Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Det är en annan sak, är det därför pappan skall ut ur barnets liv menar du? Är det inte så att mamman skall samla ihop sig och inser att barnet har en pappa som barnet skall ha tillgång till. Om pappan försvinner mår mamman bra. Vad tycker du själv om mammans kollapser, minnesluckor mm? Det tyder på en långvarigvardagsproblematik. Du skriver att du står på barnets sida, men maken till mer opsykologisk människa får man leta efter.
Var har jag skrivit att pappan ska ut ur barnets liv? Nu har du ältat det så många gånger att du måste ha på fötterna. Ta fram underlaget är du snäll. Jag känner inte alls igen min åsikt i det du pådyvlar mig.
Jo, mamman borde samla ihop sig och se barnets behov av båda sina föräldrar.
Vad jag tycker om mammans kollapser?
Jag tycker det är typ, ett under att hon inte ligger i spännbälte efter ponkens stalking av henne. Det har pågått i 5-6 år nu. Mitt i alltihopa visar hon ju upp en styrka som tex ponken inte är kapabel till i stressade situationer. Vem minns inte ponken egna inspelningar som angav en totalkorkad, skakig och nervös ponke.
Var skriver någon utredare om en långvarig vardagsproblematik? Du ljuger så du tror dig själv nu. Alla utredningar bevisar ju att det inte finns någon sån oro eller problematik i vardagen?
Opsykologisk? Vad menar du med det?
Jag står på barnets sida. Du vill att jag ska ändra mig och stå på ponkens sida. Det kommer nog aldrig att ske.