2011-06-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Det är en annan sak, är det därför pappan skall ut ur barnets liv menar du? Är det inte så att mamman skall samla ihop sig och inser att barnet har en pappa som barnet skall ha tillgång till. Om pappan försvinner mår mamman bra. Vad tycker du själv om mammans kollapser, minnesluckor mm? Det tyder på en långvarigvardagsproblematik. Du skriver att du står på barnets sida, men maken till mer opsykologisk människa får man leta efter.

Var har jag skrivit att pappan ska ut ur barnets liv? Nu har du ältat det så många gånger att du måste ha på fötterna. Ta fram underlaget är du snäll. Jag känner inte alls igen min åsikt i det du pådyvlar mig.

Jo, mamman borde samla ihop sig och se barnets behov av båda sina föräldrar.

Vad jag tycker om mammans kollapser?

Jag tycker det är typ, ett under att hon inte ligger i spännbälte efter ponkens stalking av henne. Det har pågått i 5-6 år nu. Mitt i alltihopa visar hon ju upp en styrka som tex ponken inte är kapabel till i stressade situationer. Vem minns inte ponken egna inspelningar som angav en totalkorkad, skakig och nervös ponke.

Var skriver någon utredare om en långvarig vardagsproblematik? Du ljuger så du tror dig själv nu. Alla utredningar bevisar ju att det inte finns någon sån oro eller problematik i vardagen?

Opsykologisk? Vad menar du med det?

Jag står på barnets sida. Du vill att jag ska ändra mig och stå på ponkens sida. Det kommer nog aldrig att ske.
Citera
2011-06-14, 11:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Men även för en ond människa skulle det vara omöjligt att lämna en så kort motivering om man verkligen läst materialet.

Visst är det så. Men ärligt talat profanum-vulgus är det själva fenomenet med att bortse från all sorts förnuft och logik som driver Joakimhatarna. Möllers märkliga motivering passar därmed som hand i handske. Klara och tydliga dokument är det värsta som finns för de här människorna. Det är det skruvade tillståndet man vill lyfta fram. Det handlar om att vrida och vända på saker så att ingen längre minns vad saken handlade om från början, vilket också säger en hel del om de här personerna.
Citera
2011-06-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ja Uppdrag Granskning kommer absolut bli varse om det här fallet, då detta är ett fall där det finns mycket att granska.

Nu var det väl inte ponkens fall jag pratade om gällande UG.

Jag pratar om ponkens löften om att UG skulle åka dit så det tjonga om det när han scoopade Bjästa.

UG har väl redan klargjort för ponken att de inte är intresserade av hans vårdnadstvist. Så vad ska de bli varse om? Dom har väl inget med ponkens poroblem att göra. Eller vad menar du?

Fast iofs. Ponkens uthängningar och anmälan från DI osv, skulle vara intressant om de granskade. DI är ju ganska tandlösa inför problems som typer som ponken skapar.
Citera
2011-06-14, 12:12
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Nu var det väl inte ponkens fall jag pratade om gällande UG.

Jag pratar om ponkens löften om att UG skulle åka dit så det tjonga om det när han scoopade Bjästa.

UG har väl redan klargjort för ponken att de inte är intresserade av hans vårdnadstvist. Så vad ska de bli varse om? Dom har väl inget med ponkens poroblem att göra. Eller vad menar du?

Fast iofs. Ponkens uthängningar och anmälan från DI osv, skulle vara intressant om de granskade. DI är ju ganska tandlösa inför problems som typer som ponken skapar.
Jo jag anser att hela Svenska folket har rätt att få veta hur myndigheter har agerat i detta fall, och det är inte alls omöjligt att UG ändrar sig med alla nya uppgifter som har kommit fram den sista tiden.
Citera
2011-06-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Visst är det så. Men ärligt talat profanum-vulgus är det själva fenomenet med att bortse från all sorts förnuft och logik som driver Joakimhatarna. Möllers märkliga motivering passar därmed som hand i handske. Klara och tydliga dokument är det värsta som finns för de här människorna. Det är det skruvade tillståndet man vill lyfta fram. Det handlar om att vrida och vända på saker så att ingen längre minns vad saken handlade om från början, vilket också säger en hel del om de här personerna.

Toppenanalys av dig!

Varför tror du att andra människor, likt ponken och du drivs av hat? Självklart för att det är den enda känsla ni känner igen hos er själva.

Inte ens Boda tycker att deras egna utredning är ett tydligt dokument på situationen. Läs innantill så fattar du vad de skriver. De verkar inte ens speciellt bekväma att lämna ett utlåtande men gör ett snabbyttrande på det, de har.

Ja,ja! Alla är vi involverade i någon slags klan som bestämt oss för att hata ponkeliponken!
Citera
2011-06-14, 12:19
Medlem
Citat:
Jo jag anser att hela Svenska folket har rätt att få veta hur myndigheter har agerat i detta fall, och det är inte alls omöjligt att UG ändrar sig med alla nya uppgifter som har kommit fram den sista tiden.

Hahhaha... Som vanligt får vi en glimt av kommande skeenden från sekten.

Problemet är ju bara att det sällan blir något annat än just snack!

Kanske vore det en idé att hålla truten tills allt är klart. Risken är ju annars att ponken förlorar än mer trovärdighet. Om det nu går?
Citera
2011-06-14, 12:42
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Hahhaha... Som vanligt får vi en glimt av kommande skeenden från sekten.

Problemet är ju bara att det sällan blir något annat än just snack!

Kanske vore det en idé att hålla truten tills allt är klart. Risken är ju annars att ponken förlorar än mer trovärdighet. Om det nu går?
Sekten, den enda som tillhör en sekt är väl momor? Vad får dig att tro att jag tillhör någon sekt, jag har gjort klart en gång att jag inte tillhör någon sida och framför allt inte någon sket. Vad är det för tonårssnack? Jag anser att UG abslout skulle granska detta fall med myndigheternas felande i fokus, utan tvekan. Det som däremot bär emot är ju flickans liv, det är i princip det enda som hindrar mig från att kontakta UG.
Citera
2011-06-14, 12:43
Medlem
Säkert är GM en riktig manshatare. Enligt konstens alla regler i ponkens sekt.

Men måste man ändå inte ge henne cred för att hon inte tog bort den gemensamma vårdnaden?

För mig antyder det att hon, med barnens bästa för ögonen avvaktar förändringar tills utslag i huvudförhandlingen.

Det är rimligt med tanke på hur en förändring kan komma att påverka barnet med flyttar hit och dit om nu tings och sedemera hovrätt har en avvikande åsikt.
Citera
2011-06-14, 12:47
Medlem
Citat:
Sekten, den enda som tillhör en sekt är väl momor? Vad får dig att tro att jag tillhör någon sekt, jag har gjort klart en gång att jag inte tillhör någon sida och framför allt inte någon sket. Vad är det för tonårssnack? Jag anser att UG abslout skulle granska detta fall med myndigheternas felande i fokus, utan tvekan. Det som däremot bär emot är ju flickans liv, det är i princip det enda som hindrar mig från att kontakta UG.

Flickans liv? Nu får du verkligen förklara dig!

Eller menar du att barnet lever under något slags dödshot?

Du vet att det inte är intressant för UG. De petar inte i vårdnadstvister.

Jag tror ditt svamlande om flickan liv är en ursäkt för du inte får gensvar från UG.

Återigen är barnet sektens sköld!
Citera
2011-06-14, 12:54
Medlem
Citat:

Antroposoferna är ingen sekt.

Vad mormor gör eller ej och vad du än tror, så är köerna till antroposofernas Vidarklinik väldigt långa.
Många traditionella läkare och vårdteam sänder patienter dit. Inte sällan för pallitativt vård.

Allt som mormor gör eller kan är väl inte dåligt eller att förakta? Känns inte vidare nyanserat om du frågar mig.

Gör ett besök o på Järna och kom igen när du vet vad du pratar så föraktfullt om.
Citera
2011-06-14, 13:18
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Flickans liv? Nu får du verkligen förklara dig!

Eller menar du att barnet lever under något slags dödshot?

Du vet att det inte är intressant för UG. De petar inte i vårdnadstvister.

Jag tror ditt svamlande om flickan liv är en ursäkt för du inte får gensvar från UG.

Återigen är barnet sektens sköld!
Vad svamlar du om nu? Vem har kontaktat UG för vad? Vad är det du sitter där och insinuerar??
Citera
2011-06-14, 13:36
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Antroposoferna är ingen sekt.

Vad mormor gör eller ej och vad du än tror, så är köerna till antroposofernas Vidarklinik väldigt långa.
Många traditionella läkare och vårdteam sänder patienter dit. Inte sällan för pallitativt vård.

Allt som mormor gör eller kan är väl inte dåligt eller att förakta? Känns inte vidare nyanserat om du frågar mig.

Gör ett besök o på Järna och kom igen när du vet vad du pratar så föraktfullt om.
Tja, det finns i varje fall några som anser att det är kvacksalvare

http://www.expressen.se/kultur/1.1333225/kvacksalvare

"När barnen har sina lugnaste stunder, när de spelar instrument eller svävar runt i skön eurytmik, tycker sig den sekteristiska personalen se bekräftelsen på att Steiners astrologiska ”metod” fungerar. När det inte fungerar är det barnens, eller föräldrarnas, fel."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in