtgärder?
Ja, du tycker enskilda händelser är alarmerande. Och jag håller med dig. Jag förstår bara inte hur du applicerar det långt utanför det egentliga problemet? Är det inte illa nog som det är? Det tycker iaf jag att det är.